Noni Madueke

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 502 times
Been thanked: 307 times

Noni Madueke

Bericht door Grasmat » 13 sep 2020, 19:12

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Makaveli schreef:
13 sep 2020, 19:08
Ik zie niet in waarom hij niet gewoon de positie naast Malen in kan nemen. Eventueel haal je een ervaren spits als back up voor als de onvermijdelijke terugval komt maar hij is wel rijp voor de basis inmiddels.
Precies. Ronaldo gingen we destijds toch ook niet banken omdat ie zo jong was? Wat goed is, is goed en kwaliteit moet gewoon zo veel mogelijk spelen.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 37 times
Been thanked: 164 times

Bericht door Armada » 13 sep 2020, 19:19

Deze jongen... daar gaan we nog wel plezier aan beleven. Hoe lang is maar de vraag... Als die gaat, dan gaat 'ie voor heel veel geld. Je kunt er vergif op in nemen dat er een Engelse topclub een Engels toptalent wil halen... en dat doen ze normaliter voor achterlijk veel geld.

Bottom line: laten we hopen dat we er nog lang van mogen genieten, ik ben echter bang dat het geen 2 seizoenen gaan zijn.

Denzell
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Denzell » 13 sep 2020, 19:21

Had gewoon 3 assists kunnen hebben als die bal van Malen erin vloog i.p.v. op de paal. Wat een heerlijke invalbeurt van hem!

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 13 sep 2020, 19:23

Het is inderdaad een klein wonder dat we zo'n parel in de selectie hebben. Madueke was bepalend met zijn 2 assists en heeft in tegenstelling tot ons andere supertalent wel rendement. Het verschil met Lammers qua power en energie was ook erg zichtbaar. Gewoon basisspeler maken en een back-up halen.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Armada » 13 sep 2020, 19:41

Heya Hallvar schreef:
13 sep 2020, 19:23
Het is inderdaad een klein wonder dat we zo'n parel in de selectie hebben. Madueke was bepalend met zijn 2 assists en heeft in tegenstelling tot ons andere supertalent wel rendement. Het verschil met Lammers qua power en energie was ook erg zichtbaar. Gewoon basisspeler maken en een back-up halen.
Brands heeft een goed glad praatje verkocht. Sta er niet van te kijken wanneer diezelfde Brands binnenkort een bod uit gaat brengen namens Everton.

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 91 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Paulus22 » 13 sep 2020, 19:45

Hoe sterk is hij eigenlijk. Niet normaal wat een power op deze leeftijd. Die gaat inderdaad voor heel veel ponden terug de Noordzee over binnen 2 seizoenen.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door Armada » 13 sep 2020, 19:49

Paulus22 schreef:
13 sep 2020, 19:45
Hoe sterk is hij eigenlijk. Niet normaal wat een power op deze leeftijd. Die gaat inderdaad voor heel veel ponden terug de Noordzee over binnen 2 seizoenen.
Inderdaad. Kan nog wel eens een hele belangrijk cadeau zijn van Brands. Uiteindelijk heeft Brands Malen + Madueke weggehaald bij de Engelse top.

Dat zijn op dit moment de spelers die, met een enkele andere, echt waarde vertegenwoordigen. Kan zo maar de toekomst van PSV als club veilig stellen (nee, interpreteer dit niet meteen dramatisch.... maar wacht nog even op de klap van corona i.c.m. lege stadions.... ).

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 13 sep 2020, 20:02

Laat ze eerst nou maar eens een top seizoen draaien, liefst 2. Kijken we dan wel verder. Lijkt weer veel op het ophemelen van Ihattaren nog maar kort geleden.

Noni is nog zo jong, laten we aub even rust aan doen en niet een enorme druk op zo'n jong ventje leggen.

Ihattaren
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 1 time
Been thanked: 109 times

Bericht door Ihattaren » 13 sep 2020, 20:04

Ik denk en hoop dat Brands kansloos is met zijn Everton als het zover is.

MAAR eerst nog ff genieten van Noni!

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 13 sep 2020, 20:07

Juancho schreef:
13 sep 2020, 20:02
Laat ze eerst nou maar eens een top seizoen draaien, liefst 2. Kijken we dan wel verder. Lijkt weer veel op het ophemelen van Ihattaren nog maar kort geleden.

Noni is nog zo jong, laten we aub even rust aan doen en niet een enorme druk op zo'n jong ventje leggen.
Angstig gedoe, Juancho. Het zijn allebei supertalenten die met twee vingers in de neus de top zouden kunnen halen. Daar moet je druk op leggen. Hoe eerder ze ermee leren dealen, hoe beter. Bij Barcelona gaan ze ook niet miepen dat er teveel druk op Ansu Fati of Frenkie de Jong gelegd wordt. Voor de leeuwen ermee.

