Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 756 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 nov 2018, 12:39

ruuddevil schreef:Waar is Ailon eigenlijk gebleven (die zat redelijk dicht op het vuur)?
Goeie vraag, ik mis 'm ook al een tijdje

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 739 times
Been thanked: 1275 times

Bericht door Maikel_91 » 11 nov 2018, 12:47

ziege maar ook zagge schreef:
ruuddevil schreef:Waar is Ailon eigenlijk gebleven (die zat redelijk dicht op het vuur)?
Is verdwenen sinds het moment dat er een paar discussies waren over bronnen geloof ik.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 809 times

Bericht door J.B. » 11 nov 2018, 13:23

Maikel_91 schreef:
ziege maar ook zagge schreef:
Is verdwenen sinds het moment dat er een paar discussies waren over bronnen geloof ik.
Oja, Ailon. Ik zou zeggen, kom lekker terug knul.
Circle of fifths

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 11 nov 2018, 15:31

Ailon kan prima voor zichzelf spreken als hij dat wenst, maar voornaamste is geloof ik dat hij geen trek had in het (nog) moeten verantwoorden van (of de twijfel aan) de informatie die hij deelt.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1476 times
Been thanked: 479 times

Bericht door Ren Höek » 11 nov 2018, 18:20

Josef Dettelbacher schreef:maar voornaamste is geloof ik dat hij geen trek had in het (nog) moeten verantwoorden van (of de twijfel aan) de informatie die hij deelt.
Als je daar niet tegen kunt, dan moet je ook niet over bronnen beginnen. Mocht dit echt de reden zijn, dan is hij wel heel kleinzerig.
Ik vind het vooral opvallend dat hij is verdwenen zo ongeveer meteen na de heropening van PN.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 11 nov 2018, 20:29

Ren Höek schreef:
Josef Dettelbacher schreef:maar voornaamste is geloof ik dat hij geen trek had in het (nog) moeten verantwoorden van (of de twijfel aan) de informatie die hij deelt.
Als je daar niet tegen kunt, dan moet je ook niet over bronnen beginnen. Mocht dit echt de reden zijn, dan is hij wel heel kleinzerig.
Ik vind het vooral opvallend dat hij is verdwenen zo ongeveer meteen na de heropening van PN.
Nou, het haalt voor hem het plezier weg om het uberhaupt te delen. Denk overigens dat PN daar los van staat. Je kunt hem trouwens per PM gewoon bereiken als je er vragen over wilt stellen.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 11 nov 2018, 21:28

Josef Dettelbacher schreef:Ailon kan prima voor zichzelf spreken als hij dat wenst, maar voornaamste is geloof ik dat hij geen trek had in het (nog) moeten verantwoorden van (of de twijfel aan) de informatie die hij deelt.
Dat hij voor zichzelf kan spreken geloof ik ook wel. Ik betreur het dat hij niet meer post, want hij behoort tot het groepje forummers waarvan ik de bijdragen altijd zinvol en boeiend vind.

Wat betreft Guti hoop ik dat hij over meer geduld beschikt dan sommigen hier, die wekelijks vinden dat hij moet invallen. Zijn tijd komt echt nog wel, ook dit seizoen al denk ik. Je kunt niet met slechts 11 spelers 34 wedstrijden spelen, want er komen blessures en schorsingen en dergelijke die straks opgevangen moeten worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 nov 2018, 22:37

Ren Höek schreef:
Zou kunnen dat ie daar zit. Jammer want inside info is met Elfrink behelpen
Circle of fifths

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 633 times
Been thanked: 797 times

Bericht door ruuddevil » 12 nov 2018, 07:19

Het forum werkt nog niet op het oude PN.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1476 times
Been thanked: 479 times

