Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mouth of the south

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 21:15

Je haalt een paar dingen door elkaar Ykhim. Dit topic gaat over Guti. En die heeft in 2 jaar onder twee verschillende trainers niets laten zien. Heel weinig goals en assists. Ik kan me wel een aantal defensieve blunders herinneren door slap ingrijpen. Het zou kunnen dat hij in Mexico uitblonk, maar met zoveel tijd en ruimte zegt dat niets. Hij mist gewoon een paar belangrijke eigenschappen voor PSV dus dat wordt afscheid nemen. In Europa zie ik geen toekomst voor hem. Lekker naar China gaan, cashen en spelen onder weinig weerstand

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 21:27

Maikel_91 schreef:
17 mei 2020, 21:12
@Ykhim dat krijg je als mensen hun hele mening over een speler gaan baseren op YouTube filmpjes met matige keepers en verdedigers.

En dan als hij bij PSV speelt de speler afkraken.
Er zijn clubs die spelers kopen op basis van een promofilmpje van een spelersmakelaar. Maar van onze zelden objectieve moderator mogen we niet zeggen dat een speler specifieke kwaliteiten heeft. Wat mag dan wel? Eerst 10 keer naar Mexico vliegen, live wedstrijden zien en dan pas je mening geven.

Joh, accepteer toch eens dat meningen kunnen verschillen.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 926 times
Been thanked: 1582 times

Bericht door Maikel_91 » 17 mei 2020, 21:29

Mouth of the south schreef:
17 mei 2020, 21:27
Maikel_91 schreef:
17 mei 2020, 21:12
@Ykhim dat krijg je als mensen hun hele mening over een speler gaan baseren op YouTube filmpjes met matige keepers en verdedigers.

En dan als hij bij PSV speelt de speler afkraken.
Er zijn clubs die spelers kopen op basis van een promofilmpje van een spelersmakelaar. Maar van onze zelden objectieve moderator mogen we niet zeggen dat een speler specifieke kwaliteiten heeft. Wat mag dan wel? Eerst 10 keer naar Mexico vliegen, live wedstrijden zien en dan pas je mening geven.

Joh, accepteer toch eens dat meningen kunnen verschillen.
Ik accepteer jouw mening, maar dat betekent niet dat ik het ermee eens moet zijn en er geen eigen mening tegenover mag stellen :mrgreen:
Je ziet me nergens zeggen dat je jouw mening niet mag tentoonspreiden. Die persoonlijke aanval mag je wel voor je houden ;)

Ykhim
Vedette
Has thanked: 615 times
Been thanked: 778 times

Bericht door Ykhim » 17 mei 2020, 22:01

17 mei 2020, 21:15
Je haalt een paar dingen door elkaar Ykhim. Dit topic gaat over Guti. En die heeft in 2 jaar onder twee verschillende trainers niets laten zien. Heel weinig goals en assists. Ik kan me wel een aantal defensieve blunders herinneren door slap ingrijpen. Het zou kunnen dat hij in Mexico uitblonk, maar met zoveel tijd en ruimte zegt dat niets. Hij mist gewoon een paar belangrijke eigenschappen voor PSV dus dat wordt afscheid nemen. In Europa zie ik geen toekomst voor hem. Lekker naar China gaan, cashen en spelen onder weinig weerstand
Ik snap niet waarom je tegen me aan loopt te schoppen. Wij zijn het meer met elkaar eens dan jij lijkt te zien. Ook ik heb genoeg gezien van Gutiérrez bij PSV. Zijn defensieve tekortkomingen zijn te groot om hier van waarde te kunnen zijn. Maar blijkbaar mag ik niet benoemen dat Gutiérrez de Liga MX op een hoopje speelde en dat hij hier geen kans heeft gehad om in een geschikte rol zijn kwaliteiten te tonen, terwijl hij ook een trainer had die hem meerdere keren intern heeft afgezeken en voor lul heeft gezet. Knappe jongen als je dan weet te excelleren in een Hendrix-rol, terwijl je daar de kwaliteiten niet voor hebt.

