Noni Madueke

Spelers A-selectie.
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Noni Madueke

Bericht door Menno1 » 15 sep 2020, 06:04

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Eens met Ykhim. Blijft bizar hoe vaak men denkt dat wat van ver komt, beter is. Als we een filmpje van Madueke in een Brazil shirt op een compilatie filmpje hadden gezien dan hadden we daar blind 10 miljoen voor willen neerleggen.

Je gaat geen betere spits halen. Ontwikkel die jongen. Geef hem het vertrouwen. Dan is hij waarschijnlijk in de zomer weg maar dan wel voor 70 miljoen.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 06:55

Menno1 schreef:
15 sep 2020, 06:04
Blijft bizar hoe vaak men denkt dat wat van ver komt, beter is.
Dan lees je geen van alle betogen. Dat is namelijk bij echt letterlijk niemand het argument.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 15 sep 2020, 09:30

Daarnaast was Madueke ook gewoon een buitenlandse transfer.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2020, 10:20

Ik denk niet dat PSV een spits kan betalen die het dit seizoen beter kan doen dan Madueke. Ook al is hij jong, als je zijn techniek en power ziet, dan is er eigenlijk geen reden om te denken dat hij een dip krijgt van Luuk de Jong-achtige proporties.

Daarnaast zie ik voor PSV juist een uitgelezen kans om zich richting Engeland te profileren als shortcut richting de top. Madueke speelt volgend jaar waarschijnlijk bij een Engelse top-6 club, terwijl hij nog niet één wedstrijd PL ervaring zou hebben opgedaan als hij daar was gebleven tot 19e. Malen en Noni volgend jaar voor recordbedragen richting de PL, betere argumenten om Engelse talenten te binden ga je niet krijgen.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 15 sep 2020, 10:23

Ik denk dat het wel aannemelijk is dat hij een dipje gaat krijgen. Ja, het is een toptalent met een geweldige techniek, kracht en snelheid. Maar op een gegeven moment komt hij ook zo bekend te staan bij het grote publiek en dan gaat iedereen extra zijn best doen tegen hem. Aan dat verhoogde weerstandsniveau zal een ieder even moeten wennen.

Mo heeft het ook aardig moeilijk gehad.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2020, 10:31

grasveld schreef:
15 sep 2020, 10:23
Ik denk dat het wel aannemelijk is dat hij een dipje gaat krijgen. Ja, het is een toptalent met een geweldige techniek, kracht en snelheid. Maar op een gegeven moment komt hij ook zo bekend te staan bij het grote publiek en dan gaat iedereen extra zijn best doen tegen hem. Aan dat verhoogde weerstandsniveau zal een ieder even moeten wennen.

Mo heeft het ook aardig moeilijk gehad.
Uiteraard, maar i.t.t. uitblinken bij Heerenveen of Groningen, heeft PSV meer spelers lopen met kwaliteit, en kan niet alle verdedigende aandacht op Madueke gevestigd worden. Verder kun je met die lege stadions ook wat "rustiger" je ding doen.
Die dip zal dan misschien wel komen, maar ik verwacht dat het een kort/klein dipje zal zijn, niet meer dan dat.

En van een afstandje gezien lijkt Noni mij een stuk vastberadener om het te maken dan Mo, zonder daar verder over te willen oordelen.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 10:33

Maar ja, een nieuwe aankoop gaat er ook geen heel seizoen staan he. Die heeft ook een aanloopperiode nodig, of krijgt onderweg ergens een dipje.
Laat Madueke maar starten als Lammers weg is.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 15 sep 2020, 11:33

