Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 954 times

Erick Gutierrez - deel II

Bericht door J.B. » 18 mei 2020, 19:00

Even zonder gelul dit he. Miskoop of niet?

http://www.soccernews.nl/news/683897/le ... ez-bij-psv

PSV heeft fk maandenlang achter die gast aangezeten. De vraagprijs was een probleem. En nu mogen we niet kritisch zijn op Guti? Laat me niet lachen zeg. Hij werd als de verlosser binnengehaald hier en nu mag er geen kritiek worden gegeven? Ja, daaag..
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 19:06

Wat is je punt? Iedereen vind het een miskoop. Incl Ykhim.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mei 2020, 19:19

Menno1 schreef:
18 mei 2020, 19:06
Wat is je punt?
Dat wat er staat. Artikeltje erbij en alles..

Maar ik hou erover op. Er mag niet teveel kritiek worden gegeven, dus ik ga lekker in de pas lopen en met een beetje geluk is ie over een maandje of twee weg. En dan noemen we nooit meer zijn naam

Toedels :geek:

TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 306 times
Been thanked: 328 times

Bericht door TomPSV » 18 mei 2020, 19:30

JB het zou je sieren als je niet altijd het laatste woord over ieder onderwerp wil hebben. Soms is even niet reageren het verstandigst.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1871 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 mei 2020, 20:06

J.B. schreef:
18 mei 2020, 19:00
PSV heeft fk maandenlang achter die gast aangezeten. De vraagprijs was een probleem. En nu mogen we niet kritisch zijn op Guti? Laat me niet lachen zeg. Hij werd als de verlosser binnengehaald hier en nu mag er geen kritiek worden gegeven? Ja, daaag..
Natuurlijk mag dat. Maar je mag ook de andere argumenten gewoon wegen. PSV koopt een linker aanvallende middenvelder en stelt hem letterlijk nooit op die positie op maar de trainer vertelt hem dat hij vooral het slot op de deur is.

Je kan ook Unnerstall kopen en zeggen dat hij voorin de goals moet maken he. Gechargeerd, maar hij speelt op een totaal andere positie dan waarop/waarvoor hij gescout is.

Moet je hem dan kopen? Zeker niet! Dat is de grootste fout geweest. Misschien wel de beste omschrijving van 'miskoop'.
Kampioenstopic openen .... pending

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 18 mei 2020, 20:24

Guti was vooral een nummer 6 in Mexico die de bal ging ophalen tussen de 2 CV's.

Zo beetje zoals Guardado bij PSV speelde. Maar ja dat systeem spelen we niet meer. Wellicht is gedacht dat hij de transitie naar het Europees voetbal wel kon maken en als een soort Hendrix + kon fungeren. Dus een van de twee verdedigende middenvelders maar dan wel met opbouwend vermogen op CL niveau. Guardado was ook een aanvallende middenvelder/winger voor zijn tijd bij PSV en door Cocu op 6 neergezet.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 401 times

Bericht door Massimo » 18 mei 2020, 21:06

Ik had van Gutierrez vooral in balbezit meer verwacht. Daarom dacht ik op voorhand dat het een goede aankoop voor PSV zou zijn. Helaas is hij me in 2 seizoenen PSV flink tegengevallen. Betekend niet dat hij er niets van kan, maar voor PSV onvoldoende om basisspeler te zijn. Helaas lopen daar meerdere spelers op dit moment van rond. Ik hoop echt dat het middenveld op de schop gaat en een flinke kwaliteitsimpuls krijgt op meerdere vlakken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1844 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ren Höek » 18 mei 2020, 22:26

J.B. schreef:
18 mei 2020, 19:19
Maar ik hou erover op. Er mag niet teveel kritiek worden gegeven, dus ik ga lekker in de pas lopen en met een beetje geluk is ie over een maandje of twee weg.
Het is mij echt een raadsel hoe je hierbij komt.
Letterlijk iedereen die hier reageert heeft kritiek en ziet zo goed als geen toekomst meer voor hem bij PSV. Dat hij verder wel bepaalde kwaliteiten heeft moge duidelijk zijn, evenals dat hij tijd nodig had, dit seizoen goed bezig was tot zijn blessure en daarna geen echte kans meer heeft gekregen. Dat mag gezegd worden lijkt me.

