Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
10. Nilis
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 123 times
Been thanked: 39 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door 10. Nilis » 12 dec 2019, 19:48

Wie wel? Onzinnig om spelers individueel te beoordelen zolang Van Bommel de trainer is

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 12 dec 2019, 19:49

ruuddevil schreef:
12 dec 2019, 19:46
Gaat niet alleen om dat moment. Wat brengt hij nou? Helemaal niks.
Wie wel?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 dec 2019, 19:53

Die pass op Bergwijn. Die was geweldig.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 12 dec 2019, 21:40

Ihattaren mag die bal daar nooit geven, maar Guti lost het ook absoluut niet goed op. Tel daar bij op dat Unnerstall die bal gewoon moet hebben en het vat eigenlijk deze wedstrijd samen. Verder zie je overduidelijk dat hij zelfvertrouwen mist, hij kan echt beter dan dit. De vraag is wel hoeveel beter.

Mouth of the south
International
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 12 dec 2019, 21:42

Guti maar snel terugsturen naar Mexico. Kost weer een tegendoelpunt, is zo langzaam als een slak en heeft de draaicirkel van een tractor.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 13 dec 2019, 21:37

Speelde geweldig de eerste weken net als zoveel spelers. En toen ineens (na die blessure) een terugval.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 13 dec 2019, 22:09

Afellay_Amrabat schreef:
13 dec 2019, 21:37
Speelde geweldig de eerste weken net als zoveel spelers. En toen ineens (na die blessure) een terugval.
Geweldig?
2 goede wedstrijden tegen matige tegenstanders.

En toen hij vroeg in het bekertoernooi moest spelen afgelopen seizoen bakte hij er al helemaal niks van.
Wat een drama was dat. In zijn 5e week bij PSV.

Wat Gijp en Boskamp net ook al aangaven in VI. Ze moeten snel afscheid nemen van Guti. Dat word nooit meer iets.
Is gewoon middelmaat, draait constant elke kant uit met de bal om hem vervolgens terug of breed te spelen. Heeft totaal geen creativiteit of handelingssnelheid. Hij heeft niet de kwaliteiten om iets toe te kunnen voegen aan PSV.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 13 dec 2019, 22:18

cocufan1 schreef:
13 dec 2019, 22:09
Afellay_Amrabat schreef:
13 dec 2019, 21:37
Geweldig?
2 goede wedstrijden tegen matige tegenstanders.

En toen hij vroeg in het bekertoernooi moest spelen afgelopen seizoen bakte hij er al helemaal niks van.
Wat een drama was dat. In zijn 5e week bij PSV.

Wat Gijp en Boskamp net ook al aangaven in VI. Ze moeten snel afscheid nemen van Guti. Dat word nooit meer iets.
Is gewoon middelmaat, draait constant elke kant uit met de bal om hem vervolgens terug of breed te spelen. Heeft totaal geen creativiteit of handelingssnelheid. Hij heeft niet de kwaliteiten om iets toe te kunnen voegen aan PSV.
Ik heb het over dit seizoen. Speelde geweldig aan het begin tot aan zn blessure. Mijn mening dan ;).

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 14 dec 2019, 00:25

Guti zie ik best goed functioneren als linksmid in een punt naar achteren, met een waterdrager op vm die het vuile werk opknapt. In onze huidige formatie zie ik geen plek voor hem, te weinig verdedigende kwaliteiten als onderdeel van "het blok" en te weinig creativiteit en scorend vermogen voor 10.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 14 dec 2019, 12:19

Persepolis schreef:
14 dec 2019, 00:25
In onze huidige formatie zie ik geen plek voor hem, te weinig verdedigende kwaliteiten als onderdeel van "het blok"
Voor zijn handblessure was Guti zo ongeveer in zijn eentje het middenveld en wist hij een record aan onderscheppingen achter zijn naam te zetten. Hoe verklaar je dat?

