Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Erick Gutierrez - deel II

Spelers A-selectie.
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 13 nov 2018, 15:26

Juancho schreef:Guti wordt nu buiten boord gehouden op basis van redenen die we eerder bij Ajax zagen en waar wij zo om moesten lachen. Alsof hun voetbal zo enorm speciaal is dat je als grote aankoop niet mee kan. Ik geloof daar niet in, goede voetballers redden zich wel en passen zich snel aan. Als Guti in praktijk eigenlijk helemaal niet zo'n goede voetballer is kan ook nog maar dan heeft Ykhim hier een heel groot probleem :D
We kennen de redenen niet precies, beste Juancho. Ik denk dat het voetballend gezien geen enkel probleem is. Hooguit tactisch en qua fysieke inhoud. Daar valt wat voor te zeggen, maar je stelt heel terecht dat je zoiets er zeker niet inkrijgt als je Gutiérrez op de bank laat.

De vraag is wie je eruit haalt. Hendrix en Rosario zijn een goed defensief blok, terwijl Pereiro de enige echte nummer 10 in de selectie is.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 13 nov 2018, 15:29

Volgens mij heeft v. Bommel de reden toch gezegd? Guti is nog niet zover dat hij mee kan met het spelletje dat hij wil spelen. Dat heeft v. Bommel als ik me niet vergis letterlijk zo gezegd voor de camera voor de Spurs uit.

En ten tweede, niemand heeft het over een speler er gelijk uithalen. Dat hoeft helemaal niet. Zullen we eens beginnen met gewoon Guti wat vaker en langer in het elftal te brengen zodat hij dus inhoudt kan kweken, kan wennen aan het elftal en andersom en zodat Guti dus wel kan aanhaken? Of je er dan Pereiro/Rosario/Hendrix uithaalt maakt helemaal niks uit, er zijn wedstrijden genoeg geweest dat PSV een prima voorsprong had dat je een Guti uitstekend kon laten invallen. We praten hier niet over een jeugd speler van 18 jaar natuurlijk he.

Dat is gewoon stap 1.

Hier overigens de uitleg:
De reden dat Eríck Gutíerrez geen basisplaats heeft bij PSV is omdat hij moet wennen aan de manier van spelen van Mark van Bommel. De PSV-trainer zei dat voor De Graafschap - PSV tegen FOX Sports.

"Die jongen komt uit Mexico, is een totaal andere manier van voetballen gewend en moet wennen aan onze manier van spelen. Dat is niet makkelijk", zegt Van Bommel. "Waarom het zo lang duurt ondanks dat hij een WK gespeeld heeft? Omdat zij waarschijnlijk op een andere manier voetballen."

"Het is heel moeilijk om het uit te leggen. Ik kan jullie ook niet alles vertellen. Ik probeer zo open mogelijk te zijn, maar soms kan dat gewoon niet. Het zijn dingen die ik met de spelers bespreek. Daar zijn we iedere dag mee bezig. Als jullie iedere dag op de training zijn, zul je ongeveer snappen wat ik bedoel. We moeten er niet te lang over zeuren. De beslissing neem ik en klaar."
Dat bedoelde ik dus met Amsterdamse uitspraken waar wij altijd om moesten lachen. Een dure speler halen en hem vervolgens niet gebruiken omdat de speelwijze zo vreselijk ingewikkeld is dat zo'n speler geen minuten kan maken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 13 nov 2018, 15:37

Dat interview heb ik gemist, maar dank.

Ik vind het overigens volkomen onzin. Als er één Mexicaanse ploeg speelt zoals PSV dat nu lijkt te willen doen, dan is het Pachuca wel. En daar was Gutiérrez aanvoerder. Je gaat me dus niet wijsmaken dat hij moet wennen aan dat spelletje. Kijk: de intensiteit en het tempo liggen hier hoger, dus daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Dat is ook wat Gutiérrez zelf in de Mexicaanse media heeft gezegd: sterker worden en inhoud kweken. Maar wennen aan het voetbal en het spelletje vind ik zo'n onzin...