Maar dat neemt niet weg dat ik het onbegrijpelijk vind dat je eerst Gutiérrez op z'n tekortkomingen gaat wijzen (waarbij je specifiek traagheid en een gebrek aan handelingssnelheid noemt), om vervolgens te pleiten voor de komst van Macias. Dan kun je wel de dooddoener ''Ik mag van mensen geen mening hebben voordat ik 10 wedstrijden in Mexico heb gezien'' van stal halen, maar dat is gewoon een heel zwak standpunt om in te nemen. Natuurlijk ben je geen kenner als je net 3 minuten naar repeterend YouTube-materiaal hebt lopen koekeloeren, en je mening staat qua waarde al helemaal niet gelijk aan die van mensen die wél meerdere keren 90 minuten lang hebben gekeken naar Macias. Je kan best wat specifieke kwaliteiten opnoemen, maar je hebt kennelijk geen flauw idee dat Macias - net als Guti - een vrij trage speler is. En dan nog de toevoeging van iemand die wél wekelijks Liga MX ziet: Gutiérrez domineerde nagenoeg elk middenveld in de Liga MX. Edson Álvarez deed hetzelfde in de achterhoede, net als onze Hirving Lozano op de vijandelijke helft. Macias doet dat nog niet en is nog steeds een behoorlijke momentvoetballer. Dan moet toch zelfs de meest enthousiaste transferfetisjisten van dit netwerk gaan denken dat hij misschien tóch niet ingeruild zou moeten worden voor Lammers en/of Romero, omdat je er immers geen vooruitgang mee boekt.

Sowieso is Gutiérrez meer waard dan Macias, dus ik zou een ruildeal behoorlijk onverstandig vinden. We hebben het over een ervaren Mexicaanse middenvelder met 219 wedstrijden (waaronder Europese ervaring) en 19 interlands in z'n benen, tegenover een spits van 20 die nog alles te bewijzen heeft. Chivas wordt niet voor niets steeds vaker Cheapas genoemd, gewoon omdat ze altijd de meest goedkope optie proberen te zoeken. Ik hoop dat PSV er niet intrapt. Ze mogen best Macias aanbieden, maar leg dan ook nog maar een aantal miljoenen bij.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1702 times
Been thanked: 943 times

Bericht door J.B. » 17 mei 2020, 22:19

@Ykhim mooi geschreven en passievol betoog. Ondanks dat ben ik het gewoon niet met je eens. Voor mijn part had ie bij Barcelona alles op een hoop gespeeld, maar als je het in twee seizoenen (ok min blessures) het niet kan laten zien. Misschien in een 4 mans middenveld (geen idee hoe Roger wil gaan spelen). Als hij zijn passing game (dat is zijn kwaliteit) kan spelen. Maar op een 3 mans middenveld bij psv zie ik het niet gebeuren.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 926 times
Been thanked: 1582 times

Bericht door Maikel_91 » 17 mei 2020, 22:21

Guti is gewoon einde oefening.
Ik vond hem begin dit seizoen echt fantastisch. Was eindelijk een strijder in het veld en was veruit onze beste middenvelder. Helaas daarna weer ver teruggevallen.

Lijkt ook totaal niet een type speler voor Schmidt. Zonde, het had zo mooi kunnen zijn.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 mei 2020, 22:24

Ja, je bent het dus eigenlijk wél eens met me, J.B. :lol:

Wat mij betreft is Gutiérrez de eerste die gaat, maar niet tegen elke prijs. Ik las dat iemand zei dat hij vier miljoen waard zou zijn, maar dat is ontzettend laag ingeschat. Al die Mexicaanse topclubs zouden hun nier, linkerbeen en grootmoeder geven om hem te kunnen halen, onderschat niet hoe groot Gutiérrez in Mexico is. Zelfs áls het gerucht van Chivas en Macias al klopt, dan zegt dat al voldoende. Macias is zo'n beetje dé potentiële cashcow van het noodlijdende Chivas, en misschien wel de gehele Liga MX. Het is dat ze Guti niet kunnen betalen, maar het geeft in dit geval dus al precies aan wat ik een tijdje geleden al vermoedde: Guti kun je komende zomer gewoon voor de hoofdprijs op het vliegtuig naar Noord-Amerika zetten. Als het niet Chivas is, dan wel een van de clubs die wél geld in de kluis hebben liggen.

