Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Jeroen Zoet (verhuurd aan FC Utrecht)

Spelers A-selectie.
Woodenshoes
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 110 times
Been thanked: 36 times

Jeroen Zoet

Bericht door Woodenshoes » 14 jan 2020, 15:05

De speler moet zelf ook naar zo'n club willen die hem zou willen kopen.
Ik snap Zoet wel in deze keuze als Paes er even uitligt zoals Utrecht aangeeft. Wil dolgraag nog 1 EK meemaken (ook al is het als reserve)

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Bericht door PCGC » 14 jan 2020, 15:08

Paco Casal schreef:
14 jan 2020, 14:54
Hoe is dit goed voor PSV? Het enige wat het oplevert is een (deel) salaris wat we niet hoeven te betalen. Daarnaast is Robbin fucking Ruiter nu je 2e keeper.

Er was maar één voorwaarde dat Zoet mocht gaan: Transfersom. Geld.

Waanzinnige transfer.
Je zorgt dat je keeper (die je wil verkopen) blijft keepen op het hoogste niveau (die speelt namelijk de 2e seizoenshelft alles daar), waardoor de kans groot is dat ie mee mag naar het EK. Ja, daar zit ie op de bank (althans, het kan gek lopen natuurlijk op zo'n toernooi) Dus je hebt aankomende zomer altijd een transfersom voor hem. Als ie bij PSV was gebleven (en op de bank was beland), had ie wellicht het EK gemist en dan had je dag tegen een fatsoenlijke transfersom kunnen zeggen.
Laatst gewijzigd door PCGC op 14 jan 2020, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 648 times
Been thanked: 547 times

Bericht door J.B. » 14 jan 2020, 15:08

Beter voor beide partijen. Zoet komt bij ons never meer aan de bak. Hij wil keepen. Plus als wij tegen Utrecht mogen weten we in ieder geval dat iedere bal in de korte hoek een goal is. Win win..
Circle of fifths

PSV90
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 27 times
Been thanked: 22 times

Bericht door PSV90 » 14 jan 2020, 15:14

Zéér opvallend dit... dat is alles wat ik er voorlopig van kan maken.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 48 times
Been thanked: 110 times

Bericht door Joenepsv » 14 jan 2020, 15:15

Nu ik erover nadenk is deze transfer zo gek nog niet. Denk dat Zoet meer waard is na een half jaar spelen bij Utrecht plus een Ek dan dat hij bij ons op de bank zit. En Unnerstall is op dit moment iets beter dus terecht dat deze keuze is gemaakt. In de zomer dan maar voor een paar miljoen verpatsen.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 139 times
Been thanked: 245 times

Bericht door NESTA » 14 jan 2020, 15:15

Een prima oplossing zo. Ik gun Jeroen speeltijd en dan is Utrecht ook nog eens precies zijn niveau.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 368 times
Been thanked: 463 times

Bericht door ruuddevil » 14 jan 2020, 15:18

Er zit buiten Nederland geen hond op Zoet te wachten. Dat is altijd al zo geweest dus nu helemaal niet meer. En Zoet vindt Utrecht lekker dicht bij Eindhoven, dus die is al lang blij.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 180 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Grasmat » 14 jan 2020, 15:22

cocufan1 schreef:
14 jan 2020, 14:51
Die John de Jong is totaal ongeschikt. En maar roepen dat het allemaal aan van Bommel lag.

Maar er zit een totaal oncapabele TD bij PSV. Man man wat een domme actie dit weer.
Je haat naar de Jong blijft aandoenlijk. Alles is zijn schuld nietwaar?

Dit is een prima besluit voor alle partijen. Als Zoet het ook nog eens goed zou gaan doen bij Utrecht is het al helemaal mooi, ook voor ons.

Het enige nadeel is wel dat Unnerstal nu heel moet blijven, want Ruiter als 1e keeper is niveautje FC Twente. Van de andere kant: het seizoen is toch al stuk...

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 71 times
Been thanked: 255 times

Bericht door Massimo » 14 jan 2020, 15:45

Ik snap het wel. Zoet wil de komende maanden keepen i.v.m. het Nederlands elftal. Komende zomer kan hij dan over een transfer nadenken.