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 nov 2018, 16:06

Dat zeg je bij een jong talent van 18 jaar die net komt kijken. Niet bij een ervaren speler als Guti. Overigens zei v. Bommel niet gek lang daarvoor dat Guti er wel klaar voor was om te spelen maar dat hij voor andere opties koos. En ook na ADO uit dacht hij heel anders over Guti, en we zijn nu toch al weer een aardige periode verder:

https://nos.nl/video/2250552-van-bommel ... allen.html

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 13 nov 2018, 23:05

En dan is het des te opvallend dat hij momenteel niet invalt. Het is hier al eerder gezegd, maar waarom krijgt hij niet eens invalbeurten.

Wat hij met de weinige speeltijd heeft laten zien zou voor iedere coach reden zijn hem vaker te laten spelen.
Triplets, it`s all about Triplets..

Fanatic-U-s
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Fanatic-U-s » 14 nov 2018, 07:16

Waarschijnlijk willen ze dat Pereiro eerst verlengt? Beetje politiek spelletje voor onze laks ogende momentenvoetballer.
't wordt weer tijd dat de bal eens gaat rollen...

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 14 nov 2018, 11:02

Het is onderhand een mysterie, waaraan Van Bommel met zijn uitspraken sterk aan bijdraagt. Wanneer Rosario/Hendrix/Pereiro allen prima presteren is het lastig om Guti in te passen, maar kan je hem altijd meer speelminuten laten maken dan nu. De werkelijkheid is dat Pereiro regelmatig en soms ook Hendrix onder niveau presteren, en dan is niet meer dan logisch om Guti te brengen. Nu wordt Malen voor Pereiro ingebracht, wat prima is tegen De Graafschap maar niet tegen Tottenham.
Er wringt iets, het klopt gewoon niet. Ik gok er op dat Van Bommel niet tevreden is over zijn instelling tot nu toe.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 nov 2018, 11:05

Heya Hallvar schreef:Er wringt iets, het klopt gewoon niet. Ik gok er op dat Van Bommel niet tevreden is over zijn instelling tot nu toe.
Ik gok met je mee.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 14 nov 2018, 11:16

Wat een onzin.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 14 nov 2018, 11:40

We weten niet wat er speelt, of er uberhaubt iets speelt. Dus gooien we het maar op 'de instelling van Guti'. Nergens op gebaseerd. Hoe creëer ik geruchten voor dummies.

Volgens mij is de reden heel voor de hand liggend: Het loopt goed, het centrum van het middenveld is een cruciale positie (anders dan Malen, want buitenspeler) en van Bommel ziet niet in waarom hij daar aan zou sleutelen. En waarom zou hij ook --> 36 uit 12. Als het nodig is wisselt van Bommel op tijd (Guti voor Hendrix in de rust Groningen uit, Malen voor Pereiro bij de Graafschap). Er wordt dan gekozen voor de speler waarmee de kans het grootst is dat we kunnen winnen.

Volgens mij kan hier één conclusie uit getrokken worden: Van Bommel ziet Guti niet als 10 (want Malen viel in voor Pereiro), maar als controleur (want Guti viel in voor Hendrix bij Groningen).

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 14 nov 2018, 12:03

Ik ben het eens met Paco.

Nu speelt Gutiérrez even niet (wat ik ook volstrekt onbegrijpelijk vind), maar volgens mij zit er niet heel veel achter. Zijn instelling afkraken getuigt zelfs van een gebrek aan informatie bij sommigen. Hij is op jonge leeftijd aanvoerder geweest van een vrij aardige ploeg, om het zo maar even te zeggen. Dat soort dingen gebeuren niet als je instelling niet goed is.

Zijn manier van spelen past gewoon nog niet helemaal binnen deze ploeg. Ja: het is een topper als het op voetballen aankomt, maar in defensief opzicht is het vaak nog net te passief. Dat hoeft geen enorme nadelen met zich mee te brengen, maar ik kan me voorstellen dat van Bommel dan voor Rosario en Hendrix kiest, zeker gezien de beperkte defensie daarachter. Met Hendrix-Rosario weet je dat er geen grote gaten zullen ontstaan. Maar als je Gutiérrez en Pereiro op hetzelfde middenveld zet, dan is dat vragen om problemen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 nov 2018, 12:26

Ykhim schreef:Ik ben het eens met Paco.

