Timo Baumgartl

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Timo Baumgartl

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 10:56

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

El Sordo schreef:
05 aug 2020, 10:52
Brael schreef:
05 aug 2020, 10:40
Het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet om of je "in principe" de betere speler bent. Het gaat erom wat je op het veld laat zien. En op dat vlak mag Baumgartl ook best eens in de spiegel kijken.

Want of dat rouleren nu onbegrijpelijk was of niet; als dat ertoe leidt dat Baumgartl direct niks meer presteert, dan zit er ergens bij die jongen zelf ook iets niet helemaal goed.
Het is in zoverre relevant dat het kan verklaren waarom Faber voor Schwaab koos zonder dat daarbij het argument gemaakt wordt dat Baumgartl de concurrentiestrijd niet aan zou kunnen en dat dát dus niet per se wil zeggen dat er bij Baumgartl ‘iets niet helemaal goed’ zit. Op zichzelf een opmerkelijke uitspraak aangezien ook dergelijke dynamieken vele maten complexer zijn.
Precies wat Park zegt, en wat hier door meerdere leden wordt aangegeven. Blijkbaar was Baumgartl op de training niet dermate goed dat hij Schwaab met 2 vingers in de neus uit de basis speelde. Dat Schwaab een streepje voor had op basis van zijn leeftijd/ervaring snap ik, maar als Baumgartl gewoon 2 niveaus beter was geweest, had hij toch echt gewoon in de basis gestaan. En dat Baumgartl niet 2 niveaus beter was, daarvoor moet hij in eerste instantie in de spiegel kijken.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 740 times
Been thanked: 813 times

Bericht door El Sordo » 05 aug 2020, 10:58

Waarmee je nog steeds alle andere mogelijke argumenten en situaties uitsluit. Prima hoor, maar zonder verdere informatie zijn dergelijke conclusies mij te simplistisch. Daarbij verwerp ik deze hypothetische situatie niet, maar laat ik andere mogelijke factoren gewoon even open.

Weinig zin om naar een ogenschijnlijk vaststaande conclusie toe te redeneren.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 05 aug 2020, 11:00

Maargoed, daar is inmiddels wel genoeg over gezegd denk ik. Voor Baumgartl is dit seizoen ook een nieuwe kans, ik ben benieuwd wie zijn concurrent wordt en of hij de strijd daarvan gaat winnen. Hij begon afgelopen vrijdag in ieder geval prima.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 11:03

El Sordo schreef:
05 aug 2020, 10:58
Waarmee je nog steeds alle andere mogelijke argumenten en situaties uitsluit. Prima hoor, maar zonder verdere informatie zijn dergelijke conclusies mij te simplistisch. Daarbij verwerp ik deze hypothetische situatie niet, maar laat ik andere mogelijke factoren gewoon even open.

Ik sluit niks uit, ik zeg alleen dat hij in eerste instantie in de spiegel moet kijken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 11:08

Brael schreef:
05 aug 2020, 10:50
Nee, het Van Bommel bashen blijft populair, ook nadat hij al 8 maanden weg is, maar je mag van spelers zelf ook wel wat meer verwachten dan dat ze zich volledig uit het veld laten slaan door de beslissing van een coach, en dat dat nog maanden doorwerkt.
Hoezo heeft hij zich uit het veld laten slaan? Waar haal je dat vandaan? In alle interviews de afgelopen tijd liet hij het tegendeel blijken. Gewoon verzonnen dit.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 05 aug 2020, 11:09

Brael schreef:
05 aug 2020, 11:03
El Sordo schreef:

Ik sluit niks uit, ik zeg alleen dat hij in eerste instantie in de spiegel moet kijken.
En waaruit blijkt dat hij dit niet doet?
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 11:10

Uit helemaal niets, het tegendeel blijkt als je alle uitspraken van het afgelopen jaar naast elkaar legt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 889 times
Been thanked: 1180 times

