Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1476 times
Been thanked: 479 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door Ren Höek » 08 okt 2019, 09:02

Menno1 schreef:
08 okt 2019, 08:18
Het feit dat er nog steeds twijfel is of hij of Hendrix moet spelen zegt wat dat betreft genoeg.
Dat zegt alleen dat Hendrix momenteel verrassend goed presteert en Guti wat tegenviel in zijn 1e wedstrijd na zijn blessure. Voor de blessure van Guti was er namelijk totaal geen twijfel over wie er moest spelen en dat zegt wat dat betreft genoeg ;)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1051 times
Been thanked: 756 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 okt 2019, 09:12

Guti lijkt toch wat springerig in 't veld; Hendrix oogt stabieler, meer controle.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 174 times
Been thanked: 147 times

Awards:

Bericht door Trixm » 08 okt 2019, 09:39

In zijn eentje het middenveld? Ik kan bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Twente herinneren waarin hij defensief staat te schutteren. Daarna heeft hij meer pit laten zien en agressiever gevoetbald, ik ben de eerste om dat toe te geven. zoals hierboven ook al werd aangegeven, zolang er nog discussie is of Hendrix of Guti moet spelen, haalt hij geen bijzonder niveau. Hij laat zo vaak zijn man lopen, dat kan niet met viergever en sadilek achter je, gelukkig ziet van Bommel dat nu wel in.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 08 okt 2019, 09:49

Trixm schreef:
08 okt 2019, 09:39
In zijn eentje het middenveld? Ik kan bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Twente herinneren waarin hij defensief staat te schutteren. Daarna heeft hij meer pit laten zien en agressiever gevoetbald, ik ben de eerste om dat toe te geven. zoals hierboven ook al werd aangegeven, zolang er nog discussie is of Hendrix of Guti moet spelen, haalt hij geen bijzonder niveau. Hij laat zo vaak zijn man lopen, dat kan niet met viergever en sadilek achter je, gelukkig ziet van Bommel dat nu wel in.
Ik vraag me serieus af of je überhaupt wel een wedstrijd van PSV hebt gezien dit seizoen.
Je hebt het over de Guti van vorig seizoen namelijk, niet te vergelijken met de Guti van dit seizoen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 okt 2019, 09:52

Check de goals tegen Twente nog een keer. Hij heeft prima wedstrijden gevoetbald, maar zeker defensieve steken laten vallen dit seizoen. Twente was een schrijnend voorbeeld.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 371 times
Been thanked: 507 times

Bericht door Ykhim » 08 okt 2019, 10:14

Dat je het over goals in meervoud hebt, geeft wel aan dat je of die wedstrijd niet gezien hebt, of dat je het opblaast.

Maar goed, ieder z'n ding.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 okt 2019, 10:20

Sorry dat ik een schrijffout maak, het gelul dat ik geen wedstrijd wordt wel een beetje oud.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 101 times
Been thanked: 345 times

Bericht door Massimo » 08 okt 2019, 12:56

Menno1 schreef:
Massimo schreef:
08 okt 2019, 08:12
Aan de bal had ik meer kwaliteit gedacht dan hij daadwerkelijk blijkt te hebben, maar defensief vond ik hem tot zijn moment van blessure er juist heel erg op vooruit gaan.
Ik ook. Maar beste speler? Nou nee. Over the whole is het verblijf van Guti behoorlijk tegenvallend. Soms goed, vaak vlak en soms gewoon echt matig.

Het feit dat er nog steeds twijfel is of hij of Hendrix moet spelen zegt wat dat betreft genoeg. Het moet echt een stuk beter en constanter.
Nee niet de beste speler. Meer een mee-speler. Maar ik zag wel progressie bij hem, maar dan met name defensief. In balbezit zie ik af en toe goede dingen, maar had er wel meer van verwacht. Misschien waren mijn verwachtingen op dat gebied te hoog.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 809 times

Bericht door J.B. » 08 okt 2019, 13:51

ziege maar ook zagge schreef:
08 okt 2019, 09:12
Guti lijkt toch wat springerig in 't veld; Hendrix oogt stabieler, meer controle.
Ik vind Guti vooral weinig arbeid verrichten. Het werd even iets beter maar het oogt soms te flegmatiek. Ik denk dat dat ook de reden is waarom Bommel nog twijfelt. Misschien is een Rosario minder qua voetballer, maar die werkt zich wel een slag in de rondte.
Circle of fifths

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 65 times
Been thanked: 107 times

Bericht door grasveld » 08 okt 2019, 14:38

Het valt mij vooral tegen dat Guti zo enorm zijn best moet doen om een meerwaarde te zijn voor PSV. Dat zegt in mijn ogen wat over zijn top. Ik vind hem absoluut beter dan Hendrix, maar toch valt het me allemaal wat tegen. Als hij ooit vertrekt verwacht ik ook niet dat we hier 25+ voor gaan beuren, maar hopelijk verrast hij me nog. Als hij de lijn van voor zijn blessure doortrekt is hij een prima schakel op het middenveld. Het lijkt er alleen wel op dat zijn verdedigende arbeid wat ten koste gaat van zijn bijdrage in het voetballende gedeelte.

