Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Game of Thrones

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 07 mei 2019, 08:49

Het wordt inderdaad wel een beetje voorspelbaar nu.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 450 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 08 mei 2019, 00:36

Ze zijn al een tijdje door het boekmateriaal heen. Het tv-schrijfteam houdt niet echt over helaas..

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 mei 2019, 08:27

voskat schreef:Ze zijn al een tijdje door het boekmateriaal heen. Het tv-schrijfteam houdt niet echt over helaas..
TV schrijvers durven ook vaak minder rigoreuze beslissingen te maken richting het publiek dan schrijvers.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 08 mei 2019, 10:35

Een probleem met zo`n beetje alle series. Kwaliteit wordt minder aan het eind van de cyclus. Inderdaad durft men minder risico`s te nemen omdat dit nu eenmaal een succesvolle formule is. Wetende dat er ws weinig nieuw publiek gaat bijkomen.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 mei 2019, 10:48

J.B. schreef:Een probleem met zo`n beetje alle series. Kwaliteit wordt minder aan het eind van de cyclus. Inderdaad durft men minder risico`s te nemen omdat dit nu eenmaal een succesvolle formule is. Wetende dat er ws weinig nieuw publiek gaat bijkomen.
Ik heb menig Stephen King boek gelezen, en zelden doen de films/series eer aan zijn verhaal en karakters. Zelfs het geprezen The Shining is vele malen minder dan het originele verhaal. In the walking dead zie je ook dat er keuzes worden gemaakt op basis van populariteit van personages, en de relatie tot kijkcijfers.

Een schrijver heeft hier veel minder last van, die moet direct keuzes maken en kan zich niet laten beïnvloeden door de publieke opinie.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 mei 2019, 10:53

Josef Dettelbacher schreef:
J.B. schreef:Een probleem met zo`n beetje alle series. Kwaliteit wordt minder aan het eind van de cyclus. Inderdaad durft men minder risico`s te nemen omdat dit nu eenmaal een succesvolle formule is. Wetende dat er ws weinig nieuw publiek gaat bijkomen.
Ik heb menig Stephen King boek gelezen, en zelden doen de films/series eer aan zijn verhaal en karakters. Zelfs het geprezen The Shining is vele malen minder dan het originele verhaal. In the walking dead zie je ook dat er keuzes worden gemaakt op basis van populariteit van personages, en de relatie tot kijkcijfers.

Een schrijver heeft hier veel minder last van, die moet direct keuzes maken en kan zich niet laten beïnvloeden door de publieke opinie.
Nee, maar wel wat de studio erachter wil. Stephen King weet ik niet. Dat is ook geen serie, maar dat heb ik nooit gelezen dus kan alleen uitgaan wat ik als film heb gezien.

Ik neem maar als voorbeeld eens serie die ik veel gevolgd heb indertijd, Lost. Zelden zo`n slecht laatste seizoen gezien.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 mei 2019, 13:02

J.B. schreef:

Nee, maar wel wat de studio erachter wil. Stephen King weet ik niet. Dat is ook geen serie, maar dat heb ik nooit gelezen dus kan alleen uitgaan wat ik als film heb gezien.

Ik neem maar als voorbeeld eens serie die ik veel gevolgd heb indertijd, Lost. Zelden zo`n slecht laatste seizoen gezien.
Bij Lost had ik het idee dat men verhaaltechnisch zelf ook niet meer wist wat er nou gaande was. Zo van "nondeju, dit krijgen we allemaal niet meer aan elkaar geknoopt, laten we doen alsof het allemaal één grote hallucinatie was".