Tot die tijd moet je als PSV niet happen. Zo simpel is het.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1702 times
Been thanked: 943 times

Bericht door J.B. » 17 mei 2020, 22:35

Ykhim schreef:
17 mei 2020, 22:24
Ja, je bent het dus eigenlijk wél eens met me, J.B. :lol:

Wat mij betreft is Gutiérrez de eerste die gaat, maar niet tegen elke prijs. Ik las dat iemand zei dat hij vier miljoen waard zou zijn, maar dat is ontzettend laag ingeschat. Al die Mexicaanse topclubs zouden hun nier, linkerbeen en grootmoeder geven om hem te kunnen halen, onderschat niet hoe groot Gutiérrez in Mexico is. Zelfs áls het gerucht van Chivas en Macias al klopt, dan zegt dat al voldoende. Macias is zo'n beetje dé potentiële cashcow van het noodlijdende Chivas, en misschien wel de gehele Liga MX. Het is dat ze Guti niet kunnen betalen, maar het geeft in dit geval dus al precies aan wat ik een tijdje geleden al vermoedde: Guti kun je komende zomer gewoon voor de hoofdprijs op het vliegtuig naar Noord-Amerika zetten. Als het niet Chivas is, dan wel een van de clubs die wél geld in de kluis hebben liggen.

Tot die tijd moet je als PSV niet happen. Zo simpel is het.
Als psv hem voor 10 a 12 zou kunnen verkopen zou dat in deze tijd vakwerk zijn. Ik weet niet wat de corona doet met de transfermarkt. Ik denk dat clubs massaal spelers op de markt gaan zetten. De vraag is wat dat met de prijzen gaat doen.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 17 mei 2020, 23:10

Ykhim, ik ben de eerste om te erkennen dat jij de Mexicaanse competitie beter kent dan ik. Dat Guti en Alvarez daar uitblinken is veelzeggend. In de Nederlandse top komen ze beide tekort.

Als Guti echt zo goed ligt in Mexico zou ik hem meteen verkopen. Of naar de MLS. We kunnen het geld goed gebruiken en hier is hij klaar.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 17 mei 2020, 23:17

Over Guti is iedereen het wel eens. En Macias is volgens Ykhim (nog) niet van het niveau dat hij een meerwaarde is. Dus we gaan niet ruilen. Als we het aankoopbedrag voor Guti terug krijgen ben ik tevreden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 17 mei 2020, 23:29

Ykhim waarom is een Gutierrez meer waard dan een Macias? Wat de redenen ook zijn: hier is hij compleet mislukt. Verzachtende omstandigheden spelen echt geen rol bij zijn huidige waarde hoor.

Daarnaast is het een middenvelder en Macias een aanvaller/spits. Die zijn bij voorbaat al meer waard gemiddeld gezien. En heeft Macias geen dikke kras van 2 jaar onderpresteren.

Als dat allemaal niet zou meespelen, waarom is dan alleen Chivas blijkbaar geïnteresseerd in Guti en zijn er een rij clubs geïnteresseerd in Macias?

Tenslotte: als je handelings snelheid traag is als (verdedigende) middenvelder en je balverlies constant lijdt onder druk, dan heb je gelijk een gigantisch probleem. Dat zagen we duidelijk met Guti.

Ik vind v Bommel een zak van een vent en een zeer matige people manager, maar ik kan hem hierin niet echt ongelijk geven. Guti was nou ook weer niet zo geweldig goed aanvallend dat hij maar Ihattaren of Pereiro er uit zou spelen.

