Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 655 times
Been thanked: 556 times

Sfeertopic Algemeen

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:13

Als je 12 jaar moet wachten op de titel dan kunnen we net zo goed F`noord achterna gaan. En die vond iedereen op een gegeven moment gewoon zielig. Maargoed, dat is het PSV publiek. Betalen zonder blikken of blozen 400 Euro voor een seizoenskaart, en vooral niet te kritisch zijn. Misschien worden we nog tweede en pakken we de beker. Ondertussen zullen de talenten wel aangegeven hebben elders te willen gaan kijken..

Dit ziet er niet goed uit.
Circle of fifths

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 180 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 15:15

Juancho schreef:
03 dec 2019, 15:10
Het gaat even niet om de spelers, het gaat erom dat het bestuur wakker wordt en inziet dat v. Bommel gister nog weg had gemoeten. Zolang de spelers gewoon minimaal hard werken en inzet tonen hebben ze altijd mijn support. Maar in het belang van de club moet er juist nu wat gebeuren. Ik vind het dus een SCHANDE (als we dan toch met hoofdletters gaan spreken) dat we het allemaal maar lekker op z'n beloop laten en hopen dat v. Bommel van een tactische onbenul een PSV waardige topcoach gaat worden. En ondertussen maar slikken dat we hard op weg zijn Feyenoord achterna te gaan.

Maar als je lekker wil schreeuwen, juichen, supporteren, Mark een hart onder de riem wil steken.... be my guest. Ik pas nogmaals even een weekendje.
Maar zoiets werkt toch alleen maar als het georganiseerd en massaal gebeurt? Als er her en der een plukje supporters niet op komt dagen heeft dat echt nul impact.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:20

Grasmat schreef:
03 dec 2019, 15:15
Juancho schreef:
Het gaat even niet om de spelers, het gaat erom dat het bestuur wakker wordt en inziet dat v. Bommel gister nog weg had gemoeten. Zolang de spelers gewoon minimaal hard werken en inzet tonen hebben ze altijd mijn support. Maar in het belang van de club moet er juist nu wat gebeuren. Ik vind het dus een SCHANDE (als we dan toch met hoofdletters gaan spreken) dat we het allemaal maar lekker op z'n beloop laten en hopen dat v. Bommel van een tactische onbenul een PSV waardige topcoach gaat worden. En ondertussen maar slikken dat we hard op weg zijn Feyenoord achterna te gaan.

Maar als je lekker wil schreeuwen, juichen, supporteren, Mark een hart onder de riem wil steken.... be my guest. Ik pas nogmaals even een weekendje.
Maar zoiets werkt toch alleen maar als het georganiseerd en massaal gebeurt? Als er her en der een plukje supporters niet op komt dagen heeft dat echt nul impact.
Als de resultaten zo blijven dan is dat een kwestie van tijd.
Circle of fifths

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 15:21

Twaalf jaar wachten komt bij PSV sinds die tijd niet meer voor, dus waar slaat die rare vergelijking met Feijenoord op?

Het is daarom dan ook dat ik in de post op de vorige pagina heb uitgelegd hoe stront verwend het PSV publiek tegenwoordig is en dat ze zich de ogen uit de kop moeten schamen als ze PSV zaterdag niet fanatiek gaan steunen.

Hopelijk zien de meesten onder ons in hoe terecht mijn oproep is om zaterdag massaal sfeer te creéren en zo onze jongens aan drie broodnodige punten te helpen.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 15:22

Grasmat schreef: Maar zoiets werkt toch alleen maar als het georganiseerd en massaal gebeurt? Als er her en der een plukje supporters niet op komt dagen heeft dat echt nul impact.
Eens maar moet dat dan? Ik gaf namelijk specifiek aan dat het mijn gevoel was, ik merk gewoon dat ik me helemaal opvreet als ik die onbenul van een v. Bommel weer hoor te lullen en hem zie stuntelen omdat hij er geen zak van kan en snapt. Kan ik wel in het stadion gaan zitten maar wie heeft daar wat aan. Dan is het maar een nietszeggend statement van mij persoonlijk..... En ja ik zou het toejuichen als het stadion eenmalig zo goed als leeg is uit protest van de fans. Niet tegen de boys, niet tegen club, maar wel om de leiding wakker te schudden. Blijkbaar is dat nodig. Maar dat gaat vast niet gebeuren, dat weet ik ook wel.
Laatst gewijzigd door Juancho op 03 dec 2019, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Chucky
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Chucky » 03 dec 2019, 15:22

