Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ritsu Doan

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 422 times
Been thanked: 704 times

Ritsu Doan

Bericht door Menno1 » 15 aug 2019, 08:15

Ardbeg schreef:
15 aug 2019, 08:10
Maar dan heb je nog steeds niet wat PSV nodig heeft: Ervaring.
Precies. Ook al kost hij 2 kwartjes: het rent toch Ihattaren en Gakpo (weer) af. Nou betekend het niet dat je niemand moet halen. Maar Doan is nou niet significant echt beter als die twee. En zo lang je niet iemand vind die dat wel is, dan zeg ik; hou de centen dan maar op zak.

Overigens over commerciële waarde: Doan heeft 92k volgers op twitter en 200k op instagram. Dat zijn er meer als mij maar zeker geen Lozano aantallen. Dus een commercieel powerhouse zie ik er ook nog niet in.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 15 aug 2019, 08:19

Ardbeg schreef:
15 aug 2019, 07:52
Maar oprecht. Als Doan komt, dan hoop ik echt dat wij het met zijn allen fout hebben gezien. Stel dat het nu ineens de nieuwe Son blijkt te zijn, tja.
Dan nog. De enige manier waarop hij zou kunnen laten zien dat we het met zijn allen fout hebben is als hij speelt. En dat betekent dat Ihattaren niet speelt. Ik vind dat eigenlijk nooit positief want de piek van Ihattaren ligt gewoon veel hoger uiteindelijk. Plus dat we Mauro ook nog onder contract hebben.

BRAM046
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 313 times
Been thanked: 71 times

Bericht door BRAM046 » 15 aug 2019, 08:24

Tenzij Doan een beetje als hangende rechtsbuiten speelt , beetje de Ziyech rol bij PSV.. , naar binnen komen en dan uithalen met links , heeft overigens een goed schot in zijn linkerbeen.
WZPWZDB ;)

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 15 aug 2019, 08:46

BRAM046 schreef:
15 aug 2019, 08:24
Tenzij Doan een beetje als hangende rechtsbuiten speelt , beetje de Ziyech rol bij PSV.. , naar binnen komen en dan uithalen met links , heeft overigens een goed schot in zijn linkerbeen.
Zoals ik her en der lees: Doan is echter totaal geen Ziyech. Een talentvolle, jonge, hard werkende dribbelaar met oogkleppen en een goed schot, maar zonder rendement en weinig keypasses. Een aanvaller. Ziyech is een pure voetballer, creatieve middenvelder, die ook als rechtsbuiten kan.

BRAM046
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door BRAM046 » 15 aug 2019, 08:50

Siemen schreef:
15 aug 2019, 08:46
BRAM046 schreef:
15 aug 2019, 08:24
Zoals ik her en der lees: Doan is echter totaal geen Ziyech. Een talentvolle, jonge, hard werkende dribbelaar met oogkleppen en een goed schot, maar zonder rendement en weinig keypasses. Een aanvaller. Ziyech is een pure voetballer, creatieve middenvelder, die ook als rechtsbuiten kan.
Ik had het dan ook over de 'Ziyech' rol , beetje hangen buiten , denk dat Doan dit prima kan invullen , het is een jong talent, niet een ervaren rots.. maar heeft voor zijn leeftijd al veel ervaring opgebouwd .. voor max 5 mil + doorverkoop zou ik het wel aandurven.
WZPWZDB ;)

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 430 times
Been thanked: 474 times

Bericht door El Sordo » 15 aug 2019, 09:00

Ik zou het ook aandurven voor die prijs, ware het niet dat we Doan gewoon niet nodig hebben.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 09:09

BRAM046 schreef:
Ik had het dan ook over de 'Ziyech' rol , beetje hangen buiten , denk dat Doan dit prima kan invullen , het is een jong talent, niet een ervaren rots.. maar heeft voor zijn leeftijd al veel ervaring opgebouwd .. voor max 5 mil + doorverkoop zou ik het wel aandurven.
Dat kan Ihattaren toch ook? Dat is notabene ons grootste talent! En vind je dat te risicovol, dan kan je Bruma/Bergwijn naar rechts zetten en kan ons andere grote talent Gakpo op links spelen.

Gakpo en Ihattaren zijn gewoon jongens die nu op een punt zijn dat ze ala Malen kort tegen de basis aan zitten. Liefst elke week sowieso invallen en daar waar kan eens een basisplek. Als je dat al niet met ze aandurft dan kan je beter die hele Herdgang die voor een dikke 10 miljoen verbouwd is weer verkopen. Want ik kan me niet voorstellen dat we snel betere talenten gaan zien dan Gakpo/Ihattaren.