Nu speelt Gutiérrez even niet (wat ik ook volstrekt onbegrijpelijk vind), maar volgens mij zit er niet heel veel achter. Zijn instelling afkraken getuigt zelfs van een gebrek aan informatie bij sommigen. Hij is op jonge leeftijd aanvoerder geweest van een vrij aardige ploeg, om het zo maar even te zeggen. Dat soort dingen gebeuren niet als je instelling niet goed is.

Zijn manier van spelen past gewoon nog niet helemaal binnen deze ploeg. Ja: het is een topper als het op voetballen aankomt, maar in defensief opzicht is het vaak nog net te passief. Dat hoeft geen enorme nadelen met zich mee te brengen, maar ik kan me voorstellen dat van Bommel dan voor Rosario en Hendrix kiest, zeker gezien de beperkte defensie daarachter. Met Hendrix-Rosario weet je dat er geen grote gaten zullen ontstaan. Maar als je Gutiérrez en Pereiro op hetzelfde middenveld zet, dan is dat vragen om problemen.
We kunnen alleen maar speculeren waarom Guti niet speelt. Het blijft derhalve wel apart dat ie dus niet speelt. En eerder Ramselaar wordt gebracht bijvoorbeeld.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 14 nov 2018, 13:15

Ramselaar wordt meestal niet gebracht als controleur, maar als een van de voorste vier. Zo stoor je de defensieve organisatie niet en kun je aanvallend evt wat nieuw elan brengen. Verder wordt Ramselaar ook wel eens gebracht om tijd te rekken, niet bepaald de lekkerste reden om in te vallen..

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 nov 2018, 15:03

Ykhim schreef:Met Hendrix-Rosario weet je dat er geen grote gaten zullen ontstaan. Maar als je Gutiérrez en Pereiro op hetzelfde middenveld zet, dan is dat vragen om problemen.
Geen grote gaten? :smile: man ik zie juist gaten van tientallen meters in het veld! :D

Opzich snap ik je wel, maar ik vind juist dat het duo Hendrix/Rosario ook vaak oorzaak zijn van die grote gaten tussen de achterste 6 en de voorste 4. Je mist voetballend vermogen, een speler die extra klasse op dat gebied heeft en niet 8 van de 10x blijft hangen.

Sowieso is het middenveld ondanks de volle buit een probleem. Ik vind het niet lekker in elkaar zitten als je Pereiro er als 3de man bij pakt. Het is dan ook niet voor niets dat daar de grootste problemen liggen en we vaak zonder middenveld spelen. En niet alleen in de CL. Ik neem aan dat PSV dat ook zag en dat ze niet voor niets enorm veel geld hebben geinvesteerd in Guti. Juist omdat hij met zijn type spel een soort van ontbrekende schakel is.

Waarbij ik overigens best kan en wil begrijpen dat v. Bommel wat langer kiest voor zekerheid maar ik vind het onzin om te stellen dat het middenveld zo lekker staat dat een grote aankoop steeds meer en meer invoegen niet mogelijk is. Vind ik echt grote flauwekul waarbij je jezelf bovendien het probleem aanhaalt dat als er wel een keer wat gebeurt je opeens toch van die wissel verwacht dat die er direct staat. Ondanks weinig speelminuten en ritme met het team. Dat vind ik gewoon krom en dubbel op.

Zoals jezelf al zegt, we praten hier over een miljoenenaankoop met veel ervaring. Die moet je gewoon veel en veel vaker laten spelen om juist in het elftal te groeien op den duur. Voor Romero gaat dit straks ook gelden natuurlijk. Wederom een miljoenenaankoop die je niet veelvuldig op de bank moet laten zitten. Dat je dan eens wat vaker Luuk de Jong naar de kant haalt als je gewoon op een veilige voorsprong staat of omdat Luuk niet lekker in de wedstrijd zit, dat hoort er dan natuurlijk bij. Romero is ook geen A junior meer waarbij je twijfels kan hebben of hij klaar is voor de stap van Jong PSV naar PSV 1. Die gozer kost net als Guti vele miljoenen. Die moet je eveneens de kans en mogelijkheid geven om straks in het elftal te groeien zodat je hopelijk snel 2 volwaardige spitsen hebt die het maar moeten uitvechten samen.

