Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
BFTS'17
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 3 times
Been thanked: 32 times

Sfeertopic 2018/19

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 10:05

Paco Casal schreef:
08 aug 2019, 09:41
Dat is dan mooi wederzijds. Ik vind Toon kut. Heel kut.
Eens. Het is te hopen voor de fanatieke supporters dat die snel oprot.

Beka
Veelbelovend talent
Has thanked: 16 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Beka » 08 aug 2019, 10:09

Want je verwacht dat er dan een AD komt die wel opeens heel het stadion door elkaar gaat gooien, zodat de fanatieke supporters bij elkaar kunnen zitten, of dat vuurwerk op de tribunes wel wordt getolereerd, of dat het betreden van het veld geen sanctie oplevert? Het merendeel van deze punten gaat buiten Toon’s regels om en heeft gewoon te maken met het beleid/de regels van de bond.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 10:38

Ik verwacht geen regelgeving om het legaal afsteken van vuurwerk of het veld betreden. Met wat beleid om de doorstroom van fanatieke jongens te verbeteren zouden we al heel ver komen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 76 times
Been thanked: 136 times

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 10:40

Beka schreef:
08 aug 2019, 10:09
Want je verwacht dat er dan een AD komt die wel opeens heel het stadion door elkaar gaat gooien, zodat de fanatieke supporters bij elkaar kunnen zitten, of dat vuurwerk op de tribunes wel wordt getolereerd, of dat het betreden van het veld geen sanctie oplevert? Het merendeel van deze punten gaat buiten Toon’s regels om en heeft gewoon te maken met het beleid/de regels van de bond.
Als je niet weet waar je over praat, praat dan niet....

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 626 times
Been thanked: 1123 times

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 10:41

Ooit geprobeerd dit bespreekbaar te maken bij PSV?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 10:43

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 10:41
Ooit geprobeerd dit bespreekbaar te maken bij PSV?
Meen je dit echt of is dit sarcasme? Je wil niet weten hoe sommige mensen (die voor de fans opkomen) worden tegengewerkt door de club. Maar goed, ik laat het hier graag verder bij,

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 10:44

Nee, dat weet ik niet. Daarom is het een oprechte vraag uit interesse en niet eentje om mensen te triggeren of een vuurtje op te stoken.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 140 times
Been thanked: 127 times

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 10:49

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 10:38
Ik verwacht geen regelgeving om het legaal afsteken van vuurwerk of het veld betreden. Met wat beleid om de doorstroom van fanatieke jongens te verbeteren zouden we al heel ver komen.
Uiteindelijk zijn het de jongens die excessen veroorzaken het probleem, en niet een algemeen directeur. Het zwarte rook incident is natuurlijk een van de oorzaken.

Daarnaast kun je ook zelf indenken dat het afsteken van vuurwerk in een gesloten omgeving geen verstandige keuze kan zijn. Daar hoeven niet altijd, maar er kunnen zeker risico's aan vastzitten. Het is aan een AD om alle supporters te beschermen en niet om fanatieke supporters te faciliteren. Sommige maatregelen zijn daardoor niet sfeerverhogend.

Het niet roken op de tribune lijkt een maatregel die maatschappelijk gezien genoeg medestanders heeft. Rook een sigaret in een trein of in een gebouw, dan kijken mensen je raar aan. Gaat er iemand naast je zitten roken op de tribune, kun je geen kant op. Voor rokers is dit uiteraard betutteling, voor de mensen die astma of op een andere manier last van hebben, is het een noodzakelijke/prettige maatregel. In het kader van gezondheid en de maatschappelijke functie die ook een voetbalclub invult, lijkt het mij ook logisch dat je roken eerder ontmoedigt dan faciliteert. Maar goed, rook je al 12 jaar in een stadion, is het logisch dat dit een minder sympathieke maatregel is.

De vraag is hoe vindt je de nuance, en dat is nou eenmaal een moeilijke vraag voor beleidsbepalers. Mensen (supporters) zijn vaak geneigd om alleen het eigenbelang te vertegenwoordigen. Dat is iedereens recht. Een beleidsbepaler moet er echter voor zorgen dat een vader met zijn kind, de toerist, de drie keer in het jaar aanwezig supporter én de fanatieke supporter, blij is met de koers die door hen wordt ingezet.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 11:01

