Noni Madueke

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Noni Madueke

Bericht door deninho32 » 08 aug 2020, 17:38

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef:
08 aug 2020, 17:18
deninho32 schreef:
08 aug 2020, 17:12
Ze spelen natuurlijk tegen een half g-elftal, maar die Madueke gaat echt zo hard in zijn ontwikkeling. Die gaat dit seizoen echt vaste basisspeler worden als hij zo doorgaat.
Dat is helemaal niet waar hoor. Zij hebben een salarisbudget van 4 miljoen. Dat is gewoon rechterrijtje Eredivisie. Dit is top KKD-niveau.
I rest my case ;)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 08 aug 2020, 17:39

:lol: :lol: :lol:
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 08 aug 2020, 18:32

deninho32 schreef:
Ze spelen natuurlijk tegen een half g-elftal, maar die Madueke gaat echt zo hard in zijn ontwikkeling. Die gaat dit seizoen echt vaste basisspeler worden als hij zo doorgaat.
Ik hoop dat er een aanvaller verkocht wordt en dat er zo dus ruimte gecreëerd wordt voor deze jongen. Die zie je toch liever dan pakweg Alireza?

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 400 times
Been thanked: 432 times

Bericht door TomPSV » 08 aug 2020, 18:34

Menno1 schreef:
08 aug 2020, 18:32
deninho32 schreef:
Ik hoop dat er een aanvaller verkocht wordt en dat er zo dus ruimte gecreëerd wordt voor deze jongen. Die zie je toch liever dan pakweg Alireza?
Het lijkt erop dat Schmidt hem ziet als 1 van de 2 spitsen, dus dat heeft dan niets met Alireza te maken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 08 aug 2020, 18:59

Ja zou kunnen. Ik zie meer een buitenspeler in hem, gezien zijn snelheid en zijn dribbels. Maar wie ben ik?
Die jongen is echt allround en een top atleet. Dan gaat het wel moeilijk worden voor Romero en Piroe vrees ik als Madueke zo door gaat. Mooie luxe positie in ieder geval met hem er bij.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 08 aug 2020, 19:19

Man van de wedstrijd was uiteraard Noni Madueke, met zijn hattrick. ,,Geen verrassing”, zei Schmidt. ,,Hij maakte al veel goals in de training. Hij voelt zich prettig helemaal voorin en hoeft dan niet als buitenspeler te fungeren. Noni timet vaak goed en heeft gevoel voor de ruimtes. Over zijn mentaliteit ben ik ook te spreken. Hij vecht voor zijn plek in het team en weet situaties vaak goed te lezen.”

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 09 aug 2020, 00:57

Menno1 schreef:
08 aug 2020, 18:59
Ja zou kunnen. Ik zie meer een buitenspeler in hem, gezien zijn snelheid en zijn dribbels. Maar wie ben ik?
Die jongen is echt allround en een top atleet. Dan gaat het wel moeilijk worden voor Romero en Piroe vrees ik als Madueke zo door gaat. Mooie luxe positie in ieder geval met hem er bij.
Veel gevaarlijker als spits, tis geen luie voetballer zoals Mo.
Mo money, Mo honey

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 aug 2020, 08:34

Schmidt ziet hem als spits zo maakt hij duidelijk:
. „Ik denk dat hij zich goed voelt als een echte spits, als één van de twee spitsen bij ons en niet als buitenspeler. Hij komt steeds in de goede situaties, omdat hij een goed gevoel heeft voor timing en het in de juiste ruimtes komen. Dat zijn fysieke kwaliteiten indruk maken voor een 18-jarige? Die zijn heel goed. (Lachend) Het is ook geen nadeel om als spits zo snel te zijn. Maar het is niet alleen zijn snelheid. Ook hoe hij in staat is de situatie te lezen, in de juiste ruimtes te komen en daarmee op de juiste plaats te zijn. Daar heeft hij een goed gevoel voor, met daarbij zijn timing. Technisch gezien is hij ook erg goed, hij heeft de skills in de één-tegen-één.”
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 682 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 09 aug 2020, 08:42

Dan hebben we in principe 4 spitsen voor 2 posities..
Malen, Madueke, Lammers, Romero....Piroe zelfs nog niet meegeteld..

