Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Disney Plus

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Disney Plus

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 11:39

Josef Dettelbacher schreef:
26 aug 2019, 11:39
J.B. schreef:
26 aug 2019, 10:54
26 aug 2019, 06:48

Netflix was tot voor kort de enige speler. Met meerdere spelers zul je vaker moeten kiezen waar je die maand of structureel een abo op neemt. Je kunt tegenwoordig voor ongeveer 50 euro pm aan streaming uitgeven, wat voorheen slechts 8 euro (voor netflix) was. Netflix is/was one size fits all. Nu krijg je steeds meer doelgroepspecifieke aanbieders.
Ach, voor de consument is het toch alleen maar goed dat er meer te kiezen is.
Enerzijds wel, aan de andere kant moet je vanwege de verspreiding meer gaan betalen voor het complete aanbod. Maar wie weet worden de prijzen van o.a. Netflix ook concurrerender.
Dat is dus hetgeen waar ik op hoop. Dat er nog meer aanbieders komen zodat je echt een brede markt krijgt.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 11:41

Zou me niks verbazen dat er deals worden gesloten met kabelmaatschappijen, zoals vaak met fox sports is. Dat je bijvoorbeeld als klant van kpn, ziggo of wie dan ook korting krijgt op zon streamingsdienst.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 11:43

26 aug 2019, 11:41
Zou me niks verbazen dat er deals worden gesloten met kabelmaatschappijen, zoals vaak met fox sports is. Dat je bijvoorbeeld als klant van kpn, ziggo of wie dan ook korting krijgt op zon streamingsdienst.
Ja, of dat ook Ziggo bijvoorbeeld series mag uitzenden die van andere diensten zijn.
Circle of fifths

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 26 aug 2019, 12:34

J.B. schreef:
Dat is dus hetgeen waar ik op hoop. Dat er nog meer aanbieders komen zodat je echt een brede markt krijgt.
Je hoopt op een situatie zoals in de VS waar consumenten nu beginnen te klagen over het te versnipperde aanbod door allerlei verschillende aanbieders?
In dit geval zorgt een brede markt zorgt voor meer versnippering, meer onduidelijkheid, te veel keuze en een hogere prijs.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 12:35

Ren Höek schreef:
26 aug 2019, 12:34
J.B. schreef:
Je hoopt op een situatie zoals in de VS waar consumenten nu beginnen te klagen over het te versnipperde aanbod door allerlei verschillende aanbieders?
In dit geval zorgt een brede markt zorgt voor meer versnippering, meer onduidelijkheid, te veel keuze en een hogere prijs.
Meer aanbod is niet zo erg toch? Je kan beter maar wat te kiezen hebben.
Circle of fifths

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 26 aug 2019, 12:40

J.B. schreef:
26 aug 2019, 12:35
Meer aanbod is niet zo erg toch? Je kan beter maar wat te kiezen hebben.
Volgens mij mis je het gedeelte in mijn post waarin ik aangeef dat consumenten in de VS steeds meer beginnen te klagen over het teveel aan aanbod.

Concurrentie is prima, echter ontstaat er een situatie waarin er te veel concurrentie is en dat schiet ook niet op.
Vreemd genoeg biedt illegaal downloaden een veel betere, completere en meer gebruiksvriendelijke oplossing dan de legale wijze.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 12:43

Ja, ik ken de Amerikaanse markt niet dus ik zou niet weten hoe het daar is.
Circle of fifths

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 26 aug 2019, 12:46

Lees jij wel wat anderen posten?
Daar ben je al eens meer op aangesproken, maar vanmorgen gaf ik dit aan:
In de VS heeft het gemiddelde huishouden een abonnement op 2,8 streaming diensten, daar hebben ze inmiddels al 9 aanbieders meen ik. Wat ondertussen klachten oplevert, gezien het steeds verder versnipperende aanbod.
In Nederland zijn we nog niet zover, maar gezien de VS is hier nog alle ruimte voor Disney+.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 26 aug 2019, 12:48

Ik houd het bij Netflix voor het gebruikersgemak en hun gebrek aan keuze compenseer ik met nieuwsgroepen. Ik hoef zo in principe niets te missen en het kost me niets extra, omdat nieuwsgroep toegang gratis is..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 12:57

