Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Films

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Films

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 14:52

tijn0 schreef:
30 jun 2020, 14:23
tijn0 schreef:
29 jun 2020, 17:11
Spoileralert, trouwens
Spoiler: weergeven
Het allerergste vond ik de stadion-scène (ik voel me trouwens genoodzaakt om aan te geven de film alleen maar gezien te hebben, omdat mijn vrouw het keek). Gewoon no freaking way dat dat kan. Ik vond het echt een stupide oplossing van het probleem.

Al was het hele Mexicaanse slotstuk ook hemeltergend en 'cringe-worthy', zoals onze Amerikaanse vrienden zouden zeggen.

@tijn0 We hebben gewoon een spoilerfunctie ;)
@deninho32 I know, het ging me alleen niet om mijn scene-beschrijving, maar om de post boven mij, die het einde spoilde, door de laatste zin ;).
Jij noemt het spoilen, ik noem het mensen behoeden voor een deceptie :lol:

Normaal gesproken gebruik ik altijd spoiler tags, maar Penoza de film krijgt van mij twee dikke middelvingers.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 21:10

PCGC schreef:
29 jun 2020, 11:55
Thanks!!

Ik gebruik altijd Unogs.com om te zien welke Netflix de film heeft. Er is er bijna altijd wel 1 die hem aanbiedt.
Jij ook nog bedankt. Die website werkt idd erg goed.

Jammer genoeg kan ik Sopranos nergens vinden op Netflix..

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 30 jun 2020, 22:25

Nee HBO schermt dat goed af.

Je kan een 2 weken trial nemen op Binge. Die hebben The Sopranos wel, moet je hem wel binnen 2 weken kijken, en een (Australische) VPN gebruiken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 jun 2020, 22:57

PCGC schreef:
30 jun 2020, 22:25
Nee HBO schermt dat goed af.

Je kan een 2 weken trial nemen op Binge. Die hebben The Sopranos wel, moet je hem wel binnen 2 weken kijken, en een (Australische) VPN gebruiken.
Nah, deze ga ik wel ouderwets downloaden. Lang geleden overigens haha.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 01 jul 2020, 09:20

PCGC schreef:
30 jun 2020, 12:09
Ik denk niet dat ik die film helemaal doorheb.
Zo dat was inderdaad wel even een opmerkelijk einde. Ik moest er goed over nadenken, maar dit is mijn visie:
Spoiler: weergeven
Hoewel je als kijker al snel denkt dat die trailerpark cowboy en die huurmoordenaar de hoofdrol spelen, draait het daadwerkelijk om Tommy Lee Jones. Hij is een sheriff op leeftijd, en constateert dat de wereld om hem heen veranderd is, en hij dit niet meer kan bijhouden of accepteren. Vroeger gingen sheriffs zelfs no zonder vuurwapen op pad in zijn regio. UIteindelijk is die jacht van de huurmoordenaar op de cowboy (sorry, bij films ben ik i.t.t. series altijd direct kwijt hoe die personages heten) een voorbeeld van die veranderende wereld. Het doet er daarom niet toe wie die huurmoordenaar is, waar hij vandaan komt of waar hij naartoe gaat. Idem voor de cowboy. Het maakt niet uit hoe hij aan het geld komt, wat hij ermee van plan is, en het maakt zelfs niet uit dat hij al 25 minuten voor het einde vermoord wordt. Voor Tommy Lee Jones is het slechts de druppel die de emmer doet overlopen, en hem laat besluiten met pensioen te gaan. Daarna volgt het gat: ik ben somber, heb eigenlijk niks te doen, en het is wachten op de dood. (en of dat over een week of over 20 jaar pas is, dat weten we natuurlijk niet)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 02 jul 2020, 08:37

Gisteren Layer Cake weer eens gekeken, wat alweer zo'n 15 jaar geleden was dat ik deze voor de eerste (en laatste) keer had gezien. Als je Guy Ritchie's vroege films ( Lock, stock and two smoking barrels en Snatch)leuk vindt, dan zal deze ook niet tegenvallen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 02 jul 2020, 09:19

Josef Dettelbacher schreef:
02 jul 2020, 08:37
Gisteren Layer Cake weer eens gekeken, wat alweer zo'n 15 jaar geleden was dat ik deze voor de eerste (en laatste) keer had gezien. Als je Guy Ritchie's vroege films ( Lock, stock and two smoking barrels en Snatch)leuk vindt, dan zal deze ook niet tegenvallen.
The Gentlemen uit 2019 is dan wel een aanrader in dit genre, draait nog/weer in de bios.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 03 jul 2020, 09:13

