Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Films

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Films

Bericht door Ren Höek » 16 jan 2020, 13:37

Skywalker schreef:
16 jan 2020, 13:13
Helaas. De film is door velen erg goed ontvangen.
Dan kan het dus ook zijn dat jouw zienswijze niet de juiste is, als je er van uitgaat dat de meerderheid gelijk heeft.

Star Wars is meer een geloof dan een filmserie geworden, waarbij de 1e 3 films het heilige schrift zijn.
Dat blijf ik apart vinden. Waarbij het ook logisch is dat alle overige Star Wars films het toch nooit goed (genoeg) kunnen doen.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Skywalker » 16 jan 2020, 13:37

@J.B. Ghostbusters was voor mij 1 persoon die het een succes maakte: Bill Murray.
De nieuwe film (geregisseerd door Jason Reitman, zoon van de originele regisseur Ivan Reitman) zal denk ik niet meer dan cameos van de oude cast hebben.

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 16 jan 2020, 13:44

Ren Höek schreef:
16 jan 2020, 13:37
Skywalker schreef:
16 jan 2020, 13:13
Helaas. De film is door velen erg goed ontvangen.
Dan kan het dus ook zijn dat jouw zienswijze niet de juiste is, als je er van uitgaat dat de meerderheid gelijk heeft.

Plz. Stahp.

Zoals ik in mijn review aangeef heeft men voor 7, 8 en 9 niet de scripts van Lucas gebruikt en ook niet de verhaallijnen van de (door Lucasfilm geauthoriseerde) Expanded Universe (die door Disney in 2014 overboord werd gegooid).

Het is alsof Warner Bros voor de laatste 3 Harry Potter films de boeken van Rowling heeft genegeerd en zelf iets gefabriceerd heeft. Er zullen er vast zijn die die films goed zouden vinden, maar is hun zienswijze dan juist?

Of stel je voor: Disney koopt de rechten van Lord of the Rings op en maakt nog 3 films waarin Sauron opeens terugkeert (heel die tocht om de Ring te vernietigen was voor niks) en het levenswerk van Tolkien wordt vernaggelt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 16 jan 2020, 14:04

Skywalker schreef:
16 jan 2020, 13:37
@J.B. Ghostbusters was voor mij 1 persoon die het een succes maakte: Bill Murray.
De nieuwe film (geregisseerd door Jason Reitman, zoon van de originele regisseur Ivan Reitman) zal denk ik niet meer dan cameos van de oude cast hebben.
Net als Star Wars is het een combinatie van chemie tussen de acteurs (die ontbrak in de laatste delen), een vleugje humor (om de spanning te doorbreken), die humor is (door de Disney invloed) vooral gericht op jongeren (en zelfs kinderen) en als laatste visuele effecten. Dat was voor Ghostbusters maar ook Star Wars een `huge draw`. Maar alleen Bill Murray in de originele GB is niet het enige goede aan de film. De cast als totaal was complementair aan elkaar plus dus de combinatie tussen een solide plot en (volwassen) humor en de visuele effecten dus. Vergelijkbaar met Star Wars (of eigenlijk wat iedere SF fantasty film moet zijn).
Circle of fifths

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 16 jan 2020, 14:33

Ik omschreef het nogal onhandig. De combo Murray-Aykroyd-Ramis-Moranis-Weaver-Hudson was briljant, net als de FX (oa van Richard Edlund die ook aan Star Wars werkte). Sinds de release destijds ben ik dan ook fan.
Persoonlijk was het voor mij Murray die de kers op de taart was; die het een klein meesterwerk maakte,
Venkman is een held.

De geflopte reboot maakte duidelijk dat het label GB alleen niet genoeg is.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 561 times
Been thanked: 218 times

Bericht door milansandro » 16 jan 2020, 14:38

Ik kan de laatste trilogie niet meer zien..echt niet..
Hoe enthousiast was ik toen ik de 1e trailer van the Force Awakens zag..
Han en Chewie weer samen...dat was magisch..
Helaas was het een slechte film..
Maar wat de Last Jedi en de Rise of skywalker met Star Wars hebben gedaan is met geen pen te beschrijven..
Waardeloos gewoon..
Je kan makkelijk 2 A4tjes vullen met tegenstrijdigheden..
Beter is het om deze trilogie uit de canon van Star Wars te halen..