We zien hem nu een tijdje, en ik had er persoonlijk hogere verwachtingen van.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 okt 2019, 15:06

grasveld schreef:
08 okt 2019, 14:38
Het valt mij vooral tegen dat Guti zo enorm zijn best moet doen om een meerwaarde te zijn voor PSV.
Wat? :lol:

Dus als hij niet z'n best doet, zijn er mensen die zeuren dat hij z'n defensieve taken niet uitvoert. Doet hij wel z'n best, dan valt het tegen dat hij dat moet doen om een meerwaarde te zijn en zegt het wat over zijn plafond. Ik volg het niet meer hoor.

Verder vraag ik me sowieso af welke speler niet z'n best moet doen om een meerwaarde te zijn. Malen werkt zich bijvoorbeeld ook een ongeluk en wordt daarvoor beloond. Eigenlijk geldt dat voor alle PSV'ers.
Als hij ooit vertrekt verwacht ik ook niet dat we hier 25+ voor gaan beuren, maar hopelijk verrast hij me nog.
Nee, maar dit lag ook nooit echt in de lijn der verwachtingen. Gutiérrez is een prima speler, maar is nooit een groot talent à la Lozano geweest.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 420 times
Been thanked: 697 times

Bericht door Menno1 » 08 okt 2019, 16:26

Massimo schreef:
08 okt 2019, 12:56
Menno1 schreef:
Massimo schreef:
08 okt 2019, 08:12
Aan de bal had ik meer kwaliteit gedacht dan hij daadwerkelijk blijkt te hebben, maar defensief vond ik hem tot zijn moment van blessure er juist heel erg op vooruit gaan.
Ik ook. Maar beste speler? Nou nee. Over the whole is het verblijf van Guti behoorlijk tegenvallend. Soms goed, vaak vlak en soms gewoon echt matig.

Het feit dat er nog steeds twijfel is of hij of Hendrix moet spelen zegt wat dat betreft genoeg. Het moet echt een stuk beter en constanter.
Nee niet de beste speler. Meer een mee-speler. Maar ik zag wel progressie bij hem, maar dan met name defensief. In balbezit zie ik af en toe goede dingen, maar had er wel meer van verwacht. Misschien waren mijn verwachtingen op dat gebied te hoog.
Ik ook. Defensief was het stabieler. Prima, hartstikke goed. Maar juist voetballend viel het mij tegen. Ik verwachte meer briljante passing, snellere handeling snelheid, meer beweging.

Het is een beetje saai allemaal. A for effort maar niet een speler waar ik nou echt voor op het pintje van mijn stoel ga zitten. Pereiro met al zijn mankementen heeft dat bijvoorbeeld wel, Ihattaren ook.

Gezien alle poeha toen hij kwam valt het gewoon tegen. Het is niet de nieuwe Xavi on ieder geval.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 65 times
Been thanked: 107 times

Bericht door grasveld » 08 okt 2019, 16:26

Drs. Ykhim schreef:
08 okt 2019, 15:06
Wat? :lol:

Dus als hij niet z'n best doet, zijn er mensen die zeuren dat hij z'n defensieve taken niet uitvoert. Doet hij wel z'n best, dan valt het tegen dat hij dat moet doen om een meerwaarde te zijn en zegt het wat over zijn plafond. Ik volg het niet meer hoor.

Verder vraag ik me sowieso af welke speler niet z'n best moet doen om een meerwaarde te zijn. Malen werkt zich bijvoorbeeld ook een ongeluk en wordt daarvoor beloond. Eigenlijk geldt dat voor alle PSV'ers.
Ik had gehoopt dat Guti te goed voor PSV en voor de Eredivisie was. Hij werd hier op het forum enorm opgehemeld. Vooralsnog moet hij echt alle zijlen bijzetten om uberhaupt een basisplaats te verdienen. Dus wat mij betreft valt hij met de hoge verwachtingen een beetje tegen. Dat bedoel ik te zeggen.