PCGC schreef:
28 jun 2020, 15:00
Best geinig die Eurovision film. En Will Ferrell is natuurlijk een grote held!
Ben em gisteren ook gestart, moet nog de laatste 45 minuten kijken. Is inderdaad best grappig. Vind Will Ferrell sowieso een van de grappigste comedians, samen met o.a. Jonah Hill. Ik betrap me er wel steeds op dat ik zit te wachten op een scene waarin dat zangeresje helemaal stukgescheurd wordt door een grote donkere meneer. Ze vraagt erom met die naieve blik. :lol:

Enorme reclame voor IJsland dit overigens. Doen ze goed.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 03 jul 2020, 11:51

Josef Dettelbacher schreef:
03 jul 2020, 09:13
PCGC schreef:
28 jun 2020, 15:00
Best geinig die Eurovision film. En Will Ferrell is natuurlijk een grote held!
Ben em gisteren ook gestart, moet nog de laatste 45 minuten kijken. Is inderdaad best grappig. Vind Will Ferrell sowieso een van de grappigste comedians, samen met o.a. Jonah Hill. Ik betrap me er wel steeds op dat ik zit te wachten op een scene waarin dat zangeresje helemaal stukgescheurd wordt door een grote donkere meneer. Ze vraagt erom met die naieve blik. :lol:

Enorme reclame voor IJsland dit overigens. Doen ze goed.
Will Ferell :lol:

Circle of fifths

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 03 jul 2020, 11:53

Wat een koning is dat. Old School en Stepbrothers zijn briljant.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 03 jul 2020, 14:04

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 06 jul 2020, 10:33

Maestro Morricone overleden. Toch een absoluut icoon als componist. Zit sinds ik het vanmorgen hoorde non stop met het deuntje van The Good, The Bad and The Ugly in mijn kop.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 jul 2020, 10:57

Grasmat schreef:
06 jul 2020, 10:33
Maestro Morricone overleden. Toch een absoluut icoon als componist. Zit sinds ik het vanmorgen hoorde non stop met het deuntje van The Good, The Bad and The Ugly in mijn kop.
En daarop aansluitende de intro van Metallica 8-)

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 06 jul 2020, 11:02

Of The Ramones 8-)

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 jul 2020, 11:58

Grasmat schreef:
Ik schat zo in dat veel tieners in die tijd besloten om mondharmonica te gaan spelen door die film.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 jul 2020, 09:35

J.B. schreef:
06 jul 2020, 11:58
Grasmat schreef:
Ik schat zo in dat veel tieners in die tijd besloten om mondharmonica te gaan spelen door die film.
In ieder geval Bas van Toor.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 jul 2020, 09:39

Nu de kinderen steeds vaker al voor 20.30 slapen, blijft er meer tijd over voor het kijken van films. Hier maak ik dan ook regelmatig gebruik van, en heb gisteren San Andreas gekeken.

Vermakelijke film over een aardbeving de zo'n beetje heel californie treft, en waarbij super rescue dad The Rock z'n dochter in San Francisco moet redden. Het verhaal is natuurlijk flinterdun, en heel geloofwaardig is het ook allemaal niet, maar het is allemaal wel heel tof gedaan qua aardbevingen en tsunami.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 jul 2020, 12:17

Gisteren maar weer eens Groundhog Day gezien op tv. Blijft toch een unieke film. Verhaal is super, goede cast en Bill fuc&ing Murray..

Heerlijk
Circle of fifths

TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 296 times
Been thanked: 309 times

Bericht door TomPSV » 26 jul 2020, 13:43

Gister Once Upon a Time in Hollywood gekeken. Ik ben een enorme Tarantino-fan en heb alles van 'm gezien, maar aan deze was ik nog niet toegekomen. Vind dit zo'n beetje de minste van Tarantino. Verhaal kabbelt maar wat voort zonder dat het echt duidelijk wordt waar het heengaat. De sterke dialogen, waar Tarantino naast zijn geweld bekend om staat, waren ook niet echt aanwezig. De sterrencast met Brad Pitt, Leonardo DiCaprio en de heerlijke Margot Robbie maakt een hoop goed, net als alle scenes met de hippies en het geweldige einde.

Alsnog ruim voldoende, zou de film een 7 geven, maar hij heeft veel beter gemaakt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 jul 2020, 15:58

TomPSV schreef:
26 jul 2020, 13:43
Gister Once Upon a Time in Hollywood gekeken. Ik ben een enorme Tarantino-fan en heb alles van 'm gezien, maar aan deze was ik nog niet toegekomen. Vind dit zo'n beetje de minste van Tarantino. Verhaal kabbelt maar wat voort zonder dat het echt duidelijk wordt waar het heengaat. De sterke dialogen, waar Tarantino naast zijn geweld bekend om staat, waren ook niet echt aanwezig. De sterrencast met Brad Pitt, Leonardo DiCaprio en de heerlijke Margot Robbie maakt een hoop goed, net als alle scenes met de hippies en het geweldige einde.

