Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 639 times
Been thanked: 515 times

Bericht door Sensation » 26 sep 2018, 08:21

PSVLFC schreef:
Maikel_91 schreef:
PSVLFC schreef:De DJ snapt er ook niet veel van , een jalala phoxy liedje afspelen na de overwinning op Ajax terwijl het publiek zelf voor een prima sfeer zorgde .,

Ontslaan die gek
Zijn er ook mensen die jij niet ontslagen wilt hebben? :P
Gerbrands ,Van Bommel en Hendrix :D
Maar wie van de drie gaat dan jouw biertje tappen in het stadion? :P

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1793 times
Been thanked: 631 times

Bericht door Ren Höek » 26 sep 2018, 13:25

Daarvoor wordt Fer dan aangetrokken natuurlijk :pul:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 215 times
Been thanked: 509 times

Bericht door PCGC » 26 sep 2018, 17:06

Zolang er maar geen (VD) haar in mijn bier komt...

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 572 times

Bericht door El Sordo » 26 sep 2018, 17:54

VD?

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 306 times
Been thanked: 339 times

Bericht door nilssonH » 07 okt 2018, 00:44

Dat experiment met die voorspellingen in de rust en vooraf mag van mij wel als mislukt worden verklaard. Daar ben ik inmiddels wel een beetje klaar mee. Man wat zijn die gesprekken bij vlagen gênant. Ook mag de opstelling weer gewoon door de stadionspeaker worden voorgelezen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 07 okt 2018, 09:34

nilssonH schreef:Dat experiment met die voorspellingen in de rust en vooraf mag van mij wel als mislukt worden verklaard. Daar ben ik inmiddels wel een beetje klaar mee. Man wat zijn die gesprekken bij vlagen gênant. Ook mag de opstelling weer gewoon door de stadionspeaker worden voorgelezen.
Versta het nauwelijks.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 598 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Ykhim » 07 okt 2018, 13:21

Ik vind het ook gewoon sfeerverlagend. In zo'n CL-wedstrijd als tegen Internazionale moet je die sfeer vooraf lekker opbouwen met muziek of gezang van de tribunes, maar dat wordt dan altijd op de meest waardeloze momenten onderbroken door dat geforceerde presenteren, waar je ook nog eens geen hol van verstaat. Erg storend.

Ik vind het trouwens ook vanuit sportief oogpunt niet heel briljant. Tegenstanders horen ook dat al die supporters 3-0, 4-0, 5-0 roepen. Dan heb je natuurlijk geen extra motivatie meer nodig om een extra stapje te zetten.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1658 times
Been thanked: 929 times

Bericht door J.B. » 10 okt 2018, 11:00

Ik vind het bij ons nog wel meevallen. Ik ken clubs in het buitenland (Duitsland bijv) waar de stadionspeaker 90 minuten aan het bleren is.
Circle of fifths

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 28 okt 2018, 09:52

Gisteren qua sfeer weer een mooie thuiswedstrijd gespeeld. :D

Wat ik me nog afvroeg, wellicht niet geschikt voor dit topic: ik ben niet zo bekend met de herkomst van liederen, welke zijn door PSV-supporters geschreven en toegepast op een bepaald ritme? Het uitvak van Emmen zong vorige week vrijwel exact het repertoire van PSV (o.a. de kleuren, de club en de stad).

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 427 times
Been thanked: 809 times

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 14:16

Flinke strafeis voor de rookbommen...

Justitie wil hoofdverdachten van rookpotten-actie bij PSV-Ajax maanden in cel

Tegen de hoofdverdachten van het rookpotten-incident tijdens de thuiswedstrijd vorig jaar van PSV tegen Ajax zijn bij de rechtbank celstraffen van respectievelijk 8 en 12 maanden geëist. Door de potten ontstond er dikke, zwarte rook die voor veel paniek zorgde bij andere supporters op de tribune.

Justitie heeft de rechtbank gevraagd om de overige verdachten die betrokken waren bij de actie een maximale werkstraf van 240 uur op te leggen.

Family-corner

De rookpotten werden afgestoken tijdens de Eredivisie-topper tegen Ajax op 23 april 2017. Het Philips Stadion vulde zich vervolgens met dikke, zwarte rookwolken die voor de nodige paniek zorgden. De rook steeg met name op richting de zogeheten family-corner, waar veel gezinnen met kinderen zaten. Tientallen bezoekers kregen last van ademhalingsproblemen, prikkende ogen en hoofdpijn en melden zich bij de EHBO.

