Mohamed Ihattaren

Spelers A-selectie.
grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Mohamed Ihattaren

Bericht door grasveld » 13 sep 2020, 19:22

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Prima invalbeurt. Begon wat onhandig maar daarna weer wat mooie passes en acties. De lucht is geklaard en nu weer naar voren kijken.

Vogelund
Ballenjongen
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Vogelund » 13 sep 2020, 19:34

Voor iemand die zo vaak op goal schiet, mag de bal er best wat vaker in. Los van z’n gedrag, moet hij veel effectiever worden.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 13 sep 2020, 21:37

Vind het heel bijzonder dat je na interlands terug komt en dan niet goed genoeg traint. Wat is er gebeurd. Teleurstelling dat hij niet heeft gespeeld? Vond ie zichzelf te goed voor zijn medespelers na het trainen met andere jongens?

Hij was trouwens gevaarlijker dan Mauro. De ruimtes op het veld waren / werden echter ook groter.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 13 sep 2020, 22:26

Het lijkt vooralsnog prima uit te pakken. Schmidt heeft een duidelijk signaal afgegeven met de reservebeurt, en Mo lijkt het signaal in ieder geval begrepen te hebben (wat hij er vervolgens mee gaat doen is nog een 2e).

Verder lijkt de sfeer tussen beide er niet onder geleden te hebben, en heeft het ons ook geen punten gekost. Beter had dit eigenlijk niet kunnen uitpakken, tot dusverre.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 13 sep 2020, 22:29

Brael schreef:
13 sep 2020, 22:26
Het lijkt vooralsnog prima uit te pakken. Schmidt heeft een duidelijk signaal afgegeven met de reservebeurt, en Mo lijkt het signaal in ieder geval begrepen te hebben (wat hij er vervolgens mee gaat doen is nog een 2e).

Verder lijkt de sfeer tussen beide er niet onder geleden te hebben, en heeft het ons ook geen punten gekost. Beter had dit eigenlijk niet kunnen uitpakken, tot dusverre.
Dat moet nog allemaal blijken. Goed dat hij zijn excuses heeft aangeboden, dat is tenminste stap 1. Maar nogmaals: er moet in die bovenkamer verandering komen, wil deze jongen de top bereiken.

Dit is een wake-up call, maar hij heeft al eerder wat wake-up calls gehad, o.a. van Dumfries op het trainingskamp. Maar goed, nu ondervind hij directe consequenties door niet in de basis te starten: misschien was dit net wat hij nodig had.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Siemen » 13 sep 2020, 22:40

Alles is al gezegd, behalve: zijn lange bal op Madueke bij de 1-3. Pure schoonheid.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 13 sep 2020, 22:44

Nou ik wil nog wel even zeggen, op persoonlijke titel, dat ik vind dat er hier toch wel wat makkelijk over gedacht wordt.

Een 18 jarig groot talent die van de training geschopt wordt. Wanneer hoor je dat nou? En helemaal bij PSV... ik schrik er oprecht van en tel ik daar het andere bij op maak ik me toch wel zorgen. Je wordt echt niet zomaar van de training geschopt hoor.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 13 sep 2020, 22:45

Siemen schreef:
13 sep 2020, 22:40
Alles is al gezegd, behalve: zijn lange bal op Madueke bij de 1-3. Pure schoonheid.
En het feit dat hij op het moment dat Gakpo schiet bij de 3-1, praktisch langs hem loopt om een afleidende diepteloopactie te maken. 70 meter in ~ 10 sec, het zit er gewoon in bij die jongen. Hopelijk gaat nu inderdaad de knop om.

Wat ik me overigens wel afvraag: zou Ihattaren afgelopen jaar ook al op frequente basis gewoon niet goed trainen o.i.d., en er dan klaarblijkelijk mee weg gekomen zijn. Dit is natuurlijk niet iets wat zich opeens van de een op de andere dag ontwikkelt.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 13 sep 2020, 23:56

Heruone schreef:
13 sep 2020, 22:45
Siemen schreef:
En het feit dat hij op het moment dat Gakpo schiet bij de 3-1, praktisch langs hem loopt om een afleidende diepteloopactie te maken. 70 meter in ~ 10 sec, het zit er gewoon in bij die jongen. Hopelijk gaat nu inderdaad de knop om.