Trixm schreef:
08 aug 2019, 10:49
BFTS'17 schreef:
Het niet roken op de tribune lijkt een maatregel die maatschappelijk gezien genoeg medestanders heeft. Rook een sigaret in een trein of in een gebouw, dan kijken mensen je raar aan. Gaat er iemand naast je zitten roken op de tribune, kun je geen kant op. Voor rokers is dit uiteraard betutteling, voor de mensen die astma of op een andere manier last van hebben, is het een noodzakelijke/prettige maatregel. In het kader van gezondheid en de maatschappelijke functie die ook een voetbalclub invult, lijkt het mij ook logisch dat je roken eerder ontmoedigt dan faciliteert. Maar goed, rook je al 12 jaar in een stadion, is het logisch dat dit een minder sympathieke maatregel is.
Maar bier drinken en verkopen mag dus wel. En weet je waarom? Omdat PSV daar geld aan verdiend. Sigaretten verdienen ze geen geld aan, dus is het makkelijk om dit te verbieden.
Ik denk dat meer mensen last hebben van mensen die alcohol drinken en daardoor vervelend gaan lopen doen, dan dat iemand een sigaartje/sigaret opsteekt.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 11:05

PCGC schreef:
08 aug 2019, 11:01
Trixm schreef:
08 aug 2019, 10:49
BFTS'17 schreef:
Maar bier drinken en verkopen mag dus wel. En weet je waarom? Omdat PSV daar geld aan verdiend. Sigaretten verdienen ze geen geld aan, dus is het makkelijk om dit te verbieden.
Ik denk dat meer mensen last hebben van mensen die alcohol drinken en daardoor vervelend gaan lopen doen, dan dat iemand een sigaartje/sigaret opsteekt.
Zeker goed punt. Gelijke monniken gelijke kappen. Ik ben het volledig met je eens. Beleidsbepalers zien dat als een te belangrijk verdienmodel. Uiteindelijk zou roken op de tribunes nog steeds toegestaan zijn als het verkopen van sigaretten net zo veel geld zou opbrengen als de verkoop van bier.

Overigens kun je wel met enige zekerheid zeggen dat als iemand naast je rookt je dit meteen negatief merkt. Bij het nuttigen van alcohol is dat natuurlijk niet per definitie het geval.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 11:17

Heb jij weer gelijk in.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 11:26

Het niet roken overleef ik wel, als Toon straks met een alcoholverbod komt dan lever ik mijn seizoenskaart in. Of hij moet een wereldelftal neerzetten maar helaas kan ik niet nuchter naar dit elftal kijken.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 12:00

Zal niet gebeuren, verdienen hier veel te veel mee.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 303 times
Been thanked: 558 times

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 13:22

Dat ene lied van "weer staan we hier" is echt verschrikkelijk in ieder geval..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 13:33

deninho32 schreef:
08 aug 2019, 13:22
Ook niet mijn favoriet haha. Doelde meer op 'Succes is niet alles in het leven' en 'Voor Eindhoven mijn passie'.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 13:42

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 13:33
deninho32 schreef:
08 aug 2019, 13:22
Ook niet mijn favoriet haha. Doelde meer op 'Succes is niet alles in het leven' en 'Voor Eindhoven mijn passie'.
Die jala lala liedjes vind ik vaak niet zo goed klinken in Nederland, omdat de a niet als een a wordt uitgesproken, maar meer als een boerse eu.. In Italië of zo klinkt dat altijd veel beter..

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 135 times
Been thanked: 121 times

Bericht door Paco Casal » 08 aug 2019, 15:40

Ik heb er geen problemen mee als vuurwerk of het betreden van het veld wordt bestraft. Wel als PSV vervolgens zelf op de website een foto gebruikt van een uitvak vol met Pyro uit bij Heerenveen. Of op het clubblad van de club een foto met een supporter die op het veld juicht met de spelers. Er gebruik van maken: "Kijk onze supporters eens een band hebben met de club" en diezelfde mensen vervolgens straffen.

Verder, wat nummers betreft, ik vind tekst niet zo geweldig belangrijk. Het gaat er vooral om dat het massaal kan gaan. 'Weer staan we hier' heeft wel een lekker stuk met: "WIE? PSV EINDHOVEN!" Dat gaat vaak massaal en zorgt voor een goede sfeer in mijn optiek. Het heldenlied bijvoorbeeld, hele leuke tekst allemaal prima, maar dat nummer zal nooit galmend door heel het stadion klinken. En daar gaat het toch om?

GENERATIE4
Talent
Has thanked: 21 times
Been thanked: 6 times

Bericht door GENERATIE4 » 08 aug 2019, 15:47

Paco, ik zie dat je een duidelijke visie hebt, schrijf jij het volgende lied?

