Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Disney Plus

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 197 times
Been thanked: 79 times

Disney Plus

Bericht door Skywalker » 15 sep 2019, 19:06

RaJitsu schreef:
15 sep 2019, 14:47
Resolutie zegt niet perse iets over kwaliteit. Verder heb je ook 4K BD's.... En zaken als het geluid heb is op BD altijd beter voor elkaar.
Het was een verkeerde woordkeuze van me zie ik: ipv kwaliteit had ik inderdaad resolutie moeten zeggen.

Rogue One is op BR nooit in 4K verschenen. Men presenteert het feit dat deze film nu enkel op D+ als 4K te zien is als iets unieks.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Bericht door RaJitsu » 15 sep 2019, 19:25

Skywalker schreef:
15 sep 2019, 19:06
RaJitsu schreef:
15 sep 2019, 14:47
Resolutie zegt niet perse iets over kwaliteit. Verder heb je ook 4K BD's.... En zaken als het geluid heb is op BD altijd beter voor elkaar.
Het was een verkeerde woordkeuze van me zie ik: ipv kwaliteit had ik inderdaad resolutie moeten zeggen.

Rogue One is op BR nooit in 4K verschenen. Men presenteert het feit dat deze film nu enkel op D+ als 4K te zien is als iets unieks.
Ah, op die manier. Maar op een televisie weet ik zeker dan een 1080p bluray er veel beter uitziet dan 2160p in streamkwaliteit. Misschien dat je van de resolutie profiteert wanneer je echt op iets van 70" gaat kijken. Je ziet op Amazon en zeker Netflix ook in UHD gewoon zaken als banding en distorsie, en ik kan me niet voorstellen dat dit op Disney+ beter zal zijn. Een hogere resolutie is vooral nuttig wanneer deze gebruikt wordt om extra beeldinformatie te verwerken. Maar dit gebeurt over streaming niet, omdat dit te veel bandbreedte kost.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2019, 19:40

RaJitsu schreef:
15 sep 2019, 12:27
Skywalker schreef:
13 sep 2019, 10:15
Sterker: ik heb wel wat met Star Wars en ook voor mij is het niks waard (ok, voor de kinderen wel); alles van Star Wars heb ik al decennia lang op VHS/DVD/BR.

Ik vind de hele hype nogal over de top; ik zie lui die zich SW fan noemen helemaal flippen omdat ze nu de films kunnen kijken waarvan je verwacht dat ze die als fan zijnde toch al jaren in de kast zouden moeten hebben staan....
Dit dus. En sowieso, ga je als fan op streaming kijken, waar de kwaliteit nog altijd minder is dan wanneer je het via BD kijkt?
Voor mij is en blijft het een prima deal: ik ga er zelf niet of nauwelijks gebruik van maken, maar als je een dochter van bijna 4 hebt die zich steeds meer in de wat langere verhalen begint te interesseren, dan is dit een prima manier om kennis te maken met echte classics. Beter dan al die flitsende epileptieshit dat ik nu voorbij zie komen voor kids. Ze geeft toch niks om de discussie BD vs streaming, is haar al lang best. En 6.99 is gelijk aan 2 films huren "vroegah" in de videotheek.

Het is voor MIJ als gebruiker geen Netflix killer, maar ik ben wel steeds minder content met de Netflix library als geheel.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 15 sep 2019, 20:46

[mention]Josef Dettelbacher[/mention]
O, ik denk dat het voor kinderen zeker top is en inderdaad geven zij niets om de kwaliteit in deze mate. Ik reageerde puur op een post van iemand.
Overigens, jouw 4-jarige vindt de 2D classics dus nog wel leuk? Ik heb een neefje van 7 en die vind de 2D-animaties maar ouderwets en kan er eigenlijk niet naar kijken. Ik had de originele Aladdin voor hem aangezet, en dat vond hij maar niets. Keek liever de Guy Ritchie film. Hooguit als het iets met geweld is kan hij naar 2D-animatie kijken. Maar zo niet, dan moet het echt òf real-life zijn òf 3D-animatie.
Misschien is het wel gewoon de manier waarop ze opgevoed worden met bepaalde content. Maar ik verbaasde me er toch wel over. Misschien kijken wij ook wel te veel met de ogen van onszelf als kind naar dergelijke content. Ik bedoel, wij konden ook niet kijken naar dingen van 30 jaar oud. Al zien naar mijn idee die 2D classics uit de golden era van Disney er nog steeds goed uit in HD, met hier en daar wat gedateerde effecten. Maar als kind was ik juist minder kritisch. Echter is er natuurlijk ook duidelijk een generatie-verschil tussen die 2D en 3D-tekenfilms...

