Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Sfeertopic Algemeen

Bericht door Juancho » 02 dec 2019, 18:25

Fortuna thuis... misschien eens PSV in een leeg stadion laten spelen om zo hopelijk de PSV leiding wakker te schudden. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar ik zou het een prima 'statement' vinden. Tis van den zotte hoe men de boel maar voor de gek mag blijven houden. Ik ben er wel klaar mee en geef dan ook maar het goede voorbeeld: ik ga niet.

Bruggigol
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Bruggigol » 02 dec 2019, 18:38

Misschien eens in een leeg stadion haha, ik ben er zaterdag gewoon weer. Potje liefde tonen. Zin in.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 839 times
Been thanked: 236 times

Bericht door Ren Höek » 03 dec 2019, 10:28

Supporter ben je in goede en in slechte tijden vind ik.
Ik ben er dus ook gewoon.

Papi
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Papi » 03 dec 2019, 10:30

Bruggigol schreef:
02 dec 2019, 18:38
Misschien eens in een leeg stadion haha, ik ben er zaterdag gewoon weer. Potje liefde tonen. Zin in.
Juistem :)

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Bericht door PCGC » 03 dec 2019, 10:57

Mooi juist weer, lekker op de zaterdagavond, 19.45uur. Tijd genoeg om vooraf een pilsje te doen, tijd genoeg om daarna nog een pilsje te doen. Heerlijk!

Uithetzuiden18
Talent
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Bericht door Uithetzuiden18 » 03 dec 2019, 11:12

Ik snap het wel dat er mensen niet gaan. Heeft ook niks te maken met je club steunen of niet. Het zou wel een mooi signaal zijn als de helft verstek laat gaan. Dat ze het maar zien dat het zo verder kan.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 03 dec 2019, 11:22

Waarom zou je nu niet gaan? Heeft toch alles met de slechte resultaten te maken?
Als we gelijk zouden staan met ajax, had het stadion (bijna) vol gezeten.
Zelfde als volgende week tegen Rosenborg, denk dat je blij moet zijn als er 10.000 zitten.

Bruggigol
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Bruggigol » 03 dec 2019, 12:09

Uithetzuiden18 schreef:
03 dec 2019, 11:12
Ik snap het wel dat er mensen niet gaan. Heeft ook niks te maken met je club steunen of niet. Het zou wel een mooi signaal zijn als de helft verstek laat gaan. Dat ze het maar zien dat het zo verder kan.
Dit snap ik dus niet. Heeft juist alles te maken met je club steunen. Natuurlijk als je niet gaat omdat je een bruiloft hebt toevallig of whatever. Maar niet gaan omdat het nu niet zo verder kan. Aub.

We zijn verwende nesten. Thuis hadden we tot AZ 2 jaar thuis niet verloren. Ons publiek is muisstil op de +/- 30 diehards in het midden op oost na. Pas als het 3-0 staar kunnen we jalalala liedjes mee jalalaen na 8 biertjes op.

Ik denk serieus dat we terug moeten gaan na 2015 in de CL periode dat we ons team echt hebben gesupport en het team thuis een boost hebben gegeven. Maar goed, iedereen beleeft supporter zijn op zijn manier en als dat is door niet te gaan, zet dan aub je kaart in de resale want lege plekken in het stadion geeft ons imago alleen nog maar meer schade op...

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 12:26

Ik irriteer me gewoon te veel aan v. Bommel. Die haalt letterlijk al het plezier voor mij weg als het om PSV gaat. En aangezien we waarschijnlijk toch wel winnen van een te zwak Fortuna zal alles wel weer helemaal geweldig zijn. Ben er persoonlijk gewoon helemaal klaar mee en laat me niet meer voor de gek houden door Mark.

