Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 31 times

Bericht door ElChucky » 11 sep 2018, 18:27

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

tirzah schreef:Belangrijker nog dan welke muziek wel of niet uit die herrieluidsprekers moet komen, vind ik persoonlijk dat ook de drie tribunes waar nu nog Madame Tussaud imitaties, oftewel doodse stilte, vandaan komen, ook eens geluid gaan produceren wat de Oost tribune voor,tijdens en na elke wedstrijd laat horen.
Gezang en aanmoediging via de stembanden. :Ja:
Ja of die mensen op Oost die om het gebruikelijke zingende groepje heenstaan. Zoveel mensen op Oost waar totaal 0 geluid vanaf komt. Als er maar 20 mensen staan te zingen vanaf het zogenaamde sfeervak zal het veel moeilijker worden om de rest van het stadion ook mee te krijgen. Althans zo beleef ik het. En vooral tijdens potjes als psv willem 2 etc.
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 165 times
Been thanked: 273 times

Bericht door koetje » 11 sep 2018, 19:09

J.B. schreef:
koetje schreef: Was het een keuze van Dickie? Kan Dickie het ook niet misgunnen, in dat geval gewoon houden als eerbetoon aan onze knuffelcoach.
Inderdaad. Bij Glasgow Rangers heeft hij het ook geïntroduceerd. Daar werd het veel massaler meegezongen dan bij PSV.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 217 times
Been thanked: 742 times

Bericht door Ardbeg » 12 sep 2018, 08:38

J.B. schreef:
koetje schreef:
Zeljko schreef:Volgens mij is Simply the Best er sinds dit jaar uit toch?
Heeft er een paar jaar geleden even uit gelegen maar is toen weer teruggekomen. Onder Dickie weer teruggekomen: http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/28108_.php Hij is de traditie ooit ook gestart.

Verder eens met een van de posters dat Skihut nummers van D-artiesten direct verbannen moeten worden. Je kunt met ieder genre (inclusief klassiek) uit iedere periode een sfeervolle avond in het PSV stadion neerzetten en dus is er geen enkele reden om C of D artiesten te draaien.
Was het een keuze van Dickie? Kan Dickie het ook niet misgunnen, in dat geval gewoon houden als eerbetoon aan onze knuffelcoach.
Wat een knuffelcoach zeg

RSPSV
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door RSPSV » 12 sep 2018, 10:26

Dicky heeft het natuurlijk elke wedstrijd bij de Rangers gehoord, waar het ook elke keer wordt afgespeeld.
Verschil is dat het in Glasgow volle borst wordt meegezongen en dat er hier alleen maar naar geluisterd wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=mTFPmpm7J6I
"It aint over t-t-till its over."

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 12 sep 2018, 11:02

ElChucky schreef:
tirzah schreef:Belangrijker nog dan welke muziek wel of niet uit die herrieluidsprekers moet komen, vind ik persoonlijk dat ook de drie tribunes waar nu nog Madame Tussaud imitaties, oftewel doodse stilte, vandaan komen, ook eens geluid gaan produceren wat de Oost tribune voor,tijdens en na elke wedstrijd laat horen.
Gezang en aanmoediging via de stembanden. :Ja:
Ja of die mensen op Oost die om het gebruikelijke zingende groepje heenstaan. Zoveel mensen op Oost waar totaal 0 geluid vanaf komt. Als er maar 20 mensen staan te zingen vanaf het zogenaamde sfeervak zal het veel moeilijker worden om de rest van het stadion ook mee te krijgen. Althans zo beleef ik het. En vooral tijdens potjes als psv willem 2 etc.
Ben het met je eens dat het niet altijd top is wat de geluidsproductie betreft, zelfs niet op Oost.
Maar als je dat wegdenkt blijft er helemaal niets over en waan je je echt in een wassen beeldenmuseum in plaats van een stadion.

Bedankt voor de link,RSPSV. Van zulke sfeer als daar op Ibrox kunnen we bij PSV alleen maar dromen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1941 times
Been thanked: 1069 times

Bericht door J.B. » 12 sep 2018, 11:15

RSPSV schreef:Dicky heeft het natuurlijk elke wedstrijd bij de Rangers gehoord, waar het ook elke keer wordt afgespeeld.
Verschil is dat het in Glasgow volle borst wordt meegezongen en dat er hier alleen maar naar geluisterd wordt.

