Sfeertopic 2018/19

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
PCGC
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 22

Bericht door PCGC » 29 okt 2018, 22:50

Absoluut en daarom moeten ze ook bestraft worden. Een taakstraf, paar jaar SV en boete verhalen lijkt me echter meer dan genoeg.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
x 63

Bericht door deninho32 » 30 okt 2018, 07:50

Zoals ik al zei een werkstraf is voor sommige mensen zwaarder dan gevangenisstraf. In België mag je kiezen de eerste keer (als de rechter en officier akkoord gaan met een werkstraf)..

There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

Ren Höek
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
x 50

Bericht door Ren Höek » 30 okt 2018, 09:10

Ach, PCGC lijkt me typisch iemand die in het buitenland woont en wat betreft nieuws uit Nederland blijkbaar vooral afhankelijk is van de media die op de onderbuik spelen en schreeuwerige koppen gebruiken.

Sowieso is het onzin om allerlei verschillende rechtszaken met elkaar te gaan vergelijken, helemaal als het ook nog totaal verschillende onderwerpen betreft.
In Nederland zijn vorig jaar 1,6 miljoen (!) rechtszaken geweest, waanzin om dan enkele opvallende uitspraken te gaan zoeken waarbij de volledige gerechtelijke uitspraak vanzelfsprekend niet gelezen wordt.
Zo jammer dat nuance zo\n vies woord geworden is.

Pitter patter, let's get at 'er.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 52

Bericht door Trixm » 30 okt 2018, 09:23

Ren Höek schreef:Ach, PCGC lijkt me typisch iemand die in het buitenland woont en wat betreft nieuws uit Nederland blijkbaar vooral afhankelijk is van de media die op de onderbuik spelen en schreeuwerige koppen gebruiken.

Sowieso is het onzin om allerlei verschillende rechtszaken met elkaar te gaan vergelijken, helemaal als het ook nog totaal verschillende onderwerpen betreft.
In Nederland zijn vorig jaar 1,6 miljoen (!) rechtszaken geweest, waanzin om dan enkele opvallende uitspraken te gaan zoeken waarbij de volledige gerechtelijke uitspraak vanzelfsprekend niet gelezen wordt.
Zo jammer dat nuance zo\n vies woord geworden is.
Wat je zegt klopt helemaal. Alleen voor de nuance zou je in ogenschouw moeten nemen dat je niet van de maatschappij kan verwachtten dat zij jurisprudentie gaat lezen om de nuance te vinden.

In tijden van geenstijl en dumpert gaat het alleen nog maar om headlines. Dat is onomkeerbaar.

If triangels had a god, they would give him three sides.

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:
x 1

Bericht door RSPSV » 30 okt 2018, 17:42

Nee ik snap PCGC heel goed, want je hoort namelijk veel vaker over bepaalde straffen die gegeven worden waar de hele wereld geen reet van snapt.

Ik vind deze straf terecht, maar voorbeelden van straffen van andere vergrijpen zijn hier best wel op zijn plaats. Het hele rechtsysteem (lees: linkssysteem :wink: ) is in mijn ogen naar zijn grootje. Maargoed dat is een andere discussie.

"It aint over t-t-till its over."

Ren Höek
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
x 50

Bericht door Ren Höek » 31 okt 2018, 11:25

RSPSV schreef:Nee ik snap PCGC heel goed, want je hoort namelijk veel vaker over bepaalde straffen die gegeven worden waar de hele wereld geen reet van snapt.
Oh, ik was inderdaad vergeten dat de rest van de wereld wel alleen maar (voor iedereen) logische straffen uitdeelt :roll:
Het hele rechtsysteem (lees: linkssysteem :wink: ) is in mijn ogen naar zijn grootje.

Ten eerste heeft links hier echt helemaal niets mee te maken.
Ten tweede ben ik heel benieuwd naar je analyse van alle 1,6 miljoen rechtszaken, aangezien volgens jou het hele systeem niet deugt.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
x 165

Bericht door Maikel_91 » 31 okt 2018, 12:05

Het is tegenwoordig heel populair om bij alles wat je niet zo aanstaat te roepen dat het komt door \links\. Beetje triest.