Uithetzuiden18
Talent

Bericht door Uithetzuiden18 » 03 dec 2019, 13:55

Door telkens maar weer op te komen draven denken ze bij PSV dat het allemaal wel prima is. Laat het stadion maar eens half leeg zijn, of half vol, wellicht snappen ze dan dat de huidige koers niet de juiste is. Kun je wel weer leuk juichen bij een overwinning op Sittard, week erna vlieg je er weer vanaf in de Kuip.

En inderdaad wat Juancho zegt; het plezier is gewoon helemaal weg. Ik kijk normaal 99% van de wedstrijden van PSV, ook in slechte tijden, maar ergens houdt het op.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 03 dec 2019, 13:58

Dan ben je toch alleen maar supporter in goede tijden? Trouwens, supporter kun je jezef niet echt noemen dan, meer een fan in goede tijden...

Uithetzuiden18
Talent

Bericht door Uithetzuiden18 » 03 dec 2019, 14:05

Nee, ik supporter ze nu nog steeds. Maar ik heb ook een leven naast voetbal, en op dit moment kan het huidige PSV me even gestolen worden, hoe pijnlijk het ook is.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 14:13

Zal mij eerlijk gezegd een rotzorg zijn dat ik dan een succes supporter genoemd wordt. Ik sta altijd achter de club, alleen niet achter v. Bommel. En de club staat in de fik, de toekomst staat voor een de op het spel en we modderen maar door en door. Lekker gemoedelijk allemaal.

Ik haak even een wedstrijd af. Al protest, al zal het 0,0 invloed hebben

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 14:15

Uithetzuiden18 schreef:
03 dec 2019, 14:05
Nee, ik supporter ze nu nog steeds. Maar ik heb ook een leven naast voetbal, en op dit moment kan het huidige PSV me even gestolen worden, hoe pijnlijk het ook is.
Zo denk ik er ook over..
Circle of fifths

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 221 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Sensation » 03 dec 2019, 14:20

PCGC schreef:
03 dec 2019, 13:58
Dan ben je toch alleen maar supporter in goede tijden? Trouwens, supporter kun je jezef niet echt noemen dan, meer een fan in goede tijden...
Bijna net zo erg als een kaartje kopen en niet gaan

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 839 times
Been thanked: 236 times

Bericht door Ren Höek » 03 dec 2019, 14:25

Juancho schreef:
03 dec 2019, 14:13
Ik sta altijd achter de club, alleen niet achter v. Bommel.
Maar door weg te blijven sta je dus niet altijd achter de club, de club is namelijk groter dan (specifiek) personeel.
Wegblijven in slechte tijden neigt naar succes supporterschap, al kan ik me er ook wel iets bij voorstellen.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 180 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 14:27

PCGC schreef:
03 dec 2019, 13:58
Zowaar eens eens met PCGC in dezen. Supporter ben je zowel in goede als in slechte tijden. Ik zal niet over goed of slecht beginnen, iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik vind dat je je club moet steunen juist als het slecht gaat. Wie er ook aan het roer moge staan. Protesteer desnoods voor of na de wedstrijd, laat je onvrede horen, maar support het team dan tijdens de wedstrijd.

Maar hee, wie ben ik, ik heb niet eens een seizoenskaart...

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 14:34

Ren Höek schreef:
03 dec 2019, 14:25
Juancho schreef:
Maar door weg te blijven sta je dus niet altijd achter de club, de club is namelijk groter dan (specifiek) personeel.
Wegblijven in slechte tijden neigt naar succes supporterschap, al kan ik me er ook wel iets bij voorstellen.
Nep Supporterschap is in mijn ogen iets structureels. Een keer protesteren, op welke manier dan ook, vind ik daar niet onder vallen. Ik zal namelijk altijd achter PSV blijven staan. Voor nu is het alleen gruwelijk belangrijk dat de PSV leiding inziet dat v. Bommel ASAP weg moet. Als dat moet door een half leeg stadion, prima. Alles nogmaals voor de club. Ik kan me ook niet herinneren dat ik me zo machteloos heb gevoel als nu onder v. Bommel. Zelfs niet onder Reker en Rutten.