Bericht door ruuddevil » 05 aug 2020, 11:13

ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 10:41
Ja, want oh wat deed hij het slecht voordat hij eraf gehaald werd. not. Het is dat de Menno slaapt, anders was het schone broekje-argument ook weer gekomen. :D
https://www.etos.nl/producten/sweeps-th ... gJrYvD_BwE

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 05 aug 2020, 11:16

Baumgartl begon vorig jaar prima. Er waren een aantal aspecten waardoor hij een versterking was, maar hij had ook nog wel een paar dingen die verbeterd zouden moeten worden. Wel jammer dat hij eruit werd gehaald, want hij kreeg na een paar slechte wedstrijden niet de kans om zich verder te ontwikkelen. Hij gaf later wel zelf aan dat hij geen rust had gehad in de zomer door het lange seizoen ervoor en het jeugd EK erachteraan en dat daardoor zijn prestaties minder werden. Ik was het niet eens met de keuze van Faber om Schwaab op te stellen, maar we moeten ook niet doen alsof Baumgartl vorig jaar zo'n geweldenaar was. Vorig seizoen was een rukseizoen en Baumgartl is één van de vele spelers waar het dit seizoen wel moet gaan gebeuren bij PSV. Ik heb dingen gezien waarvan ik wel het idee heb dat hij een goede speler voor PSV zou kunnen zijn en het doet met goed dat hij afgelopen vrijdag positief opviel als ik de verhalen zo mag geloven.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 11:16

ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 11:08
Brael schreef:
Nee, het Van Bommel bashen blijft populair, ook nadat hij al 8 maanden weg is, maar je mag van spelers zelf ook wel wat meer verwachten dan dat ze zich volledig uit het veld laten slaan door de beslissing van een coach, en dat dat nog maanden doorwerkt.
Hoezo heeft hij zich uit het veld laten slaan? Waar haal je dat vandaan? In alle interviews de afgelopen tijd liet hij het tegendeel blijken. Gewoon verzonnen dit.
Hij kon in elk geval niet meer genoeg presteren om een middelmatige speler als Schwaab uit de basis te spelen. Dat feit an sich vind ik al verontrustend. Interviews zeggen mij wat dat betreft 0,0.
El Sordo schreef:
05 aug 2020, 11:09
Brael schreef:
05 aug 2020, 11:03
El Sordo schreef:

En waaruit blijkt dat hij dit niet doet?
Ik weet niet of hij dat wel of niet doet, het is meer een reactie op alle forumleden hier die de reden van zijn slechte jaar zoeken bij Van Bommel, Faber, de ervaring van Schwaab of de slechte situatie van de club. Of forumleden het nog mysterieuzer houden, en eigenlijk "alle opties open willen houden", zonder enig moment concreet te worden ;)

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 05 aug 2020, 11:21

Geen idee waarom ik concreet zou willen worden over iets waarover ik nul aanvullende informatie heb. Er wordt al genoeg Dunning-Krugermeuk de ether in geslingerd tegenwoordig. ;) Dat gezegd hebbende vind ik uitgaan van een constellatie aan verschillende factoren concreet genoeg.

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Ik ga het met veel belangstelling volgen. :)
Viviría como él

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 05 aug 2020, 16:33

Brael schreef:
Als het argument was dat er "gerouleerd" zou worden, dan zou Baumgartl dus geen vaste bankzitter zijn geworden. Ergens is er dus iets gebeurd waardoor hij niet meer van die bank af is gekomen, zowel onder Van Bommel als onder Faber.
Ja, maar prestaties op het veld waren niet beroerd. Het was ogenschijnlijk van de ene op de andere dag, volgens mij na Utrecht-uit. Dat beleid paste wel bij MvB overigens. De enige andere reden die ik kan bedenken is dat het op trainingen structureel ondermaats was, of minder goed dan Schwaab. Maar daar kunnen wij als buitenstaander lastig over oordelen natuurlijk.