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 400 times
Been thanked: 432 times

Bericht door TomPSV » 09 aug 2020, 08:45

Prima toch? Iedere positie moet je dubbel bezet hebben. Piroe zal wel weer verhuurd worden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 aug 2020, 08:54

En Malen en Madueke kan je dan ook nog vanaf de vleugel laten spelen.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 09 aug 2020, 08:57

Zowieso zijn Piroe en Lammers niet goed genoeg en Romero is nog afwachten.

Mooi dat onze Roger dat ziet, Mauro op links is ook een interessant idee, een hele dynamische voetballer die er altijd hard opklapt.

Je ziet al dat ie echt van slimme voetballers houdt, net zoals je Teze centraal zet, dat doe je bv niet met Denzel.
Mo money, Mo honey

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 41 times

Bericht door FritskePhilips » 09 aug 2020, 09:47

Hoewel Teze in mijn ogen dan weer niet echt in de categorie 'slimme voetballers' hoort. Blijkt eerder meer heel degelijk te zijn door zijn fysieke voorwaarden, snelheid en wendbaarheid.

Duo Teze en Obispo (speelden ook jaren samen in de jeugd) zou wellicht beter in de speelstijl van Schmidt passen dan het duo Baumgartl en Viergever.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 aug 2020, 10:07

Qua stijl misschien wel, maar je weet dat je er dan gewoon 50 om de oren gaat krijgen natuurlijk. Twee onervaren jongens (op dit niveau) in de basis.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 09 aug 2020, 10:14

ShovingNE2 schreef:
09 aug 2020, 10:07
Qua stijl misschien wel, maar je weet dat je er dan gewoon 50 om de oren gaat krijgen natuurlijk. Twee onervaren jongens (op dit niveau) in de basis.
Precies. Onacceptabel, zo'n verdediging. Onze huidige sterkste verdediging is al ondermaats.

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door FritskePhilips » 09 aug 2020, 10:17

Het aspect ervaring kan maar op één manier worden aangeleerd op het hoogste niveau; door ze ook daar speelminuten te geven.

Wanneer je intensief met die jongens aan de slag gaat, ze kansen geeft en accepteert dat het je in den beginne ook tegendoelpunten kan kosten, is er de meeste kans dat ze zich snel verder ontwikkelen.

Één van de aspecten waarin ik respect op kan brengen voor Ajax; die lieten de Ligt ook staan, de rest is inmiddels historie. Of mag dat hier niet benoemd worden? :D

Je hoeft er ook niet meteen 2 in te passen, je kunt ook met 1 beginnen. Naast bijvoorbeeld een Baumgartl of een Viergever of nieuwe aankoop.

Indien je ze flankeert met een Dumfries en bijvoorbeeld van Aanholt, is er ook al meer mogelijk.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 aug 2020, 10:25

Ja hoor, maar als je zoveel gebrek aan ervaring op dit niveau in het centrum zet ga je een seizoen 2013/2014 tegemoet. Hoge bovengrens, maar ook een hele lage ondergrens.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 736 times
Been thanked: 805 times

Bericht door El Sordo » 09 aug 2020, 10:30

De Ligt was wel echt een andere categorie dan Teze of Obispo. Alhoewel ik moet zeggen dat Teze me tot nu toe bevalt. Dergelijke talenten kunnen zich volgens mij alleen goed ontwikkelen als ze af en toe een fout kunnen/mogen maken zonder dat het direct gevolgen heeft. Dwz, als ze onderdeel zijn van een linie/elftal dat deze foutjes kan opvangen. Dat lukt niet als je een volledig onervaren duo in centrum zet.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 09 aug 2020, 10:36

El Sordo schreef:
09 aug 2020, 10:30
De Ligt was wel echt een andere categorie dan Teze of Obispo. Alhoewel ik moet zeggen dat Teze me tot nu toe bevalt. Dergelijke talenten kunnen zich volgens mij alleen goed ontwikkelen als ze af en toe een fout kunnen/mogen maken zonder dat het direct gevolgen heeft. Dwz, als ze onderdeel zijn van een linie/elftal dat deze foutjes kan opvangen. Dat lukt niet als je een volledig onervaren duo in centrum zet.

