Uitdaging FM20 - ?

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 736 times
Been thanked: 2273 times

Uitdaging FM20 - ?

Bericht door ShovingNE2 » 05 mei 2020, 14:33

Ok, voor wie al een tweede uitdaging wil beginnen terwijl Ren de eerste nog heel erg aan het ownen is een nieuw topic.

Dit waren de suggesties uit het eerste topic.

Engeland: Blackburn of Huddersfield
Frankrijk: RC Lens of AJ Auxerre
Italië: Chievo of Perugia
Spanje: S. Gijon of Cadiz

Maar wie weet is het ook leuk om een club vanuit een veel lagere divisie naar een titel te leiden of gewoon hoogste klasse halen zoals @Jwoeloe doet.

Suggesties?

Ik heb zelf niets met Frankrijk. Verder is scouten naar pareltjes lastig in Engeland ivm de regels (international zijn etc). Maar ben bereid het allebei aan te pakken :)
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 276 times
Been thanked: 373 times

Bericht door tijn0 » 05 mei 2020, 21:58

Ik zou Leeds gaaf vinden, maar in the end volg ik wel wat er gekozen wordt.

Heissenberrug
International
Has thanked: 550 times
Been thanked: 108 times

Bericht door Heissenberrug » 05 mei 2020, 22:17

Mij maakt het ook niet zo gek veel uit, ik kijk even of ik aansluit of dat ik met HSV verder ga. Waarschijnlijk haak ik wel aan als ik alle updates weer voorbij zie komen :roll:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 mei 2020, 15:05

Is het een idee om inderdaad in een hele lage league te beginnen? Lijkt mij wel leuk. Heb nu een club naar de kloten geholpen (HSV) en NEC en AZ wereldfaam bezorgd.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Heissenberrug
International

Bericht door Heissenberrug » 06 mei 2020, 17:07

3e divisie IJsland ofzo :mrgreen:

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 07 mei 2020, 07:07

Te laag betekent wel dat je een frustrerend laag budget krijgt. Dat is leuk als je een game voor 10 jaar doet en je weet dat je de club helemaal kunt opbouwen, het is denk ik niet leuk voor 3 jaar. Maar dat is mijn gevoel.

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 07 mei 2020, 07:59

We kunnen ook Nederland het EK proberen te bezorgen? Dat is een vrij korte challenge, als je alleen bondscoach bent. En vrij lastig, want je kunt je spelers niet echt ontwikkelen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 mei 2020, 10:05

tijn0 schreef:
07 mei 2020, 07:07
Te laag betekent wel dat je een frustrerend laag budget krijgt. Dat is leuk als je een game voor 10 jaar doet en je weet dat je de club helemaal kunt opbouwen, het is denk ik niet leuk voor 3 jaar. Maar dat is mijn gevoel.
Doen we 5 jaar. Kijken wie het hoogste komt ;)
@Ren Höek wat denk jij?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2088 times
Been thanked: 785 times

Bericht door Ren Höek » 09 mei 2020, 11:42

Kunnen we altijd proberen natuurlijk :mrgreen:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 mei 2020, 11:45

Ik ben wel klaar met NEC.

Lijkt me leuk een hele andere uitdaging. Iemand een suggestie qua club?

Ik schreef ooit een column met de naam 'De Latrines van Lansbury United'... bestaat die club nog? :D

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 09 mei 2020, 12:22

Ik ga nu een game starten met PSV, waarin ik alleen Nederlanders koop en opstel (zodra ik het eerste jaar gehad heb, want aan sommigen zit je even vast). Met als ultiem doel bondscoach van NL te worden en dan enkel en alleen PSV'ers te selecteren.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 89 times
Been thanked: 76 times

Bericht door PSV90 » 09 mei 2020, 23:58

Ik zou het ook wel een leuk idee vinden als jullie werkloos (met dezelfde instellingen) beginnen en dan na 5 jaar kijken wie het meest succesvol is.

