Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

TV Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 296 times
Been thanked: 309 times

TV Series

Bericht door TomPSV » 16 apr 2020, 20:53

Ozark seizoen 3 vond ik echt geweldig. Breaking Bad-niveau zou ik eigenlijk zeggen. Dat einde ook, damn dat zag ik echt niet aankomen.

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 20 apr 2020, 12:27

Josef Dettelbacher schreef:
26 feb 2020, 14:21
Mad men staat overigens ook in mijn top 3, dus ik zal wel iets hebben met slow burning character studies ;)
Jup. Maand of twee geleden aan begonnen en vrij veel afleveringen nodig gehad om erin te komen (er miste iets in seizoen 1), maar nu vind ik het echt een hele gave serie (zit inmiddels in seizoen 5). De meeste personages hebben een behoorlijke diepgang, maar ook de humor vind ik vermakelijk. Geen idee of het in mijn top 3 zit (dat wisselt sowieso), maar een topper is het wel.
Thijs85 schreef:
26 feb 2020, 15:17
Heeft iemand Bojack Horseman gezien? Het eerste seizoen was een aardige offbeat animatiecomedy, maar later were het een geweldige dramaserie met zeer diepgaande karakters met daarnaast nog wat droge humor. Ik vind het echt een fantastische serie met een paar pareltjes van afleveringen ertussen. Jammer dat het tot een einde kwam, maar wel goed om op de top te stoppen. De een-na-laatste aflevering was mogelijk zelfs nog wel een mooier einde geweest dan de daadwerkelijke laatste aflevering.
Zeker. Hele gave serie en uniek. Ik vind het wel goed dat het nu klaar is. Al die grappen die telkens in een nieuw jasje werden gestopt en zodoende herhaald, begon ik wel klaar mee te raken (zeventien kunstige rijmwoorden en tongbrekers achter elkaar, of de legio verwijzingen naar films of liedjes uit het verleden). Eigenlijk deed deze serie goed, wat Californication verkeerd deed. Het heeft op hele intrigerende wijze bepaalde thema's uitgebeeld en was erg spitsvondig. Merk wel - als ik internet lees - dat veel van de grappen nog "over my head" gaan, simpelweg omdat de verwijzingen mij niets zeggen en zo.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 415 times
Been thanked: 1804 times

Bericht door ShovingNE2 » 20 apr 2020, 18:09

Aanrader: Strike Back. Op ziggo on demand.
Kampioenstopic openen .... pending

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 20 apr 2020, 20:56

The Last Dance op Netflix. Opnieuw genieten van Jordan en zijn kompanen. Prachtige beelden van een van de beste teams ooit. Alleen de eerste twee afleveringen staan er op, de rest volgt later.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 24 apr 2020, 19:02

After Life seizoen 2 begint weer prima in ieder geval.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 24 apr 2020, 20:33

Fantastische serie is dat, Gervais is sowieso altijd geniaal.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 25 apr 2020, 07:26

Heb seizoen 1 met moeite afgekeken. En nu seizoen 2 na 15 minuten afgezet, waarschijnlijk kijk ik hem ooit nog wel, maar het kan me niet echt bekoren. Er gebeurd gewoon helemaal niets. Ook vind ik Gervais totaal niet tot zijn recht komen, en de (grove) grappen zijn op 1 hand te tellen. Jammer, want vind Gervais geniaal. Vooral in Derek is hij briljant.

Gisteren ook begonnen aan Gangs of London, veel geweld, moet er nog even inkomen. Sommigen noemen het de moderne Peaky Blinders, ben benieuwd.

Morgen de laatste aflevering van Homeland seizoen 8 in Amerika, dus dat wordt volgende week even bingen.

tijn0
International

Bericht door tijn0 » 30 apr 2020, 20:29

Ik snap werkelijk niet waarom je een tweede seizoen zou maken van After Life. Het eerste was perfect, met een einde dat je niet kunt evenaren, omdat dat het enige verhaal was dat erin zat.

Ik kijk het maar, omdat het zo'n sterke serie was, maar enigszins met tegenzin, omdat ik niet geloof dat je tegen seizoen 1 op kunt. Zo leuk is depressie nou net weer niet.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 30 apr 2020, 22:57

Hij zit eigenlijk in het 2e seizoen ook in de 2e fase van herstel.

tijn0
International

Bericht door tijn0 » 01 mei 2020, 07:11

Depressies zijn zo ongeveer de meest vermoeiende dingen om mee te dealen, is mijn ervaring. Ze duren een eeuwigheid (tenminste, een fatsoenlijke depressie, niet dat "ik voel me down" en morgen "het gaat alweer beter" depressiegebazel) en iedereen ziet de silver linings, behalve de depressieveling (want die heeft altijd wel een reden om zich down te voelen, waarmee ik niet bedoel dat het een bewuste keuze is). Dat concept is niet grappig en ook niet amusant om naar te kijken, volgens mij.