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2019, 21:18

[mention]RaJitsu[/mention] ik heb stille hoop dat ik het kijkgedrag kan sturen als ik nu inzet op 70s/80s/90s series.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet de overbezorgde ouder uithangen (mijn eigen vader liet me op m'n 7e al de complete Jean Claude van Damme collectie zien. Op m'n 8e had ik bijna de complete set van die rode Action heroes videobanden, en met mij is het ook nog enigszins goed gekomen), maar veel van de series die ik nu voorbij zie komen zijn dermate fel gekleurd en flitsend qua beeld, dat ik denk dat kinderen daar niet bij gebaat zijn. Mijn dochter heeft nu nog redelijk weinig invloeden van buitenaf, dus elk jaar dat die tamme tv series van vroeger er nog in gaan beschouw ik als winst. Ze kijkt nu Nijntje, Peppa Pig (nieuw, maar redelijk rustig) en Barbapapa, dus ik ben een content mens.

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 15 sep 2019, 22:01

RaJitsu schreef:
15 sep 2019, 20:46
Ik heb een neefje van 7 en die vind de 2D-animaties maar ouderwets en kan er eigenlijk niet naar kijken. Ik had de originele Aladdin voor hem aangezet, en dat vond hij maar niets. Keek liever de Guy Ritchie film. Hooguit als het iets met geweld is kan hij naar 2D-animatie kijken. Maar zo niet, dan moet het echt òf real-life zijn òf 3D-animatie.
Ik heb een 8 jarige (jongen) en 5 jarige (meisje).
2D of 3D maakt ze weinig uit; ik heb ze vanaf jongs af aan ook ouder spul laten zien; van Barbapapa en de Freggels tot Kuifje en de Zonnetempel en (in het geval van de oudste) van Studio Ghibli en de Transformers film uit 1986 tot The NeverEnding Story en Krull.

Hij vind Liam Neeson (obv Krull en Star Wars) helemaal geweldig nu en wil later naar Japan omdat ze daar van die gave animatie hebben (ook Pokémon) :mrgreen:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2019, 22:16

Skywalker schreef:
15 sep 2019, 22:01
RaJitsu schreef:
15 sep 2019, 20:46
Ik heb een neefje van 7 en die vind de 2D-animaties maar ouderwets en kan er eigenlijk niet naar kijken. Ik had de originele Aladdin voor hem aangezet, en dat vond hij maar niets. Keek liever de Guy Ritchie film. Hooguit als het iets met geweld is kan hij naar 2D-animatie kijken. Maar zo niet, dan moet het echt òf real-life zijn òf 3D-animatie.
Ik heb een 8 jarige (jongen) en 5 jarige (meisje).
2D of 3D maakt ze weinig uit; ik heb ze vanaf jongs af aan ook ouder spul laten zien; van Barbapapa en de Freggels tot Kuifje en de Zonnetempel en (in het geval van de oudste) van Studio Ghibli en de Transformers film uit 1986 tot The NeverEnding Story en Krull.

Hij vind Liam Neeson (obv Krull en Star Wars) helemaal geweldig nu en wil later naar Japan omdat ze daar van die gave animatie hebben (ook Pokémon) :mrgreen:
Neem em mee naar het Ghibli Museum, zal ie geweldig vinden.

