Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 754 times
Been thanked: 827 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door El Sordo » 24 feb 2020, 11:05

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat hij handelingssnelheid tekort komt is ook schromelijk overdreven; hij past wellicht niet perfect in de rol die hij het afgelopen jaar heeft gekregen, maar heeft ook daar prima wedstrijden op de mat gelegd. Zeker voor iemand die zelden echt wedstrijdritme heeft kunnen opdoen. Ik ben nog steeds overtuigd van zijn kwaliteiten, mits juist gebruikt.

Als je voor volgend jaar flink investeert in een VCM en pna gaat spelen met Guti en Mo, kan dat zomaar eens een meer dan prima middenveld opleveren.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 24 feb 2020, 11:06

Ykhim schreef:
24 feb 2020, 10:59
cocufan1 schreef:
24 feb 2020, 08:08
Hij is niet goed genoeg voor PSV. Dat heeft niks met vertrouwen te maken.
Je ziet gewoon dat hij handelingssnelheid en voetballend vermogen tekort komt.
Sorry, wat? Gutiérrez komt voetballend vermogen tekort?
Terechte constatering van Cocufan1. In de langzame Mexicaanse competitie was Guti misschien goed. In de Eredivisie gaat het echter allemaal net een tandje sneller. Hij heeft simpelweg te veel tijd nodig. En dat hoort toch echt bij voetballend vermogen.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1052 times
Been thanked: 1174 times

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 11:14

Op internationaal podium gaat het hem ook niet slecht af, dus mensen kunnen het argument over de Liga MX mooi in de koelkast zetten. Sowieso moeten we het niveauverschil niet overdrijven, zoveel sneller gaat het hier echt niet hoor. Op een aantal facetten (met name tactisch) worden hier andere dingen gevraagd. Maar luister eens naar Vincent Janssen over het niveau van de Liga MX en je weet genoeg: zoveel makkelijker is het daar niet.

Maar dat Gutiérrez voetballend vermogen zou missen is hetzelfde als stellen dat Nederland een tekort heeft aan rivieren.
#WelkomThuisGini

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 24 feb 2020, 11:20

Ho Yhkim, ik heb nergens gezegd dat er een niveauverschil is tussen de Mexicaanse en Nederlandse competitie. Het gaat alleen sneller in Nederland. Dat is een onderdeel van het spel. Net zoals het nog weer sneller gaat in Engeland. Al is daar wel een kwaliteitsverschil uiteraard. Ook Alvarez heeft moeite met de NL competitie. En dan vooral met het spelen met veel ruimte in de rug.

Ik zou ook graag willen dat Guti slaagt, maar ik zie het niet meer gebeuren. Zeker niet als volgend jaar Schmidt of een vergelijkbare Vollgas-trainer aan het roer staat.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 24 feb 2020, 11:24

Ykhim schreef:
24 feb 2020, 11:14
Op internationaal podium gaat het hem ook niet slecht af, dus mensen kunnen het argument over de Liga MX mooi in de koelkast zetten. Sowieso moeten we het niveauverschil niet overdrijven, zoveel sneller gaat het hier echt niet hoor. Op een aantal facetten (met name tactisch) worden hier andere dingen gevraagd. Maar luister eens naar Vincent Janssen over het niveau van de Liga MX en je weet genoeg: zoveel makkelijker is het daar niet.

Maar dat Gutiérrez voetballend vermogen zou missen is hetzelfde als stellen dat Nederland een tekort heeft aan rivieren.
Ik heb het anders nog niet gezien bij hem.
Gister was het ook weer zwak. Ik heb Rodriquez hem zeker 2x zien aanspreken of wijzen op een pass die niet goed was.

Het gaat allemaal veel te traag bij hem. Is geen PSV niveau.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 11:31

Mouth of the south schreef:
24 feb 2020, 11:20
Ho Yhkim, ik heb nergens gezegd dat er een niveauverschil is tussen de Mexicaanse en Nederlandse competitie. Het gaat alleen sneller in Nederland. Dat is een onderdeel van het spel. Net zoals het nog weer sneller gaat in Engeland. Al is daar wel een kwaliteitsverschil uiteraard. Ook Alvarez heeft moeite met de NL competitie. En dan vooral met het spelen met veel ruimte in de rug.

