Ritsu Doan (Verhuurd aan Arminia Bielefeld)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Mouth of the south

Ritsu Doan

Bericht door Mouth of the south » 15 aug 2019, 10:34

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef:
15 aug 2019, 10:25
Profiel voor de nieuwe middenvelder:

-Tussen de 25-28
-Fysiek sterk
-Aanjager/leider
-Overzicht
-Tussen de 15-20 goals
Precies. Mail jij het even aan de Jong ;) Hebben we dat ook weer geregeld.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 759 times
Been thanked: 2323 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 aug 2019, 10:56

Volgens mij is dit inderdaad de eerste keer dat iedereen het er wel over eens is: Doan niet halen, zeker niet voor 10 miljoen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 456 times
Been thanked: 160 times

Bericht door voskat » 15 aug 2019, 10:58

Groningen denkt dat het AZ is of zo.
5 miljoen max.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 235 times
Been thanked: 763 times

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 11:00

Ze snappen er op het andere forum echt niks van he?

"Doan heeft meer ervaring dan het talent dat er bij ons over wellicht 1 of 2 seizoenen staat. Hij is de leider van FC Groningen. Wat je voor 10m in het buitenland kan halen heeft echt niet meer talent laat staan ervaring."

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 894 times
Been thanked: 1184 times

Bericht door ruuddevil » 15 aug 2019, 11:01

Ze zitten niet voor niets op dat kneuzen forum. Iedereen met een beetje niveau zit hier. ;)

LucNilis87
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 38 times
Been thanked: 13 times

Bericht door LucNilis87 » 15 aug 2019, 11:02

Prima aanvulling op onze selectie, ben er blij mee als dit rondkomt. Kan prima mee met het niveau en tempo en voegt met zijn manier van spelen en zijn drive echt wat toe. Veel minder een momentenvoetballer dan Lozano. Hij is ook meer middenvelder dan de andere jongens voorin dus goed voor de balans. Hij stijgt niet boven het niveau van onze huidige voorhoede uit maar dat hoeft ook niet en kan ook helemaal niet aangezien we op dit moment een van de meest talentvolle voorhoedes ooit hebben bij PSV. Die jongens hebben allemaal de potentie om de wereldtop te halen. Dus het niveau aankunnen en in de manier van spelen wat toevoegen is al helemaal top.

Iedere Groningenwatcher met een beetje kennis (zie bijv. JongsmaJongsma en ThijsFaber) is 100% overtuigd dat hij ons niveau aankan.
Ik zie ook niet dat hij andere jongens in de weg gaat zitten. De beste speelt gewoon en we hebben sowieso 6-7 spelers nodig voorin. Van Bommel heeft al bewezen dat hij de spelers voor die posities allemaal door elkaar gebruikt: ene keer op 10 dan weer vleugel of in de spits.

Gaan we 2-3 jaar plezier van hebben en dan weer met een mooie winst doorverkopen. Dit jaar in de roulatie, volgend jaar als Malen en Bergwijn met dikke winsten zijn verkocht dragende basisspeler, jaar erop absolute top.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 290 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 15 aug 2019, 11:05

Alsjeblieft geen Doan zet dan gewoon Ihattaren erin of Ramselaar. Ik ben geen fan van Ramselaar maar is echt niet minder dan Doan. Doan is misschien minder een moment voetballer maar kan lang niet tippen aan het niveau van Lozano. Dan maar meer een moment voetballer.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 230 times
Been thanked: 235 times

Awards:

Bericht door Trixm » 15 aug 2019, 11:07

Ze moeten gewoon net doen alsof het een Mexicaan is, Andres Doaninguez. worden de mensen hier snel genoeg enthousiast.

Niet persé de naam die ik meteen zou opschrijven, maar een creatieve middenvelder is wel wat we nodig hebben. Ook een jongen die goed in de kleine ruimte kan voetballen.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 290 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 15 aug 2019, 11:09

Trixm schreef:
15 aug 2019, 11:07
Ze moeten gewoon net doen alsof het een Mexicaan is, Andres Doaninguez. worden de mensen hier snel genoeg enthousiast.

