Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Game of Thrones

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 22 apr 2019, 22:09

Ja, het is alsof voor een paar karakters hun verhaallijn is afgerond als het ware. Zodat ze nu dood kunnen.

Ze hinten ook heel duidelijk op personages die sowieso het gevecht met de Night King gaan overleven. Aangezien ze duidelijk aan het opzetten zijn naar de strijd om de Iron Throne en de ingewikkelde familiestrijd binnen de Lannister familie ook nog verre van afgerond lijkt te zijn.

Monty Python
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door Monty Python » 25 apr 2019, 11:54

Ik doe mee aan een poule. Wie denken jullie dat het eind niet zal halen ?
Greyworm
Jorah
Melisandre
The Mountain
Theon

Hoog op mijn lijst van overlevenden: Sam. Hij zal alle gebeurtenissen opschrijven.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 25 apr 2019, 12:08

Ik mis Brienne op je lijstje. Haar verhaallijn lijkt afgerond en dus klaar voor de slacht als het ware.

Monty Python
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door Monty Python » 25 apr 2019, 12:49

Normaal overleven de "good guys" tot het einde. Het is Hollywood maar natuurlijk ook GOT. Zou wel mooie white walker zijn.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 578 times
Been thanked: 731 times

Bericht door Ykhim » 25 apr 2019, 19:42

Iedereen in de schuilkelder gaat eraan denk ik, o.a. Varys en Gilly dus. Verder denk ik dat alle dappere ridders er ook aan gaan: Jorah, Brienne, Greyworm, The Hound, Samwell en Jaime. En op lange termijn denk ik dat Cersei sneuvelt, evenals Dany en Tyrion. Vraag me niet waarom.

Bronn en de Starks winnen GoT dus :D
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 25 apr 2019, 20:30

Ik denk dat Jaime degene is die Cersei van kant gaat maken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 26 apr 2019, 09:48

Ykhim schreef:Ik denk dat de knuffelaflevering van gisteren een soort compensatie is voor volgende week. Nog even een aantal van je favoriete characters bij elkaar in een gemoedelijke setting, nog even lachen en lief doen met elkaar. En volgende week wordt die cast gewoon lachend gehalveerd, GoT-style :lol:
Mee eens.
Een fijne en mooie aflevering, waarbij volgende week de slachting plaats gaat vinden.

In aflevering 5 vindt er trouwens weer een groot gevecht plaats (aangezien de specifieke regisseur van deze aflevering elke keer de veldslagen voor zijn rekening heeft genomen).
Maikel_91 schreef:Ze hinten ook heel duidelijk op personages die sowieso het gevecht met de Night King gaan overleven. Aangezien ze duidelijk aan het opzetten zijn naar de strijd om de Iron Throne en de ingewikkelde familiestrijd binnen de Lannister familie ook nog verre van afgerond lijkt te zijn.
De constante strijd om de Iron Throne is hetgeen waar de hele serie om draait, dat verhaal is dus pas op het einde afgerond (of zover mogelijk).

Daarbij is de NK nog niet gesignaleerd bij Winterfell, je zag in het laatste shot alleen de (of een aantal) White Walkers.
Het is dus mogelijk dat de NK door is gegaan naar King's Landing. Zou ook wel passen aangezien ik niet verwacht dat de NK na aflevering 3 is uitgeschakeld.
En onze eigen Carice moet natuurlijk nog haar opwachting maken.
Monty Python schreef:Normaal overleven de "good guys" tot het einde.
Dat is het mooie aan GoT, de lijn tussen 'good' en 'bad' is grijs en heeft overlap waarbij verder ook letterlijk iedereen de pijp uit kan gaan. Heerlijk!

