Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Football Manager 2020

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 415 times
Been thanked: 1804 times

Football Manager 2020

Bericht door ShovingNE2 » 07 jul 2020, 14:41

RIO schreef:
07 jul 2020, 13:40
Oefenwedstrijden?
Levert nog geld op ook.
Kampioenstopic openen .... pending

Juancho
Legende
Has thanked: 281 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 14:47

ShovingNE2 schreef:
07 jul 2020, 14:41
RIO schreef:
Oefenwedstrijden?
Levert nog geld op ook.
Ja je kan er net een ijsje van kopen ivm de gigantische transferopbrengsten die je zelfs met PSV hebt ;)
Ben trouwens net voor het eerst in 2,5 seizoen benaderd door een nieuwe club: Schalke 04. Staan 11de in de Bundesliga maar ik ga niet eens op gesprek. Geen interesse en ik ben voor mijn gevoel zeker nog niet klaar bij PSV. Maar voor een evt. volgende keer... als je op gesprek gaat met een club, kan je dan wat 'kritiek' verwachten vanuit de PSV leiding of zelfs spelersgroep? Of raakt elkaar dat eigenlijk nooit?
Laatst gewijzigd door Juancho op 07 jul 2020, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 142 times

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 14:49

Het seizoen zit erop bij mij. Helaas geen kampioen kunnen worden bij Liverpool, kwam 1 punt te kort t.o.v. Tottenham. Gedurende het seizoen iig twee zware blessures gehad bij mijn absolute toppers met resp. 4 goals en 19 assists en 18 goals en 3 assists in ~22 wedstrijden en problemen gehad met het opvullen van de spitspositie. Enerzijds heb ik een jong talent die niet constant genoeg is (14 goals in 30 wedstrijden) en anderzijds een topper die al twee seizoenen op rij niet wilt scoren.

Afbeelding
Afbeelding

Heb besloten die laatste, Eusebio, te gaan verkopen en om voor hem een topspits of rechtsbuiten te halen die beter in mijn positiespel past. Het is even afhankelijk van wat ik met deze talentvolle Portugees besluit te doen. Heb hem dit seizoen als rechtsbuiten gebruikt in de rol van hangende vleugelspits waar hij 16 goals en 11 assists levert. Desondanks is hij rechtsbenig en dat is niet ideaal met die rol en die positie. Wellicht dat ik hem nog ga omtrainen tot linksbuiten en dan zou mijn huidige linksbuiten in de spits komen te staan. Of ik ga hem verder proberen te trainen op rechtsbuiten in de hoop dat hij die positie volledig onder de knie krijgt.

Afbeelding

Ik heb iig deze namen op het oog om aan te trekken, waarbij Mohamed Afkir, een super talentvolle regen die ik heb ontwikkeld vanuit de jeugdopleiding toen ik nog bij Dortmund zat, het meest uit het oog springt. Is ook een beetje sentiment, omdat het dan toch een soort van jou projectje is :lol: :D
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder ga ik de selectie nog een beetje grondig reinigen. Die Eusebio ga ik verkopen en heb verder nog twee oude rotten die absolute grootverdiener zijn, waarvan het contract afloopt. Die drie leveren mij weer een ruimte van 3.7 miljoen per maand op in mijn salarisbudget. En heb een aantal spelers die ik verhuur, maar die niet gaan doorbreken in de A selectie. Wellicht kan ik er daar ook een paar van verkopen, de Chelsea, Man City en R. Madrid methode zegmaar.
Laatst gewijzigd door Heruone op 07 jul 2020, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 14:52

RIO schreef:
Oefenwedstrijden?
Je kan btw het beste, of althans dat doe ik altijd, een tournee organiseren. Die brengen meer inkomsten op dan oefenwedstrijden en zorgen ervoor dat de populariteit in die landen stijgt, waardoor je meer sponsor- en commerciële inkomsten binnenkrijgt. Niet dat dat er veel toe doet binnen FM, maar is toch leuk.

Had afgelopen pre season een tournee in spanje met wedstrijden tegen A. Madrid en 2x Barca. Leverde me 4.6 miljoen aan inkomsten op.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 15:16

@Heruone, met tournee bedoel je toch gewoon een toernooitje organiseren maar dan niet in Eindhoven maar in jouw geval in Spanje? Of is er een specifieke optie om een tournee te organiseren?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 15:26

Juancho schreef:
07 jul 2020, 15:16
@Heruone, met tournee bedoel je toch gewoon een toernooitje organiseren maar dan niet in Eindhoven maar in jouw geval in Spanje? Of is er een specifieke optie om een tournee te organiseren?
Als je oefenwedstrijden gaat in plannen kan je op de optie tournee kiezen. Dan heb je geen toernooi, zoals bij de optie competitie of beker. En dan kan je ook een regio of een land kiezen etc. Ziet er als onderstaande uit:

