Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Derrick Luckassen

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 334 times

Derrick Luckassen

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 aug 2017, 17:29

Derrick Luckassen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 5 times
Been thanked: 211 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 27 aug 2017, 20:58

Degelijke pot weer, heb hem blijkbaar een beetje onderschat, verrast me tot nog toe positief, vond hem bij AZ erg wild en maakte voor mijn gevoel behoorlijk veel fouten.

M.Delgado
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door M.Delgado » 28 aug 2017, 08:14

ThoresenKoolhof schreef:Degelijke pot weer, heb hem blijkbaar een beetje onderschat, verrast me tot nog toe positief, vond hem bij AZ erg wild en maakte voor mijn gevoel behoorlijk veel fouten.
Speelde zeer degelijk, weinig risico's en t.o.v. Issimat een verademing in het vooruit denken en handelen! Snelheid en fysiek, zit nog rek genoeg in.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 aug 2017, 08:52

Heerlijk om een centrale verdediger te zien die gewoon in durft te dribbelen en ook nog een goede pass naar voren heeft. Was tegen NAC nog matig, maar gisteren gewoon een prima partij.

Eén zwaluw maakt geen zomer, maar de potentie is er wel degelijk en hij moet kunnen groeien bij PSV.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 310 times
Been thanked: 293 times

Bericht door Sensation » 28 aug 2017, 09:45

Inderdaad een speler die me qua loop/aanvallende acties doet denken aan Bruma, inschuivend, durft spelers uit te kappen en kan een goede, harde lange pass geven. Verademing. Maar eigenlijk moet er een klasse CV naast.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 28 aug 2017, 11:25

Ook mooi hoe hij gewoon al die aanvallers van Roda eruit rende. Wat een snelheid heeft deze jongen. Ook mooi om gisteren te zien, met name in de eerste helft: hij en Isimat durfden eindelijk risico's te nemen en snelheid in het spel te leggen. Dat kwam het tempo wel ten goede.

Valt tot dusverre in elk geval niet tegen. Vond het tegen NAC en Roda zelfs goed staan met Isimat samen, maar dat zal ook e.e.a. te maken hebben met de kwaliteit van die ploegen. Komende twee wedstrijden worden betere momentopnames.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

Juancho
Legende
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 28 aug 2017, 12:04

Valt me behoorlijk mee. Alleen ik vind hem de verbeterde versie van Isimat. Dus hoe goed Luckassen ook speelt, feit blijft voor mij dat er naast hem nog een LCV ontbreekt. Als je die toch eens kan halen heb je gewoon een uitstekend duo met Isimat en de Wijs (en Alberto?) als backups die prima zijn voor de ED dit seizoen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 aug 2017, 12:38

Ik vind hem in niets lijken op Isimat eigenlijk. Isimat is de mandekker die de bal zsm wil inleveren, Luckassen kan ook veel beter opbouwen en heeft een goede pass in de benen.

Alberto speelt niet meer bij PSV, die is naar NEC vertrokken :wink:

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 347 times
Been thanked: 569 times

Bericht door Menno1 » 28 aug 2017, 15:47

Eens met de Shoving. Nou was Roda wel de slechtste eredivisie tegenstander die ik heb gezien in jaren. Niettemin bevalt Luckassen mij prima. Voetballend een stuk beter dan Isimat en Schwaab en fysiek een beer.

Heeft wel beetje dezelfde manco's als Bruma in het begin: concentratie problemen. Maar zit aardig wat rek in.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 29 aug 2017, 10:05

ShovingNE2 schreef:Ik vind hem in niets lijken op Isimat eigenlijk. Isimat is de mandekker die de bal zsm wil inleveren, Luckassen kan ook veel beter opbouwen en heeft een goede pass in de benen.

Alberto speelt niet meer bij PSV, die is naar NEC vertrokken :wink:
Ik vind hem wel wat weg hebben van Isimat. Fysiek, kopssterk, zelfde loopje/uitstraling maar idd wel met het verschil dat hij tegen een bal aan kan schoppen.