Apart dat zo ongeveer iedereen tot dezelfde conclusie komt als jij (in andere bewoordingen weliswaar), maar dat jij dit om de een of andere reden niet in wil zien.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 22:31

koetje schreef:
18 mei 2020, 20:24
Guti was vooral een nummer 6 in Mexico die de bal ging ophalen tussen de 2 CV's.

Zo beetje zoals Guardado bij PSV speelde. Maar ja dat systeem spelen we niet meer. Wellicht is gedacht dat hij de transitie naar het Europees voetbal wel kon maken en als een soort Hendrix + kon fungeren. Dus een van de twee verdedigende middenvelders maar dan wel met opbouwend vermogen op CL niveau. Guardado was ook een aanvallende middenvelder/winger voor zijn tijd bij PSV en door Cocu op 6 neergezet.
Nou, zo speelde we wel. Hendrix ging vaak genoeg tussen de verdedigers de bal ophalen. Of Rosario. Zelfs fucking Ihattaren deed dat tegen Ajax. Guardado had alleen veel meer gif dan 'buitenkantje links' Gutierrez. Ik vond het in geen enkele geval een VM, maar in alles een linker mid-mid. En net als Massimo viel hij mij juist in balbezit tegen. Het was nooit echt spannend; nooit dat hij eventjes 2 linies oversloeg. Sporadisch, maar we verwachten er zoveel meer van. Het hobbelde maar wat mee. Anonieme speler, a la Maher. Terwijl we van beiden vuurwerk hadden verwacht.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mei 2020, 22:48

@Ren Höek Ja, klopt. Mijn vraag is hoe we m uberhaupt gescout hebben. Maar verder eens. Ik stop met het draaien van die kritiekpraat, en @Ykhim excusez voor het gedrag. Ik ga mij toon aanpassen en goed ook. 8-)

ShovingNE2 schreef:
18 mei 2020, 20:06
J.B. schreef:
18 mei 2020, 19:00
Natuurlijk mag dat. Maar je mag ook de andere argumenten gewoon wegen. PSV koopt een linker aanvallende middenvelder en stelt hem letterlijk nooit op die positie op maar de trainer vertelt hem dat hij vooral het slot op de deur is.

Je kan ook Unnerstall kopen en zeggen dat hij voorin de goals moet maken he. Gechargeerd, maar hij speelt op een totaal andere positie dan waarop/waarvoor hij gescout is.

Moet je hem dan kopen? Zeker niet! Dat is de grootste fout geweest. Misschien wel de beste omschrijving van 'miskoop'.
ik hoor steeds dat ie op een verkeerde positie staat. Wat is dan zijn positie? En wat wordt dan zijn rol? Stel dat ie zou blijven.
Laatst gewijzigd door J.B. op 18 mei 2020, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2020, 22:51

De grap is dat er steeds excuusjes worden verzonnen waarom guti het niet gaat halen. De trainer, de positie, het elftal. Dat is het allemaal niet. Hij heeft het niveau gewoon niet laten zien, dat ligt helemaal aan hemzelf.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1871 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 mei 2020, 22:54

Heel erg overdreven: Als je Zoet in de spits zet kan hij ook niet laten zien hoe goed hij kan keepen. Maar dan op een iets ander niveau.

Dat gezegd hebbende: ondanks dat had hij wel meer moeten brengen inderdaad. Maar begin van seizoen 20/21 leek het er echt uit te komen. Speelde echt goede duels, toen raakte hij geblesseerd.
Kampioenstopic openen .... pending

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 209 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 18 mei 2020, 23:04

Hij stond elke wedstrijd op het middenveld volgens mij? Volgens mij maak je je eigen opmerking belachelijk door een vergelijking met zoet in de spits. Ik kan kan idd een of twee prima wedstrijden terughalen. In mijn herinnering kwam dat voornamelijk doordat er wat meer pit in zat. Zijn voetbalkwaliteiten heb ik veels te weinig gezien.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mei 2020, 23:09

@ShovingNE2 wat is dan zijn positie? Gewoon een middenvelder toch? Ik snap niet wat je bedoelt