Ykhim schreef:
15 sep 2020, 02:15
Ik snap wat je bedoelt en je mag die mening hebben. Ik snap alleen niet waarom je nu wéér een dure aankoop voorin wil halen, terwijl je daar allerlei supertalenten rond hebt lopen.
1. de reden waarom heb ik dus proberen uit te leggen :D
2. Je praat over allerlei supertalenten. Nou kan ik wat gemist hebben de laatste maanden maar ik zie ze niet hoor. Dus over wie heb je het dan? We hebben Madueke eigenlijk alleen, Malen zie ik niet meer als supertalent, dat is gewoon al een onbetwist basisspeler en 1 van de grotere jongens van het team. En wat hebben we verder dan? Piroe die niet kan aanhaken? Romero die keer op keer fysiek moet afhaken? Hebben we daarachter nog een hand vol zeer talentvolle spitsen dan? Ik mis ze namelijk even...
Je kan wel zeggen dat ze rustig gebracht moeten worden, maar dat is volgens mij helemaal niet in hun voordeel. Ze moeten gewoon minuten maken, want daar zijn ze aan toe. Nee: foutloos zullen ze niet zijn, maar deze jongens pikken alles heel snel op, daarom ontwikkelen ze zich zo razendsnel.
Zeker maar dat kam prima gaan in een iets stabielere omgeving waarbij niet alle druk op zulke jonge gasten komt te liggen. @ShovingNE2 haalde het elders ook al aan, PSV heeft juist een bewezen werkwijze voor dit soort jongens dus waarom zou je dat willen veranderen? Jongens als Madueke die in hun eerste echte jaar bij PSV 1 als serieuze optie worden gezien maar ook regelmatig als eerste invaller genoeg aan hun minuten komen. Leren van de andere aanvallers, leren mee te draaien in het elftal, jezelf bewijzen en het seizoen daarop stroom je door naar de rol die Malen nu al heeft.
En mocht het allemaal toch niet lukken met Madueke voorin, dan kun je alsnog terugvallen op een wat meer ervaren reserve, iemand als de genoemde Zahavi. Nu geld wegpissen - voor huurbasis ga je weinig klasbakken vinden - voor een spits zou ik doodzonde vinden als je ziet wat de potentie van Madueke is.
Prima als jij een pure reserve spits wil halen. Ik denk daar dus totaal anders over want ik zie niets in dat soort gasten. Zeker niet als je vooral al heel breekbaar ben. Breekbaar in de zin van er hoeft maar iets kleins te gebeuren en je zit al in hele grote problemen. Zie vorig jaar toen Malen en Bergwijn uitvielen. En dan spelen we dit seizoen zelfs met 2 spitsen. Achter Noni en Malen zit gewoon niks. 0,0. In feite ben ik eigenlijk nog voorzichtig door aan te geven dat ik er 1 echte topspits bij wil. Het liefst zou je er nog een 4de spits bij willen zodat je alles dubbelbezet hebt. En die 4de kan dan prima de rol krijgen die jij wil bij de 3de spits.
Gooi ze maar voor de leeuwen. Lukt het? Fantastisch! Lukt het niet, dan leren ze ervan. Hoe eerder ze in aanraking komen met de torenhoge verwachtingen, hoe beter. Want nogmaals: bij topclubs kijken ze ook amper naar leeftijd. Daar worden jonge toptalenten ook niet in de watten gelegd of beschermd. Het gaat daar om keiharde prestaties.
Daarom snap ik bepaalde punten niet van je. Bij een topclub hebben ze vaak minimaal 2 of 3 serieuze concurrenten voor je. Waarom is 1 concurrent bij PSV dan zo'n issue voor je? Is dat niet precies hetzelde wat jij eigenlijk aangeeft? Namelijk leren omgaan met concurrentie, laten zien dat je beter bent ongeacht leeftijd. Ook dat hoort bij een topclub. En PSV is op haar niveau een topclub dat in dit systeem gewoon minimaal 3 gelijkwaardige spitsen moet hebben. Het kan een zwaar en super belangrijk seizoen worden voor PSV, dan vind ik het persoonlijk opmerkelijk dat een aantal hier best een risico willen nemen door te gokken op Malen en Noni.
Onze toptalenten hebben de potentie en de wil om het tot die topclubs te schoppen, dan moet je ze ook de obstakels bieden om die stap uiteindelijk te kunnen maken. Voetballend hoef je ze niks te leren, maar het mentale gedeelte is zó belangrijk.
Daarom. En daar hoort concurrentie toch gewoon bij? 3 gelijkwaardige spitsen voor 2 posities, is dat nou zo vreemd dan?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 11:41

Ook Gakpo en Bruma zijn opties voorin he. Vorig seizoen speelde Thomas zelfs als 2e spits.
Zijn wellicht niet de meest ideale opties, maar het is niet alsof we voorin totaal niks meer hebben, achter Malen en Madueke.