Afijn, nieuw seizoen, nieuwe kansen. De eerste 45 minuten waren prima.
#WelkomThuisGini

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 05 aug 2020, 16:36

De wedstrijd die mij direct te binnen schiet is Sparta - PSV in ieder geval.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 16:55

Ykhim schreef:
05 aug 2020, 16:33
Brael schreef:
Als het argument was dat er "gerouleerd" zou worden, dan zou Baumgartl dus geen vaste bankzitter zijn geworden. Ergens is er dus iets gebeurd waardoor hij niet meer van die bank af is gekomen, zowel onder Van Bommel als onder Faber.
Ja, maar prestaties op het veld waren niet beroerd. Het was ogenschijnlijk van de ene op de andere dag, volgens mij na Utrecht-uit. Dat beleid paste wel bij MvB overigens. De enige andere reden die ik kan bedenken is dat het op trainingen structureel ondermaats was, of minder goed dan Schwaab. Maar daar kunnen wij als buitenstaander lastig over oordelen natuurlijk.

Afijn, nieuw seizoen, nieuwe kansen. De eerste 45 minuten waren prima.
Prestaties op het veld waren inderdaad niet beroerd. Ook niet extreem goed, dus laten we hem daar voorlopig het voordeel van de twijfel geven.
Hoe hij trainde, weten we allemaal niet, maar het lijkt me een redelijk veilige conclusie dat hij daar niet de sterren van de hemel speelde, anders word je niet door 2 trainers op rij op de bank geplaatst.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 16:56

We weten het niet, maar een bepaalde conclusie is veilig. Ok.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 05 aug 2020, 17:00

ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 16:56
Kom, niet zo flauw doen. Het is gewoon een logische conclusie.

Leg jij me maar uit waarom hij anders door 2 trainers op rij op de bank wordt gezet, als hij wél dagelijks de sterren van de hemel speelde op het trainingsveld.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1976 times
Been thanked: 1081 times

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 17:14

Paco Casal schreef:
05 aug 2020, 11:00
Maargoed, daar is inmiddels wel genoeg over gezegd denk ik. Voor Baumgartl is dit seizoen ook een nieuwe kans, ik ben benieuwd wie zijn concurrent wordt en of hij de strijd daarvan gaat winnen. Hij begon afgelopen vrijdag in ieder geval prima.
Ik vind dat een potje van in totaal 50 minuten wat door (corona) nood maar tegen eigen spelers in elkaar is gezet om toch maar iets te spelen niet echt een graadmeter...
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 18:04

Brael schreef:
05 aug 2020, 17:00
ShovingNE2 schreef:

Leg jij me maar uit waarom hij anders door 2 trainers op rij op de bank wordt gezet, als hij wél dagelijks de sterren van de hemel speelde op het trainingsveld.
Dat is al een paar keer uitgelegd. Dat jij het geen valide argument vindt is wat anders. Faber heeft het zelf ook nog gezegd overigens. Maar we gaan in cirkeltjes.

Als Schmidt hem niet opstelt dan moet Schmidt er ook uit dan zou je gelijk kunnen hebben eventueel misschien een beetje.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 625 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 05 aug 2020, 18:40

Ik vind Baumgartl lang niet de geweldenaar zoals de Shoving dat oa ziet; maar wellicht komt het omdat zijn achternaam doet denken aan een Aldi biertje. Echter ik vond de keuze voor Schwaab nog beroerder, want er was geen enkele meerwaarde, behalve 'ervaring.' Toen Schaab in het veld kwam, gingen de resulaten er op achteruit. Het is wat simplistisch om te zeggen dat het puur door deze wissel kwam.

Ik heb wel het idee dat er bij Baumgartl een knop is omgegaan. Ik vind hem fysiek sterker ogen. En hij past wel in het spel van Schmidt, al moet hij beter worden met zijn voetenwerk, want daar vond ik hem verre van sterk. Plus het feit dat hij te vaak met een schoon broekje, met de vouw er nog in van het veld stapte (hoi de Shoving!)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 aug 2020, 18:56

:shock: :shock:

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 05 aug 2020, 19:21

J.B. schreef:
05 aug 2020, 17:14
Ik vind dat een potje van in totaal 50 minuten wat door (corona) nood maar tegen eigen spelers in elkaar is gezet om toch maar iets te spelen niet echt een graadmeter...
Eens, maar we moeten ergens beginnen..