Daarom is het wat mij betreft Isimat exit (of bankzitter en Schwaab exit) en een klasbak naast Derk. Dan heb je de boel prima voor elkaar.

Ik bedoelde trouwens niet Alberto maar die LCV die nu regelmatig doorgeschoven wordt. Waar de Mos nogal fan van is ;).

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 299 times
Been thanked: 294 times

Awards:

Bericht door Mercer » 29 aug 2017, 10:51

Luckassen is een libero die zal kunnen excelleren cq zich uitleven met categorie-mandekker naast zich: Isimat, Bruma, Sánchez, Montes, Roco; +/- 190. Niet Rekik of Moreno.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood en wijze teksten van Mercer''

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Jwoeloe » 10 sep 2017, 13:34

Mede verantwoordelijk voor beide goals. Hij of Hendrix moet uitstappen bij de 1-0. Bij de 2-0 heeft hij Reza in mandekking, moet hij nooit kunnen scoren. Al gaat dat al eerder mis aan de linkerkant.

En toch ben ik benieuwd hoe deze jongen het zou doen op het middenveld.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 10 sep 2017, 13:53

Die foutjes gaan we nog veel meer zien. Was bij AZ ook het geval. Ik had het een prima aankoop gevonden als 3de CV die rustig kon groeien bij PSV maar als vervanger van Moreno vind ik het echt onbegrijpelijk.

rapido
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 4 times

Bericht door rapido » 10 sep 2017, 13:56

Juancho schreef:Die foutjes gaan we nog veel meer zien. Was bij AZ ook het geval. Ik had het een prima aankoop gevonden als 3de CV die rustig kon groeien bij PSV maar als vervanger van Moreno vind ik het echt onbegrijpelijk.
Helemaal mee eens. Was bij AZ al een bron van onrust. Nu naast Isimat en met Paal op linksback is dit een garantie voor veel tegengoals en een fiks aantal kaarten. Ben er eerlijk gezegd ook nog niet helemaal overtuigd van of hij nou echt een centrale verdediger is of meer een breker op het (verdedigende) middenveld.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 140 times
Been thanked: 225 times

Bericht door Ykhim » 10 sep 2017, 19:08

Heel bijzonder om te zien hoe Reza met z'n rug naar de goal stond, Luckassen nog in z'n rug had en hem alsnog in de goal legt. Dan is er iets niet goed gegaan.

Sowieso speelde Luckassen alsof hij letterlijk blind was. Stapte vaak verkeerd uit, rare tackles, was samen met Isimat zijn mannetje voortdurend kwijt. Nee, geen beste beurt.
Shirtsponsor (27 feb-31 maa): Mercer

"Sensation mot mod worden"

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 211 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 10 sep 2017, 19:24

Totaal niet complementair met Isimat, er staan nu gewoon 2 dezelfde types waarvan ik wel denk dat Luckassen meer potentie heeft als Isimat.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 455 times
Been thanked: 619 times

Bericht door ruuddevil » 10 sep 2017, 19:26

Hele matige wedstrijd van Horst. Isimat is ene betere verdediger en daarnaast hoort een andere LCV en andere back te staan. Had het geld van Luckassen dan maar uitgegeven aan een back.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 10 sep 2017, 19:27

Precies, dat roep ik ook al een tijdje. Luckassen kan in potentie de verbeterde versie van Isimat worden. Door de lucht sterk, fysiek redelijk maar kan itt onze Fransman wel iets met de bal aan de voeten. Maar verder is het gewoon nog een groot twijfelgeval of hij het niveau van PSV aankan. Daarom was hij prima geweest als 3de CV die rustig kon groeien naar het niveau dat gevraagd wordt.

Maar dit moet dan de vervanger zijn van de beste CV uit de ED en Mexicaans veelvoudig international en zeer belangrijke leider van PSV? Lachwekkend. Echt lachwekkende keuze.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 49 times
Been thanked: 122 times

Bericht door koetje » 10 sep 2017, 20:55

Juancho schreef:.