De huidige tactiek van PSV is het grote probleem voor Guti.
Hij krijgt geen vertrouwen en ritme en daarbij blijft de verdediging hangen en rent de aanval naar voren, hierdoor wordt het veld veel te groot en verzuipt Guti. Maar dat geldt voor bijna iedere middenvelder.
Zodra het veld klein wordt gehouden is Guti een meerwaarde, ook verdedigend.

Mede hierom is het mij een raadsel waarom Baumgartl niet meer speelt, in tegenstelling tot Schwaab durft Baumgartl wel vooruit te verdedigen. Dit seizoen thuis tegen Vitesse leek het spel bijvoorbeeld echt ergens op, met Viergever en Baumgartl die tot de middenlijn verdedigden en aanvallers die meteen omschakelden bij balverlies. Hierdoor bleef het veld klein en werd Vitesse weggespeeld. Helaas bleek dit een incident en krijgen bepaalde spelers ook geen vertrouwen van Van Bommel.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 14 dec 2019, 12:25

Ren Höek schreef:
14 dec 2019, 12:19
Persepolis schreef:
In onze huidige formatie zie ik geen plek voor hem, te weinig verdedigende kwaliteiten als onderdeel van "het blok"
Voor zijn handblessure was Guti zo ongeveer in zijn eentje het middenveld en wist hij een record aan onderscheppingen achter zijn naam te zetten. Hoe verklaar je dat?

Hij krijgt geen vertrouwen en ritme en daarbij blijft de verdediging hangen en rent de aanval naar voren, hierdoor wordt het veld veel te groot en verzuipt Guti. Maar dat geldt voor bijna iedere middenvelder.

Mede hierom is het mij een raadsel waarom Baumgartl niet meer speelt, in tegenstelling tot Schwaab durft Baumgartl wel vooruit te verdedigen. Dit seizoen thuis tegen Vitesse leek het spel bijvoorbeeld echt ergens op, met Viergever en Baumgartl die tot de middenlijn verdedigden en aanvallers die meteen omschakelden bij balverlies. Hierdoor bleef het veld klein en werd Vitesse weggespeeld. Helaas bleek dit een incident en krijgen bepaalde spelers ook geen vertrouwen van Van Bommel.

Record aan onderscheppingen, zeker tegen laagvliegers? Record aan balverlies bedoel je.

Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat dit geen PSV niveau is. Mist handelingssnelheid en creativiteit.
Het draait maar met de bal, om vervolgens een balletje breed of terug te geven.

En als hij een keer voorruit speelt duurt het zodanig lang dat de tegenstander er allang op geanticipeerd heeft.

Zoals Gijp en Boskamp gister ook al aangaven, Guti moeten ze snel afscheid van nemen. Dat gaat nooit meer iets worden.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Bericht door koetje » 14 dec 2019, 12:38

Was in Mexico de man die de bal tussen de twee CV's kwam ophalen en vanuit daar het spel verdeelde. Je hebt dan meer ruimte en je blik is gericht naar voren. Het overgrote deel van de passes gaat ook naar voren.

Cocu speelde ook op die manier. Bij Van Bommel speel je met twee verdedigende middenvelders op dezelfde lijn. Dat vraagt andere kwaliteiten en de bal gaat wat vaker breed.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 14 dec 2019, 12:53

Mensen die blijven ontkennen dat Guti begin dit seizoen veruit de beste middenvelder was van PSV snappen er bijzonder weinig van.

Tot zijn handblessure ongenaakbaar. Daarna al dat vertrouwen wat hij heeft opgebouwd weer verloren omdat Van Bommel niet wist hoe snel hij Hendrix een basisplaats moest geven en liet behouden.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 14 dec 2019, 13:05

Maikel_91 schreef:
14 dec 2019, 12:53
Mensen die blijven ontkennen dat Guti begin dit seizoen veruit de beste middenvelder was van PSV snappen er bijzonder weinig van.

Tot zijn handblessure ongenaakbaar. Daarna al dat vertrouwen wat hij heeft opgebouwd weer verloren omdat Van Bommel niet wist hoe snel hij Hendrix een basisplaats moest geven en liet behouden.
Jammer om te horen dat ik er bijzonder weinig van begrijp dan.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 14 dec 2019, 13:06

Kan je ook niks aan doen.

