Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mohamed Ihattaren

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 59 times
Been thanked: 110 times

Awards:

Mohamed Ihattaren

Bericht door Thijs85 » 27 sep 2018, 21:40

De parel van de jeugdopleiding verdient een eigen topic.

Wordt dit onze nieuwe Aissati? Onze nieuwe Afellay? Of zal Ihattaren beiden ontstijgen?

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 552 times
Been thanked: 1027 times

Bericht door Maikel_91 » 27 sep 2018, 22:01

Thijs85 schreef:De parel van de jeugdopleiding verdient een eigen topic.

Wordt dit onze nieuwe Aissati? Onze nieuwe Afellay? Of zal Ihattaren beiden ontstijgen?
Liever geen nieuwe Aissati... Zou betekenen dat hij na een beetje tegenslag meteen bij Ajax gaat tekenen

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 197 times
Been thanked: 263 times

Bericht door nilssonH » 27 sep 2018, 22:10

Hij zit in ieder geval, zoals verwacht, opnieuw bij de voorselectie van NL onder 19, samen met 4 andere PSV'ers. Tegen Tsjechië onder 19 tijdens de vorige interlandperiode maakte hij opnieuw veel indruk.
https://www.onsoranje.nl/nieuws/jeugd-m ... e-onder-19

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 197 times
Been thanked: 263 times

Bericht door nilssonH » 28 sep 2018, 11:22

Ondanks dat hij een paar maanden terug een contract heeft getekend, wordt er aan hem getrokken. Lijkt me niet dat PSV hier aan mee gaat werken. Gewoon een flinke transfersom vragen, dan haken de clubs (hopelijk) vanzelf af.
https://www.vi.nl/nieuws/chelsea-en-rb- ... psv-talent

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 28 times

Bericht door Heya Hallvar » 28 sep 2018, 11:45

Je moet hopen dat zo'n jongen verstandige mensen om zich heen heeft, die hem overtuigen om eerst bij PSV door te breken. Past perfect als CAM in de taktiek van Van Bommel (opvolger Pereiro/Mauro). Zou zonde zijn om zo'n talent te zien verzuipen in de oceaan van het grote geld.

040_balr
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door 040_balr » 28 sep 2018, 13:10

Na de wedstrijd tegen Barca kreeg die veel complimenten daar en waren ze zelfs aan het slijmen bij hem. Deze jongen moet hoedanook mee in de winterstop! Anders kan je het schudden.
If you want to go big, stop thinking small.

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 28 sep 2018, 14:56

Moet mee? Met PSV 1 bedoel je? :lol:

Dat ventje heeft een half jaar geleden heel verstandig en slim een contract getekend bij PSV. Hij ziet nu dat jeugd nog meer de kans krijgt onder v. Bommel. Als hij opeens toch wel wil kan het maar 1 reden hebben: geld

Als dat al in zijn kop zit of in zijn kop gepraat wordt door ouders/begeleiders/zaakwaarnemers is er toch geen beginnen meer aan. Moet je ook niet willen vind ik.

We zijn nu denk ik wel zover dat de beste jeugd trots moet zijn om voor PSV te spelen en om uiteindelijk het eerste te halen. Alle kansen en mogelijkheden zijn er ook.

Als hij gaat, veel succes daar. Zien we over een paar jaar wel weer terug bij een club in de 1e divisie.

040_balr
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door 040_balr » 28 sep 2018, 15:18

Juancho schreef:Moet mee? Met PSV 1 bedoel je? :lol:

Dat ventje heeft een half jaar geleden heel verstandig en slim een contract getekend bij PSV. Hij ziet nu dat jeugd nog meer de kans krijgt onder v. Bommel. Als hij opeens toch wel wil kan het maar 1 reden hebben: geld

Als dat al in zijn kop zit of in zijn kop gepraat wordt door ouders/begeleiders/zaakwaarnemers is er toch geen beginnen meer aan. Moet je ook niet willen vind ik.

We zijn nu denk ik wel zover dat de beste jeugd trots moet zijn om voor PSV te spelen en om uiteindelijk het eerste te halen. Alle kansen en mogelijkheden zijn er ook.

Als hij gaat, veel succes daar. Zien we over een paar jaar wel weer terug bij een club in de 1e divisie.
Dit is geen pak hem beet Kenneth Paal die op 17 jarige leeftijd meemocht naar Spanje. Met zo’n topper moet je gewoon goed omgaan en waardering
geven. Plus hij verdient het gewoon, grootste talent van zijn leeftijdscategorie van Nederland.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 sep 2018, 15:23

Dat ventje is 16... laten we aub niet de idiote dingen doen die ze in Amsterdam doen. Je moet hem er alleen bij halen als hij daadwerkelijk fysiek, mentaal en technisch er klaar voor is. Niet om hem alleen te pleasen omdat je anders bang bent dat hij gaat vertrekken.