Maar dit moet dan de vervanger zijn van de beste CV uit de ED en Mexicaans veelvoudig international en zeer belangrijke leider van PSV? Lachwekkend. Echt lachwekkende keuze.
De vraag is natuurlijk of een dergelijke vervanger te vinden is..... Kijk naar de transfers van de afgelopen jaren bij de top 3.

Feyenoord haalt spelers van de middenmoot: Botteghin, Van der Heijden, St. Juste en vult dit aan met eigen jeugd.
PSV haalde Moreno, Isimat, Schwaab, Rekik, uit het buitenland en nu Luckassen.
Ajax haalde Sanchez, Wober, Heitinga, Viergever aangevuld met eigen jeugd.

Dit zijn 13 transfers waarbij er 2 uitspringen. Moreno was een no-brainer en Sanchez een voltreffer. Voor de rest zijn het allemaal spelers met de subtop van Europa als maximaal plafond.

Getalsmatig is het dus veel waarschijnlijker dat je uitkomt bij een speler van het niveau Luckassen dan die van Moreno/Sanchez.

Of zowel bij PSV, Ajax als Feyenoord werken alleen slapers die er niks van begrijpen. Dat kan ook natuurlijk.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 11 sep 2017, 10:36

Ik kijk liever alleen naar PSV. Daar moet de lat omhoog. Tussen niveau Moreno (top PSV) en Luckassen (subtop ED) ziet een enorm groot gat. Als je al niet eens meer mag ambiëren om daar tussen een andere speler te zoeken kunnen we beter gelijk ophouden.

M.Delgado
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 2 times

Bericht door M.Delgado » 11 sep 2017, 12:21

Juancho schreef:Ik kijk liever alleen naar PSV. Daar moet de lat omhoog. Tussen niveau Moreno (top PSV) en Luckassen (subtop ED) ziet een enorm groot gat. Als je al niet eens meer mag ambiëren om daar tussen een andere speler te zoeken kunnen we beter gelijk ophouden.
Zeker waar, onbegrijpelijk manier van scouten ook. Een multifunctionele speler, mooi, maar waar blinkt hij in uit, waarvoor is zijn manier van spelen het meest geschikt. Ik zie in hem een moderne CVM, een 6, naast Hendrix, het fysieke blok voor de verdediging, snelheid en power, diepgang ook. van Ginkel moet een lijn naar voren, daar is hij gevaarlijk, rond de 16. Met 3 spelers op het middenveld met een goed loopvermogen (omschakeling was gisteren ook weer bedroevend) en fysieke power maak je kans. Kind van de rekening; Pereiro, intrinsiek super veel kwaliteit maar helaas niet gekoppeld aan drive/passie. Ik zou graag Obispo centraal naast Isimat zien, als je de speler voor LCV niet kunt aantrekken, en je hebt wel in huis, laat hem spelen! We moeten niet de illusie hebben dat we een kampioenswaardige selectie hebben, dat is gewoon niet zo.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 59 times
Been thanked: 110 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 11 sep 2017, 12:33

Juancho schreef:Ik kijk liever alleen naar PSV. Daar moet de lat omhoog. Tussen niveau Moreno (top PSV) en Luckassen (subtop ED) ziet een enorm groot gat. Als je al niet eens meer mag ambiëren om daar tussen een andere speler te zoeken kunnen we beter gelijk ophouden.
We zijn het wel eens, maar enige realiteitszin zou niet verkeerd zijn. De aankoop van Luckassen is het probleem niet. Het probleem is dat de rest van de verdedigende organisatie zo broos is dat Luckassen de rol van Moreno moet overnemen. Dat kan niet. Zoet, Isimat en Arias zouden die rol moeten innemen, maar kunnen dat niet. Hierdoor komt Luckassen te zwemmen en worden zijn fouten niet hersteld zoals Sanchez dat bij Ajax wel deed voor de Ligt en Moreno bij ons voor Isimat. Het probleem is dat we te veel meevoetballers hebben en als dan je twee leiders vertrekken, één leider in totale vormcrisis zit en een gehuurde leider in een nieuwe rol belandt en tegelijkertijd in zijn eentje de ploeg op sleeptouw moet nemen, lukt dat uiteraard niet.