Je bent me voor. Obispo of Teze met De Ligt vergelijken slaat echt nergens op. Echt buitencategorie talent staat er ja maar dat is dit niet.

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door FritskePhilips » 09 aug 2020, 11:09

Ardbeg schreef:
09 aug 2020, 10:36
Je bent me voor. Obispo of Teze met De Ligt vergelijken slaat echt nergens op. Echt buitencategorie talent staat er ja maar dat is dit niet.
De Ligt had, op het moment dat hij zijn eerste wedstrijden speelde, ook niet het label talent van de buitencategorie. Die kreeg dat label toen hij snel stappen maakte, nadat hij mocht blijven staan.

Obispo en de Ligt hadden in de jeugd een vergelijkbaar label; waar de Ligt kansen in de basis bij een topclub kreeg en deze nam met alle gevolgen van dien, hield PSV vast aan ervaring op deze positie. Ook wanneer de meer ervaren speler niet over de juiste kwaliteiten beschikte.

Dat is een groot verschil, aangezien Obispo via jong PSV en verhuur nu nog zijn kans moet gaan krijgen in het vaandelteam. Dit terwijl hij zichzelf relatief gemakkelijk staande heeft gehouden en/of elke keer snel wist aan te haken op het gevraagde niveau.

PSV mag daar wel wat meer lef en durf in etaleren, en ik denk dat Schmidt wel een trainer is die dat aandurft.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken en daardoor een eindeloze discussie, maar punt dat ik probeer te maken is dat ook talenten in deze linie kansen verdienen.

Waarom offensieve spelers (zoals nu met Ihatarren en Madueke)op jonge leeftijden wel kansen geven, maar wachten met defensieve spelers?

Als je een echte opleidingsclub bent, mag dat geen verschil maken in mijn ogen. En dat pretenderen we wel steeds meer te zijn.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 09 aug 2020, 11:15

Maar goed. Terug om topic

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 aug 2020, 11:22

In de aanval is het makkelijker kansen geven. En ik ben ook voor kansen geven. We mogen 5x wisselen per duel, dus als het veilig is vooral doen.

Maar we zijn geen opleidingsclub. We zijn een club die speelt om prijzen te winnen. Dat is het belangrijkste doel. Ik denk dat ze er allebei wel kunnen komen trouwens. Maar voordat dat duo samen vaste basis is zit je in 22/23.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 09 aug 2020, 11:44

FritskePhilips schreef:
09 aug 2020, 11:09
De Ligt had, op het moment dat hij zijn eerste wedstrijden speelde, ook niet het label talent van de buitencategorie. Die kreeg dat label toen hij snel stappen maakte, nadat hij mocht blijven staan.
Dit is echt onzin hoor. De Ligt stond ruim voor z'n debuut al bekend als absoluut toptalent, mede door z'n imponerende fysiek. Maakte ook direct indruk in het eerste en is vrij snel daarna ook blijven staan. Obispo had hetzelfde stempel, maar die heeft de stap (nog?) niet direct kunnen zetten. Dat maakt het verschil tussen een supertalent en een groot talent: de een past zich moeiteloos aan aan een hoger niveau, de ander heeft daar langer voor nodig of komt daar überhaupt nooit. Voor Obispo is dit jaar dan ook echt wel do-or-die. Benieuwd wanneer hij minuten gaat krijgen.