In een ideale wereld haal je inderdaad een gelijkwaardige 3e optie voorin, maar je kunt je transferbudget maar één keer uitgeven. Vanuit die wetenschap ga ik wel mee in de overweging dat een spits niet de hoogste prioriteit heeft, ook niet als Lammers verkocht wordt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 11:54

Welk transferbudget hebben we nodig voor Zahavi. Daarbij is het geld dat je voor Lammers beurt er ook nog natuurlijk.

Bruma en Gakpo als opties? Bruma is nu geblesseerd en Gakpo is op zijn absolute best vanaf de zijkant. Wat als Madueke tegen Emmen niet kan spelen en Bruma niet fit is? (En Lammers is weg uiteraard). Het is gewoon bijzonder dun. Twee blessures voorin en je bent gewoon klaar.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 15 sep 2020, 12:08

Madueke gaat zijn minuten wel maken dit seizoen. Echter vind ik ook dat je wat breder moet kijken naar een geheel seizoen en dat is dat je met dit systeem 4 aanvallers nodig hebt. Dat heeft PSV nu met Malen, Madueke, Romero en Lammers. Romero blijft een onzekerheid en vleugelspelers daar opstellen is ook meer een opvulling. Vertrekt Lammers, dan heb je in het komend seizoen naar mijn mening echt nog wel een aanvaller nodig.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 12:16

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 11:54
Welk transferbudget hebben we nodig voor Zahavi. Daarbij is het geld dat je voor Lammers beurt er ook nog natuurlijk.

Bruma en Gakpo als opties? Bruma is nu geblesseerd en Gakpo is op zijn absolute best vanaf de zijkant. Wat als Madueke tegen Emmen niet kan spelen en Bruma niet fit is? (En Lammers is weg uiteraard). Het is gewoon bijzonder dun. Twee blessures voorin en je bent gewoon klaar.
Bruma is zondag nog ingevallen, is me ontgaan dat hij geblesseerd was. Anyhow is hij in het restant van het seizoen wel een optie voorin, net als Romero, Gakpo en zelfs Thomas. En nee, het zijn geen ideale opties, maar we zijn daar kwalitatief nog altijd beter bezet dan op andere posities, dus de focus moet echt op die andere posities.

Pas als die goed bezet zijn en we hebben nog geld over, moet je aan een aanvallende versterking gaan denken, in mijn ogen.

Het argument dat je 2 blessures niet kan hebben, dat geldt natuurlijk voor zo ongeveer elke positie. Op sommige posities wordt het bij 1 blessure al lastig.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 12:24

Brael schreef:
15 sep 2020, 12:16
Bruma is zondag nog ingevallen, is me ontgaan dat hij geblesseerd was.
Hij was niet top fit en was een groot vraagteken voor de wedstrijd.
Brael schreef:
15 sep 2020, 12:16
En nee, het zijn geen ideale opties, maar we zijn daar kwalitatief nog altijd beter bezet dan op andere posities, dus de focus moet echt op die andere posities.
Tja, dan hebben we weer de discussie op hoeveel posities je je tegelijk kan focussen. En daar begin ik niet meer aan ;)We hebben een CV, een CVM nodig. En een spits als Lammers vertrekt.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 12:27

Ik noemde het inderdaad focussen, maar het gaat er uiteraard om dat je je geld (of dat nu transferbudget is of salaris) maar één keer kan uitgeven. Al het geld dat je in een spits stopt, kun je niet in een CV of CM stoppen. En dat zou ik zonde vinden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 15 sep 2020, 12:53

Brael schreef:
15 sep 2020, 12:27
Ik noemde het inderdaad focussen, maar het gaat er uiteraard om dat je je geld (of dat nu transferbudget is of salaris) maar één keer kan uitgeven. Al het geld dat je in een spits stopt, kun je niet in een CV of CM stoppen. En dat zou ik zonde vinden.
Eens met Brael. Al hoewel ik stiekem wel heel blij zou zijn met Hlazek als die haalbaar blijkt te zijn. Om voor te sorteren op een vertrek van oa Malen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2020, 13:00

Brael schreef:
Ik ken de budgetten niet, maar als er al geld was voor een CV en CM vóór het vertrek van Lammers, dan kun je van de Lammers opbrengst best op zoek naar een vervanger lijkt me. Hoeft niet per sé of of te zijn.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 13:06

