TV Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

TV Series

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 13:34

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

RaJitsu schreef:
16 sep 2020, 11:30
deninho32 schreef:
14 sep 2020, 22:09
Bij The Sopranos is dat geen enkel probleem, die serie wordt nu meer bekeken dan tijdens de originele uitzendingen. Ook OZ vind ik nog steeds gewoon goed.
Dit heeft echter wel jaren geduurd, en feitelijk is het nog altijd een lagere vorm van content vs film.
Niet helemaal meer mee eens. Wél overigens dat je in series nog veel relatief onbekende of juist weer typische acteurs tegenkomt, maar de laatste jaren zie je wel echt dat grote namen uit de filmwereld ook gewoon in series te zien zijn. Enkele voorbeelden natuurlijk met Anthony Hopkins, Steve Buscemi (hiervoor al genoemd), Billy Bob Thornton, Jason Bateman, Tom Hardy, Kevin Spacey, en er zijn er vast nog wel meer. Billy Bob heeft bewust gekozen voor series omdat dat tegenwoordig meer vrijheid en uitdaging biedt dan de standaard hollywoodproductie films.

Persoonlijk ben ik bijna nooit meer in een bioscoop te vinden. Ik heb werkelijk niets met die action hero films, en dan is de spoeling maandelijks behoorlijk dun wat mij betreft. Ja films met Leonardo DiCaprio of van Quentin Tarantino kijk ik naar uit, maar dat is vaak maar eens per jaar, en soms eens per x jaar. Mark Wahlberg maakt trouwens wel met enige regelmatig films waar ik interesse in heb. Misschien zijn er nog wel wat meer, maar ik houd het niet nauwkeurig bij.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 484 times
Been thanked: 924 times

Bericht door deninho32 » 16 sep 2020, 13:38

@RaJitsu Schirripa had van tevoren gesproken met David Chase.. Ik weet zeker dat Chase die info wel heeft.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 14:36

RaJitsu schreef:
16 sep 2020, 12:16
deninho32 schreef:
16 sep 2020, 11:57
@RaJitsu Ik heb The Sopranos zelf meer dan 30x gezien en het verveelt nooit. Sterker nog, ik zie nog steeds nieuwe dingen. Dat de serie nu beter wordt bekeken dan toen wist Steve Schirripa te melden in zijn wekelijkse podcast met Michael Imperioli. Acteurs uit The Sopranos die in grote films hebben gespeeld zijn wel te vinden hoor. De halve cast zat in Goodfellas, James Gandolfini heeft genoeg grote rollen gehad en ook bijvoorbeeld Steve Buscemi was in een hoop grote films te vinden.
Steve Buscemi natuurlijk. Was vergeten dat hij in The Sopranos zat. Maar derest... Mwah. Goodfellas (wat maar één film is) maakt dat het wel een flinke type-cast is natuurlijk. Het gros vindt je als zij-karakters in kleine series.

Maar het is wel interessant om te zien hoe de cijfers zijn van oudere series. Wanneer het om bepaalde sitcoms gaat is het overduidelijk het geval aangezien de streamingdiensten daar ontzettend grote bedragen voor neertellen. Maar cijfers worden in principe niet echt bekend gemaakt. Ik ben dan ook benieuwd waar Schrippa zich op baseert. Sowieso spreken mensen erg voor eigen parochie, dus of hij zich laat leiden door wat hij zelf graag gelooft vs wat daadwerkelijk klopt is maar de vraag. Beiden heren waren ook te gast bij Joe Rogan niet al te lang geleden, en toen kwam dat ook vrij treffend aan het licht toen ze beiden hun idee gaven over comedians vs acteurs en ze dus een compleet verschillende beleving van de werkelijkheid hadden (Rogan en Imperioli).

@PCGC:
Die laatste scène was zeker een iconisch moment. Al had ik wel gewoon door wat daar gebeurt en vind ik de discussies wat overdreven.
Daar ga je al. Het is niet duidelijk wat er in die laatste scène gebeurd. Je kan niet zeggen “dit is de waarheid, zo gaat het”. Ook omdat Chase zich nooit echt heeft uitgelaten over zijn bedoeling met het einde, hij heeft nooit gezegd: “DIT bedoel ik er mee, en ZO loopt het af”, behalve dan die quote die ik op de vorige pagina al neergezet heb.
En ja, oa DAT is het schitterende aan de gehele serie. De onderliggende boodschappen (beginnend met de eenden in de vijver en de paniekaanvallen) icm de dialogen. Over alles is zo goed nagedacht.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 16 sep 2020, 15:35

Josef Dettelbacher schreef:
16 sep 2020, 13:34

Niet helemaal meer mee eens. Wél overigens dat je in series nog veel relatief onbekende of juist weer typische acteurs tegenkomt, maar de laatste jaren zie je wel echt dat grote namen uit de filmwereld ook gewoon in series te zien zijn. Enkele voorbeelden natuurlijk met Anthony Hopkins, Steve Buscemi (hiervoor al genoemd), Billy Bob Thornton, Jason Bateman, Tom Hardy, Kevin Spacey, en er zijn er vast nog wel meer. Billy Bob heeft bewust gekozen voor series omdat dat tegenwoordig meer vrijheid en uitdaging biedt dan de standaard hollywoodproductie films.
Specifieke projecten als House of Cards geldt inderdaad wat anders voor. Jason Bateman , Billy Bob Thorton schaar ik niet onder de grote namen. Welke grote film hebben ze geleid? Thorton in het verleden wel, maar recent zeker niet. Hardy zit in Peaky Blinders, maar is niet een van de main characters toch (moet daar nog steeds aan beginnen).