“We konden niet zien of er brand was of dat het alleen om rook ging. Ik wilde maar één ding en dat was zo snel mogelijk weg”, beschrijft een vrouw in een voorgelezen verklaring de paniek. Ze was samen met haar zoon aanwezig bij PSV-Ajax. “Sindsdien ziet ik niet lekker meer op de tribune bij wedstrijden. Als er flares worden afgestoken, maak ik me al klaar om te vluchten. Die angst hebben ze me bezorgd.”
Verstopplek

Het ging in totaal om 15 rookpotten van Oost-Europese makelij. De Nuenense hoofdverdachte, Tom H. (30) smokkelde die samen met een plaatsgenoot mee het stadion in en verstopte ze in het supportershome op het damestoilet. In het hokje even de plafondplaten oplichten was voldoende voor het vinden van een goede verstopplek. In de rust werd het vuurwerk weer tevoorschijn gehaald en uitgedeeld.

H. heeft het allemaal zien gebeuren, maar was niet diegene de actie coördineerde. Die potten waren ook niet van hem, hij had opdracht gekregen om ze het stadion in te krijgen. Van wie? “Van iemand in een café op Stratumseind”, is het enige wat hij daarover kwijt wil. “Ik beroep me verder op mijn zwijgrecht. Het is in het voetbal een ongeschreven regel dat je elkaar niet verraadt. Als je dat doet, krijg je de eerst volgende keer als je in het stadion bent een klap voor je kop.”
Bewakingsbeelden

Op bewakingsbeelden in het supportershome, die tijdens de zitting worden getoond, zijn de twee Nuenenaren goed te zien. Ze wenken andere supporters richting de damestoilet waar de tas met rookpotten inmiddels om het hoekje staat. Vervolgens is het wachten op de 50e minuut van de wedstrijd. Opnieuw zijn er beelden, ditmaal van de tribune.

Daar wordt precies op het afgesproken tijdstip een spandoek uitgevouwen. Het is het ideale moment voor de verdachten om ongezien het vuurwerk aan te steken. Al slaagt niet iedereen daar in. Voor een paar mannen heeft het dan ook weinig zijn om hun betrokkenheid te ontkennen. Van hoofdverdachte H. is niet te zien of hij van onder het spandoek iets aansteekt. Logisch, zegt hij zelf, hij heeft ook niks aangestoken.
Opscheppen

Daar gelooft de Officier van Justitie niks van. Ze wijst op het filmpje van een teamgenoot van H. die vanaf de overkant van het stadion de rookwolken met zijn telefoon filmde en roept: ‘Tommie, heeft niet gelogen.’ “Hij heeft van tevoren dus op liggen scheppen over actie, maar doet nu of hij niks van de werking van de rooktpotten wist. Alle verdachten proberen hun rol te beperken tot wat op beelden is te bewijzen.”

De officier wijst bij de actie vooral op het gevaar van paniek: “In deze tijd waarin mensen bang zijn voor terroristische aanslagen op plekken met veel mensen, kan de paniek snel toeslaan. Dat is hier ook gebeurd. Het is een wonder dat er geen ernstige gewonden zijn gevallen door verdrukking. Vooral omdat het vak dat het hardst werd getroffen een vak was met veel kinderen. En zij zijn het meest kwetsbaar om onder de voet te worden gelopen.”
Gevangenisstraf

Tegen de Nuenense hoofdverdachte eiste de Officier van Justitie een straf van 12 maanden cel, waarvan de helft voorwaardelijk. Zijn handlanger wacht als het aan de officier ligt een gevangenisstraf van 8 maanden, waarvan vier maanden voorwaardelijk. Tegen de twee overige verdachten die maandag in de rechtbank verschenen, zijn celstraffen van 240 uur geëist.

Dinsdag verschijnen nog eens drie verdachten voor de rechter, van een achtste verdachte is nog bekend wanneer de zitting is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 202 times
Been thanked: 186 times

Bericht door Paco Casal » 29 okt 2018, 14:17

Je kunt in Nederland beter 2 peuters doodrijden met je zatte kop dus. Wat een land.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 14:18

Het is nog maar de eis hè..

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 202 times
Been thanked: 186 times

Bericht door Paco Casal » 29 okt 2018, 14:20

Dat is waar. Een totaal bezopen eis imo, maar enfin.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 okt 2018, 15:01

Schandalig. Idioten daar bij het OM.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1793 times
Been thanked: 631 times

Bericht door Ren Höek » 29 okt 2018, 15:39

Want eerst moeten er doden vallen voordat ze hard aangepakt mogen worden?
Ik hoop dat die mafkezen dermate gestraft worden dat niemand het meer in zijn hoofd haalt om zo'n achterlijke actie te organiseren.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 16:09

Als het nou ging om jochies van 15 dan kun je dit nog afdoen met een werkstraf. Het gaat echter om mensen van rond de 30. Dan wordt er automatisch zwaarder gestraft. Al vraag ik me af of zulke achterlijke mensen die op hun 30e dit nog doen iets gaan leren van hun straf.. Ik vrees dat de verstandelijke vermogens daarvoor ietwat beperkt zijn..Ik lees dat de uitspraak niet vandaag is, wat wijst op een meervoudige strafkamer. Dat houdt in dat de rechtbank en OM dit heel serieus nemen..