En ik ben natuurlijk blij dat hij zijn best doet. Dat hoort gewoon de standaard te zijn. 110% knallen. Maar wat mij betreft is het nog net niet allemaal.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 okt 2019, 16:52

Ik denk ook dat Guti nog veel beter kan, maar laten we ook eerlijk wezen: hij heeft pas sinds begin dit seizoen de kans gekregen zich een aantal weken te laten zien en in het elftal te groeien. Je zag in die weken echt wel dat Gutiérrez een ontzettend goeie speler kan zijn. Nu zal hij Hendrix weer uit de basis moeten gaan spelen, maar als hij de vorm van voor z'n blessure kan hervinden, dan moet dat wel lukken.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 115 times

Bericht door Mouth of the south » 08 okt 2019, 17:04

Guti is een jongen die je erbij kunt hebben. Niet meer, niet minder. Toen hij kwam, had ik er veel meer van verwacht. De exceptionele connectie met Lozano heb ik precies 1 keer gezien: uit tegen Ado.

Dat hij niet eerder de kans heeft gekregen is onzin. Hij kon het tempo van de ED niet aan. En nog steeds vind ik zijn handelingssnelheid aan de lage kant. Hij zal echt moeten verbeteren om een onbetwiste basisspeler te worden. Niet alleen defensief, maar ook offensief verwacht ik meer van hem. Met Malen en Bergwijn heeft hij toch jongens voor zich die hij in principe zou moeten kunnen lanceren.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 425 times
Been thanked: 473 times

Bericht door El Sordo » 08 okt 2019, 17:49

In alle opzichten veruit de beste speler op die positie momenteel. Hopelijk kan hij de lijn van voor zijn blessure doorzetten. Alle vertrouwen in ook.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 okt 2019, 17:54

El Sordo schreef:
08 okt 2019, 17:49
In alle opzichten veruit de beste speler op die positie momenteel. Hopelijk kan hij de lijn van voor zijn blessure doorzetten. Alle vertrouwen in ook.
Nou dat vind ik niet. Op papier wel, maar in de realiteit is hij vooralsnog marginaal beter, en zelfs daar valt over te discussieren. Ik vind Rosario de laatste maand beter spelen met Hendrix naast hem dan met Guti naast hem. Wat mij enorm opvalt overigens.

De Lozano - Guti connectie heb ik inderdaad ook alleen maar uit tegen ADO gezien. Dat was spectaculair maar sindsdien vrijwel niks meer van gezien. Wellicht ook omdat of Guti niet speelden en/of Lozano op rechts werd gedumpt. En inderdaad zijn handelingssnelheid is laag; met druk er op was het vaak te slap. Daarin zie ik overigens wel verbetering sinds deze zomer. Nu ook nog eens wat meer beweging en aanvallend meer brengen, wie weet dat hij dan onmisbaar gaat worden.

Voorlasnog is het een soort Pereiro: hoge verwachtingen, bij vlagen zie je zijn kwaliteit, maar over the whole valt het toch een beetje tegen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 okt 2019, 18:01

De connectie tussen Lozano en Gutiérrez is ook enorm opgeblazen. Natuurlijk zijn het dikke vrienden, kenden ze elkaar en weten ze elkaar wat makkelijker te vinden, maar ook bij Pachuca heeft Guti in twee of zelfs drie seizoenen 'maar' 6 assists op Lozano gegeven. Dat valt dus nog wel mee gezien het tijdsbestek. Dan zou je dus met hetzelfde gemak over een Doan-Malen- of Bergwijn-Malen-connectie kunnen spreken, maar dat doen we ook niet.

Het grootste verschil is echter speelstijl. Bij Pachuca had Lozano veel meer ruimte achter de defensie, iets waar Gutiérrez heel goed gebruik van kon maken met z'n passes. Dat is ook z'n grootste wapen en ook afgelopen zondag heb ik gewoon weer drie succesvolle passes in de diepte gezien. Maar dat is een beetje het dingetje: de aanvallers bij PSV kregen niet vaak zoveel ruimte, waardoor Gutiérrez z'n allergrootste wapen niet zo vaak kan inzetten. En als die ruimte er wél is, dan moet Gutiérrez eerst nog maar eens die bal aan de voet hebben.

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times

Bericht door ElChucky » 08 okt 2019, 18:27

Ik vind ook dat hij veel te weinig diepgang heeft. En juist bij dat punt weet ik niet of dat door hem komt of door instructies van MVB. Ik denk als is wat meer eroverheen gaat en in de 16 komt dat hij veel meer zijn stempel kan gaan drukken.