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 16 jan 2020, 15:06

@Skywalker Bedankt voor het duidelijk maken van mijn punt.
Meer een religie dan een filmreeks, waarbij de 'oude garde' hun eigen waarheid heeft (die ook enorm uit elkaar kan liggen) en de jeugd de films gewoon bekijkt zonder de bijbel van de 1e 3 films.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 jan 2020, 15:20

Skywalker schreef:
16 jan 2020, 14:33
Ik omschreef het nogal onhandig. De combo Murray-Aykroyd-Ramis-Moranis-Weaver-Hudson was briljant, net als de FX (oa van Richard Edlund die ook aan Star Wars werkte). Sinds de release destijds ben ik dan ook fan.
Persoonlijk was het voor mij Murray die de kers op de taart was; die het een klein meesterwerk maakte,
Venkman is een held.

De geflopte reboot maakte duidelijk dat het label GB alleen niet genoeg is.
Verkeerde regisseur, verkeerde cast en het niet geven wat de fans willen. Dan krijg je dus zoiets.
Circle of fifths

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 jan 2020, 23:33

Maar ongeacht de miljardenomzet heb ik het idee dat disney gewoon een worstenfabriek is geworden. Vergelijkbaar met de trends in de populaire muziek. Star wars is een brede franchise die disney totaal aan het uitmelken is. Van mij mogen ze. De grootste kritiek die ik op de disney reboot heb is dat het plot ondertussen een lachertje is. De laatste twee waren onnodig langdradig. Ik zat me bij de laatste gewoon te vervelen.

Dit had ik ook bij deel twee en drie van de matrix. Dat overloze gezwets over constant hetzelfde. Ik vind de meeste dialogen en scenes zoals ze gespeeld worden tenenkrommend. Ons mopske met het leuke smoeltje die de hoofdrol heeft is voor mij op verhaaltechnisch gebied niet interessant. Hoe noemen ze dat? Dat je met karakters gaat meevoelen. Iets wat films als Back To The Future maar ook Lord of The Rings of inderdaad, de eerste drie van deze serie hebben. Waar is de luchtige toon die een Han Solo moet brengen. Luke Skywalker is natuurlijk ook een vrij saai persoon, dus zorg je ervoor dat je tegenspelers (inclusief poppen etc) de balans kunnen brengen. Ik mis de humor en het relativerende karakter in de nieuwe serie. Een 3PO bracht dat bijvoorbeeld ook. Maar die wordt te weinig gebruikt in de nieuwe serie. Eigenlijk vond ik alleen de laatste met Harrison de moeite echt waard, juist omdat Harrison er in zit.

Waarom er niet meer moeite is gedaan hem ook in de volgende film(s) te gebruiken snap ik niet. Hier lag een gouden kans. Iedereen wil Mark Hamill en Ford in meerdere scenes zien. Hoe mooi was het geweest als Solo het was die Skywalker van zn planeetje kwam halen. Mag ons mooie mopske ook erbij, maar laat die twee dan het echte werk doen zeg maar..
Circle of fifths