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 08 mei 2019, 13:49

Ykhim schreef:En dan wordt 'ie ineens afgemaakt door zo'n vliegende kabouter, terwijl iedereen om hem heen voor het eerst in jaren volkomen staat te slapen. Bizar hoor.
Dat was juist goed verklaarbaar.
Het was namelijk niet de 1e keer dat zowel de wights als de white walkers stil stonden, dit heeft de NK al vaker gedaan in de serie. Zodra ze geen nut hebben staan ze stil, voorbeeld hiervan is na de 'Massacre at Hardhome'.
Zie hier:

In dit geval maakte de NK de fout de situatie en de mensen te onderschatten.
Hij weet dat hij kwetsbaar is in een 1 op 1 gevecht tegen een goede tegenstander, die gaat hij dan ook uit de weg. Daarom liet hij de doden opstaan daarvoor toen John hem wilde aanvallen, dat risico is te groot.
Nu was alleen Theon over en dat is een makkie voor hem, wat ook bleek. Daarom stonden de wights en white walkers stil, Theon en Bran kan de NK alleen aan. Toen Arya richting NK ging werd de NK daarvoor gewaarschuwd door de white walker wiens haar je zag bewegen (in de scene meteen daarna zie je de NK namelijk ineens opkijken van Bran en even aarzelen bij het pakken van zijn zwaard), ze was dus niet onzichtbaar en de NK wist dat ze eraan kwam. Hij onderschatte haar alleen en dat werd zijn ondergang. Dat Arya die specifieke dolk gebruikte was ook geen toeval, die dolk werd eerder gebruikt voor de moordpoging op Bran en werd door Littlefinger aan Arya gegeven op exact dezelfde plek als waar ze de NK afmaakte.

Dat is en blijft mooi aan GoT, wat simpel lijkt blijkt vaak een hele achtergrond te hebben.
Grasmat schreef:Ik weet dat een beetje populistisch meelullen is, maar de strategische oorlogsvoering van Snow en co. is echt om te janken zo slecht.
Klopt, maar dat is tijdens GoT wel vaker gebeurd.
In de Battle of the Bastards zou John ingemaakt zijn, ware het niet dat Sansa met Littlefinger hem kwam redden.
En ook in andere battles was de strategie soms waardeloos, wat overigens wel realistisch is. En in GoT zijn de beste strategen ondertussen al dood.
Josef Dettelbacher schreef:De meest recente aflevering vond ik toch een beetje tegenvallend. Op een te goedkope manier het evenwicht herstellen, met boten die van om de hoek kunnen schieten.
Mee eens.
Vanaf een boot met een enorme kruisboog überhaupt 3 keer op een vliegende draak schieten en alle 3 keer raak schieten is al een wonder op zich, laat staan dat hij dan ook meteen dodelijk geraakt wordt. Daarbij waren de betreffende boten inderdaad onzichtbaar op dat moment, wat natuurlijk onzinnig is.

Dat had veel beter aangepakt kunnen worden, jammer.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 mei 2019, 13:53

J.B. schreef:
Josef Dettelbacher schreef: Ik heb menig Stephen King boek gelezen, en zelden doen de films/series eer aan zijn verhaal en karakters. Zelfs het geprezen The Shining is vele malen minder dan het originele verhaal. In the walking dead zie je ook dat er keuzes worden gemaakt op basis van populariteit van personages, en de relatie tot kijkcijfers.

Bij Lost had ik het idee dat men verhaaltechnisch zelf ook niet meer wist wat er nou gaande was. Zo van "nondeju, dit krijgen we allemaal niet meer aan elkaar geknoopt, laten we doen alsof het allemaal één grote hallucinatie was".
Ja, dat was echt een belediging voor de liefhebbers van die serie. Doen ze in films ook vaak. Het zogenaamde `het is gedroomd` plotje. Vaak een teken inderdaad dat de schrijvers het ook niet meer weten.
Circle of fifths

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 10 mei 2019, 21:37

J.B. schreef:
Josef Dettelbacher schreef: Ik heb menig Stephen King boek gelezen, en zelden doen de films/series eer aan zijn verhaal en karakters. Zelfs het geprezen The Shining is vele malen minder dan het originele verhaal. In the walking dead zie je ook dat er keuzes worden gemaakt op basis van populariteit van personages, en de relatie tot kijkcijfers.

Lost moest eigenlijk drie seizoenen duren. Er werden door ABC echter drie seizoenen bijbesteld en daarvoor legden ze kennelijk voorwaarden voor die dermate interessant waren, dat ze er dus van alles bij verzonnen hebben. Ik weet niet of het uiteinde anders was geworden, maar ik denk dat de rit ernaartoe van een gemiddeld hogere kwaliteit was geweest.