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 18 mei 2020, 23:16

Menno1 schreef:
18 mei 2020, 22:31

En net als Massimo viel hij mij juist in balbezit tegen. Het was nooit echt spannend; nooit dat hij eventjes 2 linies oversloeg. Sporadisch, maar we verwachten er zoveel meer van. Het hobbelde maar wat mee. Anonieme speler, a la Maher. Terwijl we van beiden vuurwerk hadden verwacht.
Als invaller vaak nog wel behoorlijk. Maar dan is er ruimte op het veld omdat tegenstanders het minder kunnen belopen. Als basisspeler ondermaats. Wordt dan kort gedekt en heeft dan niet het vermogen daar onder uit te spelen. Kiest dan voor safe. Wordt dan een Maher. Helaas.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 23:53

Trixm schreef:
18 mei 2020, 23:04
Hij stond elke wedstrijd op het middenveld volgens mij? Volgens mij maak je je eigen opmerking belachelijk door een vergelijking met zoet in de spits. Ik kan kan idd een of twee prima wedstrijden terughalen. In mijn herinnering kwam dat voornamelijk doordat er wat meer pit in zat. Zijn voetbalkwaliteiten heb ik veels te weinig gezien.
Die voetbalkwaliteiten zijn inderdaad achtergebleven, maar dat kan niet komen omdat hij niet kan voetballen. Je kan de beelden van Gutiérrez bij Mexico en Pachuca zelf ook wel opzoeken: het zit er gewoon in en dat heeft hij vaak zat laten zien. Dan ga je je toch afvragen waar het dan aan ligt dat het er bij PSV niet uit komt. Zo groot is het niveauverschil namelijk ook niet. Gebrek aan ritme? Zelfvertrouwen? Gemakzucht? Of misschien toch instructies van de trainer, waarvan bekend is dat hij niet graag risico's neemt?
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 mei 2020, 01:28

Wat ik mij kan herinerren van de youtube beelden vanuit Mexico is dat hij inderdaad uitstekende passing liet zien. Wat echter ook opviel is dat die passes werden gegeven zonder druk op de bal. Dat gaf ik bij zijn aankomst al aan, en later bleek dat hij daar gewoon heel moeilijk mee omging. Schrijnendste voorbeeld was wel de wedstrijd vorig seizoen tegen AZ thuis; die wonnen we uiteindelijk nog, maar Gutierrez liet zich telkens de bal afsnoepen met in ieder geval de 0-1 als inleiding

En zo waren er nog meer wedstrijden waarin hij te laks was.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 428 times
Been thanked: 822 times

Bericht door deninho32 » 19 mei 2020, 07:57

Gewoon niet goed genoeg.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 78 times
Been thanked: 589 times

Bericht door Ardbeg » 19 mei 2020, 20:14

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 19 mei 2020, 20:40

Guti kent de speelstijl van Schmidt waarschijnlijk niet; anders zou hij eieren voor zijn geld kiezen.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 206 times
Been thanked: 347 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 19 mei 2020, 20:49

Dit is toch precies de instelling, die we van spelers willen zien? Niet klagen, niet opgeven, maar werken om je te bewijzen. Ik ben nog steeds fan van Guti en geloof heilig in zijn kwaliteiten om voor ons een heel goede speler te worden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 mei 2020, 20:56

Ja hoor prima. Schmidt is er nog niet eens. En hetvis ook niet dat hij 11 Sadilekjes gaat opstellen. Tenminste dat hoop ik niet. Het zou mooi zijn als hij alsnog doorbreekt. Al kon PSV het geld uitstekend gebruiken nu

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 931 times
Been thanked: 1602 times

Bericht door Maikel_91 » 19 mei 2020, 20:58

Respect voor zijn instelling en houding. Menig speler(zoals Luckassen) zou allang de kont tegen de krib hebben gegooid en klagen in de media. Enige wat je van Guti in de media hoort is hoe hij zichzelf wilt bewijzen.

Kwam vorig jaar ook eerder terug van vakantie puur om zich te bewijzen. Ookal heb ik er een hard hoofd in, gun ik het die jongen zo enorm.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 19 mei 2020, 21:02

Over zijn professionaliteit en toewijding mag ook geen vraagteken bestaan. Maar ik vraag me af of dit een juiste keuze gaat zijn.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 206 times
Been thanked: 347 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 19 mei 2020, 21:21

Ykhim schreef:
19 mei 2020, 21:02
Over zijn professionaliteit en toewijding mag ook geen vraagteken bestaan. Maar ik vraag me af of dit een juiste keuze gaat zijn.
Kun jij nu eens eindelijk stoppen met je continue kritiek op Guti?

Plaats reactie