Ik vind Liam Neeson ook geweldig, maar dan vanwege die ene telefoon one-liner in Taken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2019, 08:02

Mijn kinderen vinden de originele Disney films geweldig, evenals vriendjes en vriendinnetjes die wel eens meekijken.
Dus Disney+ bevalt uitstekend.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2019, 08:56

Als er naast Disney en Netflix wereldwijd nóg 1 a 2 diensten echt groot gaan worden, dan zie ik nog wel een app of dienst verschijnen (optioneel natuurlijk) die al je abonnementen visueel bundelt. Het wordt anders best een onoverzichtelijke bende wat waar precies te vinden is.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2019, 09:28

Josef Dettelbacher schreef:
16 sep 2019, 08:56
Het wordt anders best een onoverzichtelijke bende wat waar precies te vinden is.
Gewoon in het rijtje met de andere geïnstalleerde apps op de tv ;)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2019, 10:53

Ren Höek schreef:
16 sep 2019, 09:28
Het wordt anders best een onoverzichtelijke bende wat waar precies te vinden is.
Ja dat snap ik, maar meer het probleem waar de kijker tegenaan gaat lopen bij het hebben van meerdere providers: "Ik wil Beverly Hills Ninja kijken. Op welk kanaal ga ik dat vinden?".

Het zou niet echt anno 2019/2020 zijn om dan één voor één alles door te moeten lopen, ook al begin je met de voor jezelf meest logische provider. Zoiets moet gewoon makkelijk te zoeken en selecteren zijn met een algemene zoekfunctie die info haalt uit het aanbod van al je beschikbare providers.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 16 sep 2019, 10:54

16 sep 2019, 10:53
Ren Höek schreef:
Ja dat snap ik, maar meer het probleem waar de kijker tegenaan gaat lopen bij het hebben van meerdere providers: "Ik wil Beverly Hills Ninja kijken. Op welk kanaal ga ik dat vinden?".

Het zou niet echt anno 2019/2020 zijn om dan één voor één alles door te moeten lopen, ook al begin je met de voor jezelf meest logische provider. Zoiets moet gewoon makkelijk te zoeken en selecteren zijn met een algemene zoekfunctie die info haalt uit het aanbod van al je beschikbare providers.
Een soort Funda en Thuisbezorgd dus. Ik zou zeggen probeer het te ontwikkelen en je wordt schatrijk.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2019, 11:01

Zoiets moet gewoon makkelijk te zoeken en selecteren zijn met een algemene zoekfunctie die info haalt uit het aanbod van al je beschikbare providers.
In de VS kan dit, las ik tenminste in een column van iemand die vanuit de VS weer terug in Nederland is gaan wonen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2019, 11:02

NESTA schreef:
16 sep 2019, 10:54
Ren Höek schreef:

Een soort Funda en Thuisbezorgd dus. Ik zou zeggen probeer het te ontwikkelen en je wordt schatrijk.
Lijkt me meer iets voor de grote jongens, en kan me trouwens niet voorstellen dat er nog geen partijen zijn die dit op de achtergrond aan het ontwikkelen zijn.

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 16 sep 2019, 22:32

Skywalker schreef:

Ik vind de hele hype nogal over de top; ik zie lui die zich SW fan noemen helemaal flippen omdat ze nu de films kunnen kijken waarvan je verwacht dat ze die als fan zijnde toch al jaren in de kast zouden moeten hebben staan....
Geen D+ maar wel nav bovenstaande:

op Twitter is Seinfeld nu trending. Deze (geniale) serie komt naar Netflix in 2021
https://www.superguide.nl/nieuws/seinfe ... 021-series

Sites maken er melding van, het wordt als een groot iets gebracht.

De laatste aflevering is van 21 jaar geleden. Alle afleveringen zijn al meer dan 10 jaar op DVD verkrijgbaar (en staan hier in de kast). De serie is enkele jaren geleden nog op Comedy Central uitgezonden.

Waarom is dit groot nieuws? Waarom loopt men weer te hypen?
What's next: allemaal juichend de straat op omdat Home Alone met kerst op Netflix komt?