Bericht door Ren Höek » 12 nov 2018, 08:17

Josef Dettelbacher schreef:Nou, het haalt voor hem het plezier weg om het uberhaupt te delen.
Ach kom.
Als je af en toe iets deelt op een openbaar forum, dan hoef je niet te verwachten dat iedereen maar 'ja en amen' zegt. Ailon heeft zichzelf wel bewezen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen discussie mogelijk is.
Daarbij werd hij helemaal niet hard aangepakt. Ykhim is vaker en harder aangepakt, mede door Ailon, en hij blijft gewoon posten.
Ik vind dit een wel heel makkelijk en flauw excuus.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 12 nov 2018, 09:52

Niet iedereen heeft zin in digitale strijdjes he. Als jij voor jezelf zeker weet dat iets klopt, en dat wordt (vaak) in twijfel getrokken, dan kan dat vermoeiend zijn en je behoefte om het te bespreken wegnemen.

Overigens is hij gewoon stil he. Het is niet alsof hij iemand de oorlog verklaart heeft, of de deur extra hard achter zich heeft dichtgetrokken. Mocht hij op later weer zin of de behoefte hebben om te posten, dan zal hij dat ongetwijfeld doen.

Wel mooi trouwens. Toen ik drie weken op vakantie was, en dit forum niet kon voorzien van mijn bijdragen, vroeg niemand waar Josef was :roll: :D

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 111 times
Been thanked: 196 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 12 nov 2018, 10:01

:lol:

Dat deden we allemaal in stilte, Josef. We hebben toen op het forum geregeld minuten stilte gehouden...

Moeten we een Ailon topic aanmaken trouwens? Ik vind het Guti topic namelijk meer geschikt als Ykhim van de aardbodem verdwijnt...
Hoe dan ook, zie ik Ailon ook graag terug. Bij voorkeur ruim voor de transferroddels weer beginnen over een aantal weken. :D

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 739 times
Been thanked: 1275 times

Bericht door Maikel_91 » 12 nov 2018, 12:27

Kon zijn bijdrages ook altijd waarderen. Of dat nou met nieuwtjes was of als het over Ajax ging haha.

Maargoed, tijd om het weer over Guti te hebben :D

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 nov 2018, 12:42

Josef Dettelbacher schreef:j op later weer zin of de behoefte hebben om te posten, dan zal hij dat ongetwijfeld doen.

Wel mooi trouwens. Toen ik drie weken op vakantie was, en dit forum niet kon voorzien van mijn bijdragen, vroeg niemand waar Josef was :roll: :D
Toen waren we allemaal in schock vanwege de Frenkiefapper die ineens weg was. Het zal hier niet meer hetzelfde zijn.

OT. Ailon stuurde me een PB. Hij zit niet op pn of iets. Had (als ik e.e.a. goed lees) wat moeite met de manier waarop ie door een paar mensen hier is aangepakt.

Van mij mag ie dat best openbaar maken. Even de spanning uit de lucht halen want zo is het ook niks..

Voor de rest laat ik het aan hem..
Circle of fifths

Fanatic-U-s
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Fanatic-U-s » 12 nov 2018, 13:27

Kunnen we geen "KOM TERUG AILON"-topic aanmaken? Mijn stem heeftie :)

Verder: Gutierrez gaat zijn tijd vanzelf krijgen als Pereiro zo blijft prutsen en niet bijtekent.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 nov 2018, 14:43

'Bijtekenen of banken' is al best lang geen gewoonte meer bij PSV.

Al is de zachte aanpak ook niet altijd even succesvol, zie flapdrol/knakworst.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 12 nov 2018, 15:59

Ik vind het vooral opvallend wat v. Bommel zegt. Dat Guti simpelweg nog niet aan kan haken omdat hij het voetballend nog niet mee kan in het systeem en het spel van v. Bommel. Guti is naar mijn weten juist gehaald omdat hij voetballend erg sterk is en laten we dat nu ook nog heel vaak missen op het middenveld.