Ykhim
Vedette
x 273

Bericht door Ykhim » 31 okt 2018, 13:15

Maar het is ook weer geen toeval dat Behich linksback is. Toch? :D

#teamunnerstall

El Sordo
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
x 62

Bericht door El Sordo » 31 okt 2018, 13:21

Het rechtssysteem en de handhaving in Nederland werken prima, maar als je het niet begrijpt of je enkel baseert op roeptoetermeninkjesmedia en je onderbuik, kan ik me dergelijke sentimenten wel voorstellen.

Skywalker
Basisspeler
Clubvoorkeur:
x 8

Bericht door Skywalker » 04 nov 2018, 09:54

Zag ik gister op Twitter voorbijkomen.
Kan het voortaan wat minder daar op Oost? :lol: :D
Daan Verhoeven
‏ @DaanVerhoeven
14h14 hours ago

\T is de homo Yes Yes, de homo van Vitess.\ Leuk jongens... #PSVVIT #voetbalisvooriedereen #lhbt

Ren Höek
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
x 50

Bericht door Ren Höek » 04 nov 2018, 11:40

In het stadion niet gehoord.
Hoogstaande tekst wel :lol:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
x 63

Bericht door deninho32 » 13 nov 2018, 15:12

PSV-fan krijgt cel- en taakstraf voor afsteken rookpotten tijdens PSV - Ajax

Een PSV-supporter die vorig jaar april rookpotten afstak tijdens PSV - Ajax heeft een celstraf opgelegd gekregen van 150 dagen, waarvan 93 dagen voorwaardelijk. Verder krijgt de dertigjarige man uit Nuenen een taakstraf van 120 uur.

Daarmee is Tom H. de zwaarst gestrafte van zes PSV-supporters die tijdens de topper van vorig jaar rookpotten afstaken, zo meldt Eindhovens Dagblad. Omdat de man al 57 dagen in voorarrest heeft gezeten, hoeft hij niet meer de cel in.

Jordy van den B. (23), eveneens uit Nuenen, kreeg een voorwaardelijke celstraf van twee maanden en een taakstraf van 120 uur. Vier andere verdachten kregen enkel werkstraffen van 120 uur, terwijl een zevende verdachte werd vrijgesproken.

Tijdens PSV - Ajax op 23 april 2017 werden kort na rust in totaal negen rookpotten aangestoken. De supporters uit Nuenen waren betrokken bij de voorbereiding van de actie. De officier van justitie had tegen de supporters uit Nuenen twaalf en acht maanden cel geëist, waarvan de helft voorwaardelijk.

There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 23

Bericht door tirzah » 23 dec 2018, 15:12

Na het trieste gedoe van gisteravond voel ik de behoefte om in dit topic plaatsvervangend excuses aan te bieden aan coach Mark van Bommel, aanvoerder Luuk de Jong en aan de rest van de spelers.Dit hopelijk namens alle supporters die wel weten hoe je je ploeg moet steunen. Excuses voor het genante wangedrag van een aantal in het stadion aanwezige, uitermate irritante lieden die zich walgelijk misdroegen met hun zielig gefluit.

Hopelijk blijft dit Amsterdam Arena gedoe voortaan achterwege in het Philips Stadion. Hulde aan de Oost die onze jongens, the boys in red, fanatieker gingen aanmoedigen met een fijn resultaat tot gevolg.

Dat de sfeer in ons stadion vrijwel uitsluitend vanaf de Oost gemaakt wordt is al een blamage voor de drie andere zijdes, maar van die kant af toch liever voortaan weer de gebruikelijke doodse stilte dan dit achterlijk gefluit en boe geroep.

Forza :psv:

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 52

Bericht door Trixm » 12 feb 2019, 15:56

Ik vind het jammer dat de nummers voor onze spelers altijd op dezelfde melodieen worden gezongen. Het is altijd leuk als spelers een \eigen\ nummertje hebben.

Daarom ga ik maar wat voorstellen doen. :D Hopelijk is hier iemand die deze voor mij in de praktijk wil brengen. :D

Cody Gakpo (melodie hey baby)
Mo Ihattaren (melodie pipi langkous)

maakt het allemaal wat leuker om mee te zingen 8)

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 23

Bericht door tirzah » 16 mar 2019, 15:20

Trixm schreef:Ik vind het jammer dat de nummers voor onze spelers altijd op dezelfde melodieen worden gezongen. Het is altijd leuk als spelers een \eigen\ nummertje hebben.