Vaak genoeg gebeurt het natuurlijk dat de schrijvers hun inspiratie kwijt raken. The Walking Dead volgt natuurlijk de comic. Alleen zaten ze daar ook met budgetoverwegingen en personeelsverschuivingen achter de productie. Overigens vind ik het laatste seizoen van TWD weer erg goed. Dat is wel bijzonder, een serie die matig werd, die de weg naar boven weer vond.
Ren Höek schreef: Hij weet dat hij kwetsbaar is in een 1 op 1 gevecht tegen een goede tegenstander, die gaat hij dan ook uit de weg. Daarom liet hij de doden opstaan daarvoor toen John hem wilde aanvallen, dat risico is te groot.
Ik denk niet dat dit de reden was. Sowieso was het in het geval van die white walker die van Jon verloor dat hij niet verwacht had dat Jons zwaard het zijne kon blocken. Verder was Jon in die 3e aflevering natuurlijk niet bepaald fit. Het is m.i. gewoon een simpel onnodig risico om één op één met Jon het gevecht aan te gaan. De vraag is eerder waarom zou hij ze niet zou resurrecten.
Nu was alleen Theon over en dat is een makkie voor hem, wat ook bleek.
En toch vind ik dit raar. Theon is van een afkomst dat je zou verwachten dat hij heeft leren vechten. Dus om als een simpele met een speer op iemand in te rennen is niet logisch. Hij kan wel met een pijl en book schieten en zijn zus redden waarvoor waarschijnlijk ook het nodige aan skill nodig was, maar de Night King valt hij op die manier aan?

Toen Jon bij de Night's Watch aankwam en de beste vechter bleek te zijn, nam ik ook aan dat dit was omdat hij gewoon van de beste afkomst was en dus had leren vechten.
In de Battle of the Bastards zou John ingemaakt zijn, ware het niet dat Sansa met Littlefinger hem kwam redden.
En ook in andere battles was de strategie soms waardeloos, wat overigens wel realistisch is. En in GoT zijn de beste strategen ondertussen al dood.
Het was zo'n simpel last minute plot-ding. Het gaat m.i. al veel eerder mis, namelijk bij het uitleggen waarom dingen gebeuren. In het geval van de Battle of the Bastards kon ik het eea nog wel accepteren. Niet zigzaggen, in je eentje naar zijn broer willen toe rijden, etc. etc. Maar dat daar niemand een helm of een schild draagt slaat ook nergens op. Totaal niet realistisch (heeft iemand met verstand van zaken mij overigens op gewezen, ik vroeg over waarom ze geen schild hadden en hij vertelde toen dat het veel vreemder is dat ze geen helm droegen).

Maar qua uitleg, hadden ze het idee dat de Dothraki als eerste om hem afstormden moeten uitleggen. Het zou eigen zijn aan wat Dothraki doen, maar waarom ze dan niet gewoon van de zijkant laten komen? Het was gewoon voor het mooie shot vanaf het perspectief van Jon en Dany, denk ik.
Vanaf een boot met een enorme kruisboog überhaupt 3 keer op een vliegende draak schieten en alle 3 keer raak schieten is al een wonder op zich, laat staan dat hij dan ook meteen dodelijk geraakt wordt. Daarbij waren de betreffende boten inderdaad onzichtbaar op dat moment, wat natuurlijk onzinnig is.
Dit. Maar ook vraag ik me af waarom ze niet ingelicht waren over dat ze daar lagen. Een vloot is niet zomaar te verbergen. Ze hebben op Dragonstone toch ook mensen die ze zien en kunnen waarschuwen? De uitleg van de creators was dat Dany ze soort van was vergeten. Onzinuitleg lijkt me.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 11 mei 2019, 11:03