Nu kan ie vaak alleen maar obligate balletjes geve omdat het voorin allemaal op elkaar staat. Ons middenveld moet dynamischer worden. Hierin voorzie ik belangrijke rollen voor Thomas, Guti en Mo.
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 okt 2019, 18:32

ElChucky schreef:
08 okt 2019, 18:27
Ik vind ook dat hij veel te weinig diepgang heeft. En juist bij dat punt weet ik niet of dat door hem komt of door instructies van MVB. Ik denk als is wat meer eroverheen gaat en in de 16 komt dat hij veel meer zijn stempel kan gaan drukken.

Nu kan ie vaak alleen maar obligate balletjes geve omdat het voorin allemaal op elkaar staat. Ons middenveld moet dynamischer worden. Hierin voorzie ik belangrijke rollen voor Thomas, Guti en Mo.
Precies. Zie AZ; dat middenveld is zo dynamisch en altijd in beweging. Echt fijn om te zien. Bij PSV zijn we wel erg sterk afhankelijk van de voorste 4. Die gelukkig echte top zijn oke.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 08 okt 2019, 23:07

Meer werklust, maar ook minder werklust, meer diepgang, meer scorend vermogen, meer assists. Moet ik nog meer noteren, of is dit goed en kan ik dit zo doorgeven aan Guti?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 08 okt 2019, 23:29

Drs. Ykhim schreef:
08 okt 2019, 23:07
Meer werklust, maar ook minder werklust, meer diepgang, meer scorend vermogen, meer assists. Moet ik nog meer noteren, of is dit goed en kan ik dit zo doorgeven aan Guti?
Het kan er mee door. Als hij ook nog de thee kan zetten in de rust, dan is dat meegenomen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 633 times
Been thanked: 797 times

Bericht door ruuddevil » 09 okt 2019, 06:44

En mevrouw Van Bommel heeft last van haar rug, of hij die een massage kan geven.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 09 okt 2019, 13:14

Het geweldige en ontzettend dynamische middenveld van AZ heeft maar liefst 5 goals en 0 assists achter hun naam, waarbij die 5 goals allemaal penalty's betreft die door Koopmeiners zijn gescoord. Zelfs de verdedigers van AZ hebben betere cijfers op dat gebied (als je de penalty's weglaat).

AZ heeft 19 goals gemaakt, haal daar de 5 penalty's af en je houdt 14 goals over. Daarvan zijn er 12 gemaakt door 3 aanvallers van AZ; Stengs (2), Idrissi (6) en Boadu (4).
Maar PSV is erg sterk afhankelijk van de aanvallers?

Ter vergelijking:
Het middenveld van PSV staat op 5 goals en 3 assists, zonder penalty's.

PS: Dumfries heeft 3 goals en 2 assists op zijn naam. De rechtsback van PSV is dus bij net zoveel goals direct betrokken als het gehele middenveld van AZ.
Om het even allemaal in perspectief te zetten.

PPS: Om niet geheel offtopic te raken, Guti heeft 1 goal achter zijn naam :mrgreen:

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 09 okt 2019, 13:28

Ren Höek schreef:
09 okt 2019, 13:14
Het geweldige en ontzettend dynamische middenveld van AZ heeft maar liefst 5 goals en 0 assists achter hun naam, waarbij die 5 goals allemaal penalty's betreft die door Koopmeiners zijn gescoord. Zelfs de verdedigers van AZ hebben betere cijfers op dat gebied (als je de penalty's weglaat).

AZ heeft 19 goals gemaakt, haal daar de 5 penalty's af en je houdt 14 goals over. Daarvan zijn er 12 gemaakt door 3 aanvallers van AZ; Stengs (2), Idrissi (6) en Boadu (4).
Maar PSV is erg sterk afhankelijk van de aanvallers?

Ter vergelijking:
Het middenveld van PSV staat op 5 goals en 3 assists, zonder penalty's.

PS: Dumfries heeft 3 goals en 2 assists op zijn naam. De rechtsback van PSV is dus bij net zoveel goals direct betrokken als het gehele middenveld van AZ.
Om het even allemaal in perspectief te zetten.

PPS: Om niet geheel offtopic te raken, Guti heeft 1 goal achter zijn naam :mrgreen:
Ho-ho, niet aankomen met je logica en feiten. Dit is een discussiebord. Subjectiviteit en onderbuikgevoelens graag.

Plaats reactie