Ik zou ook graag willen dat Guti slaagt, maar ik zie het niet meer gebeuren. Zeker niet als volgend jaar Schmidt of een vergelijkbare Vollgas-trainer aan het roer staat.
Het gaat iets sneller, maar niet overdreven veel sneller. Men wil hier nogal denigrerend doen over het niveau in Zuid-Amerika of Mexico, maar Nederland stelt ook geen fluit meer voor hoor. Dan kun je Álvarez wel noemen, maar die hield zich staande op een WK en wist zelfs Neymar te neutraliseren. Maar bij Ajax zetten ze hem op '6', verwachten ze dat 'ie kan voetballen en dan zijn ze verbaasd dat het een beetje tegenvalt. Nu krijgt hij niet eens meer fatsoenlijk de kans als CV. En dat is ook waar het onder MvB bij Guti misging. Het is geen type Hendrix en dat zal hij nooit worden, dus je moet hem ook niet met hetzelfde takenpakket het veld op laten stappen.

Maar goed, Gutiérrez kan inderdaad wel inpakken als Schmidt de trainer wordt. Dat is een totale mismatch. Gelukkig staat hij er nog goed op in Mexico, dus je kan echt wel proberen 12 miljoen te vangen. Die clubs daar hebben geld zat.
#WelkomThuisGini

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 24 feb 2020, 11:32

Ykhim schreef:
24 feb 2020, 10:59
Sorry, wat? Gutiérrez komt voetballend vermogen tekort?
Het zal wel een gevolg zijn van je eerdere afwezigheid, maar cocufan1 heeft al heel vaak heel duidelijk gemaakt dat hij geen fan is van Guti (om me heel voorzichtig uit te drukken).
Hij is sowieso geen fan van de meeste PSV spelers, dat zegt ook wel iets.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2002 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 24 feb 2020, 11:51

ShovingNE2 schreef:
24 feb 2020, 06:09
Hij is nu fit, mocht het bij toeval gaan laten zien, ziet mogelijk een basisplaats in het verschiet want je weet niet hoe erg Hendrix eraan toe is: dan wil je geen risico's nemen en fouten voorkomen. Verder helemaal eens met Ykhim.

@J.B. Mexico is wel relevant: gewoon om te weten dat hij veel beter kan dan wat we hebben gezien.
Wat dat mij duidelijk maakt is dat ie een draaiend team goed meekan maar dat hij niet de speler is die de boel op sleeptouw kan nemen en zijn kwaliteiten (als die er dus zijn) ook dan kan tonen.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 11:52

Ook fout. Vraag maar aan de mensen bij Pachuca hoe ze erover denken. Guti krijgt nog elke dag dankbare berichten voor het feit dat hij ze in z'n eentje op sleeptouw nam toen het slecht ging. 'Capi, eres grande'
#WelkomThuisGini

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 feb 2020, 11:55

Vraag de mensen hier hoe ze er na 2 seizoenen Guti over denken. Het enige wat naar boven zal komen is zijn debuut met die assist op Lozano. Een beetje mager denk je niet?
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 feb 2020, 11:57

Heel mager. Maar het is belachelijk om te ontkennen wat er bewezen in zit. Dat helpt de discussie ook niet echt.
#WelkomThuisGini

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 feb 2020, 12:04

PSV is geen Sparta, waar je 2 seizoenen de kans krijgt. Sterker, zelfs bij Sparta krijg je niet eens zolang de tijd. Nee, project Guti is mislukt. En ook hij moet vrezen als een Sadilek weer terug is. Ik denk dat hij de derde keuze op die plek gaat worden en in de zomer stilletjes door de achterdeur vertrekt. Dit is gewoon niet het niveau wat we moeten nastreven. Ben heel lang geduldig met `m geweest, en iedere keer hoop je, zoek je een excuus (ja, is er lang uitgeweest. Ja, hij mist Lozano. Ja, het valt ook niet mee naast Rosario etc etc). Excuses zijn op. Als ie iets van kwaliteiten heeft dan hadden we dat toch ook hier gezien, en dan meer dan de anderhalve pot die ie in het begin speelde..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 771 times
Been thanked: 2353 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 15:24

Ik blijf erbij dat het ook deels door het systeem komt: Guti is geen controleur. Speel je met de punt naar achteren en is hij de linkermiddenvelder dan komt hij veel beter uit de verf.