RaJitsu schreef:Het is m.i. gewoon een simpel onnodig risico om één op één met Jon het gevecht aan te gaan.
Wat ik zeg dus :wink:
En toch vind ik dit raar. Theon is van een afkomst dat je zou verwachten dat hij heeft leren vechten. Dus om als een simpele met een speer op iemand in te rennen is niet logisch. Hij kan wel met een pijl en book schieten en zijn zus redden waarvoor waarschijnlijk ook het nodige aan skill nodig was, maar de Night King valt hij op die manier aan?
De pijlen waren op en hij had alleen nog een speer, al heb ik geen idee waarom hij geen zwaard had. Daarbij namen hij en Bran afscheid dus wist Theon dat dit het einde was.
Maar het is inderdaad wat makkelijk natuurlijk.
Toen Jon bij de Night's Watch aankwam en de beste vechter bleek te zijn, nam ik ook aan dat dit was omdat hij gewoon van de beste afkomst was en dus had leren vechten.
Lijkt me een logische verklaring ja.
Het was gewoon voor het mooie shot vanaf het perspectief van Jon en Dany, denk ik.
Mee eens.
Het sloeg strategisch helemaal nergens op, maar het zag er wel heel cool uit :D
Verder heb je goede punten betreffende de Battle of the Bastards, best komisch zo achteraf terugkijkend.
De uitleg van de creators was dat Dany ze soort van was vergeten. Onzinuitleg lijkt me.

Hahaha, dat is inderdaad een uitleg van niets.
Bedenk dan iets fatsoenlijks. Nou ja, de boeken zijn op dus moeten ze het zelf verzinnen en dat is niet zo makkelijk natuurlijk. Zo bezien is het ook prima dat dit het laatste seizoen is.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 11 mei 2019, 16:28

Ren Höek schreef:
RaJitsu schreef:Het is m.i. gewoon een simpel onnodig risico om één op één met Jon het gevecht aan te gaan.
Zo bezien is het ook prima dat dit het laatste seizoen is.
Als je kijkt naar het geld dat ze ermee verdiend hebben, denk ik dat de geruchten over de prequels wel waarheid kunnen worden. Al is GoT natuurlijk wel een erg dure serie om te maken, en zouden prequels met dingen als de Doom of Valyria en al die draken en natuurlijk zaken als veldslagen wel erg duur worden.

En je vervolgens ook niet de schrijvers hebt die de boel kunnen runnen...

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 13 mei 2019, 07:24

Ok.. wat was dit dan?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 mei 2019, 13:49

Ik weet niet zo goed wat ik van de laatste aflevering moet vinden.

edit: Heb er even over nagedacht. vond het een slecht aflevering. Wat een onzin allemaal en wat een broddelwerk. Ben gewoon teleurgesteld erin.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 13 mei 2019, 20:54

Maikel_91 schreef:Ik weet niet zo goed wat ik van de laatste aflevering moet vinden.

edit: Heb er even over nagedacht. vond het een slecht aflevering. Wat een onzin allemaal en wat een broddelwerk. Ben gewoon teleurgesteld erin.
Precies hetzelfde gevoel hier. Heel apart.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 mei 2019, 20:59

Vorige aflevering lieten ze het lijken alsof de draken toch best gemakkelijk te verslaan waren.

En nu halen ze dit geintje uit? Vorige week ieder schot raak en nu kwam geen enkele scorpion aan schieten toe en stonden ze allemaal verkeerd? Wat een onzin zeg. Ben echt pissig zo slecht was het.

Ik had een groot episch gevecht verwacht tussen de manschappen van Cersei en die van Dany, Jon en de rest. Maar dan krijg je dit.

Ook de hele ontwikkeling die een karakter als Jaime gemaakt heeft wordt volledig overboord geflikkerd. Het sloeg werkelijk waar nergens op.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 14 mei 2019, 08:53

Eén van de slechtste afleveringen uit de hele GoT serie. Het gevecht dat nooit een gevecht werd. Waar het gevecht met de Night King nog een beklemmende sfeer en verslagenheid uitstraalde, was dit één grote teleurstelling. Van spanning was absoluut geen sprake, daarvoor was het een veel te eenzijdig gevecht, en het gebrek aan dialoog tussen Danaerys en Cersei was ook een gemiste kans.