Of denk ik gewoon te helder na? :roll: :mrgreen:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 16 sep 2019, 22:37

Voor mij hoeft Netflix The Sopranos of Oz ook echt niet toe te voegen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 17 sep 2019, 10:28

Dus omdat jullie die series op DVD/BR hebben hoeft Netflix deze niet toe te voegen?
Beetje egoïstisch :mrgreen:

PS: DVD's zijn niet meer van deze tijd.
Ik had vroeger bergen VHS banden, daarna veel DVD's, maar sinds ik download kan ik mijn geld wel beter besteden.
Digitaal is de toekomst.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 17 sep 2019, 10:44

Skywalker schreef:
16 sep 2019, 22:32
Skywalker schreef:

op Twitter is Seinfeld nu trending. Deze (geniale) serie komt naar Netflix in 2021

De laatste aflevering is van 21 jaar geleden. Alle afleveringen zijn al meer dan 10 jaar op DVD verkrijgbaar (en staan hier in de kast). De serie is enkele jaren geleden nog op Comedy Central uitgezonden.

What's next: allemaal juichend de straat op omdat Home Alone met kerst op Netflix komt?

Alle afleveringen van Seinfeld staan al op Prime (gratis proefabonnement voor een maand) (+ The Office, 2 and a half men, Married with Children, 30 Rock en nog vele anderen. Een must, zeker met alle schitterende sportdocu's.

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 17 sep 2019, 11:53

Ren Höek schreef:
17 sep 2019, 10:28
Dus omdat jullie die series op DVD/BR hebben hoeft Netflix deze niet toe te voegen?

Ik had vroeger bergen VHS banden, daarna veel DVD's, maar sinds ik download kan ik mijn geld wel beter besteden.
Digitaal is de toekomst.
Dat zeg ik niet, dat Netflix ze niet toe hoeft te voegen.
Ik zeg dat ik de HYPE om oud spul dat al jarenlang beschikbaar is niet snap.
Wat PCGC zegt:
PCGC schreef:
17 sep 2019, 10:44
afleveringen van Seinfeld staan al op Prime (gratis proefabonnement voor een maand)
Het is iets ouds wat al die jaren gewoon beschikbaar is geweest, to-taal niet nieuw.
Als je wil kun je vandaag nog alle afleveringen kijken; geen probleem.

Maar toch.....allemaal uitkijken naar 2021 want dán komt het op Netflix! *hype hype*
Waarom zou je daar naar uitkijken?

Mbt het DVD (en BR) gebeuren: wat als Netflix (of een andere dienst) opeens zegt "die film/serie gooien we er vanaf". Dan ben je blij met je DVD (of BR) als je het wil kijken.
Ik heb zat DVDs waarvan ik niet verwacht dat het ooit via een streaming dienst (wat vaak louter nieuw en mainstream spul heeft) wordt aangeboden of zelfs op BluRay gaat verschijnen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 sep 2019, 12:16

Skywalker schreef:
17 sep 2019, 11:53
Ren Höek schreef:

Digitaal is de toekomst.
Dat zeg ik niet, dat Netflix ze niet toe hoeft te voegen.
Ik zeg dat ik de HYPE om oud spul dat al jarenlang beschikbaar is niet snap.
Wat PCGC zegt:
PCGC schreef:
17 sep 2019, 10:44
afleveringen van Seinfeld staan al op Prime (gratis proefabonnement voor een maand)
Het is iets ouds wat al die jaren gewoon beschikbaar is geweest, to-taal niet nieuw.
Als je wil kun je vandaag nog alle afleveringen kijken; geen probleem.

Maar toch.....allemaal uitkijken naar 2021 want dán komt het op Netflix! *hype hype*

Mbt het DVD (en BR) gebeuren: wat als Netflix (of een andere dienst) opeens zegt "die film/serie gooien we er vanaf". Dan ben je blij met je DVD (of BR) als je het wil kijken.
Ik heb zat DVDs waarvan ik niet verwacht dat het ooit via een streaming dienst (wat vaak louter nieuw en mainstream spul heeft) wordt aangeboden of zelfs op BluRay gaat verschijnen.
Omdat Netflix de mensen lui maakt Skywalker. Ik ken zat mensen (en ik vertoon dat gedrag zelf ook steeds vaker, tot mijn eigen ergernis) die vooral kijken wat Netflix ze voorschotelt in de trending en promoted series balk. Mensen willen vast nu al Seinfeld kijken hoor, maar dan moet je ergens zelf achteraan. Dat is al te veel gevraagd.

