Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 103 times
Been thanked: 80 times

Sfeertopic Algemeen

Bericht door Paco Casal » 22 nov 2019, 12:09

Maikel_91 schreef:
22 nov 2019, 12:01

Zonder spelers geen voetbal, zonder directie geen voetbal, zonder bond geen voetbal. enzovoort enzovoort.

Waarom toch steeds jezelf als supporter zo belangrijk willen maken. Je bent als supporter een onderdeel van de club, niet DE club.
Ik ben nog steeds op zoek naar waar ik precies gezegd heb dat de supporters DE club zouden zijn. Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent, maar ook zeker niet weg laten zetten als 'slechts een nummertje'.

DeTaurus
International
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 114 times
Been thanked: 91 times

Bericht door DeTaurus » 22 nov 2019, 12:14

Als er een boom omvalt, en niemand is er om dat te horen. Is er dan geluid?

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 22 nov 2019, 13:04

PCGC schreef:
22 nov 2019, 12:05
Maikel_91 schreef:
22 nov 2019, 11:57
Maar daarmee suggereer je dat toch ook?
Zeker, die reacties zie je o.a. op FB voorbijkomen.

Maar ik dacht dat ie de 'God-complex' opmerking op mij wilde afschuiven.
Nee nee, ik bedoel daarmee de supporters die jij zou kunnen bedoelen met jouw opmerking. Jij zegt ook nergens dat jij wel een kaartje gekocht hebt maar niet gaat, toch?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 107 times

Bericht door PCGC » 22 nov 2019, 13:11

Ik heb een kaartje, laten we het daar op houden ;)

D.Goals
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door D.Goals » 26 nov 2019, 12:45

Ik heb me een tijd lang niet bezig gehouden met allerhande internetfora, maar er moet me iets van het hart na het lezen van de reacties alhier. Ikzelf ben lid van Boys From The South. Zodoende kan ik jullie verzekeren dat er GEEN kaarten zijn gekocht voor Emmen uit, zodat de plekken leeg zouden blijven. Dit is absoluut niet het geval. En voor de mensen die nu lachen dat het vak is uitverkocht, heb ik nog een interessant weetje. Er worden namelijk kaarten verkocht binnen verschillende voorrangen. De eerste 2 voorrangen zijn er maar liefst 40 kaarten verkocht. Dit houdt in dat de fanatiekste (lees: supporters met de meeste voorrangspunten)supporters wel degelijk steun hebben gegeven aan een boycot. Zoals jullie weten verkoopt iedere uitwedstrijd van PSV uit. In Emmen kunnen 350-400 supporters plaatsnemen in het uitvak. Als alle fanatieke supporters gewoon waren gegaan, had er nooit en te nimmer de mogelijkheid bestaan om kaarten in de vrije verkoop te halen. Wat dat betreft is de boycot dus wel degelijk gelukt. Dat het uitvak nu vol zit met ''puntenpakkers'' is dan ook het goed recht van deze mensen. Hier is dan ook bewust voor gekozen! Jammer dat de algehele mening hierover zo zwak onderbouwd is. Heel snel wat roepen is natuurlijk erg makkelijk zal ik maar zeggen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 246 times
Been thanked: 446 times

Bericht door deninho32 » 26 nov 2019, 15:14

Oproepen tot een boycot vind ik gewoon treurig. Laat lekker iedereen zelf beslissen of hij wil gaan. Wat mij betreft worden alle wedstrijden op zondag om 14.30 gespeeld. Dat is echter niet haalbaar als je als club nog wat TV-inkomsten wil genereren..Dus dat er andere tijdstippen bijkomen, so be it.. Dat gejank en gedoe over boycotten vind ik behoorlijk kinderachtig en daarmee stel je jezelf boven de club. Je bent als supporter echt niet zo belangrijk als sommigen lijken te denken..Je bent een nummer en dat nummer koopt een kaartje of niet. De club gaat gewoon door zonder jou en je hebt als supporter geen invloed op beleid of op resultaten..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 561 times
Been thanked: 460 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 nov 2019, 15:16

deninho32 schreef:
26 nov 2019, 15:14
Oproepen tot een boycot vind ik gewoon treurig. Laat lekker iedereen zelf beslissen of hij wil gaan.
Want oproepen tot boycot is mensen dwingen tot boycot? Dat zie ik even niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 658 times
Been thanked: 563 times

Bericht door J.B. » 26 nov 2019, 15:20

deninho32 schreef:
Oproepen tot een boycot vind ik gewoon treurig. Laat lekker iedereen zelf beslissen of hij wil gaan. Wat mij betreft worden alle wedstrijden op zondag om 14.30 gespeeld. Dat is echter niet haalbaar als je als club nog wat TV-inkomsten wil genereren..Dus dat er andere tijdstippen bijkomen, so be it.. Dat gejank en gedoe over boycotten vind ik behoorlijk kinderachtig en daarmee stel je jezelf boven de club. Je bent als supporter echt niet zo belangrijk als sommigen lijken te denken..Je bent een nummer en dat nummer koopt een kaartje of niet. De club gaat gewoon door zonder jou en je hebt als supporter geen invloed op beleid of op resultaten..
Buiten dat heeft een boycot als statement alleen maar zin als er een paar duizend supporters pak `m beet een maand of twee a drie wekelijks de wedstrijden niet bezoekt. Dan gaat de club het merken. Een enkel potje tegen een onbelangrijke tegenstander heeft echt totaal geen enkele nut.
Circle of fifths

