Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Lars Unnerstall

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mick Jagger
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 13 times
Been thanked: 71 times

Lars Unnerstall

Bericht door Mick Jagger » 17 mei 2018, 20:31

PSV contracteert doelman Lars Unnerstall

PSV heeft de Duitser Lars Unnerstall gecontracteerd. De 27-jarige doelman tekende donderdagmiddag een driejarig contract bij PSV, dat hem transfervrij overneemt van VVV-Venlo. Onderdeel van de overeenkomst is dat PSV Unnerstall voor de duur van een seizoen weer verhuurt aan de eredivisieploeg uit Noord-Limburg.

Verleden in Duitse top
Lars Unnerstall kende dit seizoen een uitstekend debuutjaar in de Eredivisie. De 27-jarige doelman, die werd opgeleid bij Schalke 04 en in 2011 in de Bundesliga debuteerde, speelde het afgelopen seizoen 32 competitieduels voor VVV-Venlo. Daarin onderscheidde hij zich bijna wekelijks met fraaie reddingen en droeg zo bij aan de voortijdige handhaving van de ploeg die vorig seizoen naar de Eredivisie promoveerde. Voordat Unnerstall in Venlo neerstreek kwam de doelman uit voor Fortuna Düsseldorf, het Zwitserse FC Arau en dus Schalke 04, waarvoor hij in totaal 34 wedstrijden op het hoogste Duitse het doel verdedigde.

Gevoel
Unnerstall werd eerder vandaag medisch goedgekeurd bij TopSupport, Medisch Partner van PSV. Daarna signeerde hij in het Philips Stadion een meerjarig contract. “Mijn doel is om hier te komen spelen en ook een keer dat gevoel te hebben dat die jongens dit seizoen hebben meegemaak”, zei de Duitser die na een vakantie eerst bij VVV-Venlo aansluit. "Dat hebben we zo afgesproken. En ik verheug me erop om VVV komend seizoen nog een keer te helpen om in de Eredivisie te blijven. Het seizoen daarna mag ik hier komen spelen. Natuurlijk ben ik zeer benieuwd hoe PSV het komend seizoen in Europa presteert."

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 mei 2018, 20:39

Mick Jagger schreef:
PSV contracteert doelman Lars Unnerstall

PSV heeft de Duitser Lars Unnerstall gecontracteerd. De 27-jarige doelman tekende donderdagmiddag een driejarig contract bij PSV, dat hem transfervrij overneemt van VVV-Venlo. Onderdeel van de overeenkomst is dat PSV Unnerstall voor de duur van een seizoen weer verhuurt aan de eredivisieploeg uit Noord-Limburg.

Verleden in Duitse top
Lars Unnerstall kende dit seizoen een uitstekend debuutjaar in de Eredivisie. De 27-jarige doelman, die werd opgeleid bij Schalke 04 en in 2011 in de Bundesliga debuteerde, speelde het afgelopen seizoen 32 competitieduels voor VVV-Venlo. Daarin onderscheidde hij zich bijna wekelijks met fraaie reddingen en droeg zo bij aan de voortijdige handhaving van de ploeg die vorig seizoen naar de Eredivisie promoveerde. Voordat Unnerstall in Venlo neerstreek kwam de doelman uit voor Fortuna Düsseldorf, het Zwitserse FC Arau en dus Schalke 04, waarvoor hij in totaal 34 wedstrijden op het hoogste Duitse het doel verdedigde.

Gevoel
Unnerstall werd eerder vandaag medisch goedgekeurd bij TopSupport, Medisch Partner van PSV. Daarna signeerde hij in het Philips Stadion een meerjarig contract. “Mijn doel is om hier te komen spelen en ook een keer dat gevoel te hebben dat die jongens dit seizoen hebben meegemaak”, zei de Duitser die na een vakantie eerst bij VVV-Venlo aansluit. "Dat hebben we zo afgesproken. En ik verheug me erop om VVV komend seizoen nog een keer te helpen om in de Eredivisie te blijven. Het seizoen daarna mag ik hier komen spelen. Natuurlijk ben ik zeer benieuwd hoe PSV het komend seizoen in Europa presteert."
Die Marcel. Tekent n contract bij Everton en de eerste de beste spelerspresentatie doet ie een - voor zijn doen - camping outfit. De jasjes en overhemden liggen zeker al in Liverpool :D