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 17 jan 2020, 08:01

J.B. schreef:
16 jan 2020, 23:33
Maar ongeacht de miljardenomzet heb ik het idee dat disney gewoon een worstenfabriek is geworden. Vergelijkbaar met de trends in de populaire muziek. Star wars is een brede franchise die disney totaal aan het uitmelken is. Van mij mogen ze. De grootste kritiek die ik op de disney reboot heb is dat het plot ondertussen een lachertje is. De laatste twee waren onnodig langdradig. Ik zat me bij de laatste gewoon te vervelen.
Men is creatief bankroet. Het bewijs zijn de talloze live-action remakes van hun animatiefilms. In 2019 verschenen Lion King, Aladdin, Lady & the Tramp en Dumbo. Voor de komende jaren staan er nog veel meer op de planning (binnenkort Mulan).
Verder koopt men de ene succesvolle IP na de andere op (Star Wars, Marvel). Het is lopende band werk en teren op IP's. 13 in een dozijn. Marvel idem dito.
Verschil is wel dat daar waar Marvel financieel uiterst succesvol is het bij Star Wars aan het afnemen is.
Rise of Skywalker heeft pas net 1 miljard bereikt (Endgame deed daar een paar dagen over) en dat is beduidend minder dan TFA (meer dan 2 miljard) en TLJ (1,7 meen ik).
Rekening houdend met inflatie hebben de originele trilogie én de prequels (dus 6 films) ook meer opgeleverd.
J.B. schreef:
16 jan 2020, 23:33
Waar is de luchtige toon die een Han Solo moet brengen. Luke Skywalker is natuurlijk ook een vrij saai persoon, dus zorg je ervoor dat je tegenspelers (inclusief poppen etc) de balans kunnen brengen. Ik mis de humor en het relativerende karakter in de nieuwe serie. Een 3PO bracht dat bijvoorbeeld ook. Maar die wordt te weinig gebruikt in de nieuwe serie. Eigenlijk vond ik alleen de laatste met Harrison de moeite echt waard, juist omdat Harrison er in zit.

Waarom er niet meer moeite is gedaan hem ook in de volgende film(s) te gebruiken snap ik niet. Hier lag een gouden kans. Iedereen wil Mark Hamill en Ford in meerdere scenes zien. Hoe mooi was het geweest als Solo het was die Skywalker van zn planeetje kwam halen. Mag ons mooie mopske ook erbij, maar laat die twee dan het echte werk doen zeg maar..
Hamill heeft (op social media) meermaals zijn ongenoegen geuit. Een tweet met de tekst #MissedOpportunities en een foto van hem met Ford, Fisher en het feit dat hij zei Luke in The Last Jedi niet te herkennen (hij zei dat hij Jake Skywalker was) zijn de bekendste voorbeelden.

Ook acteurs als Anthony Daniels, Tim Rose en Tom Kane hebben publiekelijk hun ongenoegen geuit over hun personages.

Mbt Ford: een urban legend is dat Ford maar in 1 film wilde. Dit vind zijn oorsprong in het feit dat Ford na Empire Strikes Back zei dat hij vond dat Solo's tijd er op zat. Mede dankzij Return of the Jedi producer Howard Kazanjian keerde hij tóch terug.
Pas een aantal jaar geleden gaf Ford toe het al die jaren mis te hebben gehad; het was goed dat Solo niet het loodje legde. Desondanks is dus toch het verhaal ontstaan dat het een eis van hem was: 1 film of niks. Vele lieden blijven dit volhouden maar er is geen bewijs voor. Sterker: het idee om Solo kasjewijlen te laten gaan was het idee van JJ Abrams die dit zelf aan Ford vertelde.
Het feit dat Ford in Rise of Skywalker terugkeerde haalt dit broodje aap verhaal ook onderuit.

Maar goed, Disney heeft de kracht van de oude garde onderschat. Ik schreef ooit een column waarin ik zei:
‘Kill your idols’ was er begin jaren 90 op het befaamde shirt van Guns ’N Roses frontman Axl Rose te lezen, iets wat Disney en Kathleen Kennedy ter harte hebben genomen. Ze onderschatten mijns inziens de kracht en uniekheid van deze drie. Ze zijn al meer dan 40 jaar pop-culture iconen, iets wat je niet zomaar wordt. In plaats daarvan hebben we nu Poe, Rey en FN-2187, drie nieuwe personages waarvan Disney verwacht dat ze wel even de leegte die Leia, Han en Luke achterlaten opvullen getuige het feit dat je op de moderne Star Wars producten en in de promotiecampagnes steeds deze gezichten ziet. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Het is alsof Disney Mickey en Donald aan de kant schuift en een net op de tekentafel ontworpen steenmarter en przewalskipaard tot boegbeelden in hun attractieparken promoveert.
Iets minder dan twee weken geleden sprak ik SciFi auteur L. Neil Smith, die in de jaren 80 drie Star Wars boeken schreef. Hij zei het volgende over Disney en hun beslissing om alles overboord te gooien:
Considerations like that are decided by literary history, not by faceless, unscrupulous, dull-witted corporate managers. I was the world’s greatest fan of Walter Elias Disney himself, growing up and have nothing but uttermost contempt for his profoundly unworthy successors.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 jan 2020, 11:46