Wat ik me overigens wel afvraag: zou Ihattaren afgelopen jaar ook al op frequente basis gewoon niet goed trainen o.i.d., en er dan klaarblijkelijk mee weg gekomen zijn. Dit is natuurlijk niet iets wat zich opeens van de een op de andere dag ontwikkelt.
Dat is een goede vraag, maar ik refereerde er al eerder aan: Madueke en Dumfries gaven in 1 nanoseconde antwoord op de vraag wie de luiste voetballer is: Mo. En ook in de jeugd is hij er keihard op aangesproken op lui gedrag en is dat door zijn broerd gecorrigeerd.

Nu denk ik (niet dat ik het weet) dat als je net vers bij een spelersgroep komt, bij het eerste, dat je dan sowieso de intrinsieke motivatie hebt om extra je best te doen. Dus ik neem aan dat Mo gewoon prima meegetraind heeft bij PSV 1 en dat die luiheid er later weer in is gekropen. Just my best guess....

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 14 sep 2020, 00:05

Nu kan luiheid ook wel wat te maken hebben met een gebrek aan sportieve weerstand. Dan kan Juancho hier wel roepen dat Ihattaren niks heeft laten zien en helemaal niet zo'n supertalent is, maar die jongen is op 70% nog steeds de beste voetballer op de Nederlandse velden, zag je vandaag ook weer.

Het probleem is alleen dat je bij hem zo graag die 100% ziet. Dan weet je namelijk zeker dat hij de volgende keer basisklant bij Oranje is, dat hij komende zomer een goed EK speelt en daarna een fantastische transfer maakt. Maar die 100% kan alleen uit hemzelf komen op het moment dat hij beseft dat hij op die manier écht een grote kan worden. Op 70% ben je weliswaar ook de beste en kun je via je zaakwaarnemer misschien wel een leuke transfer naar Italië regelen, maar op lange termijn gaat het je niet brengen waar je kunt komen. Is gewoon zonde.
#WelkomThuisGini

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 14 sep 2020, 09:12

Waar is dat toch op gebaseerd dat Ihattaren op 70% van zijn kunnen nog de beste voetballer op de Nederlandse velden is? Geen enkele statistiek ondersteunt zo'n aanname, en een fraaie balbehandeling is niet voldoende om wedstrijden mee te winnen. Romario kon teren op zijn fenomenale doelpunten, Ihattaren heeft geen stats om op terug te vallen. Voor blinde adoratie lijkt me geen plaats meer, gezien zijn kwalijke gedrag. Hoe kan het zijn dat die jongen na een intensieve voorbereiding nog steeds niet door heeft dat er meer inzet van hem verwacht wordt? Het lijkt wel of Schmidt een verwende puber moet heropvoeden, waar vorige trainers het blijkbaar maar toelieten. DIt kan nog wel eens een lang traject worden (en dan hoeven we het over de contractonderhandelingen nog niet eens te hebben)

Captain(C)
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Captain(C) » 14 sep 2020, 09:14

Siemen schreef:
Viel mij inderdaad ook op dat dit niet uitgelicht werd. Prachtige wreef/buitenkant trap op maat.
Koekoek!

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 14 sep 2020, 09:15

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... eler-.html

Mo heeft natuurlijk geen enkele reden om boos te zijn dat hij niet speelde in Oranje. Heeft ie namelijk niet verdiend op basis van zijn spel. Maar goed om te lezen wat Raffie zegt, deel van de ontwikkeling.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 14 sep 2020, 09:20

Heya Hallvar schreef:
14 sep 2020, 09:12
Waar is dat toch op gebaseerd dat Ihattaren op 70% van zijn kunnen nog de beste voetballer op de Nederlandse velden is? Geen enkele statistiek ondersteunt zo'n aanname, en een fraaie balbehandeling is niet voldoende om wedstrijden mee te winnen. Romario kon teren op zijn fenomenale doelpunten, Ihattaren heeft geen stats om op terug te vallen. Voor blinde adoratie lijkt me geen plaats meer, gezien zijn kwalijke gedrag. Hoe kan het zijn dat die jongen na een intensieve voorbereiding nog steeds niet door heeft dat er meer inzet van hem verwacht wordt? Het lijkt wel of Schmidt een verwende puber moet heropvoeden, waar vorige trainers het blijkbaar maar toelieten. DIt kan nog wel eens een lang traject worden (en dan hoeven we het over de contractonderhandelingen nog niet eens te hebben)
Niet alle voetbalkwaliteiten zijn te vangen in statistiek, zoals de hierboven terecht aangehaalde prachtige lange bal op Madueke bij de 3-1 nergens in de statistieken terug zal komen. Neem een Andrés Iniesta, die had seizoenen dat hij helemaal niet scoorde. Toch gewoon één van de beste middenvelders ter wereld, in zijn tijd.