Het kan niet anders of de laatste aflevering gaat ook niks bijzonders worden. Er moet nog één gebeurtenis plaatsvinden, waarvan we allemaal wel weten wat dat is, en voor de rest is het nog wat verhaallijntjes van nog in leven zijnde personen afronden.

bleh...

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 20 mei 2019, 08:00

Tsja, dat was het dan. Wat een treurnis..

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 20 mei 2019, 15:24

Wat een kutseizoen.

Laatste aflevering ging nog wel na de lading stront die de kijkers over zich heen hebben gekregen in aflevering 4 en 5. Maar het laatste seizoen is echt heel jammer.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 20 mei 2019, 19:24

Jammer dat het voorbij is. Laatste aflevering had eindelijk weer wat ouderwets leuke scènes. Niet genoeg om de teleurstelling van dit slotseizoen weg te nemen helaas. Maar op deze manier wel een relatief logisch eind denk ik, gezien het verloop van de afgelopen afleveringen. Heb me in ieder geval minder gestoord aan de keuzes van de schrijvers, al was deze aflevering verre van zoals een epische show als deze had kunnen eindigen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 mei 2019, 00:18

Wees maar niet bang om g.o.t. te moeten missen. Speelfilm, spin offs, animated series. En anders kun je altijd nog rpg's gaan spelen :D
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 23 mei 2019, 08:50

Dit was slecht met een hoofdletter S.

Dit was mogelijk nog slechter dan het einde van Lost.

- Jon Snow, uiteindelijk de eindbaas van de show, wordt verbannen omdat een fucking soldaatje zonder titel, bezit of land vindt dat er "gerechtigheid" moet komen voor het vermoorden van Dany, die zelf net een hele stad heeft uitgemoord. En die kreupele koning geeft er gehoor aan..

- Die dwerg, die Jon praktisch aanspoorde dit te doen, doet er ook niks tegen. Die ziet het gebeuren en zegt "jammer", en wordt zelf hand of the king. Totaal onlogisch

- En dan nog hoe die kreupele koning wordt gekozen: het moet iemand worden met een "goed verhaal". Welk verhaal is beter dan dat van Aegon Targaryen/Jon Snow?? DIE NET NOG DE WERELD HEEFT GERED VAN EEN NIEUWE TYRAN?

Serieus, fucking broddelwerk.

Arya de ontdekkingsreiziger.....are you having a laugh?? :lol: :lol: :lol:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 23 mei 2019, 12:40

GoT is ten einde, ik ga de serie missen :cry:
Jammer dat met name het laatste seizoen tegenviel, al kun je een dergelijke grote en langlopende serie natuurlijk nooit naar ieders wens laten eindigen.

Het grootste euvel van seizoen 8 vind ik vooral dat het te snel ging, een aflevering of 2 erbij waarin bijv. de verandering van Daenerys duidelijker en beter in beeld wordt gebracht, waarin de aanval van de Night King beter uitgewerkt kan worden, waarin de reis en de belegering van King’s Landing logischer wordt, waarin de dood van Rhaegal veel beter uitgewerkt kan worden waardoor het wel enige vorm van realisme heeft, en enkele andere zaken.

