Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 07 dec 2018, 19:47

Mexicaanse avond. Guti speelt dus. Kritiek: Guti op 10 posteren is te makkelijk van Mark. Het stoort mij inderdaad. In dat geval had ik liever Malen gezien en Bergwijn centraal. Zwak besluit.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 07 dec 2018, 20:59

Kan zijn dat hij Pereiro vervangt, maar desondanks iets meer naar achteren speelt i.p.v. als nummer 10.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1529 times
Been thanked: 879 times

Bericht door J.B. » 07 dec 2018, 21:37

Wat een verademing die Guti t.o.v Pereiro. We hebben zowaar een middenveld
Triplets, it`s all about Triplets..

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Tijn » 07 dec 2018, 21:39

Heerlijke aannames en zowel vlot als secuur in de passing, heerlijk.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 dec 2018, 22:08

Zelden iemand zó mooi in een doel zien duiken :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 dec 2018, 22:09

ziege maar ook zagge schreef:Zelden iemand zó mooi in een doel zien duiken :lol:
Ja, dat kan ie dus ook :D

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 07 dec 2018, 23:30

1e helft goed, 2e helft minder, maar duidelijk dat hij wekelijks moet spelen alleen niet op deze positie, moet echt een linie terug, je mist iemand voor de goal, we worden op deze manier volledig afhankelijk qua goals van onze aanval, dit is niet de oplossing voor het middenveldprobleem.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 08 dec 2018, 00:17

Toch weer 2 assists ook. Goed, 95% van de goals kwamen op conto van Malen/Bergwijn, maar toch.

Verder prima gespeeld, voetbalt erg makkelijk. Maar ik denk dat ik ook nog wel mee had gekund in dit tempo.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 dec 2018, 00:21

Menno1 schreef:Toch weer 2 assists ook. Goed, 95% van de goals kwamen op conto van Malen/Bergwijn, maar toch.

Verder prima gespeeld, voetbalt erg makkelijk. Maar ik denk dat ik ook nog wel mee had gekund in dit tempo.
Precies, als hij key passes blijft geven. Zou ook nog es een box to box speler kunnen worden. We hebben iets in huis nu. Gaat een klasbak worden. :D

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 08 dec 2018, 01:12

Viel me op dat hij veel in de 16 van tegenstander kwam, speelde echt aanvallend. Begin van de wedstrijd vond ik dat hij vooral oog voor Lozano had, wilde te graag samen met Lozano actie maken. Maar later ging het beter ook met andere spelers.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 745 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 08 dec 2018, 08:14

Speelde echt goed, maar zoals als Menno al zegt: tegenstand ging natuurlijk helemaal nergens over. De Nederlandse competitie bestaat voor de helft uit amateur teams. Ze schieten de ballen er gewoon zelf in en die goal van Bergwijn, wat staat die keeper daar te doen...

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 08 dec 2018, 09:10

Ja, wat jammer dat we hem niet in konden zetten tegen echt sterke tegenstanders waarin ons middenveld wel wat extra's had kunnen gebruiken... :roll:

Ik vermoed dat Van Bommel zo lang aan Pereiro vasthield omdat hij stiekem dacht dat hij, in tegenstelling tot Cocu, wél tot hem door zou kunnen dringen.
Nu heeft ook Mark toe moeten geven dat het toch echt aan Gaston ligt.

Maar goed, punt is dat dat ten koste is gegaan van belangrijke speeltijd voor Guti. :(

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 08 dec 2018, 10:10

Goede speler. Zou best wel eens de resterende wedstrijden tot de winterstop kunnen gaan spelen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1715 times
Been thanked: 607 times

Bericht door Ren Höek » 08 dec 2018, 10:12

Guti speelde een prima wedstrijd, laat hem dus maar lekker staan.
Hij heeft echt een geweldige pass in de voeten en positioneel is hij ook erg sterk. Soms hapte hij te makkelijk en stapte hij te snel in, waardoor zijn tegenstander hem voorbij kon spelen. Maar zijn meerwaarde is duidelijk.

Hij kwam ook opvallend vaak in de buurt van de 16 van de tegenstander, dus ik ben het er niet mee eens dat iemand voor de goal werd gemist.
Mercer schreef:Guti op 10 posteren is te makkelijk van Mark. Het stoort mij inderdaad. In dat geval had ik liever Malen gezien en Bergwijn centraal. Zwak besluit.
voskat schreef:Ik vermoed dat Van Bommel zo lang aan Pereiro vasthield omdat hij stiekem dacht dat hij, in tegenstelling tot Cocu, wél tot hem door zou kunnen dringen.
Maar goed, punt is dat dat ten koste is gegaan van belangrijke speeltijd voor Guti. :(
Het zal wel aan mij liggen, maar hier begrijp ik dus niets van.

