Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door Ykhim » 17 mei 2020, 15:03

Dat je klaar bent met Guti wil niet zeggen dat er geen verzachtende omstandigheden waren. Dat is alles wat ik zeg. Je kan iemand niet systematisch krenken en afzeiken, en proberen om te turnen tot een voetballer die hij niet is, om vervolgens te constateren dat e.e.a. er niet uit komt. Het is geen type Hendrix en zo moet hij niet gebruikt worden, maar het gebeurde wel. Hij is een type Guti en laten we eerlijk zijn: hoeveel kansen in zo'n rol heeft hij werkelijk gehad? Ongeveer nul. Dat is van Bommel aan te rekenen, net als het feit dat Mark geen flauw idee heeft hoe om te gaan met gevoelsmensen.

De andere kant van het verhaal is dat Guti in defensief opzicht niet goed genoeg is. Niet betrouwbaar genoeg, altijd als geile puppy achter die bal aan en weinig oog voor de situatie om hem heen. Bij Pachuca kwam hij daar mee weg - ook omdat het middenveld op zijn kwaliteiten ingericht werd - maar bij PSV moet je meer brengen in dat opzicht. Is hij niet in geslaagd. Nu krijgen we een trainer die nog hogere eisen stelt en dan is een vertrek de beste optie.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 384 times

Bericht door PCGC » 17 mei 2020, 15:04

Waardeloze voetballer, klaar.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 491 times
Been thanked: 527 times

Bericht door El Sordo » 17 mei 2020, 15:07

Volgens mij legt Ykhim de schuld niet primair bij Van Bommel. Het is overigens net zo makkelijk om de geschetste situatie niet mee te nemen en het lekker binair te benaderen; het is een ongelukkig wisselwerking geweest een opeenstapeling van beroerde omstandigheden en óók dat kan best hebben doorgewerkt in de periode waarin Faber aan het roer stond. Afijn, ik zou hem er graag bijhouden, maar het lijkt voor Guti inderdaad beter om uit te kijken naar een andere club. Wellicht is een gesloten beurzen-oplossing in Mexico inderdaad een optie.

Mouth of the south
International
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 15:38

De laatste mail van Ykhim vind ik een stuk realistischer. Er zijn verzachtende omstandigheden. Zeker. Alleen is Guti een softie die te vaak de bal verliest op gevaarlijke plaatsen. Voor alle partijen is het beter om afscheid te nemen.

Latino's brengen vaak grinta. De scouts van PSV mogen daar eens beter op gaan letten. Bij Lozano was dat dik in orde. Pereiro had het totaal niet. En Guti dus ook niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 17 mei 2020, 16:00

Blijft zonde. Maar dat had ik bij Pereiro nog meer. Die liet veel vaker momenten van absolute klasse zien. Samen met Reis toch wel de spelers waarvan ik dacht: dit worden absolute wereld toppers. Maar die het dus niet werden. Door hun zelf en ook wel beetje door omstandigheden.

Bij Guti heb ik dat minder. Al heb ik wel het idee dat hij beter kon. Zit meer in de Maher hoek kwa vergelijking. Al met al blijft het zonde maar als je er nu geld of Macias voor kan terug krijgen dan doe je alsnog redelijk goede zaken.

Macias lijkt mij een buitenkansje. Ja we hebben te veel spitsen dan maar dan verkoop je maar Lammers. Of Romero. Of beiden.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 17 mei 2020, 16:05

Grotendeels mee eens hoor. Ik vind kwalificaties als “softie”, “slaapzak”, “waardeloos” altijd wat treurig, maar dat zal wel aan mij liggen. Daarbij, als we “de bal verliezen op belangrijke plekken” als uitgangspunt nemen, kunnen we afscheid nemen van nog eens zes basisspelers. Er bestaat overigens geen archetypische ‘latino‘, als we daar eens vanaf stappen scheelt dat in de toekomst veel ergernis, wellicht. ;)

Macias ruilen voor Lammers en/of Romero lijkt me momenteel, en indien mogelijk, een no-brainer.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 17 mei 2020, 16:10

Ardbeg schreef:
17 mei 2020, 10:22
Menno1 schreef:
17 mei 2020, 08:18

Dit is wel een erg fijne speler hoor. Als je Romero en Guti kan slijten en je krijgt hem er voor in de plaats plus een mid, dan ben je spekkoper. Was pas 19 hier.
Wat weet je van hem buiten dit filmpje dan?
Dat Vennegoor hem al jaren geleden gescout had op een internationaal toernooi

Dat hij door Chivas was uitgeleend aan Leon en daar ongelooflijk presteerde op 19 jarige leeftijd

Dat hij in Januari daarom terug mocht naar Chivas en een verbeterd contract kreeg. En daarom moeilijk kan geloven dat deze speler als ruil object wordt aangeboden.