Zou ook wel idioot zijn als je zoiets nodig bent en hem verder links laat liggen elke dag. Ik ga er vanuit dat v. Bommel hem ook kent en vast goede gesprekken met zulke jongens voert.

040_balr
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door 040_balr » 28 sep 2018, 15:32

Juancho schreef:Dat ventje is 16... laten we aub niet de idiote dingen doen die ze in Amsterdam doen. Je moet hem er alleen bij halen als hij daadwerkelijk fysiek, mentaal en technisch er klaar voor is. Niet om hem alleen te pleasen omdat je anders bang bent dat hij gaat vertrekken.

Zou ook wel idioot zijn als je zoiets nodig bent en hem verder links laat liggen elke dag. Ik ga er vanuit dat v. Bommel hem ook kent en vast goede gesprekken met zulke jongens voert.
Die trainingskampen zijn er om talenten aan het
grote werk te laten ruiken Juancho. Ihattaren is ons grootste talent en die wil je dan zo kans toch niet laten ontnemen met die goede voetballers die we nu hebben? Wij geilen onze talenten niet op, dat is het verschil met Ajax.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 sep 2018, 15:43

Ik wil hem zeker de kans geven. Als hij daar als voetballer klaar voor is. Niet om hem te pleasen. Dat is het verschil wat ik wilde aangeven.

040_balr
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door 040_balr » 28 sep 2018, 15:50

Juancho schreef:Ik wil hem zeker de kans geven. Als hij daar als voetballer klaar voor is. Niet om hem te pleasen. Dat is het verschil wat ik wilde aangeven.
Om te pleasen ben ik ook niet van, maar dat deze jongen een veel hogere handelingssnelheid heeft dan Paal die mee mocht is wel duidelijk.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 28 sep 2018, 16:03

is net 16 en nu al de beste speler van de onder 19. Die jongen moet je blijven stimuleren inderdaad om zich zo verder te ontwikkelen. Dus een keer mee trainen bij het eerste, op trainingskamp mee als hij daar klaar voor is: waarom niet? Wat goed is komt snel.

Gravenbergh toestanden hoef ik ook niet te zien, dat is boven alles een propaganda stunt geweest, maar ik wil ook geen Obispo situatie waarbij hij tot zijn 20e mag verzuipen in jong PSV.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 sep 2018, 16:58

Precies wat ik bedoel. Je moet hem mee laten trainen en wellicht in de winterstop mee nemen als hij er als voetballer en mens klaar voor is. Niet omdat je hem mee moet nemen om te pleasen zodat hij hopelijk bij PSV blijft.

Ik ga er vanuit dat hij slim is en hij heeft niet voor niks een paar maand terug zijn contract getekend natuurlijk. Zou behoorlijk idioot zijn om nu toch opeens weg te gaan. We gaan het zien...

Lorenzo von Matterhorn
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 207 times
Been thanked: 78 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 28 sep 2018, 17:14

040_balr schreef:
Juancho schreef: (...)
Wij geilen onze talenten niet op, dat is het verschil met Ajax.
Misschien moeten wij daar eens wat van gaan leren. Die hypes leveren Ajax uiteindelijk behoorlijk wat geld op.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 sep 2018, 17:17

Laten we lekker vooral PSV blijven en op onze eigen manier werken 8)

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 82 times
Been thanked: 286 times

Bericht door Massimo » 28 sep 2018, 18:29

In het huidige voetbalklimaat logisch dat hij op de radar staat bij Buitenlandse clubs en het zal me niks verbazen als er nu al een aantal clubs meerdere miljoenen voor hem over hebben zoals clubs als Monaco en RB Leipzig al meerdere keren gedaan hebben bij jeugdspelers.

Het is te hopen dat hij zich aan PSV wil committeren en dat hij via deze weg wil doorbreken. Los van of het een succes wordt, is het wel prettig als het gros van dit kaliber talenten kiezen om bij de eigen club door te breken.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 28 sep 2018, 21:25

Lorenzo von Matterhorn schreef:
040_balr schreef:
Juancho schreef: (...)
Wij geilen onze talenten niet op, dat is het verschil met Ajax.
Misschien moeten wij daar eens wat van gaan leren. Die hypes leveren Ajax uiteindelijk behoorlijk wat geld op.
Maar geen prijzen...