Madueke mag van mij ook in de basis.
#WelkomThuisGini

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Voormalig KG » 13 sep 2020, 20:19

Armada schreef:
13 sep 2020, 19:49
Paulus22 schreef:
13 sep 2020, 19:45
Inderdaad. Kan nog wel eens een hele belangrijk cadeau zijn van Brands. Uiteindelijk heeft Brands Malen + Madueke weggehaald bij de Engelse top.

Dat zijn op dit moment de spelers die, met een enkele andere, echt waarde vertegenwoordigen. Kan zo maar de toekomst van PSV als club veilig stellen (nee, interpreteer dit niet meteen dramatisch.... maar wacht nog even op de klap van corona i.c.m. lege stadions.... ).
Beide deze spelers gelden als homegrown players dus kunnen uiteindelijk heel veel geld inderdaad op brengen. Laten we het hopen.

Er mag van mij gewoon een potentiële basisspeler bij komen, dat zal ook Madueke's niveau omhoog krikken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 13 sep 2020, 20:46

Samen met malen moet dat minstens 100 miljoen opleveren. Echt een klasbak en ligt nog lang vast.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 13 sep 2020, 21:03

Graag nog wat meer van deze jongens uit Engeland halen.

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Has thanked: 467 times
Been thanked: 115 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 13 sep 2020, 22:29

BASIS PLEASE...
WZPWZDB ;)

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Siemen » 13 sep 2020, 22:42

Wat een talent. Snel, sterk, goede techniek, doelgericht. En bijzonder: blijkt goede keuzes te maken op juiste momenten. Perfecte assist qua pass en timing bij 1-2, rust en overzicht bij kans Malen en goal Gakpo.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 13 sep 2020, 22:59

Ykhim schreef:

Angstig gedoe, Juancho. Het zijn allebei supertalenten die met twee vingers in de neus de top zouden kunnen halen. Daar moet je druk op leggen. Hoe eerder ze ermee leren dealen, hoe beter. Bij Barcelona gaan ze ook niet miepen dat er teveel druk op Ansu Fati of Frenkie de Jong gelegd wordt. Voor de leeuwen ermee.

Madueke mag van mij ook in de basis.
Heeft niks met angstig te maken zijn hoor, wees gerust. Dat ventje is alleen 18, slaat al een lichting over dus ik ga hem niet de druk op leggen die Mo vorig jaar wel kreeg. En dat was ook een toptalent en ik ben totaal niet onder de indruk van hoe hij daar mee omgegaan is.

Het gaat er mij om dat we met 2 spitsen spelen en daarvoor heel jong talent hebben en Malen. Thats it. Lammers gaat wel, piroe komt zwaar te kort en Romero... Tja.. Romero...

Er hoeft maar dit te gebeuren of je zit met een gigantisch probleem. Dus wat ga je dan doen... Ik heb een sterke voorkeur voor een klasse spits kopen of huren ipv een echte reserve spits te halen die het ook accepteert dat hij 3de keuze is normaliter zijn dat ook niet de spitsen die je zo 10 wedstrijden de basis in wilt gooien.

En klasse en kwaliteit hebben we wel nodig. En dat zegt dus helemaal niet dat Noni constant als wissel begint. Helemaal niet juist. Maar dan heb je 3 spitsen voor 2 plekken waarbij de spitsen ook enorm veel arbeid moeten leveren.

Ik vind persoonlijk dus niet dat je Noni nu al zo'n druk moet opleggen en dat hij en Malen eigenlijk ook onmisbaar zijn. Want naast Noni heb je ook Malen nog, die ook wel eens pijntjes heeft ect.

Kortom, ik zie graag een klasbak komen die met Malen in principe het duo vormt met Noni als heel serieuze 3de spits die je ook zo de basis in kan en moet zeggen. Maar net even wat minder druk en fysieke vereisten.

Hopelijk is het zo duidelijk :)

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Has thanked: 467 times
Been thanked: 115 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 13 sep 2020, 23:04

T mooie is eigenlijk dat Malen ook nog een super talent is 😆
WZPWZDB ;)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 14 sep 2020, 00:09

Natuurlijk moet er een extra aanvaller bij. Met het naderende vertrek van Lammers heb je namelijk alleen Malen en in mindere mate Madueke waar je op kunt rekenen. Piroe en Romero spelen namelijk in alle opzichten verstoppertje. Alleen kan die extra aanvaller ook bijvoorbeeld Zahavi zijn: iemand die goed is, maar niet per se beter dan Madueke.

Die transferwens kan prima bestaan naast de druk die Madueke opgelegd mag krijgen. Je mag van hem prestaties eisen omdat het een absoluut supertalent is, net zoals je die prestaties van Malen en Ihattaren mag eisen. Dat gaat die jongens op langere termijn waarschijnlijk goed doen. Ze hebben in elk geval talent om het tot de Europese top te schoppen. Gooi ze maar voor de leeuwen: als ze echt zo goed zijn, dan pakken ze die basisplek en geven ze die niet meer uit handen.