Rudie-10
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Rudie-10 » 14 jan 2020, 15:47

Hoe snel kan het gaan met je carrière he, nog niet heel lang geleden ben je eerste keeper van PSV met uitzicht op het EK deze zomer en een paar maanden later moet je bij FC Utrecht vechten voor een plekkie.

DeTaurus
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 83 times
Been thanked: 77 times

Bericht door DeTaurus » 14 jan 2020, 15:49

Het is de vraag wat de motieven zijn achter deze verhuur.

Wordt er nog perspectief gezien in Zoet en wordt hem daarom speeltijd gegund?
Wordt er geen perspectief meer gezien in Zoet maar is hij niet te verkopen?
Speelt er meer, zoals onvrede bij Zoet, waardoor dit een noodoplossing was?

Ik ben benieuwd.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 368 times
Been thanked: 463 times

Bericht door ruuddevil » 14 jan 2020, 15:52

Hij is niet te verkopen. Net zo onverkoopbaar als een zak zout in de woestijn.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 98 times
Been thanked: 76 times

Bericht door Paco Casal » 14 jan 2020, 16:10

Nee, hij is niet te verkopen door onze TD (en door de vorige ook niet overigens, maar verwacht dat er toen andere bedragen gevraagd werden).

International, jarenlang eerste keeper bij PSV en ook verdienstelijke wedstrijden gespeeld in de CL. Die moet je toch voor een miljoen of 5 kunnen slijten zou je zeggen? Afijn, verkopen is al jarenlang niet ons sterkste punt. Kopen ook niet tegenwoordig overigens. ;).

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 827 times
Been thanked: 233 times

Bericht door Ren Höek » 14 jan 2020, 16:14

Zoet had de voorgaande jaren 'gewoon' verkocht kunnen worden, maar Zoet vond de club niet goed genoeg of hij wilde niet als 2e keeper gehaald worden. Zoet vindt het prima bij PSV, zolang hij keept.

PS: Wel komisch, hebben we eindelijk een speler die wil blijven is het weer niet goed ;)
DeTaurus schreef:
14 jan 2020, 15:49
Het is de vraag wat de motieven zijn achter deze verhuur.
Dat heeft PCGC hier al prima uitgelegd:
PCGC schreef:
14 jan 2020, 15:08
Je zorgt dat je keeper (die je wil verkopen) blijft keepen op het hoogste niveau (die speelt namelijk de 2e seizoenshelft alles daar), waardoor de kans groot is dat ie mee mag naar het EK. Ja, daar zit ie op de bank (althans, het kan gek lopen natuurlijk op zo'n toernooi) Dus je hebt aankomende zomer altijd een transfersom voor hem. Als ie bij PSV was gebleven (en op de bank was beland), had ie wellicht het EK gemist en dan had je dag tegen een fatsoenlijke transfersom kunnen zeggen.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 13 times
Been thanked: 70 times

Bericht door Mick Jagger » 14 jan 2020, 16:26

Als verkopen niet mogelijk is, wat gezien de huidige status van Zoet, die al nooit heel hoog is geweest, best te begrijpen is, is dit de beste oplossing voor alle partijen. Benieuwd of PSV nu op zoek gaat naar een tijdelijke goedkope oplossing als 3e keeper of dat er toch genoeg vertrouwen in de keepers van Jong PSV om één van hen 3e doelman te maken.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 3 times
Been thanked: 184 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 14 jan 2020, 16:27

Hiermee komt Zoet eindelijk op zijn eigen niveau te spelen.

Kezmania
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Kezmania » 14 jan 2020, 16:33

Ik had echt verwacht dat Zoet weer onder de lot zou terugkeren met het congé van Mark van Bommel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 236 times
Been thanked: 427 times

Bericht door deninho32 » 14 jan 2020, 16:36

Ik had hem eerder deze week ingeschat op Vitesse of Twente, maar Utrecht past ook prima in dat rijtje..
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

Number 8 On Tour
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Bericht door Number 8 On Tour » 14 jan 2020, 16:46

Dit is een zwarte bladzijde en tekenend voor de huidige cultuur binnen de club. Een jongen die al jaren bij de club zit en als basisspeler 3 x kampioen werd laat je niet naar FC Utrecht gaan met oog op het EK.

