Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Game of Thrones

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Game of Thrones

Bericht door Grasmat » 25 aug 2017, 17:13

Aflevering 6 afgelopen maandag, één woord: wauw!
Zelden zo uitgekeken naar een seizoensfinale als nu. Dat het maar gauw maandagochtend mag zijn.

(Later meer)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 25 aug 2017, 21:52

Grasmat schreef:Aflevering 6 afgelopen maandag, één woord: wauw!
Zelden zo uitgekeken naar een seizoensfinale als nu. Dat het maar gauw maandagochtend mag zijn.

(Later meer)
Later meer? Heeft Killer Grasmat's account gehacked? :D

Ik heb deze week ook alle afleveringen gekeken, en vind dit met afstand het beste seizoen. Alles komt samen: politiek, strategie, magie, epische gevechten. Elke aflevering is een schot in de roos. Kijk ook uit naar de seizoensfinale!

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 26 aug 2017, 00:27

Het was zeker spectaculair. Maar ik vond het niet tof dat een van de draken neer ging. Ik had het veel toffer gevonden wanneer ze gewoon out of the blue een draak bleken te hebben.

Verder was het verhaal-technische natuurlijk een ontzettend zwakke aflevering. Meerdere ex machina's en onlogische zaken. En de raven gaan tegenwoordig met lightspeed?

Afbeelding Afbeelding

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 28 aug 2017, 21:14

Seizoensfinale achter de rug, zeg het maar.

Ik was al met al toch lichtelijk teleurgesteld. (te hoge verwachtingen?)

Een paar keer werd duidelijk voor de makkelijkste weg gekozen, voor een finale was er maar bar weinig actie en bij het gebeuren met Littlefinger zat ik eerst te juichen maar daarna dacht ik: ja, nu is het al met al ook maar een 'net niet' schurk.

Vermakelijke aflevering, maar ik vond zelf de voorgaande episode leuker.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 578 times
Been thanked: 731 times

Bericht door Ykhim » 28 aug 2017, 21:38

Dat patroon zie je vaker, voorlaatste aflevering spectaculair, laatste wat minder. Was in seizoen 4, 5 en 6 geloof ik ook zo, maar correct me if I'm wrong. Valt ook wel te verklaren, want er moet wel een beetje gemasseerd worden richting seizoen 8. Wat dat betreft kwamen een aantal verhaallijnen rond. Jon die inderdaad Targaryen blijkt te zijn, Baelish die sneuvelt (rust in vrede, sneaky cunt!), Cersei die de rest verraadt, dat soort dingen. Voor episode 1 van seizoen 8 is in elk geval de basis gelegd.

Overigens wel een mooi einde. Illustreerde mooi de kracht van het leger des doods.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 aug 2017, 23:03

Mij hoor je niet klagen, ik vond het een prima aflevering. De afgelopen zes afleveringen hadden al genoeg actie om het nu weer iets meer richting het politieke te sturen.

Sowieso vond ik het dit seizoen fijn dat veel dingen samen kwamen, en het aantal locaties en verhaallijnen beperkt bleef. Voor mij het sterkste seizoen. Ben benieuwd hoe ze seizoen 7 gaan doen. De night king is niet echt een prater, dus zal voornamelijk op het visuele gericht zijn, met in het tweede deel een schaakspel tussen Cersei en Denaerys.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 30 aug 2017, 15:56

Ik vind het juist een zeer zwak seizoen. Ik denk dat we ook wel kunnen concluderen dat de schrijvers goed waren in het selecteren van de juiste delen uit de boeken, maar op het moment dat ze zelf creatief moeten zijn op basis van wat bullit points van RR Martin, er gewoon niet veel van kunnen. Zwakke timing, nietszeggende patronen, de vele, vele ex machina's, soms zelfs in één aflevering, kom op.

Laatste aflevering, er was duidelijk een overeenkomst in tussen het gesprek dat Cersei had met Tyrion en daarna met Jaime. Beiden roepen 'ok, geef het bevel maar, doe het maar' en in beide gevallen doet Cersei uiteindelijk niets. Trouwens, hoe weet zombie-mountain met dat knikje het verschil tussen 'ok maai hem maar neer' en 'trek je zwaard vast en ik geef een tweede bevestiging als je het daadwerkelijk moet doen'??

Verder, die ijsdraak. Dat ding was toch neergehaald met een speer en had toch een verwonding in het gedeelte van het lichaam waar vuur zich opbouwt? We zagen wel gaten in de vleugels, maar de draak spuwde vuur als nooit tevoren.

