Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Disney Plus

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Disney Plus

Bericht door Maikel_91 » 25 aug 2019, 12:26

12 november is het zover, dan komt Disney Plus uit. Deze streamingsdienst zal producties bevatten van Disney, Pixar, Marvel, Lucasfilm en National Geographic.

Wat meer informatie:
In het Californische Anaheim is Disney-fanbeurs D23 begonnen. Het entertainment­bedrijf greep dit aan om meer details over zijn onlangs aangekondigde streamingdienst Disney+ te onthullen. Eerder werd al duidelijk dat de dienst vanaf 12 november beschikbaar is in de VS, Canada en Nederland. De kosten worden € 6,99 per maand.

Nu is er ook duidelijkheid over de mogelijkheden en beperkingen van accounts. Ieder account krijgt ondersteuning voor 4K HDR-beeld met Dolby Atmos-geluid. Een gebruiker kan ook maximaal 7 profielen aanmaken. Bijvoorbeeld voor kinderen of andere gezinsleden.

Disney+ met 6 nieuwe originals
Naast de reeds aangekondigde serie The Mandalorian, een live-action titel in het universum van Star Wars, komt er meer aan. Het gaat om drie series in het Marvel-universum: Ms. Marvel, Moon Knight en She Hulk en daarnaast keert Hilary Duff terug als Lizzie McGuire in een geheel nieuwe serie voor de dienst. Ook was al bekend dat er een serie in het thema van High School Musical komt.
De grootste verrassing kwam misschien wel van de befaamde acteur en regisseur Jeff Goldblum. Hij maakt een twaalfdelige National Geographic-reeks genaamd The World According to Jeff Goldblum, die is straks exclusief te zien op Disney+. De Jurassic Park-acteur zal ‘de wonderen van de wereld’ aan kijkers tonen.

7 profielen, 4 streams tegelijk
Tijdens de beurs toonde Disney ook voor het eerst een werkende versie van de app van Disney+. Er blijkt ruimte voor 7 profielen, zodat iedereen in een gezin zijn eigen profiel met aanbevelingen kan hebben. Er kunnen echter geen 7 mensen tegelijk kijken. De dienst is beperkt tot 4 streams tegelijk. Over het delen van accounts wilde directeur Kevin Mayer niet heel veel zeggen, behalve dat “de prijs schappelijk genoeg is, zodat mensen een eigen account zullen nemen”.

Offline kijken wordt ook mogelijk en er zitten geen limieten aan het aantal series of films dat je kunt downloaden. Behalve de beschikbare opslagruimte op een apparaat, uiteraard.

Hulu later internationaal?
Verwacht op Disney+ vooral familievriendelijke programmering. Het bedrijf gaat de streamingservice gebruiken voor titels van huismerken Disney, Pixar, Marvel, Star Wars en National Geographic. De meer volwassen programmering van zenders Fox, ABC en FX is te zien op een ander platform van het concern, Hulu. In tegenstelling tot Disney+ is Hulu niet beschikbaar buiten de VS. “Nóg niet”, hint directeur Kevin Mayer . “Maar mogelijk rollen we dat ook internationaal uit in de toekomst.”
Dus nu ben ik wel benieuwd wat jullie mening hierover is.
Ik heb voor mezelf al besloten dat ik sowieso een abonnement ga nemen, ziet er echt goed uit. En een enorm schappelijke prijs voor wat je krijgt, kan Netflix nog een puntje aan zuigen :mrgreen:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 25 aug 2019, 12:29

De kinderen hier vinden Disney helemaal niks, dus dat gaat hem hier niet worden denk ik. Alhoewel Pixar soms nog wel aanslaat denk ik dat ik de animatiefilms gewoon blijf downloaden..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 12:51

deninho32 schreef:
25 aug 2019, 12:29
De kinderen hier vinden Disney helemaal niks, dus dat gaat hem hier niet worden denk ik. Alhoewel Pixar soms nog wel aanslaat denk ik dat ik de animatiefilms gewoon blijf downloaden..
Ze zetten ook breder in natuurlijk. Die animatiefilms heb ik trouwens ook nog grotendeels gewoon op dvd indertijd. Ik had daar gisteren nog een leuke discussie over. Waar zijn die handgeanimeerde films gebleven? Die nieuwe Lion King ziet er echt heel goed uit, maar ik mis toch de artiesten die met pen en papier een karakter m.i. veel meer personality meegeven dan bijvoorbeeld zo`n nieuwe Lion King.

Maar misschien word ik oud. En er is niets mis met 3d animatie. Maar zo`n old school animator, wetende dat daar frame by frame handwerk aan te pas komt..
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 25 aug 2019, 12:53

Ze zetten het inderdaad breed in, ze zullen een hoop eigen Marvel series gaan maken en alle films daarvan zullen er ook op verschijnen. Zelfde geldt voor de Star Wars films en series die ze daarvoor gaan maken.
Mocht later ook nog Hulu beschikbaar worden in Nederland wordt het nog interessanter.