Vrij complete spits. Technisch vaardig. Schiet met beide benen zuiver. Goed afstandsschot. Positionering en balans uitstekend. Ik vind hem completer als Romero, dat ik meer een sluipschutter vind.

Wel speelde hij bij Leon beter als nu bij Chivas, dus met wat cynisme kan je zeggen dat het een op lievig was. Maar het joch is pas 20. In een competitie waar scoren lastig is (vraag maar aan Janssen) is het razend knap wat hij bij Leon presteerde. En het waren zeker geen mazzel goaltjes.

Maar denk eerlijk gezegd dat hij niet nodig is NU en dat het hele verhaal dan ook onzin is. Puur economisch zou ik een ruil met Guti graag zien. Guti is 4 miljoen waard. Als je voor die prijs Macias kan halen dan moet je dat eigenlijk altijd doen

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 266 times
Been thanked: 290 times

Bericht door TomPSV » 17 mei 2020, 16:33

Ik heb het gevoel dat de volgende hype is ontstaan op dit forum.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 16:43

El Sordo schreef:
17 mei 2020, 16:05
Grotendeels mee eens hoor. Ik vind kwalificaties als “softie”, “slaapzak”, “waardeloos” altijd wat treurig, maar dat zal wel aan mij liggen. Daarbij, als we “de bal verliezen op belangrijke plekken” als uitgangspunt nemen, kunnen we afscheid nemen van nog eens zes basisspelers.
Dat is ook precies de reden waarom we afscheid nemen van Schwaab en hopelijk ook van Boscagli en Rosario.

Er bestaat overigens geen archetypische ‘latino‘, als we daar eens vanaf stappen scheelt dat in de toekomst veel ergernis, wellicht. ;)

mmm, altijd gedacht dat er veel pit in Latino´s zit. En Latina´s niet te vergeten :P

Macias ruilen voor Lammers en/of Romero lijkt me momenteel, en indien mogelijk, een no-brainer.

Eens

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 16:45

#GutioutMaciasin

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 mei 2020, 17:01

Over handelingssnelheid klagen en dan wel Macias binnen willen halen. Ja, nee, helder :lol:

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 17 mei 2020, 17:31

Ykhim schreef:
17 mei 2020, 17:01
Over handelingssnelheid klagen en dan wel Macias binnen willen halen. Ja, nee, helder :lol:

En die straks weer massaal afzeiken hier.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 17 mei 2020, 17:48

Ipv Macias wellicht proberen om Chucky uit zijn Italiaanse lijden te verlossen en een jaar te huren? Huisje in Eersel aanbieden en samen met Malen voorin elk elftal kapot laten spelen. En passant proberen Bruma, Guti, Boscagli en Lammers te verkopen en voor dat geld een LB en CM en evt. een CV oppikken. Gakpo als eerste invaller voorin en volgend jaar Madueke doorschuiven. Voila :mrgreen: .

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 17 mei 2020, 17:51

Waarom zou Lammers verkocht moeten worden? Die wil ik nog wel over een langere periode de kans geven na zo'n zware blessure.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 17 mei 2020, 18:00

Op welke positie? Zou kunnen als Schmidt met twee spitsen gaat spelen.

TomPSV
Nationale topspeler

Bericht door TomPSV » 17 mei 2020, 18:03

ShovingNE2 schreef:
17 mei 2020, 18:00
Op welke positie? Zou kunnen als Schmidt met twee spitsen gaat spelen.
Lammers is geen echte spits, maar dat vind ik van Malen al helemaal niet. Hoewel hij wel even fenomenaal presteerde daar, al vloog toen echt alles erin. Malen en Gakpo vanaf de zijkanten en Lammers in de punt kan ook.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Jwoeloe » 17 mei 2020, 18:05

Lammers moet wel anders gaan spelen dan afgelopen jaar. Niet alleen het niveau moet omhoog maar ook zijn spel moet anders. Hij heeft in de tweede seizoenshelft nauwelijks op doel geschoten (ook niet als er ruimte lag), zelfs niet van randje 16. En dat terwijl hij juist een fantastische trap heeft.