Overigens is Madueke er net zo een als de Ligt en Ihattaren: zowel voetballend als fysiek superieur op absoluut profniveau, nu al. Door hun leeftijd kunnen ze ook alleen nog maar beter worden, maar dit zijn gewoon de welbekende supertalenten waar de wereldtop achteraan zit. We mogen van geluk spreken dat we er niet één, maar twee in huis hebben. En dan reken ik Malen nog niet eens mee.
Waarom offensieve spelers (zoals nu met Ihatarren en Madueke)op jonge leeftijden wel kansen geven, maar wachten met defensieve spelers?
Omdat inconsistentie voorin niet direct verregaande gevolgen heeft, daar waar inconsistentie achterin meteen wedstrijden kan kosten, en daarmee dus ook prijzen. Teze-Obispo is een centrum met weinig ervaring en bovendien hebben beide heren nog geen moment aangetoond een jaar lang op ons niveau te kunnen presteren. Dat moet groeien, maar zoals Shoving zegt: als je dit uitprobeert, dan ga je er vast 50 om de oren krijgen. Ligt trouwens niet eens alleen aan de eventuele kwaliteit, maar ook aan het karakter: het zijn allebei (nog) geen leiders, geen spelers die het elftal sturen en neerzetten. Viergever en Baumgartl zijn daarin veel verder. Ik snap dan ook niet dat mensen nu meteen Teze in de basis willen zien ten faveure van een van die twee. Hij doet het prima, maar ik heb nog niet gezien waarom hij de voorkeur moet krijgen boven twee gelouterde centrumverdedigers.
#WelkomThuisGini

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 09 aug 2020, 11:56

Madueke liet wel goede dingen hoor zien gisteren. Ik vind het ook altijd wel interessant wat zo'n speler doet voordat de goal gemaakt wordt. Bij de eerste is zijn aanname meteen goed en naar de juiste kant waardoor hij ruimte voor zichzelf creëert. De tweede goal is een intikker, maar is zijn loopactie en timing daarvoor goed en de derde is een goal door individuele kwaliteit waarbij hij ook nog eens niet bang is om te schieten met zijn 'mindere' been. Ik zie zo vaak voetballers hun mindere been zoveel mogelijk mijden ook al is dat op dat moment een betere keuze.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 69 times
Been thanked: 198 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 09 aug 2020, 12:01

Kan voor ons nog wel eens een groot voorde zijn dat Noni de Engelse nationaliteit heeft. Breekt ie echt door dan buitelen de Engelse topclubs over elkaar heen om hem over te nemen. Die transfersom wordt gigantisch.

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door FritskePhilips » 09 aug 2020, 13:36

Om de discussie te verhelderen en tegelijkertijd te beëindigen(aangezien deze hier off-topic is), ik gaf in de startpost van de discussie aan:
FritskePhilips schreef:
09 aug 2020, 09:47
Duo Teze en Obispo (speelden ook jaren samen in de jeugd) zou wellicht beter in de speelstijl van Schmidt passen dan het duo Baumgartl en Viergever.
Ik merk dat er hierdoor gesuggereerd wordt dat ik opteer voor het eerste duo, maar ik doelde op het type speler.

In mijn ogen past ook Baumgartl binnen dit profiel, in tegenstelling tot Viergever. Dus er zijn, zolang er geen aankopen zijn voor de positie van centrale verdediger, 3 opties aan centrale duo's die mijn persoonlijke voorkeur genieten.

In alle 3 de opties zal je een jonge speler voor de leeuwen dienen te werpen. Iets waarvan ik vind dat PSV daarin wel wat meer lef zou mogen tonen.

In kortere bewoordingen; ik prefereer, binnen het huidige spelers materiaal, een centraal duo zonder Viergever. Ik bedoelde niet dat Teze en Obispo direct het nieuwe duo zou moeten worden. ;)

Wel leuk dat het een discussie oplevert. Wellicht dat we deze elders voort kunnen zetten en hier weer ontopic kunnen over onze groeibriljant en potentiële cashcow Super-Noni.

Plaats reactie