Dat laat onverlet dat Ihattaren qua productiviteit nog wel beter kan/moet worden, maar ook zonder die productiviteit is hij op voetbaltechnisch vlak gewoon de beste speler van de Eredivisie.

Fanatic-U-s
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 65 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Fanatic-U-s » 14 sep 2020, 09:23

Brael schreef:
14 sep 2020, 09:20

Niet alle voetbalkwaliteiten zijn te vangen in statistiek, zoals de hierboven terecht aangehaalde prachtige lange bal op Madueke bij de 3-1 nergens in de statistieken terug zal komen. Neem een Andrès Guardado, die had seizoenen dat hij helemaal niet scoorde. Toch gewoon één van de beste middenvelders ter wereld, in zijn tijd.

Dat laat onverlet dat Ihattaren qua productiviteit nog wel beter kan/moet worden, maar ook zonder die productiviteit is hij op voetbaltechnisch vlak gewoon de beste speler van de Eredivisie.
Fixed that for you :)
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 14 sep 2020, 12:57

Heya Hallvar schreef:
14 sep 2020, 09:12
Als je statistieken als maatstaf neemt, dan is Ihattaren inderdaad drie keer niks. Verder verwijs ik je door naar de post van Brael, want die legt het wat mij betreft uitstekend uit.
#WelkomThuisGini

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 15 sep 2020, 13:30

Ihattaren moet het nu wel gaan oppikken, maar ik ben voor het groepsproces wel blij dat het bij Ihattaren gebeurt en dat Schmidt er tot nu toe op deze manier mee omgaat. Behalve dat Ihattaren zelf in de gaten krijgt dat hij niet meer de kantjes er van af kan lopen, is het ook voor de rest van de groep een signaal dat ook de betere en/of meer talentvolle spelers worden aangepakt. Dan dwingt respect af binnen een groep en geeft aan dat je je best moet doen ongeacht je status binnen het team. Iemand die hoger in de hiërarchie staat die wordt aangepakt heeft doorgaans meer effect dan iemand die toch al wisselspeler was. Als zoiets aan het begin van het seizoen gebeurt en je dan het makkelijkst je kaders kan afgeven en de strijd daarover te voeren dan kan dat een positief effect hebben op zowel de speler zelf die uiteindelijk beter gaat presteren als de groep die duidelijk weet waar ze aan toe zijn. Verder goed van Dumfries ook dat hij Ihattaren al een keer daarover had aangesproken.

Nogmaals het was niet goed van Ihattaren de eerste maanden en hij moet het wel gaan oppakken, maar deze piketpaaltjes kunnen beter aan het begin van het seizoen geslagen worden en geeft veel duidelijkheid. Geen onervaren trainer die nog moet leren met dit soort situaties om te gaan en ook geen trainer die hem het hand boven het hoofd houdt wat kan gaan schuren met de rest van het team.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 178 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 15 sep 2020, 20:16

Laten we het hopen, kan ook zijn dat ie denkt niemand maakt me iets, nog 1,5 jaar contract en dan teken in mijn financiële onafhankelijkheid. Bijna 10 kilo te zwaar na de vakantie, nu dit. Ik heb er niet al teveel vertrouwen in, en hoe verschrikkelijk zonde zou dat zijn als ie zo weggaat.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 400 times
Been thanked: 431 times

Bericht door TomPSV » 15 sep 2020, 20:20

Het worden steeds meer kilo’s blijkbaar

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 07:48

Massimo schreef:
15 sep 2020, 13:30
Ihattaren moet het nu wel gaan oppikken, maar ik ben voor het groepsproces wel blij dat het bij Ihattaren gebeurt en dat Schmidt er tot nu toe op deze manier mee omgaat. Behalve dat Ihattaren zelf in de gaten krijgt dat hij niet meer de kantjes er van af kan lopen, is het ook voor de rest van de groep een signaal dat ook de betere en/of meer talentvolle spelers worden aangepakt.
Gek genoeg heb ik er vertrouwen in tegen Emmen. Van de training gestuurd, gesprek gehad, Schmidt laat hem niet helemaal links liggen en laat hem nog ruim 20 minuten spelen. In die 20 minuten is hij erg aanwezig, eist hij de bal op (24 aanrakingen is veel in 20 minuten, Madueke had daar 40 minuten voor nodig). En schiet 3x op goal en ook alle 3 on target.