Maar ik ga verder die discussie niet aan. Iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 100 times
Been thanked: 76 times

Bericht door Paco Casal » 03 dec 2019, 14:35

100% eens met PCGC, al is dat volgens mij niet zo'n bijzonderheid ;).

Wij zijn zelf niet bereid om gas te geven op de tribunes, zoals hierboven terecht aangegeven heerst er een ongelofelijke kutsfeer in ons stadion. We hebben een gigantische thuisreeks achter de rug en op een enkele keer na hebben we de spelers niet echt getrakteerd op een geweldige sfeer. Nu gaat het even kut en blijven we, verwende nesten als we zijn, weg.

Juist nu heeft de club de supporters nodig joh.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 14:54

Ren Höek schreef:
Juancho schreef:
Nee, dit is het uiten van onvrede over de gang van zaken. Dat heeft niets te maken met het zijn van een successupporter of niet. Je hoeft als fan van een club namelijk niet alles te pikken.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 549 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 dec 2019, 14:57

J.B. schreef:
03 dec 2019, 14:54
Ren Höek schreef:
Juancho schreef:
Nee, dit is het uiten van onvrede over de gang van zaken. Dat heeft niets te maken met het zijn van een successupporter of niet. Je hoeft als fan van een club namelijk niet alles te pikken.
Sterker nog, zo'n actie kan heel erg goed in het belang van de club zijn - domweg de brave supporter uithangen 'omdat je anders een successupporter bent' en er zo toe bijdragen dat de club weer een flink aantal stappen terug moet doen lijkt me niet erg handig. Een beetje zoals het beleid binnen de club he: heel gemoedelijk allemaal, maar je helpt de boel er wel mee naar de kloten.

Bovendien is het supporteren toch geen offer dat je brengt ofzo? Je bent supporter omdat je dat superleuk vindt, niet gaan is dan een veel groter offer brengen voor de club dan toch gaan.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:02

ziege maar ook zagge schreef:
03 dec 2019, 14:57
J.B. schreef:
03 dec 2019, 14:54
Ren Höek schreef:

Sterker nog, zo'n actie kan heel erg goed in het belang van de club zijn - domweg de brave supporter uithangen 'omdat je anders een successupporter bent' en er zo toe bijdragen dat de club weer een flink aantal stappen terug moet doen lijkt me niet erg handig. Een beetje zoals het beleid binnen de club he: heel gemoedelijk allemaal, maar je helpt de boel er wel mee naar de kloten.

Bovendien is het supporteren toch geen offer dat je brengt ofzo? Je bent supporter omdat je dat superleuk vindt, niet gaan is dan een veel groter offer brengen voor de club dan toch gaan.
Als je als club aan klantenbinding wil doen mag dat vanuit het bestuur en directie ook wel zichtbaar zijn. Bij een 020 of FN was Bommel er al lang uitgemikt. Goodwill kweek je niet op deze manier in ieder geval.
Circle of fifths

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 15:05

Paco Casal schreef:
03 dec 2019, 14:35
100% eens met PCGC, al is dat volgens mij niet zo'n bijzonderheid ;).

Wij zijn zelf niet bereid om gas te geven op de tribunes, zoals hierboven terecht aangegeven heerst er een ongelofelijke kutsfeer in ons stadion. We hebben een gigantische thuisreeks achter de rug en op een enkele keer na hebben we de spelers niet echt getrakteerd op een geweldige sfeer. Nu gaat het even kut en blijven we, verwende nesten als we zijn, weg.

Juist nu heeft de club de supporters nodig joh.
Honderd procent eens met wat je hier zegt over verwende nesten.