Ja, dit dus. Het nummer klikt gewoon niet (meer). Misschien toch tijd voor iets anders?
Only in it for the money

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 464 times
Been thanked: 906 times

Bericht door deninho32 » 12 sep 2018, 11:20

De tekst slaat ook helemaal nergens meer op.. In 1988 was PSV de allerbeste, maar nu niet meer natuurlijk.. Als ze dat bij Real Madrid draaien dan klopt het in ieder geval nog een beetje.. Maar goed, zo verbaas ik me wel over meer liedjes in voetbalstadions.. Zo heb je ook een liedje over Eindhoven de gekste.. Om te beginnen slaat dat nergens op (of zou de grote Beek meegeteld worden?) en als het wel waar zou zijn, dan lijkt me dat niet echt iets om trots op te zijn..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 sep 2018, 11:53

deninho32 schreef:De tekst slaat ook helemaal nergens meer op.. In 1988 was PSV de allerbeste, maar nu niet meer natuurlijk.. Als ze dat bij Real Madrid draaien dan klopt het in ieder geval nog een beetje.. Maar goed, zo verbaas ik me wel over meer liedjes in voetbalstadions.. Zo heb je ook een liedje over Eindhoven de gekste.. Om te beginnen slaat dat nergens op (of zou de grote Beek meegeteld worden?) en als het wel waar zou zijn, dan lijkt me dat niet echt iets om trots op te zijn..
Het is ook een liefdesliedje. Eigenlijk gaat het over een vrouw die een man ontmoet en hem op een voetstuk zet. Slaat in context met een club natuurlijk helemaal nergens op.
Only in it for the money

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 323 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 12 sep 2018, 11:59

koetje schreef:
J.B. schreef:
koetje schreef: Was het een keuze van Dickie? Kan Dickie het ook niet misgunnen, in dat geval gewoon houden als eerbetoon aan onze knuffelcoach.
Inderdaad. Bij Glasgow Rangers heeft hij het ook geïntroduceerd. Daar werd het veel massaler meegezongen dan bij PSV.
Daar hebben ze ook eigen tekst op het nummer... :wink:
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times

Bericht door Park » 12 sep 2018, 23:01

RSPSV schreef:Dicky heeft het natuurlijk elke wedstrijd bij de Rangers gehoord, waar het ook elke keer wordt afgespeeld.

Haha Dicky, hij heeft toch weer een nieuwe club

PSV vak X
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV vak X » 21 sep 2018, 10:13

De muziek is vaak matig maar het is gewoon zo dat het lastig is om iedereen tevreden te houden. Als we er op dit forum al niet uitkomen kun je het nooit voor het hele stadion goed doen. Zo vind ik persoonlijk Simply the Best een lied dat bij PSV hoort. Je kunt het rationeel kapot analyseren of het daadwerkelijk zo is, maar het gaat om de associatie die mijn brein legt zodra het nummer ergens gespeeld wordt. Ook kun je je afvragen of de tekst past, maar is dat bij Sweet Caroline wel zo? Persoonlijk vind ik Thunderstruck een verschrikkelijk schreeuwnummer dat ik alleen kan waarderen in een enorm dronken status. Bijvoorbeeld om luchtgitaar te spelen met een (ook dronken) oom op een 25 jarige bruiloft o.i.d. Kortom, in een kleiner gezelschap kom je er al niet uit. In mijn eigen tijd luister ik graag techno, hiphop en Nederlandstalig, dus ik zal ongetwijfeld andere muziekvoorkeuren in het stadion hebben dan iemand die als favoriete genre rock heeft. Zoiets als 'muziek voor iedereen' bestaat niet.

De spandoeken in het stadion, of beter gezegd het gebrek daaraan, zijn een veel grotere ergernis voor mij. Wij PSV supporters zijn goed in zeuren over vanalles, maar staan niet bekend om het nemen van initiatief. Tegen Willem II telde ik er 7 (!). ZEVEN op bijna 35.000 man. Is dat nog in een percentage uit te drukken? Voor ons het signaal om een spandoek te maken. Zeven spandoeken is PSV en überhaupt voetbalstadion onwaardig. Er zijn genoeg hekken, maar er hangt gewoon niks. Over de muziek hebben veel mensen een mening maar daar kunnen we weinig aan veranderen. Door het verschil in voorkeuren kan niemand zijn wens in het stadion hebben. Met spandoeken kun je wel je eigen stempel drukken, dus sla je slag!
Our culture

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 sep 2018, 10:28

PSV vak X schreef: Persoonlijk vind ik Thunderstruck een verschrikkelijk schreeuwnummer dat ik alleen kan waarderen in een enorm dronken status.
!
Bij PSV zitten we natuurlijk allemaal aan de kruidenthee :D
Only in it for the money

PSV vak X
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door PSV vak X » 21 sep 2018, 10:29

J.B. schreef:
PSV vak X schreef: Persoonlijk vind ik Thunderstruck een verschrikkelijk schreeuwnummer dat ik alleen kan waarderen in een enorm dronken status.
!
Het gaat om de muziek voorafgaand aan de wedstrijd toch? Van mij mag Thunderstruck gerust een half uur na de wedstrijd gedraaid worden. Benieuwd of er dan verdwaald door het stadion nog tien dronken mannen staan te headbangen :D
Our culture

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 sep 2018, 10:30

PSV vak X schreef:
J.B. schreef:
!
Het gaat om de muziek voorafgaand aan de wedstrijd toch? Van mij mag Thunderstruck gerust een half uur na de wedstrijd gedraaid worden. Benieuwd of er dan verdwaald door het stadion nog tien dronken mannen staan te headbangen :D
Daar ben ik er dan eentje van :D
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 sep 2018, 12:30