Volgens mij heeft Ihattaren het al opgepikt, viel buitengewoon scherp in. Gaat er gewoon 2 maken en een assist geven. Keerpunt dit.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 16 sep 2020, 09:17

Zijn invalbeurt was prima. Kleine dingen als achter zijn eigen pass aanlopen bij de 1-3 waar je hem in beeld zag aankomen voordat Gakpo de bal inschoot zijn ook mentaliteitsdingetjes. Ik vind dat Schmidt het slim doet door wel in te grijpen, maar hem er wel bij te houden en naar buiten brengt dat dit kan gebeuren bij jonge spelers en hem zo naar buiten beschermt. Nu is Ihattaren weer aan de beurt en weet naast Ihattaren zelf de rest van de groep dat ze ook niet kunnen gaan kloten. Hoe je als trainer met dit soort incidenten omgaat is zo ontzettend belangrijk en wat klein lijkt kan uiteindelijk hele grote gevolgen hebben in zowel positieve als negatieve zin en laat deze maar in positieve zin worden.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 12:24

ShovingNE2 schreef: Gek genoeg heb ik er vertrouwen in tegen Emmen. Van de training gestuurd, gesprek gehad, Schmidt laat hem niet helemaal links liggen en laat hem nog ruim 20 minuten spelen. In die 20 minuten is hij erg aanwezig, eist hij de bal op (24 aanrakingen is veel in 20 minuten, Madueke had daar 40 minuten voor nodig). En schiet 3x op goal en ook alle 3 on target.

Volgens mij heeft Ihattaren het al opgepikt, viel buitengewoon scherp in. Gaat er gewoon 2 maken en een assist geven. Keerpunt dit.
Tja ik zie het graag eerst even aan dan op basis van een invalbeurtje van 20 min de boel weer helemaal om te draaien. Want was het ook niet zo dat hij hiervoor ook al werd aangesproken door Dumfries op het trainingskamp? Dan zou je toch ook iets ander gedrag verwachten.

Gedrag is sowieso een lastig iets, dan is niet zomaar met 1 vingerknip aangepast. Zal best zijn dat hij tegen Groningen even extra wilde laten zien dat hij het wel kan, maar het gaat mij in dit soort gevallen eigenlijk puur om de langere termijn. Dus laat Ihattaren het nu echt zien en heeft hij die bereidheid elke wedstrijd opnieuw. We gaan het zien, wederom ligt de sleutel bij Mo zelf.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 12:54

Juancho schreef:
16 sep 2020, 12:24
Gedrag is sowieso een lastig iets, dan is niet zomaar met 1 vingerknip aangepast.
Ben het met je eens, maar dit was wel wat meer dan 1 vingerknip. Maar ik snap de terughoudendheid en dat de sleutel bij Mo zelf ligt is inderdaad een waarheid als een koe.

Maar voor een keertje wil ik eens vertrouwen hebben in Mo. Dus ik hou dit vol tot na Emmen of een bericht dat hij weer van de training is gestuurd.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 736 times
Been thanked: 805 times

Bericht door El Sordo » 16 sep 2020, 13:10

De sleutel ligt grotendeels bij hemzelf, maar uiteraard ook bij de manier waarop hij nu begeleid / aangepakt wordt. Volgens weet Schmidt prima waar hij mee bezig is én weet hij ook dat Mo in principe een fantastische speler is. Hij is jong, bijzonder talentvol en iemand die na de al te meegaande vertroeteling van vorig jaar opnieuw op scherp gezet moet worden.

Juist bij dit soort jonge spelers denk ik dat er veel minder vingerknippen nodig zijn. Maar we gaan het zien. Alle vertrouwen dat hij zijn talent zelf óók wil waarmaken.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

ElTigre
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Bericht door ElTigre » 16 sep 2020, 14:21

Geloof er zelfs niks van, maar vond het toch leuk om te delen.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 139 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 16 sep 2020, 14:29

Lol klinkklare onzin natuurlijk. Alsof hij een keuze maakt voor zijn hele carrière en vervolgens daarop terugkomt omdat hij in 2 oefeninterlands niet speelt.

Plaats reactie