Dat er versterking welkom is op het middenveld, helemaal mee eens. Maar dat moet ook wel zo'n klasbak zijn dat iedereen zegt, ja dat is logisch, die speler hebben we ook keihard nodig op basis van CV, ervaring en wat leiderschap. En natuurlijk scorend vermogen. Dan kan Mo zich daarachter ontwikkelen, kan Pereiro herstellen en daarna of vertrekken in de winter of lekker bij Jong PSV ballen die laatste maanden en kan Bergwijn gewoon terug naar de flanken.

Ik blijf erbij: Doan halen valt wat mij betreft onder het kopje wanbeleid.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 149 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Paco Casal » 15 aug 2019, 09:26

Van mij hoeft Doan ook niet te komen, maar het bestempelen als wanbeleid lijkt me een beetje heel ver gaan. Ihattaren is op dit moment feitelijk de enige nummer 10 die we in de selectie hebben zitten. Bergwijn hoort daar niet. Er is duidelijk behoefte aan een creatieve middenvelder, en Doan is dat.

Ik denk overigens niet dat hij beter is dan Mo en van mij mogen we een categorie hoger mikken, maar ik laat me graag verrassen.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 65 times
Been thanked: 114 times

Bericht door grasveld » 15 aug 2019, 09:26

Voor mij is Doan een absolute no. Ik weet niet welke positie ze voor hem in gedachten hebben, maar ik ga uit van rechtsvoor. Dan zal Bergwijn de vaste 10 worden (kots :mrgreen:) en Doan op rechts.

Zet gewoon Bergwijn op rechts, Bruma op links, Malen/Lammers spits en húúr een absolute klasbak nummer 10. Dan kan Ihattaren daarachter langzaam wennen en beter worden. Na dit seizoen evaluatie: is hij goed genoeg? Basis volgend jaar en onze nieuwe vaste nummer 10. Niet goed genoeg (nog), dan kan er nogmaals iemand gehuurd worden.

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 15 aug 2019, 09:28

Waarom huren? We zouden toch in staat moeten zijn een goede AM te kunnen kopen met het geld wat vrij komt met het vertrek van Lozano. Wellicht volgen Zoet, Hendrix, Ramselaar, Luckassen en Sainsbury nog.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 09:32

Ik vind het wel wanbeleid. Lees oa ook even onderstaande, dan wordt ook meer duidelijk hoe belangrijk de jeugdopleiding voor PSV geworden is en hoeveel geld er ook ingestopt is. Dan vind ik het een hele rare keuze om vervolgens niet 1 van je grootste talenten de kans te geven. Nog niet eens als basisspeler, wel als speler kort daarachter die zo alle kansen krijgt om rustig zich verder te ontwikkelen. Doan is 21 jaar, die valt nog in de groep talenten en kan nou ook weer geen geweldig CV weerleggen dat je denkt, ja die trekt PSV naar een hoger niveau.

Dit het is niet eens zozeer dat er geen nieuwe speler mag komen. Natuurlijk en sterker nog, die is keihard nodig voor de balans in het elftal. Alleen Doan past in mijn visie totaal niet in het plaatje. Op geen enkele wijze zelfs. Als we Mo niet hadden, dan was het al heel anders en had je hem kunnen halen ook met oog op de toekomst. Maar voor diezelfde toekomst staan dus onze eigen grote talenten als Ihattaren en Gakpo klaar die nu gewoon op een punt zijn dat ze de 'Malen' rol van vorig jaar moeten krijgen zodat ze het jaar erop er kunnen staan. Haal je Doan dan haal je hem niet als 3de keuze lijkt me. Dus of Mo verliest een plekje en wordt 3de keuze, of Doan haal je voor vele miljoenen maar wordt alsnog 3de keuze. Of Doan en Mo blijven op 1e en 2de positie maar Gakpo komt daardoor minder aan spelen toe. In bijna alle schetsen die ik in mijn hoofd gemaakt hebt loop je tegen zulke dingen aan. Waren Gakpo en Ihattaren nou normale talenten ok, maar ik denk dat we er allemaal wel overeens zijn dat het 2 van onze grootste talenten zijn.
Nieuw jeugdcomplex klaar: PSV is geen koopclub meer
PSV opent vandaag het voor meer dan tien miljoen euro verbouwde jeugdcomplex op De Herdgang, waar de PSV’ers van de toekomst worden opgeleid.