Alsnog ruim voldoende, zou de film een 7 geven, maar hij heeft veel beter gemaakt.
Eerlijk is eerlijk. Tarantino doet eigenlijk al 25 jaar hetzelfde qua films. Hetzelfde recept, dezelfde formule. Op een gegeven moment is verrassing er vanaf. Bij mij werd het snel minder na Kill Bill eigenlijk. Daarna niet alles meer van hem gezien..
Circle of fifths

TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 296 times
Been thanked: 309 times

Bericht door TomPSV » 26 jul 2020, 16:02

J.B. schreef:
26 jul 2020, 15:58
TomPSV schreef:

Eerlijk is eerlijk. Tarantino doet eigenlijk al 25 jaar hetzelfde qua films. Hetzelfde recept, dezelfde formule. Op een gegeven moment is verrassing er vanaf. Bij mij werd het snel minder na Kill Bill eigenlijk. Daarna niet alles meer van hem gezien..
Inglourious Basterds, Django Unchained en The Hateful Eight zijn toch wel echt hele goede films hoor die hij daarna nog heeft gemaakt. Je moet van zijn stijl houden, maar die gaat bij mij nooit vervelen. Heerlijk die dialogen en het vele geweld gecombineerd met vaak een zeer sterke cast.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 jul 2020, 16:07

TomPSV schreef:
26 jul 2020, 16:02
J.B. schreef:
26 jul 2020, 15:58
TomPSV schreef:

Inglourious Basterds, Django Unchained en The Hateful Eight zijn toch wel echt hele goede films hoor die hij daarna nog heeft gemaakt. Je moet van zijn stijl houden, maar die gaat bij mij nooit vervelen. Heerlijk die dialogen en het vele geweld gecombineerd met vaak een zeer sterke cast.
Misschien viel daarom die laatste tegen. Inglorious Basterds trouwens ook nog gezien. Maar buiten de setting en het verhaal m.i. inwisselbaar met eerder werk. Grappig is dat mijn vrouw, die toen met mij meeging naar de bios, wel nog in schock was door vooral het geweld in die film, terwijl ik `m vond tegenvallen en eigenlijk vooraf al kon invullen wanneer wat zou gebeuren. Zo zie je maar..
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 jul 2020, 17:16

Ik vind bijna alles van Tarantino vet. Vaak hele toffe personages en dito dialogen. Once upon a time in Hollywood is echter de eerste film die ik halverwege heb uitgezet omdat ik het niet interessant meer vond. Zal het ongetwijfeld nog wel eens opnieuw kijken, maar het was verre van zijn beste werk. The Hateful Eight daarentegen is een van mijn favoriete films allertijden.

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 27 jul 2020, 09:05

TomPSV schreef:
Gister Once Upon a Time in Hollywood gekeken. Ik ben een enorme Tarantino-fan en heb alles van 'm gezien, maar aan deze was ik nog niet toegekomen. Vind dit zo'n beetje de minste van Tarantino. Verhaal kabbelt maar wat voort zonder dat het echt duidelijk wordt waar het heengaat.
Als je bekend bent met de Manson familie en de gruwelijke moord op Sharon Tate, dan kun je wel zien waar het heengaat. Dat maakte in elk geval dat ik mijn aandacht erbij kon houden, zonder al te veel moeite, want dat onheil naderde en die spanning zat daar maar.

Overigens vind ik Inglourious Basterds heerlijk, vooral door de manier hoe Christoph Waltz zijn personage neerzet. Die scènes op die boerderij kan ik keer op keer terugzien, door de spanning en zijn duistere spel.
Django Unchained vind ik ook erg leuk, en zelfde geldt voor Hateful Eight.
Kill Bill heb ik gezien toen ik een jaar of 12 was, dus die zou ik terug moeten kijken om te kunnen waarderen.
Wel heb je, als je een van zijn films hebt gezien, al zijn films gezien.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 jul 2020, 10:59

tijn0 schreef:
27 jul 2020, 09:05
TomPSV schreef:
Gister Once Upon a Time in Hollywood gekeken. Ik ben een enorme Tarantino-fan en heb alles van 'm gezien, maar aan deze was ik nog niet toegekomen. Vind dit zo'n beetje de minste van Tarantino. Verhaal kabbelt maar wat voort zonder dat het echt duidelijk wordt waar het heengaat.
Wel heb je, als je een van zijn films hebt gezien, al zijn films gezien.
De hand van de meester wat mij betreft. Ik ben blij dat zulke films nog gemaakt worden tussen al dat Marvel en special effect heavy gedoe met flinterdun verhaaltje.

Plaats reactie