Daarom ga ik maar wat voorstellen doen. :D Hopelijk is hier iemand die deze voor mij in de praktijk wil brengen. :D

Cody Gakpo (melodie hey baby)
Mo Ihattaren (melodie pipi langkous)

maakt het allemaal wat leuker om mee te zingen 8)
Ik ken alleen de melodie van pipi langkous. :wink:

Maar alle suggesties voor meer sfeer zijn welkom.
Want in het ED van vandaag lees ik weer hoe Mark van Bommel de oost tribune prijst voor het ingrijpen met veel gezang na dat stupide uitfluiten van eigen spelers.

En ook onze sympathieke Duitse rots in de branding Daniel Schwaab onderstreept in die krant nog eens hoe belangrijk de steun van het publiek is. Juist op die momenten dat het in een seizoen iets stroever loopt dan normaal.

AntonioVeloso
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
x 2

Bericht door AntonioVeloso » 13 jul 2019, 00:04

Hij is weer terug in Eindje, Ibi Affelay!
Ja, dat duurde wel een tijdje, Ibi Affelay!
Maar nu is hij weer terug, en dat is fraai,
Ibi Affelay!
Ibi Affelay!
Ibi Affelay!

tadadatata

AntonioVeloso
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
x 2

Bericht door AntonioVeloso » 13 jul 2019, 00:54

Mijn hele leven lang,
hou ik van jou,
en onvoorwaardelijk,
dat is mijn trouw,
in voorspoed, maar vooral bij tegenslag,
gewoon iedere seconde, van elke dag.

Mijn P-S-V!
Eindhoven, met je strepen, Rood en Wit.

Philips-Sport,
Vereniging, de club die ik aanbid

ShovingNE2
Site Admin
x 119

Bericht door ShovingNE2 » 13 jul 2019, 10:29

Deze laatste is echt mooi!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 23

Bericht door tirzah » 14 jul 2019, 19:12

ShovingNE2 schreef:
13 jul 2019, 10:29
Deze laatste is echt mooi!
Dat ben ik geheel met je eens.
Dit overtreft nog de (vaak humoristische) liederen uit de Engelse stadions.
Maar voor we dit hartstochtelijke lied op tekst van Antonio Veloso ooit in ons stadion op dezelfde wijze van de tribunes horen rollen, zal er nog heel wat water door de Dommel moeten stromen vrees ik.

BFTS'17
Ballenjongen

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 09:47

Melodie is vet, tekst is weer zelfde strekking als bijna alle recente liedjes van PSV.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
x 52

Bericht door Trixm » 17 jul 2019, 10:13

AntonioVeloso schreef:
13 jul 2019, 00:54

Mijn hele leven lang,
hou ik van jou,
en onvoorwaardelijk,
dat is mijn trouw,
in voorspoed, maar vooral bij tegenslag,
gewoon iedere seconde, van elke dag.

Mijn P-S-V!
Eindhoven, met je strepen, Rood en Wit.

Philips-Sport,
Vereniging, de club die ik aanbid
Origineel klinkt in ieder geval lekker.

De tekst is een beetje cheesy.

BFTS'17
Ballenjongen

Bericht door BFTS'17 » 17 jul 2019, 10:27

We missen momenteel een korte krachtige song met weinig tekst. Een melodie en enkele woorden die het hele stadion mee scandeert. Come on PSV 2.0 zullen we het maar even noemen.

Sensation
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
x 132

Bericht door Sensation » 17 jul 2019, 10:35

Als iemand hier een leuke tekst voor weet:

Wij zijn niet bang want dePortugesenietdeverdedigerdiealeerderbijonsspeeldeenwaarditliedjeopgebaseerdis Bruma is erbij

El Sordo
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
x 62

Bericht door El Sordo » 17 jul 2019, 10:37

Come on metropoolregio Brainport Eindhoven?

Maikel_91
Site Admin
x 165

Bericht door Maikel_91 » 17 jul 2019, 10:46

Sensation schreef:
17 jul 2019, 10:35
Als iemand hier een leuke tekst voor weet:

Ga jij dan voor de tribunes staan zoals die man in het witte shirt? :mrgreen:

Plaats reactie