Maar goed, over het verhaal zelf:
Dat gezicht van Tyrion op het moment dat hij ziet dat Jon/Aegon en Daenerys nu samen zijn. Wat betekende dat? Iets van 'O, de boel is al gecompliceerd genoeg'? Of was hij zelf stiekem verliefd? In het originele verhaal wat het uiteindelijk niet gehaald heeft was het zo dat Tyrion en Jon beiden verliefd waren op Arya (ja, toch dat Targaryan-bloed kennelijk hè) en dat dit vervolgens een probleem veroorzaakt tussen Tyrion en Jon (die blijven we zo gewoon noemen toch?). Zouden ze hier een variant op hebben gemaakt nu?

Verder hebben we niet het volledige gesprek gezien tussen Cersei en Tyrion. Ok, Cersei verraad de alliantie meteen en bleek nooit de intentie te hebben om het na te leven, maar toch, zou het kunnen dat Tyrion ook aan haar het 'just lie' advies gegeven heeft en misschien van zijden gewisseld is en toch voor zijn familie kiest met het idee dat er twee kinderen omgekomen zijn die onschuldig waren en een derde eraan zit te komen die de familie alsnog in leven kan houden?

Zeker wanneer je je bedenkt dat de rol van Tyrion, toch een fan favorite, de laatste twee seizoenen niet verder kwam dan die van een adviseur op de achtergrond (en niet eens een goeie) zou het zomaar kunnen dat er wat gedaan gaat worden om hem interessanter te maken.

Ik vraag me overigens ook af wat Jon doet wanneer hij erachter komt dat hij met zijn tante heeft liggen ketsen. Al is voor de Targaryans een tante zo goed als een wildvreemde... :B

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 aug 2017, 16:41

Al was Denaerys m'n broer dan zou ik d'r nog niet afwijzen.

Ik heb de boeken nog niet gelezen, dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Maar goed, iedereen kijkt met een andere blik. En ja, er zaten wel wat onwaarschijnlijke gaten in de tijd.

Als ik het zelf mocht bepalen: iets rustiger aan en meer ruimte voor list en bedrog tussen al die gevechten, en het seizoen afsluiten met het "tot dood wekken" van die draak.

Ik vrees juist eerder voor het komende en laatste seizoen, want dat is volgens mij verhaaltechnisch niet interessant te houden in 7 tot 10 afleveringen. Zeker niet omdat die night king niet interessant is en nooit praat.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 30 aug 2017, 22:52

Dit weten we natuurlijk niet. Misschien kan hij wel degelijk spreken en is er een interessante backstory. Hij communiceert wel op een bepaalde manier met Brann en ze communiceerden ook met Mance Rayder die die kinderen offerde aan hen (waarom, dat weten we nog steeds niet). We kennen het motief ook niet. Ook weten we niet wat Jaime gaat doen. Die is kennelijk rogue gegaan nu en lijkt naar het noorden te trekken, maar wat gaat hij daar doen? Hij is in zijn eentje, dus het is niet zo dat hij de belofte die gedaan is om te helpen op de een of andere manier waar kan maken in zijn eentje. En het lijkt me niet dat het puur om het statement is. Al valt er wel wat te zeggen voor zijn achtergrond als bevelhebber.

Verder gaan ze niet 8 afleveringen lang vechten, en gezien de snelheid waarmee ze door het verhaal heen gingen dit seizoen, is er kennelijk zat te vertellen het komende seizoen dat we over anderhalf jaar krijgen.

Juancho
Legende
Has thanked: 281 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 15:27

Jaja lach maar, maar ook wij zijn gister begonnen met GoT!! Gister direct 4 afleveringen gekeken en ik moet zeggen, ik zit er direct helemaal in! Mijn vriendin vindt dat het soms nog wat traag gaat, maar ook bij haar begint het steeds meer te komen.

Ik was al groot fan van dit soort genres (moet alleen niet te veel buitenaards zijn) dus we gaan er zeker mee door! :D

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 25 sep 2017, 20:10

Juancho schreef: Ik was al groot fan van dit soort genres (moet alleen niet te veel buitenaards zijn) dus we gaan er zeker mee door! :D
Hmm, dan ben ik benieuwd hoe je over de serie denkt wanneer je verderop bent, wanneer de fantasy-elementen wat meer worden. Hopelijk haak je niet te snel af. Het wordt even een beetje weird, en daarna gaan alle elementen gewoon over zaken die op zichzelf niets met fantasy te maken heeft.

Veel kijkplezier, en wanneer je over een week bij bent, zien we je wel hier terug :)

Hoe kijk je het eigenlijk? On-demand via Ziggo Films en series waar je een abonnement op hebt? Of heb je het gewoon gedownload?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 26 sep 2017, 12:32

Ziggon on demand. We hebben zoals je weet een Ziggo pakket en omdat we ook een Vodafone mobiel abonnement hebben, kregen we 'gratis' de movies en series L waar dus ook oa GoT op staat. Ideaal en perfect scherp beeld!