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 256 times

Bericht door Massimo » 17 mei 2018, 20:46

Ik ben er tevreden mee.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Joenepsv » 17 mei 2018, 20:55

Prima transfer en een prima constructie. Unnerstall kan lekker een jaar zijn minuten maken en zal volgend jaar klaar zijn om de strijd aan te gaan. Ik vind hem een betere doelman dan Room, Koopmans, Van Osch en Jurjus.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 17 mei 2018, 21:03

Joenepsv schreef:Prima transfer en een prima constructie. Unnerstall kan lekker een jaar zijn minuten maken en zal volgend jaar klaar zijn om de strijd aan te gaan. Ik vind hem een betere doelman dan Room, Koopmans, Van Osch en Jurjus.
Ik ben benieuwd wie ze op het oog hebben als opvolger van Zoet. Wat betreft de andere keepers is wat mij betreft alleen Room goed genoeg als reservekeeper. De overige keepers niet.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 482 times
Been thanked: 865 times

Bericht door Maikel_91 » 17 mei 2018, 21:33

Prima constructie. PSV kan zo nog een jaar kijken of Unnerstall goed genoeg zou kunnen zijn voor positie van 1e keeper. En las dat in geval van nood PSV hem terug kan roepen, ook heel handig. Je moet er niet aan denken dat door eventuele blessures en/of schorsingen opeens Koopmans in de goal staat bij PSV 1.

PSV90
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 22 times

Bericht door PSV90 » 17 mei 2018, 22:01

Unnerstall transfervrij oppikken vind ik wel een buitenkansje en dat zal PSV ook hebben gedacht, daar ben ik dus wel blij mee. Of ik ook blij ben met deze constructie hangt af van wat er verder gebeurd op keepersgebied, mocht gedurende het seizoen blijken dat er bij VVV een betere doelman in de goal staat dan hier zou dat wel een afgang zijn natuurlijk (ik acht dat niet ondenkbaar).

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 84 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Breur » 18 mei 2018, 08:41

PSV90 schreef:Unnerstall transfervrij oppikken vind ik wel een buitenkansje en dat zal PSV ook hebben gedacht, daar ben ik dus wel blij mee. Of ik ook blij ben met deze constructie hangt af van wat er verder gebeurd op keepersgebied, mocht gedurende het seizoen blijken dat er bij VVV een betere doelman in de goal staat dan hier zou dat wel een afgang zijn natuurlijk (ik acht dat niet ondenkbaar).
Er zijn clausules voor calamiteiten (o.a. blessures) om hem terug te halen, kwestie van blessure faken en terughalen :) .

Heya Hallvar
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 21 times

Bericht door Heya Hallvar » 18 mei 2018, 09:40

Blij met deze aankoop, maar ik begrijp de constructie niet helemaal.
Zoet wordt verkocht, en dus is er een eerste keeper nodig. Room en Jurjus komen daar duidelijk niet voor in aanmerking, maar Unnerstall blijkbaar ook niet. Welke rol hebben ze dan voor hem op het oog?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Bericht door PCGC » 18 mei 2018, 10:08

Hij weet zelf ook niet of ie in dat geval teruggehaald kan worden..

Ribbelchips
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Bericht door Ribbelchips » 18 mei 2018, 14:06

Beetje vreemde constructie. Zoiets doe je met een keeper van 18-23 om ervaring op te laten doen toch? Unnertall is al 27...

Zou die constructie puur voor de vorm zijn omdat Zoet nog niet verkocht is misschien? Dat ie direct terug wordt gehaald op het moment dat Zoet een transfer maakt..

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 103 times

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2018, 14:11

Ribbelchips schreef:Beetje vreemde constructie. Zoiets doe je met een keeper van 18-23 om ervaring op te laten doen toch? Unnertall is al 27...