Ren Höek schreef:
26 aug 2019, 12:46
Lees jij wel wat anderen posten?
Daar ben je al eens meer op aangesproken, maar vanmorgen gaf ik dit aan:
In de VS heeft het gemiddelde huishouden een abonnement op 2,8 streaming diensten, daar hebben ze inmiddels al 9 aanbieders meen ik. Wat ondertussen klachten oplevert, gezien het steeds verder versnipperende aanbod.
In Nederland zijn we nog niet zover, maar gezien de VS is hier nog alle ruimte voor Disney+.
Ja ik lees alles, maar ik ga niet op alles in omdat ik een hekel heb om lange posts te plaatsten met allerlei quotes her en der. Buiten dat zit ik vaak op een tablet te posten, en dan is het een heel gedoe om te multi quoten sowieso. Iedereen post verder op zijn of haar manier. Als ik van iedereen moet gaan zeggen wat ik van de manier van posten vind kunnen we denk ik wel een nieuw forum openen. Dus laten we niet die kant op gaan. Dan houden we het gezellig. Dank u

ot:
Dat is toch gewoon marktwerking. Dat zie je ook met mensen die een uitgebreid zenderpakket hebben hier. En toch nemen ze het af. Niemand is verplicht om meerdere steamingsdiensten te nemen toch? Ik zie het probleem niet zo.
Circle of fifths

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 26 aug 2019, 13:00

J.B. schreef:
26 aug 2019, 12:57
Dat is toch gewoon marktwerking. Dat zie je ook met mensen die een uitgebreid zenderpakket hebben hier. En toch nemen ze het af. Niemand is verplicht om meerdere steamingsdiensten te nemen toch? Ik zie het probleem niet zo.
Als je het probleem van de te grote versnippering niet ziet, dan houdt het inderdaad op.
Ik begrijp totaal niet dat je hier zo makkelijk overheen stapt en er zelfs geen enkele keer op in gaat (terwijl je het schijnbaar wel leest), maar het zal wel.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 26 aug 2019, 13:00

Versnippering is voor de consument waardeloos natuurlijk. Het is duurder en je moet enorm gaan kijken wat waar aangeboden wordt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 13:02

[mention]Ren Höek[/mention] Ik heb geprobeerd uit te leggen. We zijn het niet eens. En betreft het niet altijd op alles reageren heb ik ook uitgelegd. En ook daarover zijn we het niet eens. Jammerdebammer. Niets aan te doen.

[mention]Maikel_91[/mention]
Wat is dan het verschil met vroeger, toen er nog videotheken waren? Daar had je ook een enorm aanbod. Toen ging je toch ook niet alles huren? Je maakte een keuze. Dat is toch hetzelfde met het willen hebben van meerdere streamingsdiensten?
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 13:12

[mention]J.B.[/mention] normaal is het vooruitgang, maar nu niet. Veel van de series waarvoor je nu bij disney, amazon en hbo moet zijn, stonden eerst gewoon op netflix. Dus voor 7 euro praktisch alles. Het lijkt meer keuze, maar onder de streep is het vooral meer betalen. Nu heb je maar marginaal meer, maar dan voor in totaal 30 euro ofzo.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 26 aug 2019, 13:44

Tja, op een gegeven moment is er zo veel streamingaanbod dat hier gewoon het Ziggo TV pakket eruit gaat. Het enige wat wij daar bij wijze van spreken nog kijken is sport. Lineaire tv loopt zo langzaamaan toch op z'n eind. De kosten die we daarmee dan besparen kunnen dan bijvoorbeeld weer in een Disney Plus.

Los daarvan ben ik geabonneerd op een rits Youtubekanalen met mijn interesses waar ik ook meer dan genoeg (gratis) kijkplezier van heb.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 14:06

Grasmat schreef:
26 aug 2019, 13:44
Tja, op een gegeven moment is er zo veel streamingaanbod dat hier gewoon het Ziggo TV pakket eruit gaat. Het enige wat wij daar bij wijze van spreken nog kijken is sport. Lineaire tv loopt zo langzaamaan toch op z'n eind. De kosten die we daarmee dan besparen kunnen dan bijvoorbeeld weer in een Disney Plus.

Los daarvan ben ik geabonneerd op een rits Youtubekanalen met mijn interesses waar ik ook meer dan genoeg (gratis) kijkplezier van heb.
Tv is er hier sinds deze maand ook uit. Ik zie de internetaanbieders echter nog wel doen wat ze bij mobiele abonnementen ook hebben gedaan: internet de hoofdprijs, sms/bellen gratis of praktisch gratis erbij. In dit geval de tv dienst er gratis bij, maar het internet n tientje ofzo duurder maken.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times

Bericht door Ribbelchips » 26 aug 2019, 14:12

Disney + lijkt me wel tof en de prijs valt ook (nog) wel mee. Ga het zeker wel even een maandje proberen. Of ik het langer aan hou valt of staat met het aanbod. Ik hoop persoonlijk ook op een hoop oude klassiekers... Duck Tales, Donald Duck, Bambi ect naast al die nieuwe Pixar films en Marvel/Star Wars.