Verder eens met alles wat Ykhim zegt over Guti. Er is een hoop op aan te merken en ja: er is wat voor te zeggen om hem te verkopen aangezien je nog echt wel de aankoopprijs kan terugkrijgen, maar de aanmerkingen op zijn kwaliteiten kloppen niet.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 379 times
Been thanked: 383 times

Bericht door nilssonH » 24 feb 2020, 16:18

Wat voor Rosario geldt, geldt wat mij betreft voor Guti ook: prima om als vierde optie erbij te houden komend seizoen, maar niet voor in de basis. Ik vind ze qua niveau redelijk aan elkaar gewaagd, al zijn het wel verschillende types. Dan moet je de afweging maken welke van de twee nog de meeste transferwaarde vertegenwoordigd.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 24 feb 2020, 16:27

Guti mist enorm veel handelingssnelheid, dat had je twee jaar geleden al kunnen zien. Onder druk komt hij gewoon te kort in de eredivisie, dat is een schrikbarende conclusie die je ook in oktober 2018 had concluderen. Terugkijkend op pagina 2 van dit topic hadden een aantal leden dat al goed voorspeld.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 16:51

Sommigen voorspellen standaard dat spelers niet goed genoeg zijn. Die voorspellen dan inderdaad wel een keertje iets goed.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 24 feb 2020, 17:05

ShovingNE2 schreef:
24 feb 2020, 16:51
Sommigen voorspellen standaard dat spelers niet goed genoeg zijn. Die voorspellen dan inderdaad wel een keertje iets goed.
Toch weet jij dat ik een rasoptimist ben, als ik er al geen vertrouwen heb. Zelfs de carrière van Rosario zie ik nog met positiviteit tegemoet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 17:08

Ik heb het niet specifiek over jou: ik heb pagina 2 niet bekeken. Was jij het? :D

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 951 times

Bericht door Menno1 » 24 feb 2020, 17:15

Je zag het al in de Guti samenvattingen: het oogt geweldig, die passes maar niemand gaf Guti druk. Dat is lekker passen dan.

Bij PSV zetten de tegenstanders wel druk op Guti en dan zie je keihard zijn tekortkomingen, met name in handeling snelheid.

En ja, hij zou echt op de 8 positie moeten spelen als linkshalf maar dan nog vind ik het overall gewoon tegenvallen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 286 times

Bericht door koetje » 24 feb 2020, 17:21

De transitie Zuid/Midden-Amerika naar Europa is een van de lastige dingen om in te schatten voor een scout.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 17:25

Ik denk dat je het uberhaupt niet kan inschatten.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 24 feb 2020, 17:49

ShovingNE2 schreef:
24 feb 2020, 17:08
Ik heb het niet specifiek over jou: ik heb pagina 2 niet bekeken. Was jij het? :D
8-)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 feb 2020, 17:50

Hahaha. Op het netwerk hadden we 'Het Grote Quote Jezelf Naar Het Grote Gelijk'-topic. Goud was dat. Iedere keer dat je het goed had: quoten. Geloof dat alleen @Menno1 er nooit gepost heeft.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 feb 2020, 17:56

Wat ik vooral zie de eerste pagina`s van dit topic is de vraag waarom Guti dus zo weinig speeltijd kreeg. Nou, dat weten we dan nu dus. Al het andere wat toen speelde was/is gewoon beter.
Only in it for the money

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 24 feb 2020, 18:14

Guti is eén van de spelers die bij Bommel en Faber bankt. Dat zegt mij genoeg over hem.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 951 times

Bericht door Menno1 » 24 feb 2020, 18:16

ShovingNE2 schreef:
24 feb 2020, 17:50
Hahaha. Op het netwerk hadden we 'Het Grote Quote Jezelf Naar Het Grote Gelijk'-topic. Goud was dat. Iedere keer dat je het goed had: quoten. Geloof dat alleen @Menno1 er nooit gepost heeft.
Ben ik te bescheiden voor. En dan zou ik mijn Posts verdubbelen. Geen tijd voor.

Plaats reactie