Brands heeft een beleid, waarbij hij vooral kijkt naar voetbalkwaliteit en fysieke kwaliteit, maar het mentale en tactische aspect van voetballers onderbelicht laat. Dat maakt dat we nu een selectie hebben met de weinig balans. Hierdoor verlangen we nu naar Nederlandse subtoppers als Schaars, aangezien hij wel dat mentale en tactische aspect bezit.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 11 sep 2017, 12:55

Thijs85 schreef:We zijn het wel eens, maar enige realiteitszin zou niet verkeerd zijn. De aankoop van Luckassen is het probleem niet.
Niet het probleem? We hebben geen geld om een LB te kopen maar besteden wel een dikke 5 miljoen aan Luckassen. Dus hoezo is hij het probleem niet? Het zou geen probleem zijn als hij echt een topper was, maar hij was bij AZ al een twijfelgeval en dat is nu niet veel anders. Zie wel meer potentie in hem dan een Isimat of misschien zelfs als nummer 6, maar voorlopig schat ik hem nog in als toekomstige basisspeler die vooral nog heel veel moet leren. Zo'n type zou nooit je eerste prioriteit moeten zijn.

Het probleem is dat de rest van de verdedigende organisatie zo broos is dat Luckassen de rol van Moreno moet overnemen. Dat kan niet. Zoet, Isimat en Arias zouden die rol moeten innemen, maar kunnen dat niet. Hierdoor komt Luckassen te zwemmen en worden zijn fouten niet hersteld zoals Sanchez dat bij Ajax wel deed voor de Ligt en Moreno bij ons voor Isimat. Het probleem is dat we te veel meevoetballers hebben en als dan je twee leiders vertrekken, één leider in totale vormcrisis zit en een gehuurde leider in een nieuwe rol belandt en tegelijkertijd in zijn eentje de ploeg op sleeptouw moet nemen, lukt dat uiteraard niet.
Waarom koop je er dan nog een twijfelgeval bij? Isimat is in niets een leider, die heeft al moeite genoeg met zichzelf. Er vanuit gaan dat hij een leiderschapsrol zou pakken dit jaar is echt waanzin. Arias is ook gewoon een rechtsback die hard moet werken om een prima RB voor PSV te zijn. Maar in wat is hij een leider? De enige die het een beetje heeft is Zoet maar als keeper blijft dat toch lastig met zo'n chaos voor je. Kortom achterin is 0 leiderschap en op het middenveld heb je eigenlijk alleen v. Ginkel. Maarja, die moet nu op een manier spelen waar hij totaal niet uit de verf komt. Over de voorhoede kan ik kort zijn, ook daar loopt geen leider rond. Dat is dus een heel groot probleem en PSV wist dat al heel vroeg door de verkopen van Guardado en Moreno tegen bodemprijzen. Gewoon heel slecht opgevangen en daar mag je Brands verantwoordelijk voor houden.
Brands heeft een beleid, waarbij hij vooral kijkt naar voetbalkwaliteit en fysieke kwaliteit, maar het mentale en tactische aspect van voetballers onderbelicht laat. Dat maakt dat we nu een selectie hebben met de weinig balans. Hierdoor verlangen we nu naar Nederlandse subtoppers als Schaars, aangezien hij wel dat mentale en tactische aspect bezit.
En dit is toch niet de eerste keer dat Brands dit doet? Wat mij betreft was afgelopen transferperiode zijn laatste kans. Maar meer dan ooit heeft hij er een potje van gemaakt. Tijd dus voor verandering.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Siemen » 24 sep 2017, 15:28

Ernstige blessure of niet? (heb het niet gezien)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2017, 15:32

Viel mee: stond weer op en kon nog effies doorspelen tot z'n wissel.

Plaats reactie