Afbeelding

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 15:39

Aha thanks! Ga ik komende winter/zomer maar eens doen dan! Lekker toeren langs de Spaanse kust ;)

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 15:46

Nog een vraagje trouwens, ik krijg echt enorm veel berichten in mijn inbox over spelers die ik blijkbaar ooit heb laten scouten, of competities of zelfs landen. Of gewoon spelers waarvan ik nooit heb gehoord! Soms moet ik me door wel 50 berichten heen worstelen in mijn inbox (of ze allemaal negeren omdat ze niet VERPLICHT zijn om te lezen/reageren). Is er een handige oplossing om dat veel meer in te korten? Of ben je dan eigenlijk alles kwijt wat je ooit hebt laten scouten?

Ik vind het wel handig om bijv. van spelers die ik 2 seizoenen eerder liet scouten berichten te krijgen als ze bijna uit contract lopen en dus gratis op te pikken zijn. Of dat een speler weg mag/wil etc. Alleen al die scout verslagen... ik word er gek van!

Afbeelding

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 15:57

Het kan zo zijn dat je een speler op een shortlist hebt gezet en dat je bij die shortlist de optie 'houdt scoutingsrapporten up to date' hebt aanstaan. En anders kan je evt. een speler toevoegen aan een verwijderlijst, waardoor ze niet meer gescout worden.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 16:00

@Heruone , Dat is vooral wat ik wil denk ik. Dat scouten mag wel stoppen, maar ik wil wel updates krijgen van die spelers als ze bijv. bijna uit contract lopen. Kan ik ook in één klap bij alle spelers die ik blijkbaar scout die optie uitzetten? Of zou je eerder adviseren dit gewoon handmatig te doen bij elke speler tot ik weer een fatsoenlijk en beperkt overzicht heb van spelers die ik tijdelijk laat scouten?

Sorry maar wat betreft scouting en blijven volgen van spelers ben ik nog niet zo ver :)

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 07 jul 2020, 16:05

Je krijgt updates dat ze uit hun contract lopen, als je ze op de shortlist zet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 16:27

tijn0 schreef:
07 jul 2020, 16:05
Je krijgt updates dat ze uit hun contract lopen, als je ze op de shortlist zet.
Ok dus alleen nog stoppen met die automatische scoutings updates... Kan dat handig in 1 klap? En zoja, waar/hoe doe je dat? ;). Doe je dat bijv. bij scouting/spelers/gescout en dan alles selecteren en dan kiezen voor 'alle ontvolgen'?

En dat handjevol spelers dat ik nog wel wil blijven scouten kan ik dan op dezelfde wijze weer laten scouten door juist te kiezen voor volgen?

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 169 times
Been thanked: 381 times

Bericht door RIO » 07 jul 2020, 16:35

Yep en ook als ze mogen worden verkocht of verhuurd.
Mo money, Mo honey

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 17:09

Als je naar scouting centrum gaat en dan naar een specifieke shortlist krijg je als het goed is dit scherm te zien, waarbij rechtsboven ergens de optie zit om dat aan / uit te zetten.

Afbeelding

Je kan evt. met meerdere shortlist werken dus een shortlist waar spelers op komen te staan die je wel volledig up to date wilt houden en een shortlist met spelers waarvoor dat niet geldt. Is uiteraard ook afhankelijk van de grootte van je scoutingspool.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 17:13

@Heruone , Ik heb dat vinkje nu uitgezet, blijkbaar neemt FM dat over bij al je andere shortlists want nergens staat die nu meer aan. Even komende weken kijken of ik nu ook veel minder berichten in mijn inbox krijg. Maar dat niet meer volgen van spelers is dus weer iets anders begrijp ik?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 07 jul 2020, 17:31

Ah ja, ik zie nu ook dat dat niet kan met die shortlist. Jammer, dacht dat het wel kon. Als je een speler scout zie je het volgende scherm in je inbox als een scout het desbetreffende rapport aflevert. Als je dan op verwijder klikt rechtsonder dan komt een speler op de verwijderlijst terecht en zal hij niet meer bekeken worden.

https://i.gyazo.com/936dbb66ed247861b2d ... 4e5fd7.png

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 415 times
Been thanked: 1804 times

Bericht door ShovingNE2 » 07 jul 2020, 18:11

Ik hou scoutrapporten niet uptodate. Kost veel te veel tijd voor de scouting (zeker als je er maar een stuk of 9 hebt). Ik heb een shortlist Targets en die scout ik af en toe opnieuw.
Kampioenstopic openen .... pending