Of je kunt met het geld van Lammers net een categorie hoger zoeken voor je CV en CM. Dat zou mijn voorkeur dan hebben.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 13:25

Juancho schreef:
15 sep 2020, 11:33
2. Je praat over allerlei supertalenten. Nou kan ik wat gemist hebben de laatste maanden maar ik zie ze niet hoor. Dus over wie heb je het dan?
We hebben drie supertalenten: Madueke, Ihattaren en Malen. Of ze nu wel of geen onbetwist basisspeler zijn: het zijn supertalenten. Dat gaat over hun potentie, hun plafond, hun mogelijkheden. Ze kunnen het binnen vijf jaar tot de wereldtop schoppen, daar ben ik van overtuigd.
Zeker maar dat kam prima gaan in een iets stabielere omgeving waarbij niet alle druk op zulke jonge gasten komt te liggen. @ShovingNE2 haalde het elders ook al aan, PSV heeft juist een bewezen werkwijze voor dit soort jongens dus waarom zou je dat willen veranderen? Jongens als Madueke die in hun eerste echte jaar bij PSV 1 als serieuze optie worden gezien maar ook regelmatig als eerste invaller genoeg aan hun minuten komen. Leren van de andere aanvallers, leren mee te draaien in het elftal, jezelf bewijzen en het seizoen daarop stroom je door naar de rol die Malen nu al heeft.
Ik heb al gezegd waarom ik het zou willen zien zoals ik het beschrijf: je kan met bepaalde talenten ook te langzaam gaan. Madueke en Ihattaren zijn goed genoeg voor een basisplek. Ja: je kunt het langzaam aanpakken en dan komen ze er ook wel, maar je kan ze ook voor extreme uitdagingen stellen. Daar worden ze niet slechter van. Integendeel zelfs.
Prima als jij een pure reserve spits wil halen. Ik denk daar dus totaal anders over want ik zie niets in dat soort gasten. Zeker niet als je vooral al heel breekbaar ben. Breekbaar in de zin van er hoeft maar iets kleins te gebeuren en je zit al in hele grote problemen
In die situatie zitten we sowieso, welke spits we ook halen. Valt Dumfries weg? Valt Max weg? Valt Rosario weg? Valt Malen weg? In alle gevallen heb je hele grote problemen. Dat is het risico dat je moet nemen. Je kan niet voor alle posities weer een dure aankoop halen, gewoon omdat je anders in grote problemen gaat komen.

En dan investeer ik liever in de ontwikkeling van grote talenten die er klaar voor zijn. Madueke gaat z'n mindere wedstrijden ook wel spelen, maar die bagage neemt hij mee. Je kan hem ook zonder druk wekelijks laten invallen, maar dan kies je de weg der geleidelijkheid, terwijl Madueke ook gewoon de skilift omhoog kan nemen. Daar is hij talentvol genoeg voor.
Waarom is 1 concurrent bij PSV dan zo'n issue voor je?
Misschien heb je een eerdere post gemist waarin ik letterlijk zeg dat je beter een speler kan halen die in de buurt van Madueke's huidige niveau komt, zoals die Zahavi. Dan heeft Madueke genoeg druk als basisspeler en in het geval dat hij het toch niet aan kan, dan zet je zo'n Zahavi erin. Lijkt me een gezonde mix.

Maar als je nu 10 miljoen gaat uitgeven aan een aanvaller, dan haal je ook een speler die je in de basis moet zetten. Nog een bankzitter voor dat geld is wat mij betreft out of the question. Dat kan PSV zich niet veroorloven als je ziet dat je met Bruma, Romero, Gutiérrez en Baumgartl ook al 40 miljoen op de bank hebt zitten.
#WelkomThuisGini

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 13:27

Brael schreef:
Huren, die optie is er ook nog.
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 13:32

Ook dat is niet gratis he.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 13:40

Nee, maar wel goedkoper. Een CV hebben we vaker gehuurd, en met succes. Met Alex en Rekik zijn we beide keren succesvol geweest, dus waarom niet. Dan kun je iets moois doen op andere posities.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 14:36

Of een transfervrije speler halen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 14:38