Monty Python
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door Monty Python » 08 dec 2018, 13:59

voskat schreef:Ik vermoed dat Van Bommel zo lang aan Pereiro vasthield omdat hij stiekem dacht dat hij, in tegenstelling tot Cocu, wél tot hem door zou kunnen dringen.
Het zal wel aan mij liggen, maar hier begrijp ik dus niets van.[/quote]

Dat ligt inderdaad aan jou. Trainers hebben de illusie dat ze het karakter van voetballers bij kunnen schaven. Gerets zei ooit dat hij een keer zou gaan drinken met Khoklov en dat alles goed zou komen. Nee, zo werkt het niet. Perreiro heeft 0 doorzettingsvermogen en dat zit helaas in zijn karakter.
Het vergeefs vasthouden aan Gaston ging ten koste van een rasvoetballer die op de bank zat te verpieteren. Onze Guti.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 dec 2018, 14:32

Als dat zo is (wat goed kan) dan kan ik nog niet zo zeker stellen dat Mark dat verkeerd ingeschat heeft, ik heb dit seizoen tot nu toe nl. een veel actievere Pereiro gezien dan ooit tevoren.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 08 dec 2018, 19:32

Ik vind het goed dat een speler vertrouwen blijft krijgen na een paar mindere wedstrijden. Is zeer goed voor een groep. Juist dat vele wisselen brengt een hoop onrust (en puntverlies) met zich mee. Ik vind ook niet dat Van Bommel te lang aan Pereiro heeft vastgehouden. Desalniettemin is er ook een keer een klaar en zou het nu de beurt moeten zijn voor Gutierrez de komende tijd en i.i.g. tot de winterstop.

cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 08 dec 2018, 20:24

Het was een verademing tegenover Pereiro.

Met Guti staat er ineens een man meer in het veld. Met Pereiro speelde PSV toch zeker meer dan een halve wedstrijd met 10 man.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Tijn » 08 dec 2018, 20:51

Wel bijzonder dat we nu weer een speler toch in een andere rol zetten dan waar hij eigenlijk hoort te staan. Guti deed het goed gisteren omdat hij geweldig kan ballen, goede aannames en fijne passes, maar het is geen nummer 10. Op Pereiro na hebben we volgens mij geen echte nummer 10, dus waarom dan niet met de punt naar achteren spelen in het vervolg.

SRF
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Bericht door SRF » 08 dec 2018, 21:04

Tijn schreef:Wel bijzonder dat we nu weer een speler toch in een andere rol zetten dan waar hij eigenlijk hoort te staan. Guti deed het goed gisteren omdat hij geweldig kan ballen, goede aannames en fijne passes, maar het is geen nummer 10. Op Pereiro na hebben we volgens mij geen echte nummer 10, dus waarom dan niet met de punt naar achteren spelen in het vervolg.
Om met de punt naar achteren te kunnen spelen heb je wel een echte regisseur nodig, een type Guardado. Cocu ging al met de punt naar voren spelen omdat Hendrix in de punt naar achteren niet werkte. De enige die ik de Guardado rol over zie nemen is Gutierrez, maar als je dan vervolgens Rosario en Hendrix vóór hem zet mis je helemaal teveel stootkracht vanuit je middenveld vind ik.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door voskat » 09 dec 2018, 01:15

Guti, Rosario en De Jong... en voorin Lozano, Malen en Bergwijn.

Dat heeft Van Bommel al een paar keer geprobeerd en dat klikte goed. Vaker doen, zeg ik.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1715 times
Been thanked: 607 times

Bericht door Ren Höek » 09 dec 2018, 10:09

Monty Python schreef:Trainers hebben de illusie dat ze het karakter van voetballers bij kunnen schaven.
Dus omdat Gerets ooit iets doms heeft gezegd gaan alle trainers van hetzelfde uit? Helemaal niet enorm generaliserend verder, maar handig om te weten dat blijkbaar alle trainers dezelfde fouten maken.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 745 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 09 dec 2018, 12:12

Denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Enerzijds omdat het nu eenmaal wordt gezien als een onderdeel van het trainersvak, spelers beter maken. Anderzijds omdat het de menselijke natuur is, we denken dat mensen kunnen veranderen, maar dat blijkt vaak toch niet zo te zijn.

Monty Python
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door Monty Python » 10 dec 2018, 16:34

Ja Ren, zo werkt dat in het leven. Het karakter van een persoon is al gevormd op het moment dat hij in PSV 1 staat. Niet alleen in het voetbal, maar in het hele leven. Ik heb trouwens nergens gezegd dat ik het een domme uitspraak vond, dat maak jij er van.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 10 dec 2018, 20:01

Tijn schreef:Wel bijzonder dat we nu weer een speler toch in een andere rol zetten dan waar hij eigenlijk hoort te staan. Guti deed het goed gisteren omdat hij geweldig kan ballen, goede aannames en fijne passes, maar het is geen nummer 10. Op Pereiro na hebben we volgens mij geen echte nummer 10, dus waarom dan niet met de punt naar achteren spelen in het vervolg.
Mauro is een nummer 10. Die ik best wel eens vaker wil zien spelen eigenlijk. Ik denk dat een middenveld Pereiro EN Guti niet fel genoeg is, maar dat gek genoeg een middenveld Guti en Mauro wel kan lukken. Mauro is lichter als Pereiro, maar er zit wel meer felheid in en gif dan bij onze Uru vriend.

Kans dat dit ook gaat gebeuren is vrij nihil trouwens, van Bommel gebruikt Mauro maar zelden in zijn opstelling of zelfs als wissel. Helaas.

Plaats reactie