Rik Elfrink 15-08-19, 08:00 Bron: ED

Ernest Faber was een jochie van twaalf toen hij in 1983 vanuit het Eindhovense DBS de overstap maakte naar de jeugdopleiding van PSV. Nu is de 47-jarige oud-prof de baas op ‘PSV Campus De Herdgang’, zoals de kweekvijver van de Eindhovenaren tegenwoordig officieel heet. Vergeleken met ruim 35 jaar geleden is volgens hem geen sprake van een wereld, maar een universum van verschil. ,,In mijn ogen praten we nu over een voetbaluniversiteit vol talent, kennis en kunde, vergeleken met een kleuterschool vol goede bedoelingen destijds. Het doel was toen en nu ontwikkeling, maar de manier waarop is totaal anders”, zegt de voormalig PSV-verdediger in de kantine van het voor meer dan tien miljoen euro verbouwde complex. ,,Ik kom uit de tijd dat we met de jeugdelftallen op Tegenbosch trainden en De Herdgang nog niet eens bestond. Mijn ouders betaalden mijn shirtjes en broekjes en het aantal mensen dat binnen de opleiding werkte, was op de vingers van een hand te tellen.”

Baden in luxe
De huidige talenten baden in luxe, kijkend naar de situatie van toen. Wat een weelde, zo blijkt uit een rondleiding. Op de Herdgang staat in de krachtruimte bijvoorbeeld een hoeveelheid fitness- en cardio-apparatuur waar de directeur van een grote sportschool jaloers op zou worden. ,,En het mooie is dat het eerste elftal aan de andere kant van De Herdgang met exact dezelfde apparaten werkt”, zegt Faber. Jonge spelers kunnen hun technische vaardigheden nu ook ontwikkelen in een binnenzaal, waar tal van spelvormen op de muren staan uitgetekend. In het pand zit ook een kunstgrasruimte en een speciale ‘mind-room’, die spelers in staat stelt hun reactievermogen te verbeteren en beter te anticiperen op situaties in het veld. Het is voor PSV nu ook mogelijk om onderwijs aan te bieden, zodat talenten regelmatig een hele dag op De Herdgang zijn. Er zijn voor hen ook slaapzalen om tussen trainingen door te rusten. Zelfs aan de pers is gedacht, via een speciale interviewzaal. Het is de bedoeling dat Jong PSV in de toekomst alle duels in de eerste divisie op het hoofdveld van De Herdgang afwerkt, waar aan twee zijdes nog tribunes met een dak bijkomen.

Bouwpastoor
Faber geeft inmiddels leiding aan een academie met vele tientallen trainers en begeleiders, ruim tweehonderd jeugdspelers en dus een spiksplinternieuwe accommodatie. ,,Als je hier geen zin krijgt om te voetballen, dan weet ik het ook niet meer”, zegt coördinator algemene zaken Rick van Rooij (34) van de jeugdopleiding. Hij begeleidde de metamorfose op het complex de afgelopen jaren en beschikt op De Herdgang inmiddels over de bijnaam ‘bouwpastoor’. Van Rooij maakt de verslaggever wegwijs in het gebouw, dat in alles voetbal en PSV ademt. Grote afbeeldingen van doorgebroken spelers uit de opleiding, waaronder Faber zelf en bijvoorbeeld Memphis Depay, sieren nabij de kleedkamers de wanden.

Depay is misschien wel hét voorbeeld van wat PSV voor ogen heeft. Op zijn twaalfde kwam hij naar Eindhoven en negen jaar later leverde hij 34 miljoen euro (!) op. Jarenlange begeleiding en ontwikkeling loonde gigantisch voor PSV en uiteraard Depay zelf. Het verkopen van meer zelf opgeleide spelers moet een levensader van de club worden. Daarvoor zijn topvoorzieningen nodig en die staan er volgens de club nu. ,,Voor Nederland is dit een uniek verhaal”, vindt Van Rooij. Hij benadrukt dat de verbouwing grote offers heeft gevraagd van een aantal functionarissen. Het was af en toe een bende, de afgelopen twee jaar. De ingrepen waren zo rigoureus dat veel personeel maandenlang vanuit keten op de parkeerplaats werkte. ,,De fysiotherapeuten en materiaalmannen hebben nog veel meer hinder ondervonden dan de anderen”, geeft Van Rooij aan.

Tochtige ruimtes, voortdurend gesleep met spullen en het nodige gehak, gebreek en gezaag waren echter de moeite waard. ,,Het enthousiasme is overal voelbaar”, zegt de oud-leraar die bij PSV als regelaar indruk heeft gemaakt.