Vind Guti op dit moment ook niet voldoen. Maar ontkennen dat hij eerder dit seizoen de beste middenvelder was is gewoon ridicuul.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 14 dec 2019, 13:08

Ik mis bij Gutierrez wel handelingssnelheid, voetballend vermogen en passend vermogen. Of ik had hier in ieder geval meer van verwacht en dat hij dit zou kunnen toevoegen aan dit PSV en zo zijn meerwaarde zou gaan creëren. Dat is me toch wel heel erg tegengevallen. Het wordt nog versterkt omdat Van Bommel het niet voor elkaar krijgt de meeste en met name de buitenlandse spelers beter te laten voetballen en zelfs juist slechter. Dat versterkt het ook nog eens allemaal. Maar ik ben bang dat met een nieuwe trainer waar hij vertrouwen van zou krijgen hij een redelijke speler voor PSV zou kunnen zijn, maar wel eentje met beperkingen. Daar heb ik hem in zijn basiseigenschappen te weinig op exceptionele dingen kunnen betrappen.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 14 dec 2019, 13:33

Ren Höek schreef:
14 dec 2019, 12:19
Persepolis schreef:

Voor mij ook een raadsel. Wellicht heeft het woord ‘vooruit’ er wat mee te maken. Volgens mij is Bommel daar niet zo van. :shock:

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 273 times

Bericht door Jwoeloe » 15 dec 2019, 16:56

Mijn complimenten. Was zeker niet foutloos, maar liet zich in ieder geval niet op strijdlust aftroeven. Vocht er echt voor. Dat is heel vaak anders geweest. Dat is de Guti die willen zien en eerder dit seizoen even zagen (tot Van Bommel hem passeerde na zijn blessure). Nu dit doortrekken en bepalender worden vanuit het middenveld, al zal hij wel zijn plek verliezen aan Thomas die tot nu toe de beste indruk maakt op het middenveld.

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 18 dec 2019, 21:09

Avondje vrijaf na de kleinering van Van Bommel afgelopen zondag?

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 18 dec 2019, 22:17

Niet fit als ik het goed begreep.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 18 dec 2019, 22:18

Zijn vlechtje moet overnieuw.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 31 dec 2019, 13:43

Benieuwd of hij verhuurd wordt. Lijkt me niet.

cocufan1
Nationale topspeler

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 31 dec 2019, 19:21

Ardbeg schreef:
31 dec 2019, 13:43
Benieuwd of hij verhuurd wordt. Lijkt me niet.
Huren denk ik niet. Maar als ze een goed bedrag voor deze middelmaat bieden zal hij vast wel weg mogen.
Maar dat zal nu geen club aandurven met deze zwakke spel vertragende balletje terug en breed speler.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 147 times
Been thanked: 280 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 01 jan 2020, 14:58

Ik vond hem in het begin van het seizoen erg sterk. Daarbij lijkt het mij een erg goede gast, dus als ie weer die vorm van augustus-september terugvindt, is ie wat mij betreft zonder discussie basisspeler.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 01 jan 2020, 15:02

Bij Gutierrez mis ik toch wel de handelingssnelheid en de verdedigende slimmigheid / positionering. Mijn verwachtingspatroon lag wel hoger dan tot nu toe wat ik van hem gezien heb. Dit seizoen begon hij redelijk, maar was het ook weer niet super goed. Ik had daarnaast ook wat vaker goede passes van hem willen zien wat toch zijn kracht behoort te zijn.

Of hij het bij PSV gaat redden durf ik niet te zeggen. Een andere trainer kan het verschil maken en dan is het de vraag hoe goed hij is. Wat betreft eventuele interesse zou dat toch nog wel moeten lukken aangezien hij Mexicaans international is. Op zich kan PSV het zich veroorloven om 1 verdedigende middenvelder deze winter te laten gaan. Voor komende zomer is een vertrek van 1 of 2 verdedigende middenvelders juist gewenst om naast het benodigde geld deze positie ook te gaan versterken wat nodig is voor een sterker en stabieler PSV.

Plaats reactie