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 jul 2020, 18:21

Heruone schreef:
07 jul 2020, 17:31
Ah ja, ik zie nu ook dat dat niet kan met die shortlist. Jammer, dacht dat het wel kon. Als je een speler scout zie je het volgende scherm in je inbox als een scout het desbetreffende rapport aflevert. Als je dan op verwijder klikt rechtsonder dan komt een speler op de verwijderlijst terecht en zal hij niet meer bekeken worden.

https://i.gyazo.com/936dbb66ed247861b2d ... 4e5fd7.png
Ja die optie ken ik idd. Maar dan moet je dus echt handmatig speler voor speler verwijderen zodat ze niet meer terug komen in je inbox. Maar als ik me niet vergis is dat toch dezelfde manier als wat ik aangaf alleen mijn manier kan je dus alles selecteren? Dus via scouting/spelers/gescout en dan alles selecteren en dan kiezen voor 'alle ontvolgen'? Als ik me niet vergis is ontvolgen toch hetzelfde als dat je op verwijderen klikt in je inbox?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 07 jul 2020, 20:06

Gewoon de optie "Houd de scoutrapporten up-to-date" uitzetten en de (herhalende) rapportages stoppen vanzelf.
Je krijgt dan alleen nog rapportages van spelers die je handmatig aanvraagt.
En je kunt tussendoor altijd een keer die optie tijdelijk weer aanzetten om een grote update te krijgen van alle spelers op de shortlist.

Mijn huidige tussenstand op 1 september 2021:

Afbeelding

Mijn ingaande transfers:

Afbeelding

Mijn uitgaande transfers:

Afbeelding

Raspadori wilde ik eigenlijk niet verkopen, maar AZ had blijkbaar geld over na de verkoop van Boadu en wilde hem heel graag hebben. Dus heb ik hem maar verkocht en met winst de in potentie betere Emerson gehaald (zijn huidige niveau is gelijk aan dat van Raspadori).

Verder was er veel interesse in Guti, Tomiyasu, Armini, Cuisance en Pérez, maar ik heb ze gelukkig kunnen behouden.
Moeizaam, maar dat is nog het lot van een club als PSV.

De opvallende transfers in de Eredivisie:

Afbeelding

En mijn interessante poule in de CL:

Afbeelding

Heissenberrug
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 401 times
Been thanked: 68 times

Bericht door Heissenberrug » 07 jul 2020, 22:02

Netjes Hendrix en boscagli eruit voor Davies en salcedo en winst. Hopelijk leest ons John hier mee.

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 07 jul 2020, 22:33

Shitzooi. Nu kap ik met mijn missie Sligo Rovers CL winnaar te maken. Voor het zoveelste jaar op rij onterecht uitgeschakeld, tegen fucking 10 man in de halve finale na verlenging. Eerst de 0-1 in de 87ste minuut (eerste wedstrijd uit 1-0 gewonnen bij Chelsea), vervolgens kom ik vijf minuten voor het einde van de verlenging op 1-1, maar vliegt 'ie er natuurlijk in de 120+1'ste minuut in, door een pegel van afstand onderkant lat.

Schluss, het gaat me niet lukken. FM gunt het me blijkbaar niet. Wat een kutspel.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 08 jul 2020, 00:44

Ja hier nog zo'n klinkklare bullshit moment. Geprobeerd deze jongen te halen, United bood 122 miljoen. Die had ik niet, maar voor de grap ging ik 140 bieden. Wordt gewoon geweigerd, wat een selectieve onzin...

Afbeelding

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 169 times
Been thanked: 381 times

Bericht door RIO » 08 jul 2020, 01:49

@Ren Höek
Hoe heb je Valverde gratis binnengehaald?
Mo money, Mo honey

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 jul 2020, 08:18

RIO schreef:
08 jul 2020, 01:49
@Ren Höek
Hoe heb je Valverde gratis binnengehaald?
Met heel veel mazzel :mrgreen:
Ik kreeg bericht van mijn scouts dat hij transfervrij ging worden, waarna ik hem een contract heb aangeboden. Heel veel andere clubs deden dat ook, waaronder topclubs, maar verrassend genoeg ging hij voor mijn optie. De garantie op speeltijd vond hij blijkbaar belangrijk (hij is Sterspeler, dus veel speeltijd).

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 jul 2020, 11:47

Mijn 1e CL wedstrijd tegen Milan gewonnen met 3-0, ging verrassend makkelijk.
Dadelijk tegen Real, dat zal lastiger worden.

En tussendoor even Feyenoord slachten met mijn 'B-team', altijd leuk:

Afbeelding

Edit: Lang leve blessuretijd:

Afbeelding

Plaats reactie