Thunderstruck, is dat niet van die jaren '70 hardrock van aussie gasten waarvan een deel inmiddels stokdoof is, overleden is aan dementie of zich doodgezopen heeft? Kunnen we dat niet voortaan na elk doelpunt draaien ofzo, past nl. echt perfect bij de eigentijdse identiteit van onze club :D

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 sep 2018, 12:42

ziege maar ook zagge schreef:Thunderstruck, is dat niet van die jaren '70 hardrock van aussie gasten waarvan een deel inmiddels stokdoof is, overleden is aan dementie of zich doodgezopen heeft?
Waar zijn ze gebleven, de echte Rock `n Roll bands die gewoon alles deden wat God verboden heeft.
Only in it for the money

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 113 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 25 sep 2018, 12:52

Vervangen door jongetjes met gekleurd haar, getatoeëerde gezichten en grills die liedjes maken die niemand van ons nooit gehoord hebben. Generatiekloof gooi ik het er dan maar op.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 sep 2018, 12:59

Breur schreef:Vervangen door jongetjes met gekleurd haar, getatoeëerde gezichten en grills die liedjes maken die niemand van ons nooit gehoord hebben. Generatiekloof gooi ik het er dan maar op.
De jeugd is veel te braaf tegenwoordig.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 967 times
Been thanked: 1107 times

Bericht door Ykhim » 25 sep 2018, 13:47

Over sfeer gesproken: ben ik de enige die zich stoort aan die meneer met microfoon die toeschouwers vooraf en tijdens rust vraagt wat ze van een wedstrijd verwachten of vinden? Tenenkrommend af en toe.

Dat gezegd hebbende was de man die in de rust ''10, 10, 10'' in de microfoon blèrde wel leuk :lol:
#WelkomThuisGini

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 323 times
Been thanked: 639 times

Bericht door PCGC » 25 sep 2018, 13:54

ziege maar ook zagge schreef:Thunderstruck, is dat niet van die jaren '70 hardrock van aussie gasten waarvan een deel inmiddels stokdoof is, overleden is aan dementie of zich doodgezopen heeft? Kunnen we dat niet voortaan na elk doelpunt draaien ofzo, past nl. echt perfect bij de eigentijdse identiteit van onze club :D
Of Angus gewoon een keer uitnodigen, woont volgens mij helft vd tijd in Nederland.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 sep 2018, 14:06

PCGC schreef:
ziege maar ook zagge schreef:Thunderstruck, is dat niet van die jaren '70 hardrock van aussie gasten waarvan een deel inmiddels stokdoof is, overleden is aan dementie of zich doodgezopen heeft? Kunnen we dat niet voortaan na elk doelpunt draaien ofzo, past nl. echt perfect bij de eigentijdse identiteit van onze club :D
Of Angus gewoon een keer uitnodigen, woont volgens mij helft vd tijd in Nederland.
Huisje gebouwd in Aalten. Kapitale villa. Doet ie goed met z`n bandje :D
Only in it for the money

Zeljko
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Zeljko » 25 sep 2018, 23:05

Ykhim schreef:Over sfeer gesproken: ben ik de enige die zich stoort aan die meneer met microfoon die toeschouwers vooraf en tijdens rust vraagt wat ze van een wedstrijd verwachten of vinden? Tenenkrommend af en toe.

Dat gezegd hebbende was de man die in de rust ''10, 10, 10'' in de microfoon blèrde wel leuk :lol:
Eens, tenenkrommend!! Niet meer doen!

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 25 sep 2018, 23:19

De DJ snapt er ook niet veel van , een jalala phoxy liedje afspelen na de overwinning op Ajax terwijl het publiek zelf voor een prima sfeer zorgde .,

Ontslaan die gek

Zeljko
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Zeljko » 25 sep 2018, 23:51

PSVLFC schreef:De DJ snapt er ook niet veel van , een jalala phoxy liedje afspelen na de overwinning op Ajax terwijl het publiek zelf voor een prima sfeer zorgde .,

Ontslaan die gek
Toch vind ik dat ze dit sinds (eind) vorig seizoen nu ein-de-lijk eens goed aan het doen zijn. Het geluid wordt vaak weggedraaid om de supporters op Oost te laten zingen. Dat is echt een MEGA-doorbraak en vind ik echt su-per-positief!

De dj kan het nooit voor iedereen helemaal goed doen natuurlijk, maar hierin verdienen ze (dj wordt ook gewoon aangestuurd) toch juist eerder een compliment in deze tijd vind ik!

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1144 times
Been thanked: 1823 times

Bericht door Maikel_91 » 26 sep 2018, 00:15

PSVLFC schreef:De DJ snapt er ook niet veel van , een jalala phoxy liedje afspelen na de overwinning op Ajax terwijl het publiek zelf voor een prima sfeer zorgde .,

Ontslaan die gek
Zijn er ook mensen die jij niet ontslagen wilt hebben? :P

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 26 sep 2018, 04:41

Maikel_91 schreef:

Ontslaan die gek
Zijn er ook mensen die jij niet ontslagen wilt hebben? :P
Gerbrands ,Van Bommel en Hendrix :D

Plaats reactie