Daarin zie ik ook wel verschil t.o.v. Gakpo en Mauro. Dat zijn ook grote talenten, maar daarvan is het niet gezegd dat ze het zomaar tot Barcelona gaan schoppen, dus daar ben je wat voorzichtiger met de verwachtingen en dergelijke.
#WelkomThuisGini

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 198 times
Been thanked: 355 times

Bericht door Heruone » 14 sep 2020, 02:47

Druk is er altijd. Dat is simpelweg onderdeel van spelen bij een topclub, het status toptalent hebben en de hedendaagse (social) media die 24/7 een mening paraat hebben liggen. En daar is ook niks mis mee. Dat is onderdeel van het topsportklimaat dat PSV ambieert. Maar het punt dat @Juancho volgens mij terecht probeert te maken, en prima samen gaat met jou mening, is dat een ontwikkelingsklimaat ook inhoudt dat jonge talenten de ruimte geboden wordt om fouten te maken (en daardoor deels ook een bepaalde mate van druk ontnomen wordt), zonder dat er continue gehamerd moet worden op de prestaties. Een ideale middenweg. En dat geldt ook voor de absolute toptalenten naar mijn mening.

Al moet ik eerlijk zeggen dat de situatie bij Ihattaren (het voorbeeld dat Juancho aanhaalt) wel redelijk gecompliceerd is. Ihattaren is afgelopen seizoen (al dan niet onontkoombaar naar mijn mening) heel erg naar voren geschoven, omdat hij, in een tactisch (en kwalitatief) matige ploeg waarin veel spelers de vorm en het vertrouwen niet hadden, eigenlijk als enige met zijn fenomenale techniek en inzicht iets kon creëren en / of forceren. En het hele gebeuren nu rondom zijn prestaties op de trainingen, fitheid, etc. zorgt natuurlijk voor een bepaalde irritatie bij sommigen.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 14 sep 2020, 03:57

Met betrekking tot supertalenten vind ik wel dat je moet hameren op prestaties. Dat betekent niet dat je geen fouten kan of mag maken, maar wel dat je op zo'n moment ook stevige kritiek gaat krijgen. In het geval van Ihattaren bijvoorbeeld: hij is jong, maakt fouten, maar er wordt gewoon meer verwacht. Dat is wat mij betreft prima, zeker aangezien de verwachtingen binnen zijn voetballende grenzen passen: als hij écht wil, dan kan hij brengen wat men graag ziet. Daar moeten deze talenten mee leren dealen, want het is de voornaamste stap die ze moeten zetten om echt top te worden.

Voor de minder getalenteerde jongens vind ik geduld meer op z'n plek. Daar mag in mijn ogen de focus gerust op gestage voetbalontwikkeling liggen, terwijl het bij supertalenten vooral om mentale ontwikkeling moet gaan. Zo sta ik erin althans, maar daar mag eenieder uiteraard zijn eigen visie over hebben.
#WelkomThuisGini

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 sep 2020, 04:21

Deze jongen zit goed in elkaar, ook mentaal gezien. Het feit dat hij bewust voor PSV koos ipv een United of zo zegt al aardig wat.

Ja er moet een aanvaller bij, maar ik zou het doodzonde vinden als we veel geld gaan gooien in een Jahanbaksh, een Vincent Janssen of een Bas Dost (niet dat die haalbaar is overigens..)

Dan liever of die Israelier in een Mitroglou rol, of we sorteren voor op een vertrek van Malen en halen die Hlozek of die jongen van Arsenal. Dat zou ik uitstekende beslissingen vinden.

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 68 times
Been thanked: 114 times

Bericht door Fanatic-U-s » 14 sep 2020, 09:27

Wat mij betreft mag hij nu wel basis spelen, maar geen vervanger halen zou heel dom zijn mocht Lammers definitief weg zijn.
Je kunt niet van zo'n jong gastje gaan verwachten dat hij deze vorm een heel jaar vast blijft houden.
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 286 times

Bericht door koetje » 14 sep 2020, 12:08

Best indrukwekkend allemaal. Bijvoorbeeld in de 1-3 zal zowel snelheid, kracht, techniek als overzicht. Een vrij zeldzame combinatie.