Zou die constructie puur voor de vorm zijn omdat Zoet nog niet verkocht is misschien? Dat ie direct terug wordt gehaald op het moment dat Zoet een transfer maakt..
Het is toch volkomen duidelijk? Hij is aangekocht als toekomstige tweede keeper. Room is dat op dit moment. Wellicht draait hij nog een topseizoen, dan kan hij volgend meestrijden om de plek van eerste keeper. Die continuïteit zal hij eerst moeten bewijzen.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 295 times
Been thanked: 456 times

Bericht door Menno1 » 18 mei 2018, 14:33

Ik snap het wel. Unnerstall heeft 1 jaar goed gedaan in Venlo, maar de jaren er voor volgens mij weinig gespeeld. Ik denk dat PSV ook het nog 1 seizoen wil aankijken met Unnerstall, om te kijken of hij het niveau kan vasthouden/verbeteren.

Als ze nu Gomes terughalen om 1 seizoen te overbruggen, dat zou natuurlijk geweldig zijn. Kan ook zijn dat Room weg wilt, die kwam vorig seizoen volgens mij met het idee eerste keeper te worden, omdat hij verwachte dat Zoet zou weg gaan. Die bleef, Room werd tweede keeper en is dat waarschijnlijk nu nog. Vraag is of hij daar nog zin in heeft.

Jurjus zullen ze verhuren (en eigenlijk al afschrijven) en Koopmans blijft keeper van Jong en 3e keeper schat ik zo in.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 259 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 mei 2018, 15:56

Menno1 schreef:Ik snap het wel. Unnerstall heeft 1 jaar goed gedaan in Venlo, maar de jaren er voor volgens mij weinig gespeeld. Ik denk dat PSV ook het nog 1 seizoen wil aankijken met Unnerstall, om te kijken of hij het niveau kan vasthouden/verbeteren.

Als ze nu Gomes terughalen om 1 seizoen te overbruggen, dat zou natuurlijk geweldig zijn. Kan ook zijn dat Room weg wilt, die kwam vorig seizoen volgens mij met het idee eerste keeper te worden, omdat hij verwachte dat Zoet zou weg gaan. Die bleef, Room werd tweede keeper en is dat waarschijnlijk nu nog. Vraag is of hij daar nog zin in heeft.

Jurjus zullen ze verhuren (en eigenlijk al afschrijven) en Koopmans blijft keeper van Jong en 3e keeper schat ik zo in.
Het enige jammere van deze constructie vind ik dat hij wél meer ervaring opdoet, maar niet traint met (even een grove aanname) een betere keeperstrainer, die bijbrengt wat PSV vraagt.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 20 mei 2018, 23:49

Zou me niks verbazen als deze deal ook betekent dat PSV rekening houdt met een last minut transfer van Zoet en ze nu dus al zekerheid hebben dat ze Met Unerstall een vervanger hebben. Ik begreep tenminste dat PSV hem terug kan roepen als ze dat willen?

De keepersmarkt is sowieso een aparte en veel clubs zullen wellicht het WK afwachten.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Bericht door Jwoeloe » 21 mei 2018, 14:22

Heb hem niet veel 90 minuten zien spelen, dus keek of er op YouTube niet wat beeldmateriaal stond om een completer beeld te krijgen dan dat ik al had. Ondanks dat het filmpje (via onderstaande link) enkel hoogtepunten bevat, vallen mij een aantal positieve dingen op:

- Reflex in combinatie met lengte zie je dat hij een uitstekende reach, ook bij ballen die ineens van richting worden veranderd. Uiterst sterk op afstandsschoten.
- Als hij de bal niet klem heeft, valt me op dat hij de bal altijd dusdanig verwerkt dat er geen makkelijke rebound uit komt. Dus ver naar de zijkant en met veel kracht er achter.

Iets anders dat me in dit filmpje ook opvalt, wat ik eigenlijk nauwelijks bij keepers zie (en dus niet weet of het positief of negatief is), is dat hij enkele keren op zijn knieën gaat zitten om het doel klein te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=ru5XuHHxHQU

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 21 mei 2018, 17:42

Mij staat vooral, en ik weet dat het niet eerlijk is, de thuiswedstrijd tegen PSV vooral bij. Een wedstrijd waarin ik hem vrij matig vond en door zijn fout (ik meen de belangrijke 1-0) PSV alsnog won.