Disney is alle tekenfilms opnieuw aan het maken tot live action films. Bij de release van Disney Plus zit een 'echte' versie van Lady en de Vagebond. Betwijfel of we ooit nog de echt getekende films gaan zien, wat zonde is. De getekende versie van De Leeuwenkoning is ongeëvenaard, jeugdsentiment :mrgreen:

Ben wel van mening dat Disney Plus wel eens de downfall van Netflix kan worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 12:55

Maikel_91 schreef:
25 aug 2019, 12:53
Disney is alle tekenfilms opnieuw aan het maken tot live action films. Bij de release van Disney Plus zit een 'echte' versie van Lady en de Vagebond. Betwijfel of we ooit nog de echt getekende films gaan zien, wat zonde is. De getekende versie van De Leeuwenkoning is ongeëvenaard, jeugdsentiment :mrgreen:
meesterwerk. Plus Jeremy Irons als Scar. Hij is Scar. Mijn favoriete villain ooit
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 415 times
Been thanked: 1804 times

Bericht door ShovingNE2 » 25 aug 2019, 13:30

De prijs zal rap omhoog gaan, gebeurde bij Netflix ook. En een vershil van 3 euro zal mensen niet doen overstappen. Ik ga zeker kijken naar het aanbod: maar als ik het zo bekijk richten zij zich op een hele hoop, behalve 35+ ers zonder kinderen. Ik denk dat het prima naast elkaar gaat bestaan omdat ze twee verschillende groepen targetten. Het is de downfall van de televisie zoals we het nu kennen. Dat zeker.
Kampioenstopic openen .... pending

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 13:33

Qua downfall dat ligt eraan. Nieuws en actualiteiten bijvoorbeeld dat zal door streamingsdiensten niet zo snel worden gedaan denk ik. Maar als het gaat om series en films wel.
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 25 aug 2019, 13:51

Disney Plus wordt overigens maar in 3 landen gelanceerd op 12 november.
Amerika, Canada en Nederland. Toch wel bijzonder dat Nederland gebruikt wordt voor een 1e lancering.

Overigens ligt voor mijzelf de meerwaarde van Disney Plus voornamelijk bij het Marvel deel ervan. Vind het heel tof wat ze daar allemaal mee doen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 aug 2019, 13:56

Nederland zal wel om de een of andere reden een afspiegeling zijn van 'gemiddeld' Europa of zo. Wat hier gebeurt volgt ook vaak in de rest? Zoiets zal de reden wel zijn.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 14:08

Ik denk dat het komt door de mickey mouse competitie :mrgreen: :lol:

Nou, dat was weer de flauwe grap van vandaag..
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 aug 2019, 14:11

Ik geef hem wel 8 punten hoor.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 14:12

ShovingNE2 schreef:
25 aug 2019, 14:11
Ik geef hem wel 8 punten hoor.
Sorry, beetje melig :mrgreen:
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 aug 2019, 14:13

Niets mis mee. :D

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 aug 2019, 14:13

Nee.. O god.. Nu weer normaal.. Straight faces everybody
Circle of fifths

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Skywalker » 25 aug 2019, 15:08

Maikel_91 schreef:
25 aug 2019, 13:51
Disney Plus wordt overigens maar in 3 landen gelanceerd op 12 november.
Amerika, Canada en Nederland. Toch wel bijzonder dat Nederland gebruikt wordt voor een 1e lancering.
ShovingNE2 schreef:
25 aug 2019, 13:56
Nederland zal wel om de een of andere reden een afspiegeling zijn van 'gemiddeld' Europa of zo. Wat hier gebeurt volgt ook vaak in de rest? Zoiets zal de reden wel zijn.
Nee, de reden is dat BAMTech (het bedrijf dat Disney gebruikt om de streamingdienst uit te zetten in Europa) in Amsterdam is gevestigd.
Maikel_91 schreef:
25 aug 2019, 13:51
de Star Wars films en series die ze daarvoor gaan maken.
Vanaf 12 november zal daar de eerste Star Wars live action te zien zijn: The Mandalorian.

Vooralsnog zullen er geen Star Wars films voor D+ worden gemaakt.
Zoals gezegd dus wél series; naast The Mandalorian zal Ewan McGregor terugkeren voor een Kenobi serie en zullen DIego Luna en Alan Tudyk als Cassian Andor en K2-S0 in een serie over Andor te zien zijn. Van beide is de release nog niet bekend.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 25 aug 2019, 15:12

Ik heb deze maand geen televisie meer via de provider, dus ik zet vol in op streaming content. Ook Disney zullen we hier eens kans geven, gezien onze oudste dochter 3.5 is en meer interesse in tekenfilms begint te tonen.