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 15:59

Paco Casal schreef:
08 aug 2019, 15:40
Ik heb er geen problemen mee als vuurwerk of het betreden van het veld wordt bestraft. Wel als PSV vervolgens zelf op de website een foto gebruikt van een uitvak vol met Pyro uit bij Heerenveen. Of op het clubblad van de club een foto met een supporter die op het veld juicht met de spelers. Er gebruik van maken: "Kijk onze supporters eens een band hebben met de club" en diezelfde mensen vervolgens straffen.

Verder, wat nummers betreft, ik vind tekst niet zo geweldig belangrijk. Het gaat er vooral om dat het massaal kan gaan. 'Weer staan we hier' heeft wel een lekker stuk met: "WIE? PSV EINDHOVEN!" Dat gaat vaak massaal en zorgt voor een goede sfeer in mijn optiek. Het heldenlied bijvoorbeeld, hele leuke tekst allemaal prima, maar dat nummer zal nooit galmend door heel het stadion klinken. En daar gaat het toch om?
Dus jij vindt het oke dat iemand die halve meter over de boarding komt uit emotie 5 jaar stadionverbod krijgt? Dan hebben we het over het eerste hek bij Oost, niet echt op het veld natuurlijk.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 16:03

Uit emotie? Dat is meer jezelf iets te belangrijk vinden..Je mag daar niet komen op straffe van een stadionverbod. Prima dat dit wordt gehandhaafd, zoals ook vuurwerk afsteken in een stadion zwaar bestraft moet worden...

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 16:04

Onzin. Uit emotie kun je heel veel doen. Ook weleens iets verkeerd. Hoeft echt niet altijd bestraft te worden.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:05

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 15:59

Dus jij vindt het oke dat iemand die halve meter over de boarding komt uit emotie 5 jaar stadionverbod krijgt? Dan hebben we het over het eerste hek bij Oost, niet echt op het veld natuurlijk.
Moet je je maar aan de regels houden toch?
PCGC schreef:
08 aug 2019, 16:04
Onzin. Uit emotie kun je heel veel doen. Ook weleens iets verkeerd. Hoeft echt niet altijd bestraft te worden.
Tuurlijk wel. Anders krijg je bij de volgende die wel gestraft wordt het 'Ja maar toen...'. PSV moet daarin gewoon consequent zijn. Uiteindelijk stellen zij de huisregels op in het stadion en daar dienen alle fans zich aan te houden. Hoe hoog in emotie je ook zit.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 16:10

Als je vijf jaar stadionverbod krijgt heb je wel wat meer gedaan dan over een boarding heen stappen. Dan ben je een recidivist.

Paco Casal
Meervoudig international
Has thanked: 135 times
Been thanked: 121 times

Bericht door Paco Casal » 08 aug 2019, 16:10

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 15:59
Volgens mij staan wij hier precies hetzelfde in. Straffen, in deze mate, is belachelijk voor iemand die geen kwaad in de zin heeft. Hetgeen waar ik mezelf juist over verbaas is dat PSV ermee loopt te pronken (beelden zijn vaak voorbij gekomen, foto's in het clubblad, foto van het uitvak vol vuurwerk in Friesland) maar er vervolgens wel straffen voor uit gaat delen. Lachwekkend.

Je weet op voorhand dat het betreden van het veld (en dan is er nog een groot verschil tussen echt het veld op en een metertje over de boarding inderdaad) of het afsteken van vuurwerk bestraft kan worden. Daar ben ik geen voorstander van, mijn mooiste PSV moment is het juichen met de spelers bij vak U na de 2-0 thuis tegen Ajax in de kampioenswedstrijd, maar dat is nou eenmaal zo. Dat ze die regels vervolgens naleven, logisch.

Vervolgens zelf alleen ermee pronken stuit mij enorm tegen de borst.

@Generatie4, er zijn op dit moment voldoende prima nummers. 'Hier in het Zuiden' en 'Cheerio Cheerio' mijn persoonlijke favorieten. En de mooiste sfeer vind ik nog altijd een lekker anti-sfeertje.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:34

deninho32 schreef:
08 aug 2019, 16:03
Uit emotie? Dat is meer jezelf iets te belangrijk vinden..Je mag daar niet komen op straffe van een stadionverbod. Prima dat dit wordt gehandhaafd, zoals ook vuurwerk afsteken in een stadion zwaar bestraft moet worden...
Ja en als straks schelden een stadionverbod oplevert, ga jij dan ook op je taalgebruik letten? Ga toch weg man moraalridder. Mensen stappen uit blijdschap een hekje over, ze rennen niet uit woede op het veld. Nogal een verschil.

Plaats reactie