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 14 nov 2018, 17:00

Guti is gehaald om Lozano te paaien. Van Bommel wilde hem helemaal niet, dat laat hij nu gewoon op een kinderachtige manier blijken. Minpuntje voor Van Bommel.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 nov 2018, 17:50

Ardbeg schreef:Wat een onzin.
Heb je een alternatieve theorie?

Die van johan derksen hierboven is ook een optie, maar dan nóg pijnlijker en m.i. gelukkig ook nog minder goed voorstelbaar.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 14 nov 2018, 18:21

Juancho schreef:Geen grote gaten? :smile: man ik zie juist gaten van tientallen meters in het veld! :D

Opzich snap ik je wel, maar ik vind juist dat het duo Hendrix/Rosario ook vaak oorzaak zijn van die grote gaten tussen de achterste 6 en de voorste 4. Je mist voetballend vermogen, een speler die extra klasse op dat gebied heeft en niet 8 van de 10x blijft hangen.
Ik vind dat sinds pakweg begin september wel meevallen om eerlijk te zijn. Het is niet voor niets dat we weinig tegengoals krijgen. De defensieve organisatie staat gewoon prima.
Waarbij ik overigens best kan en wil begrijpen dat v. Bommel wat langer kiest voor zekerheid maar ik vind het onzin om te stellen dat het middenveld zo lekker staat dat een grote aankoop steeds meer en meer invoegen niet mogelijk is. Vind ik echt grote flauwekul waarbij je jezelf bovendien het probleem aanhaalt dat als er wel een keer wat gebeurt je opeens toch van die wissel verwacht dat die er direct staat. Ondanks weinig speelminuten en ritme met het team. Dat vind ik gewoon krom en dubbel op.
Het middenveld staat goed, niet lekker. Maar het probleem is dat je eigenlijk geen van de drie er nu uit kan halen. Haal je Hendrix of Rosario eruit, dan loop je het risico dat de hele defensieve organisatie een deuk krijgt. Haal je Pereiro weg, dan speel je met drie verdedigende/controlerende middenvelders. Weg diepgang, weg scorend vermogen. Hoe zwak Pereiro af en toe ook staat te spelen: zijn statistieken zijn meer dan prima dit seizoen. Zelfs beter dan ooit, volgens mij.

Dat Gutiérrez meer speeltijd verdient, ben ik zeker met je eens. Van Bommel lijkt echter geen coach die snel wisselt. Volgens mij heeft alleen Malen als invaller elke wedstrijd gespeeld, waarschijnlijk om nog een wapen in te brengen voor wanneer de tegenstander kapot is. Maar jongens als Mauro, Ramselaar en Sainsbury zouden ook vaker gebracht kunnen worden. Gebeurt ook niet.

Mensen die nu gaan roepen dat de instelling van Guti niet goed is, of dat hij als speler niet goed is, hebben echt geen flauw benul. Dan ben je gewoon zonder enige fatsoenlijke aanleiding op zoek naar sensatie.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 nov 2018, 18:41

Daar verschillen we dan van mening over. Ik vind namelijk dat het middenveld helemaal niet zo goed staat, juist omdat Pereiro na een uitstekend begin (ik was zelfs positiever dan jij was :D ) weer behoorlijk ver terug gezakt is. Mag je wijzen op zijn cijfers en dat is deels ook terecht. Alleen niet op zijn positie. Dan wordt er gewoon meer verwacht als meest vooruitgeschoven middenvelder. Enorm belangrijke positie waarbij gewoon veel energie en beweging gevraagd wordt. Als je zijn scorendvermogen niet weg wil halen, prima, dan moet je toch maar weer terug met hem naar de zijkanten gaan. Zoals het nu gaat vind ik het eigenlijk zelfmoord. Wat ook wel gebleken is in oa de CL.

Daarnaast heeft Hendrix ook een aantal weken heel zwak gespeeld, dus ook toen alle ruimte om Guti wat meer speeltijd te gunnen. En Rosario, tja dat ventje schoot uit de startblokken, is nog jong en zit er voor het eerst bij en heeft iedereen verbaast. Maar ook hij zal echt nog wel een terugslag krijgen. Is het niet mentaal, dan wel fysiek.