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat iedereen die in series speelt minderwaardig is. Ik zeg dat het als contentvorm gewoon lager op de ladder staat. Ook Hardy tekent liever voor een goede film dan voor een Peaky Blinders.

Ik ben overigens ook geen echte bioscoopganger en kijk liever gewoon thuis. Maar het is wel vrij beperkt wanneer je je beperkt tot specifieke regisseurs en acteurs. Ik ben persoonlijk juist graag open voor nieuwe namen.
PCGC schreef:
16 sep 2020, 14:36

Daar ga je al. Het is niet duidelijk wat er in die laatste scène gebeurd. Je kan niet zeggen “dit is de waarheid, zo gaat het”. Ook omdat Chase zich nooit echt heeft uitgelaten over zijn bedoeling met het einde, hij heeft nooit gezegd: “DIT bedoel ik er mee, en ZO loopt het af”, behalve dan die quote die ik op de vorige pagina al neergezet heb.
Dit betekent ook dat je het briljanter kan maken dan het eigenlijk bedoeld is. Hij wordt gewoon vermoord, daarom zie je zijn perspectief niet meer behalve het zwarte.
Je ziet overigens ook dat ze qua stijl de serie veranderd hebben (zoals wel vaker gebeurt in series) en op een gegeven moment een andere richting kozen. Waar Tony eerst een soort 'grappige crimineel' moest zijn zijn ze later een meer serieuze kant opgegaan. Wat dit betreft had ik vrij weinig met characters als Paulie en Silvio wat bijna karikaturen waren waar later een meer serieuze kant aan gegeven is.

@deninho32 Ik weet niet of het zo logisch is om aan te nemen dat de creator dit soort info heeft. Ik weet dat dit in het geval van The Office en Friends, niet zo is. Voor deze series is flink betaald omdat bleek dat mensen daarvoor een abonnement namen op een specifieke dienst.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 16 sep 2020, 15:42

Laten we het erop houden dat het enorm populair is nu..

https://www.gq.com/story/the-sopranos-i ... f-2020/amp

Over de laatste scène:

https://decider.com/2020/06/11/david-ch ... tony-dies/

Voor degene die nog willen kijken maar een spoiler.
Spoiler: weergeven
Over die andere richting met Tony, dat had met meerdere dingen te maken. Om te beginnen stief Nancy Marchand en kon de hele oorlog met mamma verhaallijn de prullenbak in. Daarnaast wordt Tony op een gegeven moment echt de baas en heeft hij behoorlijk wat meer stress. Ook het feit dat zijn moeder hem probeerde om te leggen is een redelijke verklaring voor wat cynischer in het leven staan.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 17:03

@RaJitsu nou moet ik m'n uitspraken wel nuanceren dat er natuurlijk veel meer acteurs zijn waar ik graag naar kijk, maar de typische films waar ik graag naar kijk niet in hoge frequentie verschijnen in de bios of überhaupt gemaakt worden.

Persoonlijk kies ik een intensieve serie met diepgaande personages en verhaallijnen (zoals BB, Fargo, BCS) te allen tijde boven een goede film, ook al zitten de absolute top acteurs alleen in films.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 22:17

Net begonnen aan Cobra Kai. Kijk, dat begint gewoon gelijk goed :)

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 23:37

deninho32 schreef:
16 sep 2020, 15:42
Laten we het erop houden dat het enorm populair is nu..

https://www.gq.com/story/the-sopranos-i ... f-2020/amp

Over de laatste scène:

https://decider.com/2020/06/11/david-ch ... tony-dies/

Voor degene die nog willen kijken maar een spoiler.
Spoiler: weergeven
Over die andere richting met Tony, dat had met meerdere dingen te maken. Om te beginnen stief Nancy Marchand en kon de hele oorlog met mamma verhaallijn de prullenbak in. Daarnaast wordt Tony op een gegeven moment echt de baas en heeft hij behoorlijk wat meer stress. Ook het feit dat zijn moeder hem probeerde om te leggen is een redelijke verklaring voor wat cynischer in het leven staan.
Die citaten van Chase kan je ook weer anders uitleggen, wat ie later ook heeft gedaan volgens mij. Hij zegt nergens letterlijk dat Tony dood gaat in die laatste scène.
Uiteraard denk ik dat ook hoor, zeker na de quote van Bobby Baccala.

Verder helemaal eens.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 17 sep 2020, 08:06

Schirripa zelf is er overigens van overtuigd dat Tony niet dood is.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 21 sep 2020, 09:35

Josef Dettelbacher schreef:
16 sep 2020, 22:17
Net begonnen aan Cobra Kai. Kijk, dat begint gewoon gelijk goed :)
Iemand die dit kijkt of gezien heeft? Nog 1 aflevering en ik heb het eerste seizoen af.

Het kijkt lekker weg, afleveringen van 30 minuten waarin veel gebeurt om je erbij te houden. Beetje 80's stijl serie in een nieuw jasje, dus je krijgt er ook behoorlijk wat nostalgische gevoelens bij.

Plaats reactie