Los hiervan vind ik de laatste aflevering een hele sterke, qua dialoog, rode draden van de verhalen en afsluitingen.
Er was een bitterzoet einde voorspeld en dat hebben we gekregen. De 7 koninkrijken zijn er 6 geworden, Jon heeft zijn 2e grote liefde vermoord, iedereen die claimde om recht te hebben op de kroon is dood en degene met de rechtmatige claim wil het niet (en krijgt het ook niet).
GoT begon met de familie Starks en eindigt er ook mee. Iedereen is dood op 3 kinderen na, waarvan 1 haar droom waar heeft kunnen maken en de Queen of the North is, 1 (eindelijk) zijn eigen vrije leven gaat leiden ‘beyond the wall’ en 1 (eindelijk) haar eigen vrije leven gaat leiden door te gaan reizen naar onontdekt gebied.
- Jon Snow, uiteindelijk de eindbaas van de show, wordt verbannen omdat een fucking soldaatje zonder titel, bezit of land vindt dat er "gerechtigheid" moet komen voor het vermoorden van Dany, die zelf net een hele stad heeft uitgemoord. En die kreupele koning geeft er gehoor aan..
Dit is juist logisch en mooi afgewerkt.
Jon Snow heeft gedurende de hele serie vooral aangegeven dat hij geen macht en verantwoordelijkheid wilde. Hij wilde geen Lord Commander zijn, maar werd het toch. Hij wilde geen King in the North zijn, maar werd het toch. Hij wilde ook niet op de Iron Throne zitten, maar nu heeft hij eindelijk zijn zin gekregen. Hij wil gewoon zijn eigen (vrije) leven kunnen leiden. Waarbij Tormund eerder niet zomaar had aangegeven dat Jon in het noorden thuis hoort, bij de Wildlings (niet voor niets ook de Free Folk genoemd).
Jon reageerde negatief op zijn verbanning omdat hij naar de Night's Watch werd gestuurd, maar de serie eindigt dat Jon Castle Black achter zich laat en met de Wildlings mee gaat (en dus zijn hart volgt en dus een vrij man is). Hetzelfde beeld waar de serie ook mee begon trouwens, dat is geen toeval.
- Die dwerg, die Jon praktisch aanspoorde dit te doen, doet er ook niks tegen. Die ziet het gebeuren en zegt "jammer", en wordt zelf hand of the king. Totaal onlogisch
Wat moet Tyrion er tegen doen dan?
Hij wordt als straf voor zijn eerdere verraad aan Daenerys opnieuw Hand of the King, tegen zijn zin en mede daarom is het passend.
- En dan nog hoe die kreupele koning wordt gekozen: het moet iemand worden met een "goed verhaal". Welk verhaal is beter dan dat van Aegon Targaryen/Jon Snow?? DIE NET NOG DE WERELD HEEFT GERED VAN EEN NIEUWE TYRAN?
Hoeveel mensen weten dat Daenerys een tiran was geworden?
Die kunnen op 1 hand geteld worden. Voor alle anderen is Jon degene die de rechtmatige koningin heeft vermoord, zoals Jaime Lannister heel King’s Landing redde toentertijd maar wordt beledigd als de Kingslayer.

Die beraadslaging was verder trouwens goed bedacht. Volgens mij was er niemand die vanuit erfopvolging aansprak had op de troon (behalve Jon, maar dat wist bijna niemand), wat een unieke situatie creëerde. De keuze voor een gekozen koning zonder mogelijkheid op kinderen en dus automatische troonopvolging is dan een verklaarbare. Zodra deze koning is overleden kunnen de betreffende huizen een nieuwe keuze maken, wat de vele oorlogen van voorheen zou moeten voorkomen.

Dit gezegd hebbende, die beraadslaging was wel matig uitgevoerd.
Ineens zijn we weken verder (waarom is Jon niet meteen vermoord door Grey Worm of waarom accepteerde Grey Worm niet dat Jon recht heeft op de troon, hij is immers ‘slechts’ een soldaat die zijn hele leven is getraind op gehoorzaamheid?), Yara (of all people) is ineens pro Cersei, Davos speelt een belangrijke rol maar stelt officieel eigenlijk veel te weinig voor om die rol te mogen vervullen, waarom mag Sansa zich zo makkelijk met het Noorden afscheiden, en zo zijn er nog wel wat zaken, het komt allemaal te snel en te gemaakt over zeg maar. Beetje jammer.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 mei 2019, 08:10

Sorry Ren, I don't buy it :wink:

Juancho
Legende
Has thanked: 281 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 11 jun 2019, 16:44

Heb het laatste seizoen afgekeken. Net als hierboven anderen al aangaven, het ging wel erg makkelijk, zeker met die draken. Toch een tegenvallend seizoen, al weet ik ook dat het vreselijk moeilijk is om zo'n laatste seizoen echt ultiem te maken. De verwachtingen liggen zo vreselijk hoog en eigenlijk kan je het nooit goed doen als maker. Maar dit vond ik toch wel weer de andere kant op gaan, erg teleurstellend.

Neemt niet weg dat het natuurlijk een geweldige serie is en blijft.

Plaats reactie