Zoet en Unnerstall, dat verschilt weinig tot niks en dat bleek in de korte periode wel. Zoet had gewoon moeten spelen een half jaar. PSV had op zoek kunnen gaan naar een nieuwe keeper, Zoet naar het EK, Zoet verkopen voor een klein bedrag. Had Jeroen misschien nog een ketser gemaakt links of rechts maar dat doet Unnerstal ook.

Als Unnerstal nu geblesseerd raakt zit je met Robin Ruiter of mini Meulenhof.

Mouth of the south
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 15 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Mouth of the south » 14 jan 2020, 16:53

Ik vind deze huur ook wel heel genereus naar Zoet toe. Voor een keeper van Utrecht wordt al helemaal geen geld betaald straks. En dat meegaan naar het EK, ik moet het nog zien. Veel liever nu 2 miljoen pakken en dan in de zomer doorschakelen. Dit wordt een gevalletje Maher. Verhuren en dan voor een paar ton verkopen.

Zambrotta
Ballenjongen
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Zambrotta » 14 jan 2020, 16:53

Blijf maar lezen: Zoet en Unneratal verschilt weinig... totoal niet mee eens. Zoet pakt geen ballen lees punten. Liet dit seizoen veel houdbare ballen door en heeft ons punten gekost ipv opgeleverd.
Unnerstal heb ik al veel ballen zien pakken die er onder Zoet in waren gegaan!
Dus prima zo 👍🏼

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 236 times
Been thanked: 427 times

Bericht door deninho32 » 14 jan 2020, 16:55

Unnerstall is een beer van een vent die punten pakt voor je team. Zoet is een twijfelende prutskeeper die niet kan duiken.. Dat is verre van gelijkwaardig en prima dat Zoet weg is. Hebben ze een optie tot koop? Dat zou nog beter zijn. Nu Hendrix nog weten te slijten.. Heeft NAC niemand nodig of zo?
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Been thanked: 184 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 14 jan 2020, 17:16

deninho32 schreef:
14 jan 2020, 16:55
Nu Hendrix nog weten te slijten.. Heeft NAC niemand nodig of zo?
Haha die wilde ik er ook al bij zetten in mijn voorgaande post maar dacht laat ik er Jorrit maar een keer niet bij betrekken, ik dacht meer aan VVV, wat betreft Zoet en Hendrix zitten wij volledig op 1 lijn heb ik al meerdere malen gemerkt @deninho32,

Armada
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 72 times

Bericht door Armada » 14 jan 2020, 17:19

Zeer opvallend. Vanuit een bepaald perspectief kun je zeggen " begrijpelijk, Zoet wil keepen etc.". We gaan er dan vanuit dat Faber en zijn staf volledig helder hebben dat Zoet niet in de plannen als eerste keeper meer voorkomt.

Ten tweede moet je ook een Jeroen Zoet kunnen verkopen, dat lukt dus niet. Hierdoor zal hij alleen maar in waarde dalen dus op de lange termijn is dit niet erg prettig. Er is ook wel wat gezichtsverlies voor Zoet zelf, echter wil hij gewoon keepen zodat hij mee mag met het EK.

In mijn optiek kent deze situatie alleen maar verliezers in plaats van winnaars. Ik heb onvoldoende kennis van een zeer ontevreden Zoet die per se weg wil, al zal hij betere moment gekend hebben.

Ik vind dit een vreselijk seizoen, kijk ook op tegen de tweede seizoenshelft, ik zal blijven supporten maar wat gebeurt er toch allemaal dit jaar. We worden jaren terug geworpen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 288 times
Been thanked: 446 times

Bericht door Menno1 » 14 jan 2020, 17:32

Dus in de jacht op de tweede plek gaan we onze selectie verder verzwakken. Ik ben nog verre van overtuigd van Unnerstahl, plus het risico dat als hij geblesseerd raakt dat we met Ruiter verder moeten.

Leuk voor Zoet hoor en ik gun het hem ergens wel. Maar voor PSV levert dit verder weinig op.

Plaats reactie