Andere optie... Bolton Wanderers, ben wel bang dat je budget niets toe laat.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 09:30

PSV90 schreef:
09 mei 2020, 23:58
Ik zou het ook wel een leuk idee vinden als jullie werkloos (met dezelfde instellingen) beginnen en dan na 5 jaar kijken wie het meest succesvol is.

Andere optie... Bolton Wanderers, ben wel bang dat je budget niets toe laat.
Hahaha. Dit lijkt me leuk. Als je werkloos begint is het gewoon wachten op aanbiedingen of zo?

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 89 times
Been thanked: 76 times

Bericht door PSV90 » 10 mei 2020, 10:13

ShovingNE2 schreef:
10 mei 2020, 09:30
Hahaha. Dit lijkt me leuk. Als je werkloos begint is het gewoon wachten op aanbiedingen of zo?
Als het nog zo werkt als in oudere spellen wel. Dan kon je solliciteren zodra een club geen trainer had en volgens mij kon je ook je interesse kenbaar maken zodra een trainer onder druk stond. Vanaf welk niveau clubs je willen hangt af van de status die je hebt ingesteld. Je kon toen 'op vakantie gaan' en solliciteren op elke vacature en dan werd je gewaarschuwd zodra je een aanbieding kreeg.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 10:21

Ik vind dit wel een top idee eigenlijk. Even bij houden hoeveel je verdient. Prijzen etc. Je zit in wisselende clubs, houdt het spannend.

@Ren Höek @tijn0 @Heissenberrug @Gestelnaar

Gewoon leuk wat landen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vereiste op een bepaald niveau te beginnen? Of boeit dat niet? Kan je bij Real Madrid instromen als je de kans krijgt?

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 10 mei 2020, 10:28

Ik zou bij dezelfde club beginnen, want anders is het helemaal niet vergelijkbaar meer.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 11:05

Je kan gewoon kijken wat je prijzenkast is. Of in ieder geval zelfde niveau.

Heb net gezegd dat ik de positie van Frank de Boer wel leuk vind. Gelijk ellende in de club daar. Kostelijk.

We kunnen vervolgens subjectief allemaal beoordelen wie de beste carrière had. 8-)

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 10 mei 2020, 11:47

tijn0 schreef:
09 mei 2020, 12:22
Ik ga nu een game starten met PSV, waarin ik alleen Nederlanders koop en opstel (zodra ik het eerste jaar gehad heb, want aan sommigen zit je even vast). Met als ultiem doel bondscoach van NL te worden en dan enkel en alleen PSV'ers te selecteren.
Deed ik ook altijd en dan spelers van de concurrenten kopen. In mijn huidige Fifa20 CM met PSV heb ik Dest, Boadu, Koopmeiners en Martinez gekocht. Ajax heeft alleen nog Ziyech en Onana (die twee komen maar moeilijk weg).
Mo money, Mo honey

tijn0
Meervoudig international

Bericht door tijn0 » 10 mei 2020, 12:06

RIO schreef:
10 mei 2020, 11:47
tijn0 schreef:
Deed ik ook altijd en dan spelers van de concurrenten kopen. In mijn huidige Fifa20 CM met PSV heb ik Dest, Boadu, Koopmeiners en Martinez gekocht. Ajax heeft alleen nog Ziyech en Onana (die twee komen maar moeilijk weg).
Boadu kopen gaat mij niet lukken. Dest is Amerikaan, dus die zoekt het maar uit 😋. Ik heb op linksback nu van Drongelen, maar zou liefst Wijndal kopen. Is me alleen veel te duur.

Ik heb Zirkzee in de spits, Buitink en Kadioglu als extra aanvallers. Proper en Goudmijn op het middenveld (want die worden supergoed). Oh ja, ik heb ook Rekik teruggehaald.
Dus al best een leuk Oranje-only elftal. Nu nog wachten tot ten Hag wordt ontslagen als bondscoach en ik in aanmerking kom.