Enige rol die ik voor hem zag was een 4-3-3 met punt naar achteren. Maar dan moet er wel een Kante als VM er staan om alle balverlies op te vangen. Plus 2 slopers als CV. Alle drie hadden we niet.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 54 times
Been thanked: 283 times

Bericht door Jwoeloe » 18 mei 2020, 00:01

Waarom zou een speler uit de Mexicaanse competitie meer waard zijn dan een speler die de stap reeds naar Europa heeft gezet en daarbij international is?

Dat alleen Chivas geïnteresseerd is in Guti is natuurlijk niet waar. Er was afgelopen winter zelfs concrete interesse. Dus dan zullen er in werkelijk zelfs meer ploegen echt geinteresseerd zijn.

Dat je Guti vergelijkt met Pereiro en Ihattaren vind ik oneerlijk. Dat is niet zijn beste positie. Hij moet op de positie van Rosario of Hendrix spelen, voor de verdediging. En vervolgens van daaruit het spel bepalen. Dat is zijn beste positie in het PSV dat je onder Van Bommel zag.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 00:21

Nou daar was hij anders (ook) niet geschikt voor. Waarom zou een speler die twee jaar geleden naar Nederland is gekomen voor 6-8 miljoen en daar twee jaar lang geen vaste basis speler kon worden (on nou niet echt een geweldig team) nu meer waard zijn geworden?

Daarnaast zijn spelers uit de Mexicaanse competitie echt geen koopjes. Lainez ging voor 15 miljoen naar Betis. Kwa hype zit Macias daar iets onder maar niet ver.

Ik schat Guti nu op 4-5 miljoen Max. En macias op 7-9 miljoen.

PS Macias is ook international. 5 wedstrijden; 4 goals....

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 00:25

Menno1 schreef:
17 mei 2020, 23:29
Ykhim waarom is een Gutierrez meer waard dan een Macias? Wat de redenen ook zijn: hier is hij compleet mislukt. Verzachtende omstandigheden spelen echt geen rol bij zijn huidige waarde hoor.
Gutiérrez is een ervaren speler, een voormalig aanvoerder van een succesvol Mexicaans elftal en een meervoudig international die nog jaren voor zich heeft. Die kun je gerust taxeren op een miljoen of 10 tot 12, in elk geval voor Mexicaanse clubs, want die geilen op hun landgenoten die in het grote Europa spelen. Macias daarentegen is een talent dat net komt kijken en vooralsnog goede dingen laat zien in de Liga MX, maar nog verre van dominant is. Ja: een aanvaller en in potentie meer waard, maar dat is nog toekomstmuziek. Hij heeft nog alles te bewijzen. Macias heeft weliswaar geen dikke kras van twee jaar onderpresteren, maar hij staat er ook amper twee jaar. Dat speelt ook mee. Chivas is overigens niet de enige geïnteresseerde partij voor Gutiérrez, maar die uitspraak valt lastig hard te maken als er niks in de media verschijnt, dus die laat ik even passeren. Als je mij vraagt om als buitenstaander een gok te doen: Gutiérrez 10-12 miljoen, Macias 5-8 miljoen. Dat zijn volgens mij redelijk realistische prijzen als je de pakketten naast elkaar legt. Zeggen dat Macias iets onder de hype van Lainez zit is overigens volstrekt ridicuul. Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Veerman net iets minder gehypet wordt dan Ihattaren :lol:

Hoewel Gutiérrez hier geen succes is (geworden), wordt e.e.a. ook wel weer schromelijk overdreven. Meerdere defensieve blunders met goals tot gevolg? Kom maar met beelden. Constant balverlies lijden onder druk? Schromelijk overdreven. Of nog een leuke die regelmatig voorbij komt: verliest alle duels en is een slapjanus? Aantoonbaar lariekoek, hij wint zelfs 60% van zijn duels! Tenslotte handelingssnelheid: lastig te definiëren. Ik hoorde Bruggink vandaag op Fox Sports bijvoorbeeld zeggen dat handelingssnelheid niet per se gelijk hoeft te staan aan snel handelen, in zijn visie behoort het spel vertragen wanneer nodig óók tot handelingssnelheid. Behoorlijk subjectief dus. Je kunt daarover heel lang discussiëren en dit is niet het juiste topic daarvoor. Aan de bal was het overigens ook lang zo slecht nog niet als mensen willen beweren: hoge passzuiverheid (89% uit m'n hoofd), veel passes op vijandige helft (33 per 90 minuten), creëert best wat kansen, al bleven de assists nog wat achter. Volgens mij ligt hét probleem vooral in het feit dat Gutiérrez zonder bal (met name in defensief opzicht) zwaar onbetrouwbaar is gebleken. Je hele organisatie valt weg zodra de tegenstander de bal heeft, aangezien Gutiérrez alleen maar de focus heeft op die bal en daar achteraan gaat. Hij mist daarbij wel het oog voor zijn opponenten, die gewoon weg kunnen lopen in z'n rug. Dan vallen er gaten en kan de tegenstander makkelijker tot kansen komen. Als middenvelder ben je dan niet op je plek in de Eredivisie, aangezien men hier over het algemeen veel aanvallender denkt dan in het buitenland. Als coach kun je daar ook niet op bouwen. Je moet als staf echter wél zorgen dat hij daarin stappen maakt en dat heb ik helemaal niet gezien. Maar goed, zijn coach liet zelf ook weleens een mannetje weglopen in z'n rug, dus geheel verbazingwekkend is het ontbreken van progressie op dat gebied eigenlijk ook niet.

Voetbaltechnisch gezien viel van Bommel verder ook geen ongelijk te geven wanneer hij Guti op de bank zette, want Gutiérrez heeft gewoon te weinig laten zien. Maar het gaat ook om de randvoorwaarden die worden gecreëerd om op het veld te presteren. Dat is tegenwoordig zelfs het fundament om te kunnen presteren. De simpele reconstructie: Gutiérrez domineerde wedstrijden in de Liga MX, leidde Pachuca als leider persoonlijk naar zeges en is op basis daarvan door PSV gehaald. Wat er vervolgens gebeurt is dat hij niet meteen wordt opgesteld omdat het blok Hendrix-Rosario goed staat, iets waarvoor eenieder begrip kon opbrengen in die tijd, ook Guti moest immers zijn basisplek verdienen. Vervolgens raken beide heren wat uit vorm en krijgt Gutiérrez maar incidenteel een kans (wat op zichzelf al vreemd is), totdat hij een fout maakt, weer op de bank komt en daar een tijdje mag blijven zitten zonder het veld in te mogen. Dat klinkt herkenbaar voor veel prima spelers die hier onder van Bommel gespeeld hebben, nietwaar? Tel daarbij op dat op de momenten dat hij wél een kans kreeg, er van hem verwacht wordt dat hij de taken van Hendrix/Rosario op zich neemt. Dat kan hij niet, daar liggen zijn kwaliteiten niet. Vervolgens rekent zijn trainer hem keihard af op het feit dat hij dat niet kan en zeikt hij hem intern af. Wat denk je dat dat doet met een gevoelsmens als Gutiérrez? Verder mag hij het doen met een aantal invalbeurtjes, andermaal in de Hendrix-rol. Ondertussen wordt zijn beste vriend en de beste PSV'er op schandelijke wijze bij het grof vuil gezet, terwijl jijzelf nog maar wat interne zeikpartijen over je heen krijgt van een trainer die helemaal niks voor elkaar heeft gekregen. Probeer dan maar eens rustig te blijven en je ding te doen, terwijl de club steeds verder in de stront zakte.

Ik begreep dat hij onder Faber op de aardige weg was trouwens. Hij was weer fit, deed wat vaker zijn ding en Faber was ook in interviews tevreden over Gutiérrez. Jammer dat het geen vervolg heeft mogen krijgen door de coronacrisis. Ik kan dat verder niet helemaal los zien van de aanpak in people-management die daarbij gehanteerd wordt, maar dat is misschien een discussie voor een ander moment op een andere plek.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 18 mei 2020, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 00:31

10-15 miljoen? Gelijk verkopen. Krijgen ze Bru.. laat maar 😇

Het is wel jammer. Ik ben best wel fan van Guti. Vond hem vooral tegen Barcelona goed in vallen toen. Tempo bracht hij echt omhoog.

