Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 30 okt 2018, 22:21

Je mag van Gutiérrez bepaalde kwaliteit verwachten, maar die zag je vandaag bij vlagen ook. Hij is echter gebaat bij betere spelers voor zich. Ik zei vorig jaar al eens dat hij niet direct iemand is waarvoor je naar het stadion komt (in tegenstelling tot bij Lozano, bijvoorbeeld), maar vooral een speler die anderen beter kan laten renderen. Maar als je dan vandaag ziet hoe Verreth, Mauro en Ramselaar spelen, tja...
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 okt 2018, 22:27

Bij een paar acties zie je zeker de klasse - bijv. zo'n passje wat om een verdediger perfect in de loop van een medespeler krult, een perfect getimede interceptie hier en daar. Maar hij lijkt er gewoon echt nog niet bij te zijn, loopt als een toeschouwer op het veld... Volgens mij is ie niet alleen nog bezig om het systeem te leren kennen maar ook om te acclimatiseren en zijn positie binnen de groep te vinden.

Binnenkomen als het beste vriendje van de grote ster is ook niet per sé gemakkelijk.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 30 okt 2018, 22:27

Tja dan vind ik de ongeveer 10 miljoen die voor hem betaald is wel heel, heel veel geld. Ik verwacht dan gewoon een speler die overall gezien het niveau van PSV omhoog trekt. Net zoals je dat straks van Romero mag verwachten en zoals we eerder van Lozano en Pereiro mochten verwachten. Anders leg je er niet zoveel geld voor neer. Kan je wel wijzen naar spelers als Verreth en Mauro maar die staan er natuurlijk niet in omdat ze zulke geweldige toptalenten zijn en omdat ze PSV 1 echt sterker kunnen en moeten maken. Dat zijn jongens die amper mee kunnen, of zelfs helemaal niet. Dus wat verwacht je daar dan van?

Ik zeg nergens dat ik geen vertrouwen in Guti heb hoor, laat dat duidelijk zijn. En wellicht is het ook nog gewoon gewenning, zowel in als buiten het veld. Maar voorlopig valt hij me voetballend gezien (wat cijfermatig is hij prima :D ) nog wat tegen. Overigens niet alleen hem hoor, eigenlijk vond ik het schandalig hoe de toch wel aardig ervaren as met Room/Isimat/Sainsburry/Guti het maar liepen lopen. Als je het niet alleen kan, doe je het met elkaar. De beuk erin, tot hier en niet verder en neem die jonge broekies mee op sleeptouw.

Tis leuk dat je af en toe een mooie pass van hem ziet, maar dat maakt je nog geen leider. En als ik me goed begreep vond je, Ykhim, toch wel dat Guti ook zeker een leider was op het veld?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 30 okt 2018, 22:30

Juancho schreef:Tja dan vind ik de ongeveer 10 miljoen die voor hem betaald is wel heel, heel veel geld. Ik verwacht dan gewoon een speler die overall gezien het niveau van PSV omhoog trekt. Net zoals je dat straks van Romero mag verwachten en zoals we eerder van Lozano en Pereiro mochten verwachten. Anders leg je er niet zoveel geld voor neer.

Ik zeg nergens dat ik geen vertrouwen in Guti heb hoor, laat dat duidelijk zijn. En wellicht is het ook nog gewoon gewenning, zowel in als buiten het veld. Maar voorlopig valt hij me voetballend gezien (wat cijfermatig is hij prima :D ) nog wat tegen.
0x0=0 toch. Dat gaat hier ook op.
Als iemand voor geen meter kan voetballen dan kan je Guti net zoveel mooie passjes laten geven naar die persoon. Diegene gaat dan echt niet opeens scoren of iets goeds doen met de bal.
Je kan zo'n Behich 100x een heerlijke bal geven maar hij zal hem 100x verprutsen. Daardoor zal Guti ook gelijk een stuk minder goed lijken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 30 okt 2018, 22:32

Juancho schreef:Tja dan vind ik de ongeveer 10 miljoen die voor hem betaald is wel heel, heel veel geld. Ik verwacht dan gewoon een speler die overall gezien het niveau van PSV omhoog trekt. Net zoals je dat straks van Romero mag verwachten en zoals we eerder van Lozano en Pereiro mochten verwachten. Anders leg je er niet zoveel geld voor neer. Kan je wel wijzen naar spelers als Verreth en Mauro maar die staan er natuurlijk niet in omdat ze zulke geweldige toptalenten zijn en omdat ze PSV 1 echt sterker kunnen en moeten maken. Dat zijn jongens die amper mee kunnen, of zelfs helemaal niet. Dus wat verwacht je daar dan van?