Eigenlijk zie ik juist alleen maar redenen om niet te gokken op je 3 middenvelders. Eigenlijk vind ik het behoorlijk apart dat v. Bommel dat wel doet. Want zoals gezegd, er hoeft maar 1 ding te gebeuren en je moet opeens terugvallen op een speler die amper ritme heeft en totaal niet gewend is aan het elftal in wedstrijd verband.

En nogmaals, we spreken voornamelijk over de ED wedstrijden, als je het daarin niet aandurft met Guti omdat je bang bent dat het hele elftal uit balans raakt had je hem natuurlijk nooit maar dan ook nooit moeten halen voor zoveel geld.

Tot slot over zijn mentaliteit kan je helemaal niks zeggen nog. Daarvoor moet hij simpelweg vaker en langer in het veld staan.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 nov 2018, 19:13

Breur schreef:Ramselaar wordt meestal niet gebracht als controleur, maar als een van de voorste vier. Zo stoor je de defensieve organisatie niet en kun je aanvallend evt wat nieuw elan brengen. Verder wordt Ramselaar ook wel eens gebracht om tijd te rekken, niet bepaald de lekkerste reden om in te vallen..
Breng dat Guti in om tijd te rekken. Wat maakt het dan uit.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 14 nov 2018, 20:14

Juancho schreef:Mag je wijzen op zijn cijfers en dat is deels ook terecht. Alleen niet op zijn positie. Dan wordt er gewoon meer verwacht als meest vooruitgeschoven middenvelder. Enorm belangrijke positie waarbij gewoon veel energie en beweging gevraagd wordt.
Meer energie en beweging zou zeker fijn zijn, ja. Maar zijn cijfers zijn op die positie gewoon prima. Uit m'n hoofd 7 goals en 3 assists? Je favoriet Bergwijn heeft bijvoorbeeld 5+6 en doet het daarmee amper beter, terwijl dat toch echt een aanvaller is.
Als je zijn scorendvermogen niet weg wil halen, prima, dan moet je toch maar weer terug met hem naar de zijkanten gaan. Zoals het nu gaat vind ik het eigenlijk zelfmoord. Wat ook wel gebleken is in oa de CL.
Ik vind het overdreven. De enige wedstrijden waarin we zijn weggespeeld, waren tegen Tottenham. Maar dat was ook gebeurd met Gutiérrez in plaats van Pereiro. 100%. Verder hebben we echt niet zo'n kamikazemiddenveld als je nu doet voorkomen.

Op het moment dat we Gutiérrez er nu inzetten in plaats van Rosario of Hendrix, dan ga je al meer richting dat middenveld toe denk ik. Al moeten we het niet overdrijven. Gutiérrez is ook weer geen slaapwandelaar.
Eigenlijk vind ik het behoorlijk apart dat v. Bommel dat wel doet. Want zoals gezegd, er hoeft maar 1 ding te gebeuren en je moet opeens terugvallen op een speler die amper ritme heeft en totaal niet gewend is aan het elftal in wedstrijd verband.
Vind ik ook hoor, maar ik probeer slechts een verklaring te geven voor de gang van zaken. Ik acht het waarschijnlijker dat van Bommel gewoon niet zo graag wisselt, dan dat Gutiérrez niet goed genoeg is of zichzelf niet goed opstelt.
En nogmaals, we spreken voornamelijk over de ED wedstrijden, als je het daarin niet aandurft met Guti omdat je bang bent dat het hele elftal uit balans raakt had je hem natuurlijk nooit maar dan ook nooit moeten halen voor zoveel geld.
Gutiérrez was gehaald als basisspeler. Maar toen dat eenmaal rond was, bleek Rosario ineens wel heel erg goed te spelen. Aangezien dat al een aantal weken redelijk tot goed stond, was er weinig reden om ineens te switchen.
Tot slot over zijn mentaliteit kan je helemaal niks zeggen nog. Daarvoor moet hij simpelweg vaker en langer in het veld staan.
Over mentaliteit kun je genoeg zeggen, maar sommige mensen zijn te lui om daar eens onderzoek naar te doen. Ex-aanvoerder en aanjager van Pachuca, dat behoorlijk modern voetbal speelde. Met z'n mentaliteit zit het goed.