Hulu mogen ze van mij in de VS houden. Ooit een keer geprobeers via VPN, maar ik werd knettergek van die reclames om de 5 minuten, en dan ook nog eens elke keer hetzelfde Best Buy filmpje.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 25 aug 2019, 15:14

Nederland staat bekend om haar internet dichtheid met hoge snelheid, gecombineerd met ons besteedbaar inkomen en thuisblijf cultuur, is dat een ideale markt voor streamingsdiensten.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 25 aug 2019, 22:18

WAtom zou adinsey Plus de downfall van Netflix moeten worden? Disney richt zich toch op totaal andere series en films dan Netflix?

Ik zie namelijk Disney geen series zoals HoC, Peaky Blinders, Casa de, OITNB en Mindhunter uitbrengen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 06:48

PCGC schreef:
25 aug 2019, 22:18
WAtom zou adinsey Plus de downfall van Netflix moeten worden? Disney richt zich toch op totaal andere series en films dan Netflix?

Ik zie namelijk Disney geen series zoals HoC, Peaky Blinders, Casa de, OITNB en Mindhunter uitbrengen.
Netflix was tot voor kort de enige speler. Met meerdere spelers zul je vaker moeten kiezen waar je die maand of structureel een abo op neemt. Je kunt tegenwoordig voor ongeveer 50 euro pm aan streaming uitgeven, wat voorheen slechts 8 euro (voor netflix) was. Netflix is/was one size fits all. Nu krijg je steeds meer doelgroepspecifieke aanbieders.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 26 aug 2019, 08:07

In de VS heeft het gemiddelde huishouden een abonnement op 2,8 streaming diensten, daar hebben ze inmiddels al 9 aanbieders meen ik. Wat ondertussen klachten oplevert, gezien het steeds verder versnipperende aanbod.
In Nederland zijn we nog niet zover, maar gezien de VS is hier nog alle ruimte voor Disney+.

Wij zelf gaan ook een abonnement nemen op Disney+, alleen al voor de kinderen is het makkelijk.
Daarbij profiteren wij via vrienden van Netflix, op deze wijze kunnen zij weer profiteren van ons. Dat houdt het goedkoper en werkt prima.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 26 aug 2019, 08:10

Josef Dettelbacher schreef:
26 aug 2019, 06:48
PCGC schreef:

Netflix was tot voor kort de enige speler. Met meerdere spelers zul je vaker moeten kiezen waar je die maand of structureel een abo op neemt. Je kunt tegenwoordig voor ongeveer 50 euro pm aan streaming uitgeven, wat voorheen slechts 8 euro (voor netflix) was. Netflix is/was one size fits all. Nu krijg je steeds meer doelgroepspecifieke aanbieders.
Maar waarom kiezen voor iets waar je niets om geeft. Ik persoonlijk geef vrij weinig om Disney, Pixar en Marvel producties. Dus voor mij is er geen keuze.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 10:54

PCGC schreef:

Ach, voor de consument is het toch alleen maar goed dat er meer te kiezen is.
Circle of fifths

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 26 aug 2019, 11:11

Ik heb ook al besloten Disney+ te nemen als het uitkomt. Vooralsnog gewoon naast mijn Netflix accountje.

Stukje jeugdsentiment wat ik graag wil overdragen aan mijn dochter, nu bijna 2. Hopelijk opbouwend naar een bezoekje aan Disneyland over een paar jaar.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 11:37

PCGC schreef:
26 aug 2019, 08:10
PCGC schreef:

Maar waarom kiezen voor iets waar je niets om geeft. Ik persoonlijk geef vrij weinig om Disney, Pixar en Marvel producties. Dus voor mij is er geen keuze.
Ik weet niet of jij een gezin hebt, maar daar gaat het volgende spelen:

Man: waarschijnlijk netflix
Vrouw: videoland (afhankelijk van je vrouw natuurlijk, maar dit is hun doelgroep)
kinderen: disney, er vanuitgaande dat zij een groter en sterker kinderassortiment krijgen dan netflix

Kost bij elkaar al snel 35 euro per maand. Ík ben bereid dat te betalen binnen mijn gezin, maar de vraag is of iedereen dat kan en wil.

Dan heb je nog de kleinere spelers zoals amazon prime, hbo etc.

Ik denk dat we naar een situatie gaan waarbij gezinnen per maand gaan shoppen. Even maandje bingewatchen bij provider A, daarna B, en zo af en toe terugkomen bij de vorige.

Persoonlijk vind ik Netflix steeds minder worden. Zijn dagen zat bij dat ik terugval op Friends o.i.d omdat ik niks boeiends gevonden krijg wat ik nog niet gezien heb. Dus in die zin is het interessant wat de verdeling van gevestigde series gaat worden met zoveel spelers.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 11:39

J.B. schreef:
26 aug 2019, 10:54
PCGC schreef:

Ach, voor de consument is het toch alleen maar goed dat er meer te kiezen is.
Enerzijds wel, aan de andere kant moet je vanwege de verspreiding meer gaan betalen voor het complete aanbod. Maar wie weet worden de prijzen van o.a. Netflix ook concurrerender.

Plaats reactie