Pronken
Dit weekend kan de club voor het eerst pronken met het nieuwe onderkomen. Tijdens het jaarlijkse toernooi om de Otten Cup komen traditiegetrouw de allerbeste jeugdspelers van Europa, van bijvoorbeeld FC Barcelona, Inter Milaan en Anderlecht, naar Eindhoven. Klaar is PSV allerminst. Zoals gezegd wordt nog gewerkt aan de voltooiing van een stadion met drie zijdes, waarin de toekomst 2.500 in plaats van de huidige 1.000 tribuneplekken zijn. PSV wil ook commerciële partners naar De Herdgang lokken, om te vergaderen, kennis uit te wisselen en van elkaar te profiteren. Een vestiging van het St. Anna Ziekenhuis is de eerste stap en gemikt wordt op andere (kennis-)instellingen en bedrijven.

Van Rooij en Faber sluiten ondanks alle wensen voor de toekomst gevoelsmatig een belangrijkste fase af. De PSV’ers voelen zich met dit pand als kroonjuweel definitief onderdeel van een opleidingsclub.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 65 times
Been thanked: 114 times

Bericht door grasveld » 15 aug 2019, 09:35

Paco Casal schreef:
15 aug 2019, 09:28
Waarom huren? We zouden toch in staat moeten zijn een goede AM te kunnen kopen met het geld wat vrij komt met het vertrek van Lozano. Wellicht volgen Zoet, Hendrix, Ramselaar, Luckassen en Sainsbury nog.
Huren omdat Ihattaren hét toptalent is uit onze jeugd. Als we nu iemand zouden kopen voor op AM, dan kan je er toch vanuit gaan dat diegene hier 2 of 3 jaar speelt, als het niet meer is. Toptalenten zul je toch perspectief moeten bieden. Hij moet tegen concurrentie kunnen, maar ook de gelegenheid krijgen om persoonlijk tot wasdom te komen.

Als je de interviews ziet met Ihattaren; die gozer zit vol ambitie. Uiteindelijk moet hij het zelf wel waar maken, maar in een interview voorafgaand aan dit seizoen gaf hij aan dit seizoen basisspeler te willen worden. Hij zal dan zélf goed genoeg moet worden, maar hem moet ook de kans geboden worden.

Ik zou graag zien dat Van Bommel hem gewoon eens 10 wedstrijden laat staan, zoals hij nu ook met Guti doet. Dan kan Bergwijn naar rechts en is deze Doan niet eens nodig.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 430 times
Been thanked: 474 times

Bericht door El Sordo » 15 aug 2019, 09:41

Dat laatste is volgens mij te prematuur. Daarom een ervaren speler op '10'. Huren of kopen met de idee dat deze na één of twee jaar weer verkocht kan worden of eventueel ook op een andere positie inzetbaar is.

Met Lozano verlies je 15-20 doelpunten en 10-15 assists. Doan haalt die cijfers bij lange na niet. Bergwijn op 10 lijkt ook geen succes. Het lijkt me helder dat we vooral ervaring/leeftijd missen op het middenveld. Schwaab is buiten de kleedkamer niet de persoon om die ervaring op te vangen. Wat ze plan zijn, schiet mij maar lek.

Als we 35 mln voor Lozano mogen bijschrijven, hoop ik dat we hoger mikken dan Doan.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 115 times

Bericht door Mouth of the south » 15 aug 2019, 09:51

Behalve keypasses geven, zal de nieuwe aankoop ook goals moeten leveren. Met het verlies van Lozano lever je een kleine 20 goals in. Scorend vermogen is niet bepaald Doan zijn beste kwaliteit. Of een niveautje hoger mikken of Mo de kans geven.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 422 times
Been thanked: 704 times

Bericht door Menno1 » 15 aug 2019, 09:58

Ik geloof dat we best op 1 lijn zitten. Best verfrissend. :)

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 15 aug 2019, 09:59

Mouth of the south schreef:
15 aug 2019, 09:51
Behalve keypasses geven, zal de nieuwe aankoop ook goals moeten leveren. Met het verlies van Lozano lever je een kleine 20 goals in. Scorend vermogen is niet bepaald Doan zijn beste kwaliteit. Of een niveautje hoger mikken of Mo de kans geven.
Doan levert bar weinig van allebei - keypasses en goals. Met Lozano lever je inderdaad 30-35 goals+assists in, met Luuk ook 30-35. Daarvoor krijg je Malen terug die nog veel te bewijzen heeft als afmaker, Bergwijn die moeite heeft met scoren, Bruma die slechts 1 goed seizoen heeft gedraaid en verder alleen seizoenen met 5 goals+assists. Dat is niet veel. En meteen de onderbouwing voor het belang van het aankopen van een speler met rendement. En dat is Doan niet. Next.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 10:05

Menno1 schreef:
15 aug 2019, 09:58
@Gerbrands ([mention]deninho32[/mention] de tagg functie werkt nog steeds niet :cry: ):
Bij deze heeft het forum er dus gezamenlijk een klap opgegeven: Doan is doorgestreept. Next!