Dtrierum
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:

Bericht door Dtrierum » 14 nov 2018, 20:51

Ik snap dat het met Pereiro als 1 van de middenvelders moeilijk is om een aanvallend ingestelde middenvelder in te passen. Maar dan nog zijn er (zoals door velen aangehaald) veel momenten geweest om hem alsnog in te brengen. Zeker in deze zwakke eredivisie. Ik vind dit een raar verhaal worden. We hebben kwalitatief een zeer smalle selectie. Behalve Malen lijkt er eigenlijk alleen maar rommel op de bank te zitten, maar dit is toch een speler die je ritme wilt geven....

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 nov 2018, 21:09

Dtrierum schreef:Ik snap dat het met Pereiro als 1 van de middenvelders moeilijk is om een aanvallend ingestelde middenvelder in te passen. Maar dan nog zijn er (zoals door velen aangehaald) veel momenten geweest om hem alsnog in te brengen. Zeker in deze zwakke eredivisie. Ik vind dit een raar verhaal worden. We hebben kwalitatief een zeer smalle selectie. Behalve Malen lijkt er eigenlijk alleen maar rommel op de bank te zitten, maar dit is toch een speler die je ritme wilt geven....
Nou, dat weet ik niet eigenlijk. Hoeveel blessures heb je per jaar normaal gesproken. Ik denk dat de bank breed genoeg is om dingen op te vangen.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 14 nov 2018, 22:44

Dtrierum schreef:Ik snap dat het met Pereiro als 1 van de middenvelders moeilijk is om een aanvallend ingestelde middenvelder in te passen. Maar dan nog zijn er (zoals door velen aangehaald) veel momenten geweest om hem alsnog in te brengen. Zeker in deze zwakke eredivisie. Ik vind dit een raar verhaal worden. We hebben kwalitatief een zeer smalle selectie. Behalve Malen lijkt er eigenlijk alleen maar rommel op de bank te zitten, maar dit is toch een speler die je ritme wilt geven....
Pereiro wordt regelmatig gewisseld. Maar dan komt juist vaak Malen en geen Guti. Natuurlijk Malen is ook een goede speler, maar als wissel van Pereiro lijkt me Guti ook wel logisch

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 38 times
Been thanked: 97 times

Bericht door Mick Jagger » 15 nov 2018, 14:46

Park schreef:
Pereiro wordt regelmatig gewisseld. Maar dan komt juist vaak Malen en geen Guti. Natuurlijk Malen is ook een goede speler, maar als wissel van Pereiro lijkt me Guti ook wel logisch
Gaat Luuk na die wissel niet naar '10', met Malen op de vleugel en Bergwijn in de spits? Dat Malen dan wordt gebracht, zal ook te maken hebben dat de backs van de tegenstander dan vermoeid zijn en je met een frisse Malen er wellicht nog van kan profiteren.

Ik denk ook niet dat Guti in aanmerking komt om Pereiro te vervangen, maar één van de twee daarachter. Tegen RKC speelde Guti volgens mij ook niet op '10'.
Het is naar mijn mening ook raar dat Hendrix of Rosario nooit wordt gewisseld tijdens een wedstrijd, maar Van Bommel lijkt me niet zo'n fan van wisselen. Als ik het me goed herinner, heeft hij in het seizoen dat we onder Cocu 3e worden ook aangegeven dat hij vond dat Cocu juist te vaak wisselde.
En zolang de resultaten goed zijn, heeft hij het gelijk aan zijn zijde, ondanks dat ik persoonlijk vind dat hij dat wel moet doen om ze zo te laten merken dat ze erbij horen - de teleurstelling/boosheid over individuele prestaties tegen RKC zal nu toch wel verdwenen moeten zijn - en om ze wedstrijdritme op te laten doen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 28 nov 2018, 22:55

Geweldige invalbeurt wat mij betreft. Brengt meer voetbal, goede passing, lekker agressief en brengt gewoon meer. Wat mij betreft tijd voor de basis. Of het nou voor Hendrix of Rosario is mag Bommel bepalen.

Plaats reactie