Ik hoop dat het stadion zaterdag tijdens de wedstrijd massaal achter de spelers en club staat, maar dat Van Bommel vocaal kapot wordt gemaakt. Een beetje op vergelijkbare wijze als hoe hij de club, het vertrouwen van de spelers en hun transferwaarde kapot maakt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:23

Juancho schreef:
03 dec 2019, 15:22
Grasmat schreef: Maar zoiets werkt toch alleen maar als het georganiseerd en massaal gebeurt? Als er her en der een plukje supporters niet op komt dagen heeft dat echt nul impact.
Eens maar moet dat dan? Ik gaf namelijk specifiek aan dat het mijn gevoel was, ik merk gewoon dat ik me helemaal opvreet als ik die onbenul van een v. Bommel weer hoor te lullen en hem zie stuntelen omdat hij er geen zak van kan en snap
Ik vind dat je dat goed weet te verbergen :mrgreen:
Circle of fifths

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 15:23

J.B. schreef:
03 dec 2019, 15:20
Grasmat schreef:
Juancho schreef:

Oh maar van mij mag het protest nu al hoor, want Mark stapt zelf niet op een Toontje grijpt ook niet in.
Maar ik zou zelf wegblijven niet het meest geschikte protestmiddel vinden omdat linksom of rechtsom de punten wel nodig zijn voor die 2e plaats.
En een protest moet massaal en georganiseerd, dus vanuit de grotere supportersgroepen komen, wil het doordringen bij de luitjes die het voor het zeggen hebben.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 15:25

Trouwens, ik ben wel benieuwd hoe trouw dan die ECHTE supporters zijn. Stel het staat dit weekend na 75 minuten nog 1-1 en PSV speelt weer een draak van een wedstrijd, tactisch klopt er niks van, de wissels slaan nergens op. Dan ben ik heel benieuwd of men dan NIET gaat fluiten en spreekkoren laten horen maar dat men WEL hup Mark hup zingen. Als je dan jezelf een echte vind, dan moet je natuurlijk niet gaan fluiten of je ongenoegen laten merken in het stadion. Dan ben je net zo goed NIET aan het supporteren.

Misschien een inschatting van mijn kant, maar ik weet wel zeker dat als het nog een keer, of misschien na 2 of 3 keer, gebeurt er meer en meer fluitconcerten gaan komen richting v. Bommel, Gerbrands en wellicht spelers. Zo werkt dat nou eenmaal. De grens is een keer bereikt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:26

Grasmat schreef:
03 dec 2019, 15:23
J.B. schreef:
03 dec 2019, 15:20
Grasmat schreef:

Oh maar van mij mag het protest nu al hoor, want Mark stapt zelf niet op een Toontje grijpt ook niet in.
Maar ik zou zelf wegblijven niet het meest geschikte protestmiddel vinden omdat linksom of rechtsom de punten wel nodig zijn voor die 2e plaats.
En een protest moet massaal en georganiseerd, dus vanuit de grotere supportersgroepen komen, wil het doordringen bij de luitjes die het voor het zeggen hebben.
Ik denk dat mensen vooral (gaan) wegblijven omdat er ook gewoon geen reet meer aan is om te kijken. Als je geluk hebt zit er een helft bij waar je even wat leuks ziet. Maar dat is echt te weinig. Als PSV supporter (of voetbalkijker in het algemeen) wil je ook vermaakt worden. Al stonden we gvd 12 punten achter op 020 maar hadden we week in week uit een strijdbaar elftal gezien wat gvd de zolen onder de schoenen vandaan liep. Dan had het anders geweest, maar dit... Dit is gewoon een waste of time..

Zoals Emmen speelde of Sparta, die wilden wel. Die gingen de duels aan, die probeerden wat. Niet bang om op hun bek te gaan. Supporters gaan er dan achter staan als je zo speelt. Zonder gene. Wij, wij leggen de rode loper uit. Spelen even leuk en besluiten dan maar te gaan teruglopen (en teruglopen) en vooral verdedigend niet in te grijpen, want stel je voor dat je een gele kaart krijgt.

Het is te belachelijk voor woorden. Ik schaam me kapot voor dit PSV en hoe we ons tonen. Respect voor de mensen die nog steeds gaan en die dit zichzelf aandoen. Week in week uit.. Ik ga nog liever een dagelijkse wortelkanaalbehandeling aan. Dan weet ik in ieder geval dat de uitkomst positief is..
Laatst gewijzigd door J.B. op 03 dec 2019, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Circle of fifths

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 15:30

Ik ken in elk geval eén echte supporter die nog nooit gefloten heeft richting eigen spelers.
Meestal komt dat geluid dan ook van de tribunes die als het goed gaat doodstil zitten te kijken.
Zolang er samen geknokt wordt in meerdere geledingen is de grens NIET bereikt, al roepen sommigen nog zo hard .
Forza PSV ook zaterdag.