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 342 times
Been thanked: 649 times

Bericht door deninho32 » 15 aug 2019, 10:08

Volgens mij werkt het prima.. Gerbrands heeft hier geen account :P
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Mo_El
Bankzitter
Been thanked: 6 times

Kaarten:

Bericht door Mo_El » 15 aug 2019, 10:08

Nou denk niet dat ze naar ons zullen luisteren

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 434 times

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 10:09

Juancho schreef:
15 aug 2019, 10:05
Menno1 schreef:
15 aug 2019, 09:58
@Gerbrands (@deninho32 de tagg functie werkt nog steeds niet :cry: ):
Bij deze heeft het forum er dus gezamenlijk een klap opgegeven: Doan is doorgestreept. Next!
"Een klap op gegeven". Jij werkt op kantoor.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1341 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 15 aug 2019, 10:16

Denk dat Doan naar buiten komt vanuit een lek bij Groningen, bij PSV zit het nu al jaren bijna potdicht. Saai hoor Thijske! De media denkt Doan zal het wel worden dan, omdat ze geen andere namen horen. Rik vraagt dat even na bij PSV en krijgt te horen dat er wel anderen zijn, maar namen krijgt hij nog niet. Deze zullen wel in het buitenland te vinden zijn.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

BRAM046
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door BRAM046 » 15 aug 2019, 10:18

Juancho schreef:
15 aug 2019, 09:09
BRAM046 schreef:
Dat kan Ihattaren toch ook? Dat is notabene ons grootste talent! En vind je dat te risicovol, dan kan je Bruma/Bergwijn naar rechts zetten en kan ons andere grote talent Gakpo op links spelen.

Gakpo en Ihattaren zijn gewoon jongens die nu op een punt zijn dat ze ala Malen kort tegen de basis aan zitten. Liefst elke week sowieso invallen en daar waar kan eens een basisplek. Als je dat al niet met ze aandurft dan kan je beter die hele Herdgang die voor een dikke 10 miljoen verbouwd is weer verkopen. Want ik kan me niet voorstellen dat we snel betere talenten gaan zien dan Gakpo/Ihattaren.

Dat er versterking welkom is op het middenveld, helemaal mee eens. Maar dat moet ook wel zo'n klasbak zijn dat iedereen zegt, ja dat is logisch, die speler hebben we ook keihard nodig op basis van CV, ervaring en wat leiderschap. En natuurlijk scorend vermogen. Dan kan Mo zich daarachter ontwikkelen, kan Pereiro herstellen en daarna of vertrekken in de winter of lekker bij Jong PSV ballen die laatste maanden en kan Bergwijn gewoon terug naar de flanken.

Ik blijf erbij: Doan halen valt wat mij betreft onder het kopje wanbeleid.
Sowieso heeft Mo mijn voorkeur , maar vind Doan voor die prijs wat ik noemde leuk voor erbij , Mo zie ik liever op CAM.
WZPWZDB ;)

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 434 times

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 10:25

Profiel voor de nieuwe middenvelder:

-Tussen de 25-28
-Fysiek sterk
-Aanjager/leider
-Overzicht
-Tussen de 15-20 goals

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 15 aug 2019, 10:34

De enige positie waar Mo op hoort te spelen is de nummer 10. We hebben spelers vaak genoeg verkracht door ze niet op de juiste positie te laten spelen. Rechtsbuiten is een no go.

Mouth of the south
International
Been thanked: 115 times

Bericht door Mouth of the south » 15 aug 2019, 10:34

Ardbeg schreef:
15 aug 2019, 10:25
Profiel voor de nieuwe middenvelder:

-Tussen de 25-28
-Fysiek sterk
-Aanjager/leider
-Overzicht
-Tussen de 15-20 goals
Precies. Mail jij het even aan de Jong ;) Hebben we dat ook weer geregeld.

Plaats reactie