Vond jij seizoen 1 niet mooi (afge)rond?

Het is een beetje als een film waarin een slechterik wordt verslagen en dan komt er ineens een sequel, waarin de slechterik (of diens op wraak zinnende zoon) toch nog leeft en het riedeltje weer van voren af aan begint.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 01 mei 2020, 10:43

Het is niet alleen depressie, maar ook gewoon rouwverwerking. Seizoen 1 was hij overdonderd door zijn aandoening en wist hij van gekkigheid niet meer wat te doen. In seizoen 2 worstelt hij met zijn aandoening en ziet hij al wat lichtpuntjes aan de horizon. Het zou me niets verbazen als er 4 seizoenen komen met elk seizoen een nieuwe fase van herstel. Ik vond seizoen 1 ook beter, maar het verhaal was en is nog niet klaar (al stopt herstel nooit natuurlijk)..

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 02 mei 2020, 08:11

Heel vreemd, ik zet net voor het eerst in jaren weer eens een aflevering van Scrubs op (episode 1 van seizoen 1) en 30 minuten later lees ik dat ‘Ted’ dood is.

Sam Lloyd, 56 jaar, hersentumor.
RIP.

tijn0
International

Bericht door tijn0 » 02 mei 2020, 08:48

Wist wel dat 'ie ziek was, had nog niet meegekregen dat het einde verhaal was. Gast zag er trouwens behoorlijk oud uit voor zijn leeftijd, als je beseft dat die serie ergens in 2002 of 2004 is gestart.

Ze hadden het nog weleens over een terugkeer, maar het zal mij benieuwen. Volgens mij is vooral Zach Braff daarbij geholpen, want die zie je echt nooit meer op televisie.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 04 mei 2020, 15:48

Die zie je op zijn socials ook alleen maar foto’s van zijn Scrubs tijdperk of van zijn collega’s toen posten. Die leeft nog in die tijd.

Turk had tenminste nog een rol in Ray Donovan te pakken...😉

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 296 times
Been thanked: 309 times

Bericht door TomPSV » 04 mei 2020, 20:07

Into The Night
Vermakelijke serie van Belgische makelarij. Niet erg hoogstand, beetje een combinatie tussen Lost en toch ook wel The Walking Dead, met een fijne speelduur (iets meer dan een half uur), slechts 6 afleveringen en opzich een leuk concept. Wel een beetje vermoeiend dat er per aflevering steeds meer problemen omtrent ieder personage ontstaan, dat hebben we al zovaak gezien.
6,5

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 mei 2020, 13:49

PCGC schreef:
04 mei 2020, 15:48
Die zie je op zijn socials ook alleen maar foto’s van zijn Scrubs tijdperk of van zijn collega’s toen posten. Die leeft nog in die tijd.

Turk had tenminste nog een rol in Ray Donovan te pakken...😉
Bij Scrubs had ik altijd het idee dat ik een outsider was. Veel mensen vonden dat geweldig, terwijl ik het nooit heb kunnen opbrengen om ook maar EEN aflevering uit te kijken. Verschrikkelijke personages.

On another note: ik ben na het einde van Better Call Saul seizoen 5 maar weer eens begonnen aan Breaking Bad. BCS nadert het moment waarop BB begint, dus nu het nog een jaar duurt voor BCS het laatste seizoen toont, leek me dit wel een mooi moment om het weer aan te slingeren.

Veel dingen was ik inmiddels weer vergeten, einde is inmiddels ook alweer 7 jaar geleden getoond. De eerste twee seizoenen is het echt nog even zoeken naar de juiste balans en hebben veel legendarische personages hun opwachting nog niet gemaakt. Je ziet wel heel duidelijk dat Vince Gilligan heel veel ervaring heeft opgedaan door de jaren heen. In het begin is het vooral beschrijvend, en minder meeslepend. Desalniettemin toch weer erg vermakelijk.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 13 mei 2020, 14:25

Dat heb ik nu met After Life, JD (hmm, de hoofdpersoon in Scrubs heet ook JD, kan geen toeval zijn!😉).
Vond het 2e seizoen nog slechter dan 1. Alleen Mandeep Dhillon is een lust voor het oog. En alleen Pat en die Brian zijn grappig.
Vind het de minste performance van RG carrière.
Maar goed; ik sta alleen denk ik. Iedereen heeft er alleen maar superlatieven voor.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 mei 2020, 16:10