@zmoz; tussen 1963 en 1975 waren het andere tijden. Lastig om dat hier in een paar zinnen uit te leggen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 15:37

Dus jij denkt serieus dat het stadion hup Mark hup blijft zingen als we zo door blijven gaan? Ok......Dan mag jij je van mij de enige echte di-hard PSV fan noemen! Gefeliciteerd!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 03 dec 2019, 15:39

Juancho schreef:
03 dec 2019, 15:37
Dus jij denkt serieus dat het stadion hup Mark hup blijft zingen als we zo door blijven gaan? Ok......Dan mag jij je van mij de enige echte di-hard PSV fan noemen! Gefeliciteerd!
Als je als supporter nu hup Mark gaat zingen dan wordt je over de railing gegooid met een bierdouche als toetje.
Circle of fifths

BFTS'17
Lid 2e elftal
Has thanked: 2 times
Been thanked: 28 times

Bericht door BFTS'17 » 03 dec 2019, 15:40

Hahaha. Wat een schandalige reacties hier. En jezelf nog supporter durven te noemen ook.

:')

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 15:41

Hoezo? De mensen in het stadion staan toch allemaal achter de club en dus ook trainer? Als je namelijk niet gaat moet je je kapot schamen en ben je een neppert.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 15:49

BFTS'17 schreef:
03 dec 2019, 15:40
Hahaha. Wat een schandalige reacties hier. En jezelf nog supporter durven te noemen ook.

:')
Ah daar is er weer eentje. De supporterpolitie die meent te bepalen wie de goede supporters zijn en wie niet.

Iedereen vult dat voor zichzelf in en support op zijn eigen manier. Ik vind het zelf treurig om een hard waardeoordeel op zo'n subjectief iets te plakken.

Ik ga er vanuit dat we hier allemaal op dit forum zitten omdat we van de club houden en er het beste mee voor hebben.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 16:27

Grasmat schreef:
03 dec 2019, 15:49

Ik ga er vanuit dat we hier allemaal op dit forum zitten omdat we van de club houden en er het beste mee voor hebben.
Allemaal?

Kun je me dan uitleggen waarom er 8 mensen in mei van dit jaar de fanatieke PSV supporter tirzah voor eeuwig van dit PSV forum wilden laten verbannen toen daarover gestemd werd?
Heb je het beste met je club voor als je , anoniem, een trouwe supporter het zwijgen wil laten opleggen omdat zijn mening niet altijd strookt met de jouwe?

Zullen we allemaal dus maar vervangen door de meesten van ons? ;)

Natuurlijk beleeft iedereen het op zijn of haar eigen manier en kun je niet spreken van de een is een goede en de ander een slechte supporter.
Maar wel kun je van mening verschillen over dat wat het beste is voor de club. En voor de een moet de coach weg, voor een ander ligt het probleem gecompliceerder.

Maar er is m.i. niets op tegen te ageren tegen voorstellen die de club negatief in het nieuws brengen en onze concurrent hard zullen doen lachen.
Zoals bijvoorbeeld de oproep om het stadion leeg te laten bij een thuiswedstrijd. Beelden daarvan zullen de hele wereld over gaan.

DAT is pas schadelijk voor ons mooie PSV.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 148 times
Been thanked: 212 times

Bericht door nilssonH » 03 dec 2019, 16:36

Ik heb zelf ook niet zo veel met thuisblijven in slechte tijden als statement. Daar heb je - denk ik - vooral de spelers mee. Dan heeft een spandoek op Oost oid meer zin, als het al effect heeft. Iedereen moet het zelf weten, maar ik kom in ieder geval gewoon.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 16:40

tirzah schreef:
Natuurlijk beleeft iedereen het op zijn of haar eigen manier en kun je niet spreken van de een is een goede en de ander een slechte supporter.
En even hiervoor spreek je er schande van als mensen weg blijven als soort van statement tegen het gepruts van v. Bommel. Dus wat is het nu? Mag je nou wel of niet op je eigen manier het allemaal beleven? Of moeten we allemaal blind achter de o zo geweldig fanatieke PSV supporter Tirzah aanlopen?
Laatst gewijzigd door Juancho op 03 dec 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 03 dec 2019, 16:41

tirzah schreef:
03 dec 2019, 16:27
Grasmat schreef:
03 dec 2019, 15:49

Allemaal?