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 14:36
Of een transfervrije speler halen.
Dat zou helemaal fantastisch zijn.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 14:39

Zoals Zahavi.... :)

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 15 sep 2020, 15:01

Ykhim schreef:
We hebben drie supertalenten: Madueke, Ihattaren en Malen. Of ze nu wel of geen onbetwist basisspeler zijn: het zijn supertalenten. Dat gaat over hun potentie, hun plafond, hun mogelijkheden. Ze kunnen het binnen vijf jaar tot de wereldtop schoppen, daar ben ik van overtuigd.
Ik dacht dat je aanvallende talenten bedoelde, en gericht spitsen. Omdat het spitsen verhaal is waar ik op reageer. Want natuurlijk heeft PSV meerdere grote talenten, maar ik praat even puur over de spitsen. En Mo is zoals je weet geen kandidaat voor de spits positie. Vandaar mijn verbazing.
In die situatie zitten we sowieso, welke spits we ook halen. Valt Dumfries weg? Valt Max weg? Valt Rosario weg? Valt Malen weg? In alle gevallen heb je hele grote problemen. Dat is het risico dat je moet nemen. Je kan niet voor alle posities weer een dure aankoop halen, gewoon omdat je anders in grote problemen gaat komen.
Ik dat dat PSV op het middenveld en achterin het veel beter kan opvangen als er een basiskracht weg valt. Vergeet trouwens ook niet dat PSV er nog een basiswaardige middenvelder en verdediger wil bij halen he. Dus dat vergroot de concurrentie en bied je ook in de breedte meer dan genoeg opties. Voorin ligt dat voor mij totaal anders als Lammers vertrekt. Ik vind zelfs dat je dan een enorm groot risico neemt terwijl dit een heel belangrijk seizoen gaat worden voor PSV.
Misschien heb je een eerdere post gemist waarin ik letterlijk zeg dat je beter een speler kan halen die in de buurt van Madueke's huidige niveau komt, zoals die Zahavi. Dan heeft Madueke genoeg druk als basisspeler en in het geval dat hij het toch niet aan kan, dan zet je zo'n Zahavi erin. Lijkt me een gezonde mix.
Een aankoop/huur die in de buurt komt van Madueke vind ik nogal een vaag en grijs gebied. Want wat haal je dan? Je weet namelijk bijv. ook niet hoever Noni nu al is, hij haakt pas net serieus aan. Dus het is me even niet duidelijk wat je nou wilt halen: een echte backup spits ala Huntelaar/Mitroglu, een heel groot talent die je haalt met oog op de toekomst en die met Noni samen de strijd aan kan gaan of echt een bewezen topspits die je in principe direct haalt voor de basis.
Maar als je nu 10 miljoen gaat uitgeven aan een aanvaller, dan haal je ook een speler die je in de basis moet zetten. Nog een bankzitter voor dat geld is wat mij betreft out of the question. Dat kan PSV zich niet veroorloven als je ziet dat je met Bruma, Romero, Gutiérrez en Baumgartl ook al 40 miljoen op de bank hebt zitten.
Kwaliteit staat dan natuurlijk ook op nummer 1 en ja, natuurlijk staat de Jong en de scouting wel een beetje onderdruk aangezien elke topaankoop nu eigenlijk wel direct moet passen in het elftal en ook toegevoegde waarde heeft. Je noemt de namen hierboven al en die gaan allemaal weer banken onder de nieuwe trainer. Veelzeggend en eigenlijk dus een bevestiging van het falen van de Jong afgelopen seizoen. Aan de andere kant ook een mooie kans voor John om zichzelf te bewijzen door met prima aankopen te komen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 15:42

Simpel gezegd: Madueke is klaar voor de basis, dus dat is het niveau dat je moet nastreven als je gaat kijken naar een nieuwe aanwinst. Tenminste, in mijn visie. Daarmee kun je inzetten op Madueke als basisspeler zonder dat het meteen in elkaar dondert als hij wegvalt. Zahavi lijkt me daarom een mooie kandidaat. Al vind ik de genoemde miljoenensalaris wel behoorlijk fors voor zo'n speler. Ik vrees ervoor dat Madueke daardoor op de bank gaat belanden. Heel zonde vind ik dat, want hij kan zoveel meer aan.
#WelkomThuisGini

Plaats reactie