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 450 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 28 apr 2019, 04:02

Monty Python schreef:Ik doe mee aan een poule. Wie denken jullie dat het eind niet zal halen ?
Greyworm
Jorah
Melisandre
The Mountain
Theon

Hoog op mijn lijst van overlevenden: Sam. Hij zal alle gebeurtenissen opschrijven.
Dany

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 apr 2019, 08:13

Denk dat uiteindelijk het gros het niet zal overleven, maar dat Brienne en Ser Jaime de komende aflevering al de lul zijn. Een aantal moet nog mee tot aflevering 5 en 6, anders is er niks te vertellen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 29 apr 2019, 05:02

Dit was wel een episode hoor, poeh. Doe deze maar niet kijken voor het slapengaan, lieve kindertjes. Ofzo. :D

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 29 apr 2019, 12:01

Holy shit wat een aflevering. Soms wat lastig te zien wegens hoe donker het was. Maar geweldig.

Heb echt de gehele aflevering vol spanning gekeken.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 29 apr 2019, 20:34

Intense en boeiende aflevering. Beste kijk je hem volledig in het donker en met hoge contrastinstellingen op je tv, dan zie je nog het meeste. :D

Maar ik vond het einde wel heel erg makkelijk en abrupt.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 29 apr 2019, 23:57

Tip voor deze ep: alle lichten uit en kaarsje op tafel.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 30 apr 2019, 09:44

Nondeju, overdag kijken was deze aflevering bijna niet te doen tenzij je rolluiken hebt. Thuiswerken heeft nog nooit zo weinig opgeleverd..

Heb het eerste kwartier met half dichtgeknepen ogen zitten kijken (uitstellen tot 's avonds was geen optie :lol: )

Was in principe een prima aflevering qua sfeer en ups and downs, maar voor iets waar zo erg naartoe is geleefd, vond ik het toch qua getoonde emoties van key characters en einde wat ondermaats. De welbekende quote van Keyser Soze is hier zeer op zijn plaats.

Mag ik zeggen dat ik de Battle of the Bastards (voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat) beter in beeld vond gebracht?

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 30 apr 2019, 15:06

Ja, Battle o/t Bastards blijft de absolute nummer 1 qua oorlogsafleveringen. :Ja:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 01 mei 2019, 08:40

Hahaha, het was even wennen aan het donkere beeld ja.

Maar geweldig hoe een dermate lange slachtpartij in beeld is gebracht, met bijbehorende spanning!
The Battle of the Bastards blijft inderdaad de nummer 1, maar deze slachting duurde veel langer en was enorm veel massaler.

De NK komt verrassend aan zijn einde, wat abrupt inderdaad, maar wel mooi vanwege de wijze waarop.
Het is en blijft een fantastische serie :pul:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 01 mei 2019, 08:52

Ik ben aan deze serie begonnen omdat Sean Bean een grote rol had. Toen zijn personage doodging en er ook nog draken uit eieren kwamen ben ik gestopt. Misschien wil ik het toch nog een kans geven, is de serie een beetje verbeterd tov begin 2e seizoen?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 01 mei 2019, 09:18

deninho32 schreef:Ik ben aan deze serie begonnen omdat Sean Bean een grote rol had. Toen zijn personage doodging en er ook nog draken uit eieren kwamen ben ik gestopt. Misschien wil ik het toch nog een kans geven, is de serie een beetje verbeterd tov begin 2e seizoen?
Als ik het me goed herinner, we hebben het over 2012, was seizoen 2 voor mij het minste. Veel dialogen en politiek geschuif, maar weinig spanning en actie. het wordt zeker intenser, maar als fantasy je niet ligt, dan zullen die draken, de night king, army of the death en alles rondom melisandre je niet echt boeien denk ik. Van de andere kant, dit is wel een serie die je echt gezien moet hebben, omdat dit zo kolossaal en episch is, dit wordt denk ik nooit meer vertoond.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 01 mei 2019, 14:26

deninho32 schreef:Toen zijn personage doodging
Dat was een verrassing?
Daar staat hij juist om bekend :D
Misschien wil ik het toch nog een kans geven, is de serie een beetje verbeterd tov begin 2e seizoen?