Niettemin, linksom of rechtsom: het was gewoon een mislukking. Net zoals Maher dat was. Je weet dat ze kunnen voetballen maar je ziet ook al lang aankomen dat het niks gaat worden bij PSV.

Als we hier nu nog 10 miljoen voor krijgen, dan noem ik dat een wonder. Zeker in deze tijd. Dan zou ik geen ruil nemen idd maar gewoon cashen en investeren in spelers die wel in Schmidts plannen passen.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 173 times
Been thanked: 397 times

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 02:58

Feit is wel dat vBommel flink wat spelers verneukte incl Guti. Had het echt niet slechter dan Pablo gedaan.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 04:20

RIO schreef:
18 mei 2020, 02:58
Feit is wel dat vBommel flink wat spelers verneukte incl Guti. Had het echt niet slechter dan Pablo gedaan.
Dat zal niemand betwisten. Ik blijf er bij dat als hij Pereiro de tweede seizoenshelft had opgesteld ipv Ihattaren dat we dan wel kampioen waren geworden. OM maar een voorbeeld te noemen. Neemt niet weg dat v Bommel niet helemaal ongelijk had vwb Guti; die presteerde gewoon niet goed genoeg. Al had hij wel meer kansen verdiend, zeker ook omdat hij echt heel goed begon. Het blijft bizar dat Guti en Lozano amper speelminuten hebben gemaakt samen.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 04:39

Liep ook met Lozano te fucken. Maar te laat voor Lothar want Die had zich al genoeg laten zien voor een transfer.
Mo money, Mo honey

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 04:42

Ja een echte people manager, onze Lothar. Ironisch hoeveel hij op van Gaal leek, alleen dan eigenlijk nog erger. Want Lowie is een zak hooi van een vent, maar wel integer heb ik het idee. Alleen onzeker en gelijkertijd narcistisch. Van Bommel is gewoon een lul. Een wonder dat hij het zo lang nog heeft mogen volhouden als je iedereen tegen elkaar op zet.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 04:44

Als speler heel fijn om erbij te hebben maar dodelijke flaw als coach.
Mo money, Mo honey

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 220 times
Been thanked: 513 times

Bericht door PCGC » 18 mei 2020, 06:22

Heeeee het is weer maandag, Mark bash dag? Ook nog eens in het verkeerde topic.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 08:34

Elke dag is Mark de trainer bash dag!
Mo money, Mo honey

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 18 mei 2020, 09:09

Het zou me echt enorm verbazen als Guti 10 tot 12 miljoen opbrengt. Ik denk eerder aan 6 max of een of andere huur of ruilconstructie. We weten het binnen een paar maanden.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 mei 2020, 09:54

Heel weinig goals en assists.
Op zich niet raar voor een verdedigende middenvelder. Hoeveel had Van Ginkel er in die periode (zonder pingels).
Guti heeft nooit als aanvallende middenvelder gespeeld, maar als hij mocht spelen was hij verdedigende middenvelder die vooral ook die taak had. Heel vreemd dat hij niet uit de verf komt. Die gaat gewoon bij een andere club de pannen van het dak spelen hoor.
Kampioenstopic openen .... pending

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 18 mei 2020, 11:25

ShovingNE2 schreef:
18 mei 2020, 09:54
Heel weinig goals en assists.
Op zich niet raar voor een verdedigende middenvelder. Hoeveel had Van Ginkel er in die periode (zonder pingels).
Guti heeft nooit als aanvallende middenvelder gespeeld, maar als hij mocht spelen was hij verdedigende middenvelder die vooral ook die taak had. Heel vreemd dat hij niet uit de verf komt. Die gaat gewoon bij een andere club de pannen van het dak spelen hoor.
Rare vergelijking. Van Ginkel moet het hebben van zijn loopvermogen. Guti's sterkste punt (is naar men zegt) zijn passing.

Plaats reactie