Wel ben ik van mening dat we voorin een zekerheidje missen. Malen is kwalitatief goed, maar met twee spitsen voorop in het systeem van Schmidt moet er eigenlijk nog een zekerheidje bij. Romero en Lammers zijn nog gokjes, Gakpo komt in aanmerking voor de positie links aanvallend op het middenveld. Ihattaren is ook een speler voor de rechterkant. Doan en Thomas zouden er nog uit de voeten kunnen, maar zijn ook geen zekerheidjes. Of die Macias het zekerheidje gaat zijn, lijkt me ook duidelijk dat dat niet zo zou zijn.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 17 mei 2020, 18:36

TomPSV schreef:
17 mei 2020, 17:51
Waarom zou Lammers verkocht moeten worden? Die wil ik nog wel over een langere periode de kans geven na zo'n zware blessure.
Ben nooit echt onder de indruk geweest van Lammers en ik denk dat hij simpelweg niet goed genoeg is voor een basisplaats. That’s all.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 341 times

Bericht door RIO » 17 mei 2020, 18:41

Kan me nog herinneren dat ie geen bal goed raakte en alles mislukte na de winterstop. Echt de slechtste speler van het elftal (Bruma de slechtste op de bank).
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 341 times

Bericht door RIO » 17 mei 2020, 18:42

Anyway, Ben zelf wel een liefhebber van de voetballer Guti, lijkt me ook gewoon een hele aardige jongen, maar als we hem voor het aankoopbedrag kunnen verkopen dan denk ik ook dat hij er beter van wordt.
Mo money, Mo honey

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 285 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 17 mei 2020, 18:59

Zullen we het weer over Guti hebben? Lammers heeft zijn eigen topic :D

Wat betreft Guti denk ik ook niet meer dat het er uit gaat komen bij PSV. Er zijn absoluut verzachtende omstandigheden, maar toch heeft hij ook niet genoeg laten zien om een goede bod/ruilvoorstel te weigeren.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 730 times
Been thanked: 895 times

Bericht door ruuddevil » 17 mei 2020, 19:43

Ykhim schreef:
17 mei 2020, 17:01
Jij bent niet positief over Macias begrijp ik? Misschien heb ik gemist dat je je analyse hier hebt losgelaten, maar wat is jouw oordeel over hem?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 mei 2020, 21:02

Ik ben best positief hoor. Niet veel jonkies die zoveel goals maken in Mexico op die leeftijd, of dermate goed om kunnen gaan met druk en verwachtingen. Hij is een bijzondere speler, zoveel mag duidelijk zijn. Maar ik kan er met m'n verstand niet bij dat mensen hem zouden willen hebben in plaats van Lammers en/of Romero, laat staan dat hij veel beter zou zijn dan die twee. Echt niet hoor.

Als je spelers uit Mexico wil halen, dan hoop je dat ze op z'n minst het niveau aantikken van Lozano in zijn tijd. Spectaculair, dominant, veelscorend en aanwezig op de momenten dat het moet. Dan weet je dat je ongeveer in de buurt komt van wat er hier bij PSV gevraagd wordt. Gutiérrez deed dat op z'n eigen positie, Edson Álvarez ook, maar Macias komt echt nog niet in de buurt van dat niveau. Lozano en Guti domineerden de Liga MX, Macias komt goed mee en scoort makkelijk, maar daar is dan ook vrijwel alles mee gezegd. Het wordt helemaal mooi als mensen om de komst van Macias roepen, terwijl diezelfde mensen Gutiérrez verwijten traag te zijn en een lage handelingssnelheid te hebben. Dan raad ik je eens aan om hele wedstrijden van Macias te kijken en de originele mening te heroverwegen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 17 mei 2020, 21:12

@Ykhim dat krijg je als mensen hun hele mening over een speler gaan baseren op YouTube filmpjes met matige keepers en verdedigers.

En dan als hij bij PSV speelt de speler afkraken.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 17 mei 2020, 21:12

Kom, Ykhim, niet zo serieus. Los van de fijne analyse (wederom) vind ik de stelling ‘hoe meer Mexicanen, hoe beter’ best te verantwoorden: meer sfeer, beter eten, minder vastzittende heupen. ;)

Plaats reactie