D.Goals
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door D.Goals » 26 nov 2019, 15:27

Wat ziege maar ook zagge zegt! Ikzelf woon niet in Eindhoven, maar dat reisje Emmen om 20:00 uur betekend dat we met de bus om 00:30 in het gunstigste geval in Eindhoven zijn. Daarna nog 3 kwartier reizen (zonder mogelijkheid voor het OV) en dan lig ik nog niet eens in bed, 5.45 de wekker en 7.00 arbeiten, dat is toch niks? Ik ben niet de enige die dit probleem heeft.
Kijk dat we om 20.00 moeten spelen is tot daar aan toe, maar wat mij steekt is dat dit onder het mom van rust is, terwijl 20.00 een erg tactisch tijdstip na studio sport is, om dan nog maar niet te spreken over Feyenoord en AZ, die ook EL spelen op de donderdagavond, ''verdienen'' die dan niet net zo veel rust als PSV?
Dit is gewoon een manier van FOX om de tijd van 20.00 er doorheen te duwen, nadat dat door de meeste clubs al was afgekeurd. En wat als we dit toelaten? Gaan we dan voortaan ook maar de maandagavond erbij doen? Kunnen de mensen die op zondag niet kunnen mooi een wedstrijdje mee pakken.

Overigens @deninho32 de club gaat door zonder supporters zeg jij, ik ken maar weinig clubs die bleven voortbestaan nadat er geen hond meer kwam kijken, ik zeg niet dat dat bij PSV ooit gaat gebeuren, maar je begrijpt wat ik bedoel. Wat beleid betreft, kunnen supporters wel degelijk hun mening uiten. Ik ben namelijk 1 van degenen die bij het gesprek op de Herdgang zijn geweest na Linz. Nu zie ik ineens verdomd veel dingen, die al dan niet toevallig, zijn toegepast die daar zijn besproken ;)

D.Goals
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door D.Goals » 26 nov 2019, 15:30

Buiten dat heeft een boycot als statement alleen maar zin als er een paar duizend supporters pak `m beet een maand of twee a drie wekelijks de wedstrijden niet bezoekt. Dan gaat de club het merken. Een enkel potje tegen een onbelangrijke tegenstander heeft echt totaal geen enkele nut.

Zullen we dan de tickets voor de komende 3 maanden maar meteen opkopen? Ik zal je vertellen dat het nieuws Toon heeft bereikt. Hij vroeg zelfs of de boycot nog herzien kon worden, maar daartoe is niet besloten. Is meer om te laten zien dat dit dan het gevolg gaat zijn, indien dit vaker voorkomt. Hier gaat men mee aan de slag.

Een 20.00 wedstrijd in Waalwijk of Tilburg, prima, als het dan toch moet. Maar Emmen is wel een heel andere afstand.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 26 nov 2019, 16:21

ziege maar ook zagge schreef:
26 nov 2019, 15:16
deninho32 schreef:
Oproepen tot een boycot vind ik gewoon treurig. Laat lekker iedereen zelf beslissen of hij wil gaan.
Nee niet dwingen inderdaad, maar wel voor andere mensen denken te besluiten wat wel en niet geaccepteerd moet worden. Wil je wegblijven, dikke prima, maar dan met een groepje gaan oproepen tot thuisblijven vind ik een beetje middelbare schoolgedrag..

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 nov 2019, 16:32

Ja dat vind jij ook over oproepen tot staken geloof ik.. en toch hadden we zonder zulke oproepen nu niet zoveel welvaart onder arbeiders gehad... ;)

Het is een beetje als oproepen tot staken he... zonder zulke oproepen hadden we nu niet zoveel welvaart onder arbeiders gehad ;)

Elkaar overtuigen en samen actie voeren is m.i. essentieel onderdeel van de democratie. Ik moedig deze oproep tot boycot dus aan - niet omdat ik vóór een boycot ben, maar omdat ik het mooi vind dat mensen met goeie argumenten opkomen voor hun zaak 8-)
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 26 nov 2019, 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 26 nov 2019, 16:43

Ik heb me hier werkelijk nog nooit uitgesproken over staken, dus je verwart me met een ander denk ik..