Ik moet alleen echt dingen stop zetten wanneer ik het niet gebruik. Ik kijk al anderhalf maand niet naar Netflix omdat ik (als laatste Nederlander oid) begonnen ben aan Game of Thrones op HBO. Zonde van het geld. Fox sports vergeet ik ook steevast op te zeggen (maand opzeg termijn). Scheelt je ook zo 35 euro in de zomerstop.

Jammer dat het niet mogelijk is om bij Ziggo pak 'm beet 15 zenders zelf samen te stellen tot een pakket. Ik kijk echt nooit 'TV', maar betaal wel iets van 65 euro maand voor een totaalpakket van zo'n 80 flutzenders, onbeperkt bellen (ik heb niet eens een vast toestel) en internet. Mijn vriendin wil nog wel eens een Expeditie Robinson of één of ander suf wijvenprogramma kijken en ik kijk dan soms op SBS 9 naar Europese PSV wedstrijden en een enkele keer naar de slimste mens oid, dus echt stopzetten zit er ook niet in.

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 74 times
Been thanked: 86 times

Bericht door Balinho » 26 aug 2019, 14:17

J.B. schreef:
26 aug 2019, 13:02

@Maikel_91
Wat is dan het verschil met vroeger, toen er nog videotheken waren? Daar had je ook een enorm aanbod. Toen ging je toch ook niet alles huren? Je maakte een keuze. Dat is toch hetzelfde met het willen hebben van meerdere streamingsdiensten?
Je hoefde ook niet alles te huren, maar je had wel alle keuze, want ze hadden alle aanbod bij 1 videotheek.
Nogal een verschil wanneer je, zoals waar het nu naartoe gaat, naar 5 verschillende "videotheken" moet om uit hetzelfde complete aanbod te kunnen kiezen.

Je hoeft tegenwoordig dan wel gelukkig niet meer bang te zijn dat jouw keuze al verhuurd is, zoals vroeger. :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 16:02

Balinho schreef:
26 aug 2019, 14:17
J.B. schreef:

@Maikel_91
Je hoefde ook niet alles te huren, maar je had wel alle keuze, want ze hadden alle aanbod bij 1 videotheek.
Nogal een verschil wanneer je, zoals waar het nu naartoe gaat, naar 5 verschillende "videotheken" moet om uit hetzelfde complete aanbod te kunnen kiezen.

Je hoeft tegenwoordig dan wel gelukkig niet meer bang te zijn dat jouw keuze al verhuurd is, zoals vroeger. :)
Bij ons was dan ook een cultvideotheek. Ikzelf was dan lid van meerdere videotheken. Eigenlijk is dit tegenwoordig wel een stuk simpeler..

Maar in principe kun je, als om films gaat ook per film betalen. In plaats dat je een hele dienst neemt. Daar zijn ook apps voor natuurlijk.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 aug 2019, 16:48

Balinho schreef:
26 aug 2019, 14:17
J.B. schreef:

@Maikel_91

uhuh. 6 videobanden Armageddon bij de loke filmclub, en de eerste maand toch ieder weekend misgrijpen..

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 26 aug 2019, 16:50

J.B. schreef:
26 aug 2019, 16:02

Bij ons was dan ook een cultvideotheek. Ikzelf was dan lid van meerdere videotheken. Eigenlijk is dit tegenwoordig wel een stuk simpeler..
Da's waar. Voor de wat meer obscure zaken zocht ik mijn heil bij de Cinematheek, hier in het Eindhovense.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 26 aug 2019, 16:58

Dat was de enige videotheek die de film ID had toen die net uitkwam.. Fijne videotheek op de kleine berg..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Balinho
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 26 aug 2019, 17:03

deninho32 schreef:
26 aug 2019, 16:58
Dat was de enige videotheek die de film ID had toen die net uitkwam.. Fijne videotheek op de kleine berg..
Ja, zulke prenten idd.

Of pareltjes als C'est Arrivé Près de Chez Vous, Naked Lunch; Henry, Portrait of a Serial Killer, Blue Velvet (sowieso een groot Lynch fan hier!), en uiteraard The Firm.
Beetje weemoed toch wel, nu ik er aan terug denk...

Maar goed, heeft weinig met Disney te maken. ;)

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Skywalker » 26 aug 2019, 18:30

Weet nog dat ik in de Cinematheek tot mijn enorme verbazing de film "Meet The Feebles" tegen kwam (rond 2000).
Zelfs über underground zut als Alice van Jan Svankmajer stond daar. Bizar.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 aug 2019, 23:30

They Live. Wat mij betreft een pareltje.
Circle of fifths

Plaats reactie