Je punt over de lead actors is spot on. Als je als Disney de cast wijzigt (plausibel, omdat je ook een nieuw publiek wil aantrekken) zorg er dan wel voor dat je ook interessante karakters hebt. Adam Driver en het karakter Poe zijn de enige uitzonderingen. Dat zijn echt karakters, maar de rest van de hoofdrollen (vooral Rey) zijn zo enorm saai en oppervlakkig. Ik weet ook niet waar Star Wars nu heen wil. Willen ze gewoon een goede sci-fi actiefilm maken? Met de dialogen als een soort rustpunt op weg naar een nieuwe actie scene? Die indruk kreeg ik wel namelijk. Aangezien het flinterdunne plotje er verder ook niet toe doet kun je kiezen om het in een soort Mission Impossible achtige formule te gieten. Waar het vooral draait om de actie scenes en na de film je de cast eigenlijk al vergeten bent.
Circle of fifths

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 17 jan 2020, 13:15

J.B. schreef:
17 jan 2020, 11:46
Je punt over de lead actors is spot on. Als je als Disney de cast wijzigt (plausibel, omdat je ook een nieuw publiek wil aantrekken) zorg er dan wel voor dat je ook interessante karakters hebt. Adam Driver en het karakter Poe zijn de enige uitzonderingen. Dat zijn echt karakters, maar de rest van de hoofdrollen (vooral Rey) zijn zo enorm saai en oppervlakkig.
En daarom zeg ik: waarom gooide men de Expanded Universe overboord als je wilde verjongen? Daarin waren het namelijk de kinderen van Han en Leia (Jacen, Jaina, Anakin) en Luke en Mara Jade (Ben) die steeds meer op de voorgrond traden ÉN populariteit genoten bij de fans die de boeken/comics bijhielden.

Disney kreeg alles op een presenteerblad. Maar deed er niks mee.
J.B. schreef:
17 jan 2020, 11:46
Ik weet ook niet waar Star Wars nu heen wil. Willen ze gewoon een goede sci-fi actiefilm maken? Met de dialogen als een soort rustpunt op weg naar een nieuwe actie scene? Die indruk kreeg ik wel namelijk. Aangezien het flinterdunne plotje er verder ook niet toe doet kun je kiezen om het in een soort Mission Impossible achtige formule te gieten. Waar het vooral draait om de actie scenes en na de film je de cast eigenlijk al vergeten bent.
Zoals gezegd gaat de eerstvolgende film zich vele eeuwen voorafgaand aan 1 t/m 9 afspelen. Daarnaast dus nog de 3 TV series die wél tijdens de 1-9 tijdlijn zitten.

Mogelijk gaat Taika Waititi een Star Wars film maken. Men maakt er een kunst van om de verkeerde personen aan te nemen. Zoveel goede regisseurs (ik noem een Nolan, Villeneuve) en dan kom je met iemand aan die een nogal aparte stijl heeft die totaal niet in de franchise past.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 22 jan 2020, 16:01

Gisteren Richard Jewell gezien. Paul Hauser was echt fantastisch in deze film. En dan Clint Eastwood die op zijn 89e nog even zo'n pareltje aflevert.

https://m.imdb.com/title/tt3513548/
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 mar 2020, 13:19

Een van mijn favoriete filmseries heeft zijn debuut gemaakt op netflix: Dirty Harry. Voorlopig alleen de eerste film uit 1971, maar ik verwacht dat de overige delen spoedig zullen volgen.

