Sfeertopic 2019/20

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 60 times

Kaarten:

Sfeertopic 2019/20

Bericht door tirzah » 05 sep 2018, 16:30

De wisselwerking tussen de Oost, de enige tribune die zich in de wedstrijd laat horen en de spelersgroep die vorig jaar is ontstaan en thans is uitgegroeid tot samen zingen en dansen na afloop, begint eindelijk door te dringen bij de man die voor mechanische muziek zorgt in ons stadion.
Hij draait eindelijk de herrie weg om spelers en supporters samen echt live te laten zingen, jubelen en juichen.
Zo hoort het ook in een voetbalstadion. :)

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 06 sep 2018, 17:15

tirzah schreef:De wisselwerking tussen de Oost, de enige tribune die zich in de wedstrijd laat horen en de spelersgroep die vorig jaar is ontstaan en thans is uitgegroeid tot samen zingen en dansen na afloop, begint eindelijk door te dringen bij de man die voor mechanische muziek zorgt in ons stadion.
Hij draait eindelijk de herrie weg om spelers en supporters samen echt live te laten zingen, jubelen en juichen.
Vond het na afloop bij BATE bagger hoor! Werd redelijk massaal wat doorgezongen na het fluitsignaal en 10 seconden later knalt ineens die dj er een nummer doorheen. Doodzonde vind ik dat.
"It aint over t-t-till its over."

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 06 sep 2018, 20:21

RSPSV schreef:
tirzah schreef:De wisselwerking tussen de Oost, de enige tribune die zich in de wedstrijd laat horen en de spelersgroep die vorig jaar is ontstaan en thans is uitgegroeid tot samen zingen en dansen na afloop, begint eindelijk door te dringen bij de man die voor mechanische muziek zorgt in ons stadion.
Vond het na afloop bij BATE bagger hoor! Werd redelijk massaal wat doorgezongen na het fluitsignaal en 10 seconden later knalt ineens die dj er een nummer doorheen. Doodzonde vind ik dat.
Dat klopt. Doodzonde inderdaad. Zo iemand snapt dus weinig van hoe supporters en spelers live echt feest (willen) vieren.
Maar zaterdag draaide hij de kunstmatige herrie wel weg, dus nu maar hopen dat ze het daar ook beginnen te snappen.

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 06 sep 2018, 23:04

"RSPSV" schreef:
Vond het na afloop bij BATE bagger hoor! Werd redelijk massaal wat doorgezongen na het fluitsignaal en 10 seconden later knalt ineens die dj er een nummer doorheen. Doodzonde vind ik dat.[/quote

Stoorde ik mij ook aan ja.. wacht gewoon een minuut of 5 .
:(

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 105 times
Been thanked: 95 times

Awards:

Bericht door Trixm » 07 sep 2018, 10:08

tirzah schreef:
RSPSV schreef:
Dat klopt. Doodzonde inderdaad. Zo iemand snapt dus weinig van hoe supporters en spelers live echt feest (willen) vieren.
Maar zaterdag draaide hij de kunstmatige herrie wel weg, dus nu maar hopen dat ze het daar ook beginnen te snappen.
É\n tweetje naar Thijs Slegers en het probleem is ogpelost..
If triangels had a god, they would give him three sides.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 387 times
Been thanked: 356 times

Bericht door J.B. » 07 sep 2018, 10:27

Zo vind ik dat nummer `Simply the best` ook niet meer kunnen. Een draak van een nummer. Ik heb nooit het idee gehad dat dat sfeerbevorderend is.
Begenadigd allesdeskundige en zelfbenoemd lekker ding

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 07 sep 2018, 10:41

J.B. schreef:Zo vind ik dat nummer `Simply the best` ook niet meer kunnen. Een draak van een nummer. Ik heb nooit het idee gehad dat dat sfeerbevorderend is.
:smile:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 sep 2018, 11:04

Trixm schreef:
J.B. schreef:Zo vind ik dat nummer `Simply the best` ook niet meer kunnen. Een draak van een nummer. Ik heb nooit het idee gehad dat dat sfeerbevorderend is.
:smile:
Verschrikkelijk nummer. Vond het niks toen het een hit was, en vind het nog steeds niets.

Moet toch wat beters te vinden zijn?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 07 sep 2018, 11:16

Trixm schreef:
É\n tweetje naar Thijs Slegers en het probleem is ogpelost..
Moeilijk twitteren als je geen smartphone hebt. Jij misschien wel? :wink:

Overigens is "simply the best" inmiddels een traditie die het Philips Stadion herkenbaar maakt ook in het buitenland.
Die houden we er uiteraard dus in.

Maar na afloop eerst gewoon feestvieren met de Oost. Die kunstmatige rotherrie kan wel even wachten. Die kunnen de lui die op andere tribunes al voor of meteen na het eindsignaal op weg naar hun auto zijn ,daarin zelf wel aanzetten.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 07 sep 2018, 21:19

Trixm schreef:
J.B. schreef:Als onze showvink daar toch werk van maakt. Graag het verzoek om Simply the best te vervangen voor ACDC Thunderstruck. Heeft tenminste van ballen. :D
Hij is nogal van de traditie, kleine kans dus ;)
Als Shoving echt van traditie houdt, pleit dat in zijn voordeel.
Zoals gezegd hoort Simply the best onderhand bij het Philips Stadion zoals You\ll never walk alone bij Anfield. Geen Liverpudlian zal vragen om dat lied te vervangen.
Bovendien wordt een stadion bevolkt door alle leeftijdscategorieén. Daar hoort dus vrij "neutrale" muziek bij. Zoals in de jaren 50 en 60 meestal marsmuziek ten gehore werd gebracht. Niemand vroeg toen om Peter Koelewijn. (Die ik elders wel kon waarderen hoor. :wink: )