Natuurlijk is invallen makkelijker dan vanaf minuut 1 beginnen, gaan tegenstanders op hem instellen en zal de dip nog wel komen. Maar dan nog.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 sep 2020, 22:58

Heruone schreef:
14 sep 2020, 02:47
Maar het punt dat @Juancho volgens mij terecht probeert te maken, en prima samen gaat met jou mening, is dat een ontwikkelingsklimaat ook inhoudt dat jonge talenten de ruimte geboden wordt om fouten te maken (en daardoor deels ook een bepaalde mate van druk ontnomen wordt), zonder dat er continue gehamerd moet worden op de prestaties. Een ideale middenweg. En dat geldt ook voor de absolute toptalenten naar mijn mening.
Dat is idd wat ik bedoel. Ik bedoel ook nergens mee te zeggen dat ik vind dat Madueke lekker moet banken. Helemaal niet juist want ik ben ook niet blind en zie zijn enorme talent ook wel. Maar dat ventje is nog piep jong, heeft al een lichting overgeslagen en er gaat zoveel op hem af komen. Mentaal, fysiek, druk, tegenslagen, successen. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van zulke jonge spelers al zo snel een bepaald podia te geven. Laat ze lekker in alle rust door ontwikkelen in een top/ontwikkelingsklimaat bij PSV. We hebben nu een geweldige en ervaren staf, de Herdgang is beter dan ook inricht voor de jeugd dus alles is wel aanwezig om van een groot talent ook daadwerkelijk een bepalende speler te worden. En dat gaat Noni zeker wel lukken.

Maar PSV speelt in dit rare seizoen behoorlijk veel wedstrijden in een krappe agenda, het spel is totaal anders en vergt enorm veel van de aanvallers. En we spelen met 2 spitsen en hebben er ook eigenlijk maar 2 (ik tel Piroe en Romero niet mee). Alles bij elkaar optellend zeg ik dus, doe nou rustig aan met die jongen, zet hem niet gelijk zo neer zoals Ihattaren dat had vorig seizoen en haal er vooral als Lammers gaat een absolute klasbak voor terug en beslist geen type Mitroglu/Huntelaar die je puur haalt voor de invalbeurten.

Met 3 basiswaardige spitsen (Malen, Madueke, aankoop) voor 2 posities komen ze allemaal genoeg aan spelen toe, kan je ze ook fit houden (Malen heeft wel eens pijntjes, Madueke is nog piepjong) en zoals jij @Heruone ook al zei, kan je ook alvast tegelijk werken aan je spitsen duo voor na dit seizoen als Malen, naar verwachting, vertrekt.

Ik heb dus alle vertrouwen in Madueke (en ook echt wel in Mo) maar ik zie het ontwikkel proces net iets anders dan bijv. een @Ykhim en anderen hier die Noni de basis in willen en (volgens mij als ik het goed heb?) niet direct een topper van een spits erbij willen halen maar meer een ervaren reserve. Maar misschien zie ik dat verkeerd....

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 02:15

Ik snap wat je bedoelt en je mag die mening hebben. Ik snap alleen niet waarom je nu wéér een dure aankoop voorin wil halen, terwijl je daar allerlei supertalenten rond hebt lopen. Je kan wel zeggen dat ze rustig gebracht moeten worden, maar dat is volgens mij helemaal niet in hun voordeel. Ze moeten gewoon minuten maken, want daar zijn ze aan toe. Nee: foutloos zullen ze niet zijn, maar deze jongens pikken alles heel snel op, daarom ontwikkelen ze zich zo razendsnel.

En mocht het allemaal toch niet lukken met Madueke voorin, dan kun je alsnog terugvallen op een wat meer ervaren reserve, iemand als de genoemde Zahavi. Nu geld wegpissen - voor huurbasis ga je weinig klasbakken vinden - voor een spits zou ik doodzonde vinden als je ziet wat de potentie van Madueke is.

Gooi ze maar voor de leeuwen. Lukt het? Fantastisch! Lukt het niet, dan leren ze ervan. Hoe eerder ze in aanraking komen met de torenhoge verwachtingen, hoe beter. Want nogmaals: bij topclubs kijken ze ook amper naar leeftijd. Daar worden jonge toptalenten ook niet in de watten gelegd of beschermd. Het gaat daar om keiharde prestaties. Onze toptalenten hebben de potentie en de wil om het tot die topclubs te schoppen, dan moet je ze ook de obstakels bieden om die stap uiteindelijk te kunnen maken. Voetballend hoef je ze niks te leren, maar het mentale gedeelte is zó belangrijk.
#WelkomThuisGini

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 sep 2020, 06:04

Eens met Ykhim. Blijft bizar hoe vaak men denkt dat wat van ver komt, beter is. Als we een filmpje van Madueke in een Brazil shirt op een compilatie filmpje hadden gezien dan hadden we daar blind 10 miljoen voor willen neerleggen.

Je gaat geen betere spits halen. Ontwikkel die jongen. Geef hem het vertrouwen. Dan is hij waarschijnlijk in de zomer weg maar dan wel voor 70 miljoen.

Plaats reactie