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 okt 2018, 16:18

Ren Höek schreef:Want eerst moeten er doden vallen voordat ze hard aangepakt mogen worden?
Ik hoop dat die mafkezen dermate gestraft worden dat niemand het meer in zijn hoofd haalt om zo'n achterlijke actie te organiseren.
Je mag mensen doodrijden en dan kom je er nog met een taakstraf vanaf, dus je kul argument gaat niet op.

Voetbalsupporters zijn helaas al jaren vogelvrij hier, alles mag. Zelfs heuse razzia’s als je een keer via internet naar een fakkel hebt gezocht op ultrasshop.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 598 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Ykhim » 29 okt 2018, 16:28

Deze mensen brengen de gezondheid en de veiligheid van anderen in gevaar. Roekeloos, maar bovenal dom en onbeschoft. Ik sluit me andermaal aan bij Ren: je kan dit soort mensen niet hard genoeg straffen. Dat geldt ook voor mensen die met hun zatte kop kinderen ondersteboven rijden. Maar goed, de wetgeving zit niet voor niets op een bepaalde manier in elkaar.

Wat ik eigenlijk nog veel erger vind, is dat we een hoge boete krijgen omdat een grensrechter van de UEFA een bierdouche kreeg na de zoveelste idiote beslissing, waarna PSV die hoge boete op de daders verhaalt. Daar vind ik zoveel mis mee dat ik niet eens de moeite ga doen om er een betoog over te schrijven.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 17:01

PCGC schreef:
Ren Höek schreef:Want eerst moeten er doden vallen voordat ze hard aangepakt mogen worden?
Je mag mensen doodrijden en dan kom je er nog met een taakstraf vanaf, dus je kul argument gaat niet op.

Voetbalsupporters zijn helaas al jaren vogelvrij hier, alles mag. Zelfs heuse razzia’s als je een keer via internet naar een fakkel hebt gezocht op ultrasshop.
Sorry kerel, maar mensen doodrijden levert niet een taakstraf op. Nederland straft heel zwaar vergeleken met andere landen. Beetje onderbuik dit..

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 416 times
Been thanked: 262 times

Bericht door Grasmat » 29 okt 2018, 19:21

Mensen (dronken) doodrijden moet naar mijn mening nog veel zwaarder gestraft worden dan nu regelmatig gebeurt, maar dat heeft verder niets te maken met de strafmaat die in dit geval gesteld wordt. Dat is appels met peren vergelijken.

Aangezien er door de dikke rook een potentieel (let wel, potentieel) gevaar was voor een flinke groep mensen, lijkt me de strafeis niet eens zo heel buitenproportioneel.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 okt 2018, 19:34

deninho32 schreef:
PCGC schreef:

Sorry kerel, maar mensen doodrijden levert niet een taakstraf op. Nederland straft heel zwaar vergeleken met andere landen. Beetje onderbuik dit..
Blijkbaar wel:
https://www.ad.nl/dordrecht/240-uur-taa ... ~ad1a03ae/

https://www.ad.nl/den-haag/maximale-wer ... ~a952e55a/

https://www.puntuit.nl/nieuws/appende-f ... jk-ongeluk

https://www.1limburg.nl/tractorbestuurd ... jk-ongeval

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/185 ... opa-en-oma

Ook voor ontucht wordt er minder gestraft:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/218 ... dochter-12

https://www.ad.nl/binnenland/orthodonti ... ~aabd0329/

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 20:33

Je hebt gelijk zie ik.. Nou vind ik zelf een werkstraf zwaarder dan gevangenisstraf, maar voor het volk is dit eigenlijk niet uit te leggen..

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 29 okt 2018, 21:45

deninho32 schreef:Je hebt gelijk zie ik.. Nou vind ik zelf een werkstraf zwaarder dan gevangenisstraf, maar voor het volk is dit eigenlijk niet uit te leggen..
Het is wel een beetje cherry picking wat PCGC hier doet. Komt vaker voor tegenwoordig, zeker als men weinig verstand heeft van hoe het recht in Nederland werkt en graag de geenstijl-manier van discussiëren aanhoudt.

Hoe dan ook, ookal wordt er in andere zaken (met ook totaal andere omstandigheden, gelukkig wordt daar in Nederland niet zo zwart-wit naar gekeken), zwaarder gestraft en soms inderdaad gevoelsmatig te licht, dat maakt niet dat je dergelijke zaken hiermee kunt vergelijken. Gemakkelijk en tevens een slecht argument.

Deze idioten hadden wellicht niet de intentie daartoe, maar hebben een extreme situatie veroorzaakt op een plek waar 35.000 man op elkaar gepakt zitten; levensgevaarlijk.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 29 okt 2018, 22:16

Zeker, het Heizeldrama (wat ook nog naar voren kwam) was er niets bij.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 29 okt 2018, 22:34

Het had natuurlijk wel verschrikkelijk kunnen aflopen..

Plaats reactie