BFTS'17
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Bericht door BFTS'17 » 26 nov 2019, 17:00

deninho32 schreef:
26 nov 2019, 16:21
26 nov 2019, 15:16
deninho32 schreef:
Nee niet dwingen inderdaad, maar wel voor andere mensen denken te besluiten wat wel en niet geaccepteerd moet worden. Wil je wegblijven, dikke prima, maar dan met een groepje gaan oproepen tot thuisblijven vind ik een beetje middelbare schoolgedrag..
Als je voor andere mensen denkt te besluiten dan dwing je ze. Dat gebeurde in dit geval niet. Mensen mogen zelf weten of ze willen gaan zitten in een sfeerloos vak in Emmen aanstaande zondag om 20:00.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 nov 2019, 17:21

deninho32 schreef:
26 nov 2019, 16:43
Ik heb me hier werkelijk nog nooit uitgesproken over staken, dus je verwart me met een ander denk ik..
Excusez!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 26 nov 2019, 17:42

26 nov 2019, 16:32
Ja dat vind jij ook over oproepen tot staken geloof ik.. en toch hadden we zonder zulke oproepen nu niet zoveel welvaart onder arbeiders gehad... ;)

Het is een beetje als oproepen tot staken he... zonder zulke oproepen hadden we nu niet zoveel welvaart onder arbeiders gehad ;)

Elkaar overtuigen en samen actie voeren is m.i. essentieel onderdeel van de democratie. Ik moedig deze oproep tot boycot dus aan - niet omdat ik vóór een boycot ben, maar omdat ik het mooi vind dat mensen met goeie argumenten opkomen voor hun zaak 8-)
Los van wie ooit eerder hier over iets gezegd heeft, vind ik het wel een prachtig plaatje dat je hier toont.
Inderdaad was er nooit iets veranderd ten goede als er niet gestaakt was tegen de uitbuiting door kapitalisten.
Vandaar is het jammer dat zo weinig jongeren, vooral in het onderwijs en de zorg , zich niet aansluiten bij een vakbond.

Overigens, als ik je plaatje zie gaat me een lichtje op. Als alle gepensioneerden per nu hun vrijwilligerswerk staken, dan heeft Rutte en heel Nederland een groot, wat zeg ik, gigantisch groot probleem.
Maar ja, daar worden onschuldigen de dupe van.

Moge deze opmerking in elk geval bijdragen tot het relativeren van het(sfeer) probleem zondagavond in Emmen. ;)

BFTS'17
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Bericht door BFTS'17 » 02 dec 2019, 15:40

Uitvak was gister vol en de hele wedstrijd stil. Boycot geslaagd.

Woodenshoes
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 126 times
Been thanked: 43 times

Bericht door Woodenshoes » 02 dec 2019, 15:44

Ik heb ze even gehoord, maar je wordt vanzelf wel stil als je het huidige spel van PSV moet aanzien. Iets met stil zitten en geschoren worden.

RESPECT voor de aanwezigen!

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 02 dec 2019, 15:46

Dat laatste snap ik echt niet. Het is geen opgave, je gaat naar het voetbal omdat je het leuk vindt..

Gestelnaar
Talent
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 28 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Gestelnaar » 02 dec 2019, 15:52

deninho32 schreef:
02 dec 2019, 15:46
Dat laatste snap ik echt niet. Het is geen opgave, je gaat naar het voetbal omdat je het leuk vindt..
Je doet net of het leuk is om op zondagavond 20:00 een wedstrijd te bekijken in Emmen...

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 02 dec 2019, 15:58

Gestelnaar schreef:
02 dec 2019, 15:52
deninho32 schreef:
02 dec 2019, 15:46
Je doet net of het leuk is om op zondagavond 20:00 een wedstrijd te bekijken in Emmen...
En dat bedoelt deninho dus, denk ik. Als het niet leuk is ga je toch lekker niet?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 02 dec 2019, 15:58

Ik heb op de gekste tijden wedstrijden bezocht en altijd omdat ik dat leuk vond. Als je er niets aan vindt en je hebt geen zin, waarom zou je dat dan doen?

Gestelnaar
Talent
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 28 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Gestelnaar » 02 dec 2019, 16:29

Ik ga iedere wedstrijd om de club te steunen. En daar zitten dan echt wel eens momenten bij dat je er door het tijdstip minder zin in hebt.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 02 dec 2019, 17:24

Ja kan aan mij liggen, maar dan denk ik dat je je rol wellicht wat overschat.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 02 dec 2019, 18:24

Gestelnaar schreef:
02 dec 2019, 16:29
Ik ga iedere wedstrijd om de club te steunen. En daar zitten dan echt wel eens momenten bij dat je er door het tijdstip minder zin in hebt.
Dat is de ware spirit.
Ik ben ooit in een open tribunevak de hele avond weggeregend, nee het regende niet, het water kieperde bij bakken uit de hemel.
PSV-Winterthur 2-0 voor de bevrijdingsfeesten rond 18 september, jaren 60.
Of in de mist bij PSV -Hannover gestaan waar je het dichtstbijzijnde doel niet eens zag vanaf de jongensrang.
Een supporter gaat altijd en overal waar zijn club support nodig heeft. ;)

Plaats reactie