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 sep 2018, 11:45

Never walk alone vergelijken met simply the best is net zoiets als de Beatles naast de Kermisklanten leggen. :lol:

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 54 times

Bericht door koetje » 08 sep 2018, 12:09

J.B. schreef:Never walk alone vergelijken met simply the best is net zoiets als de Beatles naast de Kermisklanten leggen. :lol:
Smaken kunnen verschillen en je kunt een zangeres/band/genre/lied/uitvoering niet mooi vinden. Maar dit slaat als een tang op een varken.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 sep 2018, 12:11

J.B. schreef:Never walk alone vergelijken met simply the best is net zoiets als de Beatles naast de Kermisklanten leggen. :lol:
Tina Turner is anders een grootst artiest hoor.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 sep 2018, 12:12

Trixm schreef:
Tina Turner is anders een grootst artiest hoor.
Klopt, alleen eind jaren `80 heeft ze niet haar beste werk uitgebracht. Vind haar eerdere werk een stuk beter.

Ik voel in ieder geval niets bij Simply the best. Zou graag zien dat er eens een ander nummer wordt gekozen om de boel wat op te hitsen bij aanvang van een wedstrijd. Dit doet me gewoon teveel denken aan Sky Radio. Waar niets mis mee is, als je daarvan houdt, maar ik kan er niets mee.

Edit: Haha, en nu zit met dat liedje in m`n kop ineens.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 73 times

Bericht door PCGC » 08 sep 2018, 14:58

Maar waarom Thunderstruck dan?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 sep 2018, 16:11

Iets meer uptempo. Opzwepend.

Zeljko
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Zeljko » 10 sep 2018, 10:07

Volgens mij is Simply the Best er sinds dit jaar uit toch?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 sep 2018, 10:57

Zeljko schreef:Volgens mij is Simply the Best er sinds dit jaar uit toch?
Volgens mij niet.

Henkie
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Henkie » 10 sep 2018, 11:52

heb ik iets gemist dat er al een jaar niet meer op 19.13 het clublied is

goede keuze overigens. was een aanfluiting altijd.

Ardbeg
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 11 times
Been thanked: 155 times

Bericht door Ardbeg » 10 sep 2018, 12:44

Ik zou vooral gelukkig worden als er geen enkel Skihut Pipo met accent boven de rivieren rommel wordt gedraaid.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 138 times
Been thanked: 328 times

Bericht door deninho32 » 10 sep 2018, 16:18

J.B. schreef:
Volgens mij niet.
Zou wel tijd worden inderdaad..Complete dieptepunt was die nep Tina Turner die ineens dat kutnummer live op het veld nog wist te verkrachten een paar jaar geleden..
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 54 times

Bericht door koetje » 10 sep 2018, 19:22

Heeft er een paar jaar geleden even uit gelegen maar is toen weer teruggekomen. Onder Dickie weer teruggekomen: http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/28108_.php Hij is de traditie ooit ook gestart.

Verder eens met een van de posters dat Skihut nummers van D-artiesten direct verbannen moeten worden. Je kunt met ieder genre (inclusief klassiek) uit iedere periode een sfeervolle avond in het PSV stadion neerzetten en dus is er geen enkele reden om C of D artiesten te draaien.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 10 sep 2018, 21:27

Belangrijker nog dan welke muziek wel of niet uit die herrieluidsprekers moet komen, vind ik persoonlijk dat ook de drie tribunes waar nu nog Madame Tussaud imitaties, oftewel doodse stilte, vandaan komen, ook eens geluid gaan produceren wat de Oost tribune voor,tijdens en na elke wedstrijd laat horen.
Gezang en aanmoediging via de stembanden. :Ja:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 sep 2018, 16:40

koetje schreef:
Heeft er een paar jaar geleden even uit gelegen maar is toen weer teruggekomen. Onder Dickie weer teruggekomen: http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/28108_.php Hij is de traditie ooit ook gestart.

Verder eens met een van de posters dat Skihut nummers van D-artiesten direct verbannen moeten worden. Je kunt met ieder genre (inclusief klassiek) uit iedere periode een sfeervolle avond in het PSV stadion neerzetten en dus is er geen enkele reden om C of D artiesten te draaien.
Was het een keuze van Dickie? Kan Dickie het ook niet misgunnen, in dat geval gewoon houden als eerbetoon aan onze knuffelcoach.

ElChucky
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Bericht door ElChucky » 11 sep 2018, 18:27

tirzah schreef:Belangrijker nog dan welke muziek wel of niet uit die herrieluidsprekers moet komen, vind ik persoonlijk dat ook de drie tribunes waar nu nog Madame Tussaud imitaties, oftewel doodse stilte, vandaan komen, ook eens geluid gaan produceren wat de Oost tribune voor,tijdens en na elke wedstrijd laat horen.
Gezang en aanmoediging via de stembanden. :Ja:
Ja of die mensen op Oost die om het gebruikelijke zingende groepje heenstaan. Zoveel mensen op Oost waar totaal 0 geluid vanaf komt. Als er maar 20 mensen staan te zingen vanaf het zogenaamde sfeervak zal het veel moeilijker worden om de rest van het stadion ook mee te krijgen. Althans zo beleef ik het. En vooral tijdens potjes als psv willem 2 etc.
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Plaats reactie