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 26 sep 2017, 13:53

Juancho schreef:Ziggon on demand. We hebben zoals je weet een Ziggo pakket en omdat we ook een Vodafone mobiel abonnement hebben, kregen we 'gratis' de movies en series L waar dus ook oa GoT op staat. Ideaal en perfect scherp beeld!
Ach so. Ik heb zelf dat racekanaal genomen als extra.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 okt 2017, 13:28

En wij kijken nog steeds... ondertussen al bij seizoen 5! Vinden het beide nog steeds tof maar je merkt idd wel dat er nu wat meer fantasy elementen in komen. De draken die echt huge zijn (eerste keer dat ze vlogen met die schone blonde er bovenop zag er vreselijk slecht/nep uit qua beeld trouwens) en de white walkers die een grotere rol krijgen. En natuurlijk het verhaal van dat kreupele jochie bij die boom.

Ik ben zelf echt gek op oorlogs films/series en ook van de tijd daar weer voor (eigenlijk de tijd waar GOT zich afspeelt) maar dan niet direct met al die fantasy elementen erin. Maar ok, het kijkt nog lekker weg en we gaan het zeker uitkijken!

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 30 okt 2017, 10:11

Helaas zijn we aan het einde en moeten nu net als alle liefhebbers enorm lang gaan wachten op het nieuwe (en laatste?) seizoen... Van te voren grote twijfels, maar nu achteraf kan ik gerust zeggen dat we helemaal verslaafd zijn aan deze serie :D

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 247 times
Been thanked: 102 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 08 mei 2018, 19:16

Ah meer fans hier. Na seizoen 5 besloot ik de boeken te gaan lezen en die keuze was de juiste. Waar de serie al erg complex lijkt, gaan de boeken nog 10 stappen verder. Een waanzinnig diep uitgedacht meesterwerk. Weergaloos. Van de 7 boeken zijn er helaas pas 5 verschenen, dus de ontknoping laat nog op zich wachten.

Seizoen 6 en 7 heb ik ook gezien, maar het was duidelijk te merken dat Dan & Dave niet meer kunnen leunen op de fantasie van G.R.R. Martin. In seizoen 1 t/m 5 waren personages nog 3 dimensionaal, maar daar is weinig meer van over. Er is duidelijk geen plan meer, de platte personages lijken nergens heen te gaan. Jammer.

Desalniettemin is het nog steeds heel vermakelijk om naar te kijken. De twee laatste afleveringen van seizoen 6 zijn echt van absurd hoog niveau! Om nog maar te zwijgen over 7.4 en 7.6. Ik wacht met smart op seizoen 8, maar verwacht meer van boek 6.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 15 apr 2019, 10:34

Toevallig iemand die al ergens een kijkbare versie heeft weten te vinden van het nieuwe seizoen?

Ik heb echt het geduld niet om tot 21.00 te wachten voordat Ziggo de aflevering beschikbaar maakt.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 15 apr 2019, 14:06

Ik heb hem gezien. Maar goed, hier wordt het uitgezonden op een redelijk christelijk tijdstip. Ik zal niet aan spoilers doen. Ik hoor het wel wanneer de rest van dit forum bij is :D

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 15 apr 2019, 14:23

Ik heb de aflevering al, maar ik kan'm pas kijken zodra mijn vrouw naar bed is.
Helaas lijkt de serie haar helemaal niets (ondanks mijn jaarlijkse overhaal pogingen) dus ik mag altijd alleen kijken en dan wordt het wat later :cry:

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 15 apr 2019, 15:11

Hij staat in ieder geval al online bij Ziggo.
Heb hem net gezien :D

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 16 apr 2019, 09:19

Ik gisterenavond laat pas, maar het is de kleine oogjes waard :Ja:
Blijft een geweldige serie!

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 22 apr 2019, 11:43

Pfoe, net de aflevering gezien. Kan nu al niet meer wachten tot volgende week.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 22 apr 2019, 15:17

Thormund was wel de baas van deze episode hoor :lol:

En inderdaad: op naar volgende week. Maar liefst 82 minuten aan beeldmateriaal. Nu al genieten!

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 22 apr 2019, 16:02

Ykhim schreef:Thormund was wel de baas van deze episode hoor :lol:

En inderdaad: op naar volgende week. Maar liefst 82 minuten aan beeldmateriaal. Nu al genieten!
Haha Tormund is altijd een baas :lol:
Pf ja, heb grote verwachtingen over volgende week. Echt grote verwachtingen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 22 apr 2019, 21:59

Ik denk dat de knuffelaflevering van gisteren een soort compensatie is voor volgende week. Nog even een aantal van je favoriete characters bij elkaar in een gemoedelijke setting, nog even lachen en lief doen met elkaar. En volgende week wordt die cast gewoon lachend gehalveerd, GoT-style :lol:

Plaats reactie