Heissenberrug
International

Bericht door Heissenberrug » 10 mei 2020, 13:34

Clubloos beginnen is zeker leuk en wat mij betreft hoeven we ook niet perse allemaal bij dezelfde club te werken. Ik bedoel leuk die "challange" maar het gaat mij niet perse om een onderlinge competitie ofzo, ik vind het überhaupt leuk om updates van jullie te lezen. Je moet wel even kijken naar je status inderdaad, ik heb dit ooit eerder geprobeerd en dan zondag amateur als status maar dan kom je ook niet in de KKD aan de bak, heb bijna 2 jaar moeten doorspelen zonder dat er ook maar een club was die me in dienst wilde nemen.

Ik kan alleen niet met zoveel competities gaan spelen @ShovingNE2, dat gaat teveel van mn laptop vragen, maar ik ben er wel voor in.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 14:30

Ik ben door Toronto in dienst genomen. Tonnetje per jaar.
Maar mozeskriebel dat transfersysteem. Denk dat ik het nog maar een keer opnieuw ga proberen.

Prima, doe een voorstel voor competities :)

Even opklikken voor groot:

Afbeelding

Heissenberrug
International

Bericht door Heissenberrug » 10 mei 2020, 14:37

Als we Rusland en Schotland eruit halen dan zijn we er al denk ik, dan moet het wel lukken lijkt me. We zouden als doel kunnen stellen dat je moet proberen een zo hoog mogelijk salaris te kunnen verdienen als manager?

Nu probeer ik juist zo laag als mogelijk, wanneer ik een nieuw contract voorgesteld krijg zet ik die altijd zo laag mogelijk met allerlei extra clausules zodat het zo min mogelijk op de salarislasten drukt.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 10 mei 2020, 15:25

tijn0 schreef:
10 mei 2020, 12:06
RIO schreef:
10 mei 2020, 11:47
tijn0 schreef:
Boadu kopen gaat mij niet lukken. Dest is Amerikaan, dus die zoekt het maar uit 😋. Ik heb op linksback nu van Drongelen, maar zou liefst Wijndal kopen. Is me alleen veel te duur.

Ik heb Zirkzee in de spits, Buitink en Kadioglu als extra aanvallers. Proper en Goudmijn op het middenveld (want die worden supergoed). Oh ja, ik heb ook Rekik teruggehaald.
Dus al best een leuk Oranje-only elftal. Nu nog wachten tot ten Hag wordt ontslagen als bondscoach en ik in aanmerking kom.
Dilrosun, Azarkan, Geertruida, Fosu Mensah?
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 15:35

Heissenberrug schreef:
10 mei 2020, 14:37
Als we Rusland en Schotland eruit halen dan zijn we er al denk ik, dan moet het wel lukken lijkt me. We zouden als doel kunnen stellen dat je moet proberen een zo hoog mogelijk salaris te kunnen verdienen als manager?

Nu probeer ik juist zo laag als mogelijk, wanneer ik een nieuw contract voorgesteld krijg zet ik die altijd zo laag mogelijk met allerlei extra clausules zodat het zo min mogelijk op de salarislasten drukt.
Amerika hoeft van mij ook niet, moet ik in ieder geval totaal induiken qua transfersysteem.

Dan kom ik tot dit:

Afbeelding
Afbeelding

Salaris/prijzen etc. Ik zou het laten beoordelen van de rest van de jury hier :lol:
Stuur ik @RIO voor 3,5 TB aan aziatische vrouwen in compromiterende poses, dan heb ik die stem binnen. Al kom ik niet verder dan het clubkampioenschap van Schubbekutterveen ter waarde van 10 consumptiebonnen en 2 minuten gratis winkelen bij de Spar van de Henk vd Groot op de hoek tegenover de slager.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 mei 2020, 16:47

Het duurde even (18 november 2019), maar ik heb een baan.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast krijg ik 92k voor het ontlopen van degradatie, maar als ik degradeer 50% salariskorting.

De uitdaging?

Afbeelding
Afbeelding

Ik mag bijna alles herinvesteren in de selectie, dit zijn de toppers/duurste spelers:

Afbeelding

Plaats reactie