Ik zeg nergens dat ik geen vertrouwen in Guti heb hoor, laat dat duidelijk zijn. En wellicht is het ook nog gewoon gewenning, zowel in als buiten het veld. Maar voorlopig valt hij me voetballend gezien (wat cijfermatig is hij prima :D ) nog wat tegen. Overigens niet alleen hem hoor, eigenlijk vond ik het schandalig hoe de toch wel aardig ervaren as met Room/Isimat/Sainsburry/Guti het maar liepen lopen. Als je het niet alleen kan, doe je het met elkaar. De beuk erin, tot hier en niet verder en neem die jonge broekies mee op sleeptouw.

Tis leuk dat je af en toe een mooie pass van hem ziet, maar dat maakt je nog geen leider. En als ik me goed begreep vond je, Ykhim, toch wel dat Guti ook zeker een leider was op het veld?
Ik heb Gutiérrez toch echt wat zien toevoegen in alle wedstrijden hiervoor. Nee: niet tegen Maassluis en ook vandaag niet, maar de overeenkomst tussen die potjes kun jij ook wel zien.

In principe hebben we in balbezit geen betere speler dan Gutiérrez. Maar om die kwaliteiten te tonen, heeft hij wel de juiste medespelers nodig. Dat is de reden dat hij wél uitblinkt als Lozano en Bergwijn er staan, maar niet als Ramselaar en Verreth die spelers zijn. Heel logisch.

En ja: bij Pachuca was hij een hele tijd lang aanvoerder en leider. Vaak ook aanjager. Maar je moet daarover mijn teksten nog eens teruglezen als je dat interessant vindt, want daar zijn zeker wat nuances bij te plaatsen. Het is geen type Guardado, helaas.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 30 okt 2018, 22:33

Maikel_91 schreef:0x0=0 toch. Dat gaat hier ook op.
Als iemand voor geen meter kan voetballen dan kan je Guti net zoveel mooie passjes laten geven naar die persoon. Diegene gaat dan echt niet opeens scoren of iets goeds doen met de bal.
Je kan zo'n Behich 100x een heerlijke bal geven maar hij zal hem 100x verprutsen. Daardoor zal Guti ook gelijk een stuk minder goed lijken.
Dat snap ik ook nog wel, gaat me dan ook grotendeels om zijn eigen inbreng die ik te beperkt vind. je kan dus net zo goed met deze theorie zeggen dat Guti andere spelers ook niet beter maakt omdat hij zelf maar moeilijk kan mee komen vooralsnog. Je kan ook zeggen dat een Malen maar weinig aan Guti heeft gehad vandaag. Lozano net zo. En die lange slungel voorin van ons, vergeet zijn naam altijd :D, heeft ook maar weinig bruikbare ballen gehad.

Ik verwacht dus echt geen wereldpot van Guti, dat is idd onmogelijk in het elftal van vanavond. Maar je mag toch wel iets meer verwachten vind ik. Lijnen uitzetten, even de boel aanjagen, zuiverder in de passing, scherper in de duel. Dat heeft lang niet altijd iets te maken met je medespelers.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 196 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door Trixm » 31 okt 2018, 09:52

Blijf maar lekker op het bankje zitten, wat een belabberd niveau.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Bericht door Sensation » 31 okt 2018, 10:22

Trixm schreef:Blijf maar lekker op het bankje zitten, wat een belabberd niveau.
Wat een belabberde reactie :lol:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 03 nov 2018, 20:47

Die moet ondertussen ook wel gek worden. Die ziet toch ook dat het niet loopt, dat Rosario en/of Hendrix het niet iedere week brengen. En dan wordt Ramselaar gebracht :(
Triplets, it`s all about Triplets..

Hutch
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Hutch » 03 nov 2018, 20:55

J.B. schreef:Die moet ondertussen ook wel gek worden. Die ziet toch ook dat het niet loopt, dat Rosario en/of Hendrix het niet iedere week brengen. En dan wordt Ramselaar gebracht :(
Niet loopt? 11 wedstrijden, 33 punten. Nee, vandaag werden niet bepaald de pannen van het dak gespeeld maar de pech voor Gutierrez is natuurlijk dat het wél hartstikke goed loopt.