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 sep 2018, 21:36

Thijs85 schreef:
040_balr schreef: Misschien moeten wij daar eens wat van gaan leren. Die hypes leveren Ajax uiteindelijk behoorlijk wat geld op.
Maar geen prijzen...
In zekere zin leidt hypen inderdaad tot minder prijzen denk ik, met name omdat zelfoverschatting verblindt. Maar als je daar alert genoeg op bent is er denk ik weinig reden te verzinnen om nee te zeggen tegen veel hogere inkomsten?

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 28 sep 2018, 22:15

Nou ja, de ontwikkeling van spelers gaat ook gepaard met het maken van fouten. De Ligt is nu de beste verdediger van de Eredivisie, maar dat heeft Ajax een titel en Oranje een toernooi gekost. Is dat het waard dat je er nu mogelijk €50m voor krijgt?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 28 sep 2018, 22:35

Het is ook een stukje clubcultuur ook. Ajax heeft meer dan genoeg geld, maar is nooit een club geweest die in het bijzonder uitblonk in aankoopbeleid. Geef Ajax en PSV allebei 80 miljoen en ik denk dat die laatste club de prijzen aaneenrijgt, simpelweg omdat we al decennia lang beter omgaan met de centen die we hebben. Het kan uiteraard ook schijn zijn, maar toch :D

We mogen wel iets meer van dat Amsterdamse hebben, hoe gek dat ook klinkt. We hoeven spelers niet direct tot de nieuwe Messi te bestempelen, maar iets meer hype mag wel. Laat het ED een paar opportunistische stukjes schrijven, doe iets. Iets minder bescheidenheid met betrekking tot eigen talent mag wel.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 29 sep 2018, 12:31

Thijs85 schreef:Nou ja, de ontwikkeling van spelers gaat ook gepaard met het maken van fouten. De Ligt is nu de beste verdediger van de Eredivisie, maar dat heeft Ajax een titel en Oranje een toernooi gekost. Is dat het waard dat je er nu mogelijk €50m voor krijgt?
Met alle respect maar hier moet ik altijd zo om lachen. Alsof een ventje van 18 jaar de oorzaak is van geen titel en geen eind toernooi voor oranje. Was het maar zo simpel.

Mien dunkt dat er wel veel, heel veel meer mankeerde aan Ajax en Oranje dat zorgde voor de matige periode. Ik vraag me dan echt af waar zo'n opmerking vandaan komt. Als je ziet wat voor fouten er gemaakt zijn bij oranje en ajax door ook zeker de oudere / meer ervaren groep... Niet normaal.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 sep 2018, 13:43

Win je van Bulgarije, kwalificeer je je gewoon.
Ajax verloor de titel tegen ons met een paar punten, terwijl de Ligt’s fouten toen meerdere punten hebben gekost. Natuurlijk kun je zo ook anderen redenen aanwijzen, maar met alle tekortkomingen die er waren, was het wel gelukt als de Ligt die fouten niet had gemaakt.

Ik zeg niet dat de Ligt daarmee de hoofdschuldige is, want dat zijn degenen, die het risico namen op belangrijke momenten door hem op te stellen.

Als wij vorig seizoen het hele seizoen met Obispo ipv Schwaab hadden gespeeld, waren wij ook geen kampioen geworden, maar was Obispo wel verder in zijn ontwikkeling nu.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1098 times
Been thanked: 313 times

Bericht door Ren Höek » 29 sep 2018, 14:00

Heya Hallvar schreef:Je moet hopen dat zo'n jongen verstandige mensen om zich heen heeft, die hem overtuigen om eerst bij PSV door te breken.
Volgens jeugdvolger (en oom van Denzel) Dumfries is dit ook het geval.
Zijn broer is zijn zaakwaarnemer en hij heeft heel bewust getekend bij PSV op zijn 16e, de kans dat hij vertrekt is daarom klein.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 82 times
Been thanked: 286 times

Bericht door Massimo » 29 sep 2018, 14:10

Thijs85 schreef:
Als wij vorig seizoen het hele seizoen met Obispo ipv Schwaab hadden gespeeld, waren wij ook geen kampioen geworden, maar was Obispo wel verder in zijn ontwikkeling nu.
Klopt. Het is ook lastig om een goede mix te vinden tussen jeugd inpassen en directe resultaten. Helemaal als je de financiële middelen hebt om spelers te halen. Resultaten halen is het doel en jeugd inpassen een middel.

Toen Cocu aantrad bij PSV was het noodzaak om jeugd in te passen en daar werd een jaar later van afgestapt na de 4e plaats waarna er vervolgens resultaten werden behaald. Jeugd is nodig voor de continuïteit en voor de financiën voor een Nederlandse club. Die spagaat maakt het elk seizoen weer lastig. Dat Blind met het Nederlands elftal in belangrijke wedstrijden jeugd inzette was totale waanzin.

Plaats reactie