Je moet er in het begin inkomen, door de vele info die aan alle kanten over je heen wordt gegooid. Maar verder vind ik het echt een briljante serie, al moet de fantasy omgeving je wel liggen natuurlijk. Dit laatste is ook de reden dat mijn vrouw niet meekijkt, al moet me dit nog gaan lukken. Ik wil sowieso de hele serie opnieuw gaan kijken als dit definitieve seizoen is afgelopen.
Josef Dettelbacher schreef:Veel dialogen en politiek geschuif, maar weinig spanning en actie.
Mmm, GoT staat juist bekend om het gebrek aan (zichtbare) actie en juist het hele sterke verhaal. De laatste seizoenen is er wel meer actie in beeld (en hoe :smile: ), maar eigenlijk is het een politieke serie in een fantasy setting. Waarin de dialogen van ontzettend hoog niveau zijn.
Van de andere kant, dit is wel een serie die je echt gezien moet hebben, omdat dit zo kolossaal en episch is, dit wordt denk ik nooit meer vertoond.

Mee eens!
Al zullen er gezien het gigantische succes wel pogingen gedaan worden. Sowieso komt er een spin-off, al zal deze (vanzelfsprekend) een veel lager budget hebben.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 01 mei 2019, 14:46

Dat denk ik ook wel, maar je hebt als basis een hele goede boekenreeks nodig om zoiets op te zetten. Anders is de kans op kwaliteitsverlies wel erg groot vind ik. Nu lees ik niet veel fantasy, maar ik heb laatst de hele Dark Tower serie van Stephen King gelezen, en dat zou qua epicness nog enigzins in de buurt komen. Het probleem met Stephen Kings is echter dat films en series gebaseerd op zijn boeken totaal geen eer doen aan zijn schrijfkwaliteiten.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 519 times
Been thanked: 558 times

Bericht door El Sordo » 01 mei 2019, 16:39

Wat een geweldige aflevering! Is er hier overigens een mogelijkheid om een spoilerfunctie in te voegen, in het geval iemand de laatste aflevering nog niet heeft gezien en hier per ongeluk terecht komt?

Ik was in eerste instantie een klein beetje teleurgesteld dat hetgeen waar al acht seizoenen naar werd opgebouwd op een wat simplistische en ietwat ongeloofwaardige manier aan de kant werd gezet. De kracht van het sociaal-politieke narratief zat hem m.i. juist in de relatieve nutteloosheid daarvan gezien de existentiële en minder tastbare dreiging die daar altijd overheen hing. Nu die weg is (denk ik?), ben ik erg benieuwd er invulling aan wordt gegeven. Met nog drie afleveringen te gaan is het hele 'winter is coming'-verhaal als sneeuw voor de zon verdwenen, het is m.i. te hopen dat er geen House of Cards, maar dan met zwaarden en draken, overblijft.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 01 mei 2019, 16:51

Spoilers werken niet in versie 2, ik ben bezig om dat voor versie 3 te implementeren..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 mei 2019, 19:46

Het was ook een geweldige episode, maar dat einde is natuurlijk waardeloos. 8 seizoenen lang is die Night King op zo'n manier gehypet dat zelfs Frenkie de Jong nog jaloers zou worden. En dan wordt 'ie ineens afgemaakt door zo'n vliegende kabouter, terwijl iedereen om hem heen voor het eerst in jaren volkomen staat te slapen. Bizar hoor.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 06 mei 2019, 16:11

Het lijkt nu wel erg duidelijk te worden welke kant het opgaat en wie er op de Iron Throne gaat zitten op het einde.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 06 mei 2019, 20:58

Ik weet dat een beetje populistisch meelullen is, maar de strategische oorlogsvoering van Snow en co. is echt om te janken zo slecht.
Ondanks dat de schrijvers ruim de tijd hebben gekregen om het verhaal af te maken, kiezen ze wel heel erg voor de makkelijkste weg, de afgelopen twee afleveringen.

Plaats reactie