Maar goed, die jongen kan natuurlijk wel voetballen. Op den duur komt hij echt wel in de basis terecht. Alleen nu nog even niet.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 03 nov 2018, 21:04

Hij komt nog niet eens aan invallen toe. Dan blijft het lastig natuurlijk. Blijkbaar durft v. Bommell het niet aan met slechts een 1-0 voorsprong. Toch veelzeggend aangezien het elftal (wederom) schreeuwde om meer voetballend vermogen.

En ik maar denken dat we hem daarvoor voor heel veel geld gekocht hebben. Overigens zeg ik er wel bij dat hij buiten Den Haag om nog niet echt heeft kunnen imponeren, maar hij zal toch vlieguren moeten maken om te wennen aan het elftal.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 03 nov 2018, 21:57

Leek me dat dit een ideale wedstrijd was om Guti te brengen, 2 middenvelders die matig tot zwak waren in de passing en veelal breed passend, vreemd dat hij niet gebracht werd.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 03 nov 2018, 22:02

Ik denk dat Bommel vooral aan vastigheid dacht vandaag, met het oog op dinsdag.
Weinig verrassingen. Don't rock the boat. Vertrouwen voor de basiself.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 03 nov 2018, 22:10

voskat schreef:Ik denk dat Bommel vooral aan vastigheid dacht vandaag, met het oog op dinsdag.
Ik denk dat geen 1 van die 11 vertrouwen mist. Spelen elke week, worden nooit gewisseld en de andere 11 maakte er afgelopen week een zooitje van.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 04 nov 2018, 11:11

ThoresenKoolhof schreef:Leek me dat dit een ideale wedstrijd was om Guti te brengen, 2 middenvelders die matig tot zwak waren in de passing en veelal breed passend, vreemd dat hij niet gebracht werd.
Precies dit!
Heel vreemd en heel jammer.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 04 nov 2018, 20:56

Menno1 schreef:
voskat schreef:Ik denk dat Bommel vooral aan vastigheid dacht vandaag, met het oog op dinsdag.
Ik denk dat geen 1 van die 11 vertrouwen mist. Spelen elke week, worden nooit gewisseld en de andere 11 maakte er afgelopen week een zooitje van.
Precies. Daarom dus.
Niet opeens iets anders doen vlak voor de grote wedstrijd tegen Spurs. Alle basisspelers 90 minuten, blik op oneindig. :)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 04 nov 2018, 21:40

Toch vind ik het heel jammer dat uitgerekend The One op de bank wegkwijnt. En een andere topaankoop speelt af en toe in Jong PSV. 20 meloenen, daar hadden we een aardige CV van kunnen kopen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 04 nov 2018, 22:07

Misschien maar dan nog geen minuten als invaller.
Triplets, it`s all about Triplets..

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 nov 2018, 23:03

ruuddevil schreef:20 meloenen, daar hadden we een aardige CV van kunnen kopen.
Eén CV? Minstens een 2CV! :lol:

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 05 nov 2018, 11:31

ziege maar ook zagge schreef:
ruuddevil schreef:20 meloenen, daar hadden we een aardige CV van kunnen kopen.
Eén CV? Minstens een 2CV! :lol:
Daar hadden we Mina voor gehad

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 nov 2018, 12:13

PSV wilde hem wel, maar met name Mina zelf had de voorkeur voor een andere competitie.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 06 nov 2018, 20:46

Is er volgens v. Bommel simpelweg nog niet klaar voor. Beetje het Ajax verhaal, eerst moet een speler een jaar lang leren hoe je in Nederland moet spelen... :D

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 06 nov 2018, 20:48

Guti gunnen we een betere grasmat. Op de Vijverberg bijvoorbeeld. :lol:
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

Dtrierum
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:

Bericht door Dtrierum » 10 nov 2018, 23:36

Weet iemand die dicht op het vuur zit waarom de topaankoop van dit seizoen nog geen serieuze minuut heeft gespeeld?

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 11 nov 2018, 09:54

Waar is Ailon eigenlijk gebleven (die zat redelijk dicht op het vuur)?

Plaats reactie