Ik kom hier sinds 1955 en het is behelpen geweest qua sfeer tot eind 1973 de zaterdagavondwedstrijden aanvang 20 uur begonnen onder Kees Rijvers en vak L sfeer begon te maken in het stadion.
In de tussentijd ben ik eénmaal, ik schaam me nog daarvoor, bij een duel eerder weggelopen. Toen ik begin mei 1963 dacht dat we onze kampioenskans hadden verspeeld. Blauw Wit scoorde na een 2-0 tussenstand voor ons na rust de 2-4, vervolgens misten we een penalty en werd het ook nog vlak voor tijd 2-5. Toen ben ik naar huis gegaan. Een maand later wonnen we met 5-2 van een andere Amsterdamse club, namelijk met 5-2 van Ajax en werden we voor de 4e keer landskampioen. Mijn eerste bewust meegemaakte titel.

De les geleerd hebbend en 12, zegge twaalf, jaar moetende wachten op de volgende titel in 1975 hebben van mij een "geharde" supporter gemaakt die weet wat geduld hebben betekent.
En dus ook al dat gezeik over van Bommel gezeik kan noemen. Ik kan wel andere verhalen vertellen over trainers waarbij Mark er ineens heel voordelig vanaf komt.

Terug naar de sfeer.
Het is een SCHANDE dat hier wordt voorgesteld om niet naar het stadion te gaan zaterdag tegen Fortuna. Onze club heeft support en een beetje geluk hard nodig. Zowel tegen Heerenveen als tegen Emmen lieten onze spelers zien wat ze kunnen. Na rust speelde het gebrek aan zelfvertrouwen een grote rol. Steun is hard nodig voor de goedwillenden.

Ik heb een beter voorstel voor zaterdag.
Weten we nog hoe Luuk en Phillip meermalen aangaven hoe belangrijk onze steun was geweest om de ploeg er door heen te slepen en zo tot het mooie eindresultaat te komen?

Normaal zingt alleen de Oost luidruchtig aanmoedigend en lijken de andere drie zijden bevolkt door etalagepoppen.
Als nu die strontverwende mensen in het stadion waar ONGESLAGEN REEKSEN te zien zijn geweest die tot 93 wedstrijden achter elkaar in vijf en een half seizoen, ja echt waar, hebben geduurd, uniek in dit land, voor de verandering eens vanaf minuut eén PSV naar voren schreeuwen en dit de hele avond blijven volhouden konden we met z'n allen wel eens een heel mooie avond beleven. Met het gevoel van Heerenveen tijdens de rust, ditmaal ook na afloop.

En wie met witte zakdoekjes wil zwaaien blijft maar mooi thuis op de bank. Dat sluit aan bij wat FOX commentatoren leuk schijnen te vinden, dus dat past daar prima.
Juist nu moet het stadion kolken. Dat heet supporterschap.

Forza PSV. :)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 549 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 dec 2019, 15:09

tirzah schreef:
03 dec 2019, 15:05
De les geleerd hebbend en 12, zegge twaalf, jaar moetende wachten op de volgende titel in 1975 hebben van mij een "geharde" supporter gemaakt die weet wat geduld hebben betekent.
Ik vind het een hele mooie oproep van je, respect daarvoor.

Maar als de supporters eerder van zich hadden laten horen had de droogte destijds misschien geen 12 jaar hoeven duren. Geduld is niet altijd een even schone zaak.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 15:10

Het gaat even niet om de spelers, het gaat erom dat het bestuur wakker wordt en inziet dat v. Bommel gister nog weg had gemoeten. Zolang de spelers gewoon minimaal hard werken en inzet tonen hebben ze altijd mijn support. Maar in het belang van de club moet er juist nu wat gebeuren. Ik vind het dus een SCHANDE (als we dan toch met hoofdletters gaan spreken) dat we het allemaal maar lekker op z'n beloop laten en hopen dat v. Bommel van een tactische onbenul een PSV waardige topcoach gaat worden. En ondertussen maar slikken dat we hard op weg zijn Feyenoord achterna te gaan.

Maar als je lekker wil schreeuwen, juichen, supporteren, Mark een hart onder de riem wil steken.... be my guest. Ik pas nogmaals even een weekendje.

Plaats reactie