Zonder er iets achter zoeken, maar dat verhaal kan ik niet echt plaatsen. Ons middenveld wordt nog altijd best vaak overlopen maar die spelers passen dan we perfect in het spel van v. Bommel? En ze spelen ook zo goed elke week dat er ook geen reden is om Guti eens te laten wennen aan het spelletje? De beste man koste zo rond de 10 miljoen en komt in de ED en zijn maatje Lozano die hij door en door kent speelt voor hem (zie debuut in Den Haag)... overdrijft Mark het nu niet een beetje? Of is het echt zo'n tactisch spelletje waar v. Bommel het over heeft dat het verdomd lastig is om aan te haken?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 nov 2018, 16:59

Mark past e.e.a. aan aan de tegenstander maar niet qua mensen dus iedere wedstrijd heeft de nodige tactische regels bovenop de basistactiek, alles bij elkaar is dat wel een setje afspraken die je moet kennen.

Maar wat zei Mark precies, was dat een interview? Ging het over fysiek niet meekunnen of de afspraken nog (steeds) niet goed kennen, dus vooral mentaal niet meekunnen?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 371 times
Been thanked: 507 times

Bericht door Ykhim » 12 nov 2018, 22:44

Gutiérrez heeft volgens mij zelf al aangeven dat hij zichzelf fysiek nog niet voldoende vindt. Ik denk dat het vooral een kwestie van inhoud en werklust is.

Het lastige is gewoon dat hij geen echte '10' is. Anders had hij er al een tijdje geleden in gemogen, denk ik. Nu moet hij concurreren met Hendrix en Rosario, die het op de meeste vlakken gewoon uitstekend doen.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 633 times
Been thanked: 797 times

Bericht door ruuddevil » 13 nov 2018, 07:29

Ren Höek schreef:
Josef Dettelbacher schreef:Nou, het haalt voor hem het plezier weg om het uberhaupt te delen.
Ach kom.
Als je af en toe iets deelt op een openbaar forum, dan hoef je niet te verwachten dat iedereen maar 'ja en amen' zegt. Ailon heeft zichzelf wel bewezen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen discussie mogelijk is.
Daarbij werd hij helemaal niet hard aangepakt. Ykhim is vaker en harder aangepakt, mede door Ailon, en hij blijft gewoon posten.
Ik vind dit een wel heel makkelijk en flauw excuus.
Ailon heeft nou eenmaal wat lange teentjes is me al vaker opgevallen. Jammer want ik las zijn bijdrages graag. Maar je kan niet zeggen dat ie hier heel kritisch is benaderd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 nov 2018, 09:07

Juancho schreef:Ik vind het vooral opvallend wat v. Bommel zegt. Dat Guti simpelweg nog niet aan kan haken omdat hij het voetballend nog niet mee kan in het systeem en het spel van v. Bommel. Guti is naar mijn weten juist gehaald omdat hij voetballend erg sterk is en laten we dat nu ook nog heel vaak missen op het middenveld.

Zonder er iets achter zoeken, maar dat verhaal kan ik niet echt plaatsen. Ons middenveld wordt nog altijd best vaak overlopen maar die spelers passen dan we perfect in het spel van v. Bommel? En ze spelen ook zo goed elke week dat er ook geen reden is om Guti eens te laten wennen aan het spelletje? De beste man koste zo rond de 10 miljoen en komt in de ED en zijn maatje Lozano die hij door en door kent speelt voor hem (zie debuut in Den Haag)... overdrijft Mark het nu niet een beetje? Of is het echt zo'n tactisch spelletje waar v. Bommel het over heeft dat het verdomd lastig is om aan te haken?
Misschien is ie nog niet helemaal fit dan? Of heeft ie moeite om tactisch in z`n rol te blijven?

Een beetje vaag verhaal dit inderdaad.
Circle of fifths

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 nov 2018, 13:27

Niet helemaal fit zou ik helemaal raar vinden. Hij heeft voor zijn komst naar PSV toch gewoon volle bak getraind en zelfs wedstrijden gespeeld tot het allerlaatste moment? En bij PSV schijnen ze keihard te trainen en we zijn nu alweer maanden verder. Volgens mij heeft hij ook geen blessures gehad of dergelijke.