Was weer genieten, die droge norse Harry Callahan i.c.m. met een sterk personage Scorpio, en de mooie straatbeelden van San Francisco uit die tijd. Hopelijk volgen Magnum Force etc snel :)

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 07 mar 2020, 23:08

Gisteren Kives Out gekeken. Dat is toch wel een misdaad-mysterie met een briljante constructie zoals maar weinigen het echt waar weten te maken, met verschillende lagen, bedoeld en onbedoeld. Door de gelaagdheid een uniek verhaal zoals ik het niet eerder gezien heb.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 05 apr 2020, 09:59

Coffee & Kareem op Netflix met oa Ed Helms.

Aardige comedy, verstand op nul en paar keer echt moeten lachen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 08 apr 2020, 14:22

The Gentlemen
Erg naar uit gekeken, meer van verwacht.
Typische Guy Ritchie film, maar dan van (veel) mindere kwaliteit dan LSATSB en Snatch.
Af en toe grappig, wat plot twists en 2 uur die weer zo voorbij zijn. Leuk als je Guy Ritchie fan bent, maar ga niet verwachten dat het dezelfde old school kwaliteit is zoals zijn eerdere werk.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 apr 2020, 11:19

Ben op Netflix begonnen met 90's films die ik al heel lang niet meer heb gezien.

Zo heb ik deze week Memento en The Matrix gekeken. Van beide films kan ik zeggen dat ik het nu eindelijk begrijp :lol:

20 jaar lang gedacht dat Neo de Matrix zelf was..

Memento was al jochie van 12 dusdanig gecompliceerd dat ik er sowieso al geen beeld meer van had..

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 169 times
Been thanked: 381 times

Bericht door RIO » 18 apr 2020, 12:45

The Mask met Cameron Diaz is ook altijd leuk
Mo money, Mo honey

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 22 apr 2020, 22:23

RIO schreef:
18 apr 2020, 12:45
Vond je de bijrol van Jim Carrey ook nog wat? :D

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 169 times
Been thanked: 381 times

Bericht door RIO » 22 apr 2020, 23:30

Jim wie?
Mo money, Mo honey

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 23 apr 2020, 09:36

RaJitsu schreef:
22 apr 2020, 22:23
RIO schreef:
18 apr 2020, 12:45
Vond je de bijrol van Jim Carrey ook nog wat? :D
Van de week was Predator met Carl Weathers weer op TV. :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 apr 2020, 17:59

Josef Dettelbacher schreef:
18 apr 2020, 11:19
Ben op Netflix begonnen met 90's films die ik al heel lang niet meer heb gezien.

Zo heb ik deze week Memento en The Matrix gekeken. Van beide films kan ik zeggen dat ik het nu eindelijk begrijp :lol:

20 jaar lang gedacht dat Neo de Matrix zelf was..

Memento was al jochie van 12 dusdanig gecompliceerd dat ik er sowieso al geen beeld meer van had..
Ik heb Memento toen andersom afgedraaid (dat was op dvd), want ik begreep er ook geen moer van. Toen werd ie een stuk duidelijker :mrgreen:
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 apr 2020, 08:34

Ik kom wellicht met mijn eieren 17 jaar na pasen, maar wat viel me de Matrix trilogie tegen zeg..

Dat deel 1 in veel toplijstjes voorkomt, volledig terecht. DIe film was vernieuwend qua special effects en wist verhaal goed met actie te combineren. Deel 2 en 3 had ik destijds nooit gezien. Nu wel, en het stemde mij niet vrolijk. Het begon steeds meer op een Star Wars kloon te lijken, sommige scenes waren totaal onnodig, en het verhaal werd slapper en slapper. Ook Keanu Reeves is eigenlijk veel te beperkt voor zo'n dragende rol.

Zal ik deel 4 gaan kijken? Vast wel, maar ik heb mijn twijfels.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 24 apr 2020, 12:19

Keanu Reeves moet sowieso niet teveel praten, want dan ga je merken dat hij totaal niet kan acteren. Daarom is hij ook goed voor films als de John Wick serie.

Heb laatst Once Upon a Time... In Hollywood gekeken met Leonardo DiCaprio en Brad Pitt. Wel een vermakelijke film.

Plaats reactie