Kun je me dan uitleggen waarom er 8 mensen in mei van dit jaar de fanatieke PSV supporter tirzah voor eeuwig van dit PSV forum wilden laten verbannen toen daarover gestemd werd?
Heb je het beste met je club voor als je , anoniem, een trouwe supporter het zwijgen wil laten opleggen omdat zijn mening niet altijd strookt met de jouwe?

Zullen we allemaal dus maar vervangen door de meesten van ons? ;)
Niemand is groter dan de club. Ook tirzah niet... :roll:
Ik zie het verband daarin niet echt eerlijk gezegd.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 17:03

Juancho schreef:
03 dec 2019, 16:40
tirzah schreef:
En even hiervoor spreek je er schande van als mensen weg blijven als soort van statement tegen het gepruts van v. Bommel. Dus wat is het nu? Mag je nou wel of niet op je eigen manier het allemaal beleven? Of moeten we allemaal blind achter de o zo geweldig fanatieke PSV supporter Tirzah aanlopen?
Niemand hoeft achter mij aan te lopen wat ook duidelijk blijkt uit alles wat ik zo genuanceerd mogelijk tracht over te brengen.
Jij hebt hier al enorm vaak, en met jou een aantal anderen, laten blijken dat je het helemaal gehad hebt met van Bommel.
Mag ik dan laten horen dat ik van mening met je verschil?
Nogmaals, iedereen mag doen wat hij of zij goeddunkt. Zonder waardeoordeel van mij .

Maar als mensen de club voortaan op youtube afgezeken willen zien worden vanwege een leeg stadion tegen Fortuna en Rosenborg dan ageer ik daartegen. Omdat ik het zeer slecht supporteren vind met blijvende schade voor het imago van onze mooie club.
Mag ik dat niet zeggen soms?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 17:06

tirzah schreef: Mag ik dat niet zeggen soms?
Ja dikke doei voor jou.... Leer eerst maar eens normaal op je mede PSV fans te reageren voor je jezelf zo omhemeld. Dikke prima dat jij wel gaat en het niet eens bent met mensen die thuisblijven (om wat voor redenen dan ook) maar dat kan je ook op een normale manier zeggen. Maargoed, ik verval in herhaling, ik heb je dit al eerder gezegd. De wijze waarop jij soms tekeer gaat tegen je mede PSV fans vind ik gewoon best zielig. Zeker als je daadwerkelijk al zo lang mee loopt.
beschouw ik als een triest voorbeeld van hoe diep supporters kunnen zinken.
hoe stront verwend het PSV publiek tegenwoordig is
Dat ze zich de ogen uit de kop moeten schamen als ze PSV zaterdag niet fanatiek gaan steunen.
Ik ken in elk geval eén echte supporter die nog nooit gefloten heeft richting eigen spelers.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 dec 2019, 17:11

"Juancho,
Ik voel me niet geroepen te reageren op uit verband gerukte quotes.
Tekst verklaren is het totaal plaatje lezen.

Bruggigol
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Bruggigol » 03 dec 2019, 17:22

J.B. schreef:
03 dec 2019, 15:13

Maargoed, dat is het PSV publiek. Betalen zonder blikken of blozen 400 Euro voor een seizoenskaart, en vooral niet te kritisch zijn.
Huh? Niet kritisch?
Fluitconcerten op balketjes breed gemist?

Echt zo stink jaloers op een club als NAC bv. Die zijn het gewend, zijn ook kritisch en uiten ook hun onvrede maar ze blijven altijd komen en staan onvoorwaardelijk achter hun team, en ja het is ff klote.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 dec 2019, 17:55

tirzah schreef:
03 dec 2019, 17:11
"Juancho,
Ik voel me niet geroepen te reageren op uit verband gerukte quotes.
Tekst verklaren is het totaal plaatje lezen.
Tis goed met je! #duimpieomhoog

@Bruggigol dus je staat wel achter de club en ploeg door naar het stadion te gaan maar vervolgens daar kritisch te zijn (fluiten, boe roepen, gerichte acties tegen v. Bommel) maar je staat niet achter de club als je thuis blijft? Kan aan mij liggen, maar ik vind in beide gevallen dat je laat zien dat je het niet eens bent met hoe het nu al tijden gaat.

Plaats reactie