Halverwege Gangs of London. Op zich een prima verhaal, maar de vechtscènes vergallen het toch wel een beetje.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 mei 2020, 16:18

PCGC schreef:
13 mei 2020, 14:25
Dat heb ik nu met After Life, JD (hmm, de hoofdpersoon in Scrubs heet ook JD, kan geen toeval zijn!😉).
Vond het 2e seizoen nog slechter dan 1. Alleen Mandeep Dhillon is een lust voor het oog. En alleen Pat en die Brian zijn grappig.
Vind het de minste performance van RG carrière.
Maar goed; ik sta alleen denk ik. Iedereen heeft er alleen maar superlatieven voor.
Ik heb seizoen twee ook nog niet afgekeken hoor. Het staat voor mij symbool voor het Netflix-tijdperk: je kijkt dingen die je in de recente hoogtijdagen van tv series (2000-2015) niet snel zou kijken, puur omdat het wordt gepushed door Netflix en het maar een klikje moeite kost. Hiervoor moest je nog echt op zoek naar nieuwe series, downloaden, etc, dus je was veel selectiever. After Life is voor mij iets dat ik weer een keer aanzet als ik niks anders gevonden krijg op dat moment, maar voorlopig zie ik het mezelf niet snel hervatten.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 324 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 13 mei 2020, 16:39

Iemand ervaring met Apple TV+? Irritante is dat dit niet op mijn televisie werkt, al kan ik dat nog eens proberen via laptop ipv iPad. Maar ik zie onder andere Mythic Quest (van IASiP’s Rob McElhenney), The Morning Show, The Banker enzovoorts. Iemand hier bekend mee?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 13 mei 2020, 22:31

Ja, heb een gratis jaar abonnement op Apple TV+ gekregen (na het kopen van een iPhone). Heb alleen een paar afleveringen van The Morning Show gekeken, beviel me wel.
Voor de rest staat er geloof ik niet zoveel op.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 mei 2020, 10:16

De markt moet echt komen met een app die de diensten van verschillende streaming providers combineert, zodat je als consument veel makkelijker je complete aanbod in beeld hebt. Het aanbod aan content is nog nooit zo groot geweest, maar het navigeren ook nog nooit zo kut.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 15 mei 2020, 10:22

Valt wel mee toch?
Ik heb 2 mogelijkheden/bronnen om te gaan beginnen aan een serie.
1) mond op mond, via vrienden, familie, mensen hier die een serie aanprijzen. Je hoort dan meteen op welke streaming site het staat.
2) Google, als ik een nieuwe serie wil kijken en heb geen tips meer, dan is Google mijn beste vriend. Even Googlen op onderwerp of iets in de trant van “best TV shows (jaartal)”, je ziet dan ook in 99/100 gevallen meteen waar deze te streamen is.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 mei 2020, 13:17

PCGC schreef:
15 mei 2020, 10:22
Valt wel mee toch?
Ik heb 2 mogelijkheden/bronnen om te gaan beginnen aan een serie.
1) mond op mond, via vrienden, familie, mensen hier die een serie aanprijzen. Je hoort dan meteen op welke streaming site het staat.
2) Google, als ik een nieuwe serie wil kijken en heb geen tips meer, dan is Google mijn beste vriend. Even Googlen op onderwerp of iets in de trant van “best TV shows (jaartal)”, je ziet dan ook in 99/100 gevallen meteen waar deze te streamen is.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Meer zo:

Als gezin met een beetje uitgebreid streaming pakket heb je al snel Netflix, Amazon Prime, Disney, en wellicht komen daar HBO, Apple TV, iets lokaals, etc ook nog bij als je je tv pakket volledig de deur uit doet. Dan moet je als gebruiker drie apps openen en doorbladeren. Ik heb daar vaak geen zin in, en uit luiheid/gewoonte open ik er vaak maar EEN.

Veel liever open ik EEN app, waarin ik dan al mijn abonnementen kan inladen, zodat ik veel vlotter door de content heen kan. Dat ik bijvoorbeeld onder "new releases" al het nieuwe aanbod van alle drie de aanbieders te zie krijg, en binnen die app kan bekijken. En ga zo maar door qua genres, taal, etc.

Edit, ik zie dat men er al mee bezig is: https://www.techhive.com/article/351296 ... is-on.html

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 15 mei 2020, 13:35

Duidelijk! Erg makkelijk!

Plaats reactie