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 52 times

Bericht door Voormalig KG » 06 aug 2020, 01:47

Hij oogt inderdaad wat sterker. Ik denk dat hij veel meer duidelijkheid en structuur had moeten hebben vorig jaar. Hij schijnt goed opbouwend te zijn en in het doordekken, dit doen spelers vaak op gevoel. Echter was het spel erg robotachtig waarbij er geen diepe bal, crossball of inspeelpass naar de voorste mensen werd geduld, immers een kans tot balverlies. Ze moesten alle ballen bij de backs of Hendrix Rosario inleveren. Ik hoop op een opleving en ben benieuwd wat hij ons gaat brengen. Hopelijk minimaal even succesvol als Schwaab.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 06 aug 2020, 09:16

ShovingNE2 schreef:
05 aug 2020, 18:04
Brael schreef:
05 aug 2020, 17:00
ShovingNE2 schreef:

Dat is al een paar keer uitgelegd. Dat jij het geen valide argument vindt is wat anders. Faber heeft het zelf ook nog gezegd overigens. Maar we gaan in cirkeltjes.
Het is alleen een valide argument als Baumgartl (zoals ik zei) níet dagelijks de sterren van de hemel speelde op het trainingsveld. Zijn we het daar toch over eens.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2119 times
Been thanked: 794 times

Bericht door Ren Höek » 06 aug 2020, 09:23

Zoals Platte Kar op Twitter aangaf in december 2019 (kan op werk niet op Twitter, dus heb geen link):
PSV speelde dit seizoen 14 keer met Baumgartl 90 minuten als RCV.
We verloren 1 keer, speelde 1 keer gelijk. Wonnen 12 keer.

De andere potjes verloren we overal waar t ook maar enigszins mogelijk was.
Oftewel, de resultaten waren prima met Baumgartl als basisspeler.
Dit zegt niet dat hij zelf zo geweldig speelde, maar het is wel opvallend.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 283 times
Been thanked: 502 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 06 aug 2020, 14:44

Ren Höek schreef:
06 aug 2020, 09:23
Zoals Platte Kar op Twitter aangaf in december 2019 (kan op werk niet op Twitter, dus heb geen link):
PSV speelde dit seizoen 14 keer met Baumgartl 90 minuten als RCV.
We verloren 1 keer, speelde 1 keer gelijk. Wonnen 12 keer.

De andere potjes verloren we overal waar t ook maar enigszins mogelijk was.
Oftewel, de resultaten waren prima met Baumgartl als basisspeler.
Dit zegt niet dat hij zelf zo geweldig speelde, maar het is wel opvallend.
Tja, dat kun je niet echt een prestatie noemen. Het waren allemaal normale resultaten, behalve dan de grootte van de score tegen Vitesse (5-0). En toen kwam die 3-0 tegen Utrecht... het is niet dat we daarvoor uitzonderlijk vaak de nul hielden ook ofzo. En om Baumgartl vrij te pleiten in het 4-0 verlies tegen AZ, omdat ie toen LCV stond, lijkt me ook niet passend. Daarna is ie zelfs blijven staan, maar wist zelfs Sparta er 2 te maken tegen ons. Op zich dus niet een statistiek die nu heel vel in zijn voordeel zegt.

Laten we hopen dat Baumgartl nu een nieuwe schwung pakt, maar laten we niet doen alsof ie een geweldige start van het seizoen had, want het was hooguit normaal voor PSV begrippen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 aug 2020, 15:50

Oh. Als het goed gaat is het geen prestatie?

Tja, zo kan je nooit beargumenteren dat iemand goed presteerde in de basis. Een beetje zoals topverkopen ook geregeld niet op conto van een TD komen: 'die speler verkoopt zichzelf'. Tja.

Plaats reactie