Wat ik daar mee wil zeggen is dat keepen bij VVV en PSV totaal verschillend is. Kan je 10 mooie ballen pakken, 1 blunder en je bent normaal gesproken bij een topclub aan de beurt wbt kritiek. Helemaal als het gaat om puntverlies hierdoor.

Het is jammer dat hij uitgeleend wordt aan VVV en eerlijk gezegd snap ik daar ook helemaal niks van. Als ik het goed begreep kon hij ook naar de subtop in NL waar hij ook wel 1e keeper zou zijn. Meer druk, meer moeten... lijkt me een betere optie voor PSV ook om te zien of hij er na komend seizoen klaar voor is.

Maargoed, we gaan het zien, sowieso is een 2de seizoen als 'nieuweling' vaak wat lastiger en er zal ook meer van hem gevraagd worden nu bij VVV. En zoals ik al zei het zou me niks verbazen als hij straks alsnog de strijd moet aangaan met Room mocht Zoet een last minut transfer kunnen maken.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 703 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 mei 2018, 18:19

Hij heeft aardig wat ervaring bij Schalke opgedaan toen hij met de club tweede werd in de Bundesliga. Alleen afgaan op VVV zou onterecht zijn.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 549 times
Been thanked: 454 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 mei 2018, 18:31

Juancho schreef:Zou me niks verbazen als deze deal ook betekent dat PSV rekening houdt met een last minut transfer van Zoet en ze nu dus al zekerheid hebben dat ze Met Unerstall een vervanger hebben. Ik begreep tenminste dat PSV hem terug kan roepen als ze dat willen?.
Is dat echt zo?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 mei 2018, 18:33

Als je doelt op het 'terugroepen bij calamiteiten'?
Na een medische keuring ondertekende de Duitse keeper zijn contract. Met PSV is daarna de afspraak gemaakt dat hij nog een jaar wordt verhuurd aan VVV. Unnerstall kan in geval van calamiteiten bij PSV worden teruggeroepen door PSV. Die afspraak is overigens niet ongewoon en wordt vaker gemaakt.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 mei 2018, 18:37

Dat zal het wel zijn idd, enig idee of 'calamiteiten' nog gedefinieerd is?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 mei 2018, 18:38

Ik niet in ieder geval. Maar ze kunnen bijvoorbeeld Koopmans en een zakgeld sturen als ze Unnerstal willen. Iedere afspraak is te koop. :D

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 21 mei 2018, 18:44

Ik interpreteer het als volgt.

1 Room is vorig seizoen gehaald als 2e keeper. Heeft een kort contract getekend, waarvan hij dus normaliter in de zomer van 2019 weer vertrekt.

2. Unnerstall kon nu transfervrij worden binnengehaald als 2e keeper, maar omdat ze met Room al een 2e keeper hebben voor nog 1 seizoen, wordt hij nog 1 seizoen verhuurd.

3. Bij PSV gaan ze er vanuit dat Zoet vertrekt en daar zal een eerste keeper voor worden teruggehaald.

4. Mocht de eerste keeper of Room een langdurige blessure krijgen, dan kan PSV Unnerstall indien gewenst in de winterstop terughalen.

5. Voor aanvang van het seizoen 2019/2020 heeft PSV dan alvast een eerste en een tweede keeper.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 mei 2018, 18:50

Doodzonde om Unnerstall niet te laten spelen idd dus als tweede keeper snap ik het ook zeker zo.
ShovingNE2 schreef:Ik niet in ieder geval. Maar ze kunnen bijvoorbeeld Koopmans en een zakgeld sturen als ze Unnerstal willen. Iedere afspraak is te koop. :D
True 8)

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 100 times

Bericht door koetje » 23 mei 2018, 08:25

Schijnen we Ajax te hebben afgetroefd met deze transfer, maar dat las ik nou net weer niet vorige week in De Telegraaf :lol:

Plaats reactie