Vaag verhaal zo.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 371 times
Been thanked: 507 times

Bericht door Ykhim » 13 nov 2018, 13:43

Hij is wel fit, maar qua intensiteit en tempo maakt het wel een verschil of je bij Pachuca of bij PSV speelt. Gutiérrez is sowieso geen speler die uitblinkt op het gebied van meer dan je best doen, dus ik kan me voorstellen dat dat voor hem even een switch is. Van Bommel zal het een te groot risico vinden om hem in deze formatie in te passen. Rosario en Hendrix maken toch meer meters en hebben toch een actievere houding.

Pereiro eruit halen zou de andere optie zijn, maar laat dat nou net onze enige echte nummer 10 zijn. Gutiérrez mist toch wat kwaliteiten om op die positie uit te blinken.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 nov 2018, 14:40

Tja slechter op gebied van intensiteit en tempo dan Pereiro kan in mijn ogen niet dus wat dat betreft.... :D

Bovendien is het niet allemaal zo negatief he, want Guti brengt ook extra kwaliteiten mee (voetballend vermogen, passing, ervaring, coaching) en veel daarvan missen we nu nog vaak genoeg in een wedstrijd. Juist in de ED is het soms best ergerlijk en zorgelijk om te zien hoe weinig voetbal dit middenveld heeft. Je gaat mij echt niet wijsmaken dat het dan een enorm risico is om Guti veel vaker en langer te laten spelen om inhoud te kweken, wedstrijd ritme op te doen en te wennen aan het elftal terwijl hij met zijn specifieke kwaliteiten het elftal op bepaalde punten al beter maakt.

Als je hem niet opstelt weet je 1 ding zeker: hij zal straks echt niet makkelijker mee gaan voetballen als hij er wel opeens echt moet staan door blessures/schorsingen. Wat dat betreft snap ik v. Bommel ook echt niet. Kampioen word je niet door 11 spelers maar door minimaal een speler of 14-16. En juist die groep die op de bank zit moet je er echt bij betrekken, ruimte geven voor ritme en ontwikkeling. Er zijn vaak genoeg momenten geweest dat PSV allang veilig was en je dus prima die jongens had kunnen brengen. Met Malen doet v. Bommel het wel, dus waarom niet met een dure miljoenen aankoop (van 25 jaar?) of met 2 belangrijke spelers van vorig seizoen die nu helemaal afgeschreven worden.

Guti wordt nu buiten boord gehouden op basis van redenen die we eerder bij Ajax zagen en waar wij zo om moesten lachen. Alsof hun voetbal zo enorm speciaal is dat je als grote aankoop niet mee kan. Ik geloof daar niet in, goede voetballers redden zich wel en passen zich snel aan. Als Guti in praktijk eigenlijk helemaal niet zo'n goede voetballer is kan ook nog maar dan heeft Ykhim hier een heel groot probleem :D

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times

Bericht door ElChucky » 13 nov 2018, 14:52

Het is heel simpel, totdat PSV wedstrijden gaat gelijkspelen of verliezen komt deze man er niet aan te pas. Van Bommel is veel te eigenwijs om nu Hendrix of Rosario te gaan slachtofferen. Ik geloof dan ook niks van dat lulverhaal van dat hij zich nog moet aanpassen en dergelijke. Deze man kan veel en veel beter voetballen dan Hendrix en Rosario (zit voetballend wel heel veel potentie in) en het is pure nonsens om te zeggen dat hij nog niet helemaal in het spelletje past. Kijk, in de CL kan ik er nog wel een beetje inkomen maar tegen fucking Vitesse met 10 man en De Graafschap gaan voetballen met Hendrix en Rosario slaat gewoon helemaal nergens op. We zijn toch PSV of niet dan? Dus degene die Guti in actie willen zien, dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren wint PSV gaat immers alles winnen tot het einde :D
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Plaats reactie