Zie het als internetbankieren. Sinds de bankierenapp er is, vind ik het een enorm gedoe om nog iets te moeten scannen of met een apart kastje te moeten doen. Hooguit drie clicks of het staat men tegen.

Over 10 jaar zijn we allemaal moddervet..

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 17 sep 2019, 13:56

Skywalker schreef:
Omdat men dan geen 75 Euro hoeft uit te geven voor de complete DVD box?
Of omdat men dan geen DVD speler aan hoeft te schaffen?
Om maar iets te noemen.

En ik heb geen idee in hoeverre er sprake is van een hype, volgens mij valt het allemaal wel mee.
Al heeft [mention]Josef Dettelbacher[/mention] natuurlijk ook een punt dat mensen lui zijn geworden.

Skywalker
Vaste waarde in elftal

Bericht door Skywalker » 17 sep 2019, 14:23

Ren Höek schreef:
17 sep 2019, 13:56
Skywalker schreef:
Omdat men dan geen 75 Euro hoeft uit te geven voor de complete DVD box?
Of omdat men dan geen DVD speler aan hoeft te schaffen?
Om maar iets te noemen.
Die DVD box is helemaal niet nodig omdat het -zoals PCGC aangeeft- NU al GRATIS te zien is via Prime.

Wat Josef zegt: men is gewoon lui en slikt wat wordt voorgeschoteld ipv zelf op zoek te gaan.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 17 sep 2019, 23:57

Skywalker schreef:
16 sep 2019, 22:32
Skywalker schreef:

Het gaat om het gegeven dat Netflix er kennelijk meer dan 500 miljoen dollar voor betaald heeft. Die serie eindigde ergens eind jaren '90 en alsnog is het kennelijk zo veel waard vanaf 2021, het is dan 23 jaar geleden dat het eindigde.
Toen we rond 2000 zenders als TV10 Gold kregen vond iedereen series als Cheers en Little House on the Prairie gewoon oude shit, maar deze verhoudingen lijken nu anders te liggen. Of is die leeftijdsgroep gewoon zo interessant en blijven die meer oude content kijken? Want dit is geen uitzondering. Voor The Big Bang Theory (ok, is nieuwer, maar toch) is meer den 600 miljoen betaald door HBO Max en Friends verloor Netflix eerder al en is verkocht voor meer dan 425 miljoen. The Office zou ook meer dan 500 miljoen waard zijn, maar NBC heeft dat dus voor zichzelf gehouden. Het zijn dus al die shows die eerst in syndication gingen waar flink geld voor wordt betaald door de streamserviceaanbieders omdat ze weten dat die dingen veel gekeken en herkeken worden.

En is ook nog eens interessant omdat er tegenwoordig maar weinig van dit soort succesvolle sitcoms gemaakt worden. Er worden wat pogingen gedaan, maar het meeste mislukt.

Alle mensen die syndication-geld verdienen worden nu dus extra rijk. Die acteurs die bijv. in Friends speelden, kregen al meer dan een miljoen per episode en cashen al jaren flink en nu knalt hun bankrekening nog meer omhoog (wat nou Marvel superheld-acteurtje??),

Ben benieuwd hoe Seinfeld er in 4K uit ziet.
[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Ik mocht vroeger ook gewoon alles zien. Maar het geweld uit de jaren '80 Ninja-films en overige films was niet bepaald grafisch natuurlijk. Met gewelddadige 2D content heb ik het vooral over Japanse anime, en dus kunnen vrij ver gaan. Zeker als ook characters waar je als kijker aan gewend bent gewoon dood gaan door een gevecht die ze verliezen :)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 sep 2019, 11:32

Zit inmiddels weer helemaal in de 80s Spiderman tv animatieserie. Geweldig nostalgisch. De 8-jarige in mij is weer helemaal opgebloeid.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 26 sep 2019, 09:45

Ren Höek schreef:

Digitaal is de toekomst.
Sopranos staat gewoon op een externe HD hoor :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Plaats reactie