Niet persé de naam die ik meteen zou opschrijven, maar een creatieve middenvelder is wel wat we nodig hebben. Ook een jongen die goed in de kleine ruimte kan voetballen.
Onzin. Niks te maken met de naam. Doan is gewoon niet wat er nodig is. Weer een dribbelaar.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 15 aug 2019, 11:17

Een iets andere speler, maar toen Tadic bij FC Groningen kwam en ongeveer dezelfde leeftijd had en ongeveer in dezelfde fase van zijn carrière was. waren dit zijn cijfers in de Eredivisie

Tadic
Seizoen 10/11 7 goals en 18 assists (25)
Seizoen 11/12 7 goals en 10 assists (17)

Doan
Seizoen 17/18 9 goals en 4 assists (13)
Seizoen 18/19 5 goals en 3 assists (8)

Als Doan vergelijkbare statistieken had als dat Tadic destijds bij FC Groningen had, dan zou hij een interessante optie kunnen zijn, omdat ik denk dat er nog wel meer rek in Doan zit zoals dat ook met Tadic het geval was en 2 seizoenen belangrijk werd bij FC Twente met een nog hoger rendement. Behalve dat ik vind dat PSV een speler nodig heeft die al meer kant en klaar is en op dit moment een hoger niveau heeft dan Doan nu, vind ik ook dat het verschil met Tadic in rendement veel te groot is. Mertens liet destijds bij FC Utrecht ook goede statistieken zien met een exponentiële groei in anderhalve seizoen. Dan kan je er wat mee als grote aankoop.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 11:19

PSV heeft iemand nodig zoals ik eerder omschreef.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 230 times
Been thanked: 235 times

Awards:

Bericht door Trixm » 15 aug 2019, 11:21

Ja op die fiets.

Kijk betrek dan ook even de selecties van Groningen erbij. De afgelopen twee jaar waren die in ieder geval bedroevend.

Tadic speelde onder andere samen met Virgil van Dijk, Granqvist, Bacuna Matavz,
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Tijn » 15 aug 2019, 11:27

Dertien in een Dozan voor dat geld, max 5 miljoen is hij nu waard en zelfs dan hebben we hem niet nodig. Ik kan me niet voorstellen dat hij echt een toegevoegde waarde is aan ons elftal. Hij valt bij Groningen al niet enorm op.

LucNilis87
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 38 times
Been thanked: 13 times

Bericht door LucNilis87 » 15 aug 2019, 11:33

Massimo schreef:
15 aug 2019, 11:17
Een iets andere speler, maar toen Tadic bij FC Groningen kwam en ongeveer dezelfde leeftijd had en ongeveer in dezelfde fase van zijn carrière was. waren dit zijn cijfers in de Eredivisie

Tadic

Doan

Als Doan vergelijkbare statistieken had als dat Tadic destijds bij FC Groningen had, dan zou hij een interessante optie kunnen zijn, omdat ik denk dat er nog wel meer rek in Doan zit zoals dat ook met Tadic het geval was en 2 seizoenen belangrijk werd bij FC Twente met een nog hoger rendement. Behalve dat ik vind dat PSV een speler nodig heeft die al meer kant en klaar is en op dit moment een hoger niveau heeft dan Doan nu, vind ik ook dat het verschil met Tadic in rendement veel te groot is. Mertens liet destijds bij FC Utrecht ook goede statistieken zien met een exponentiële groei in anderhalve seizoen. Dan kan je er wat mee als grote aankoop.
Tadic nam alle penalty’s, hoekschoppen en vrije trappen. Doan niet en dat vertekent enorm in deze vergelijking. Daarbij zijn het ook hele andere types.
Haal bij de hier veel bejubelde Van Ginkel de penalty’s er eens af, dan heb je ook geen bovengemiddeld veel scorende AM.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 15 aug 2019, 11:45

Scorend vermogen en assists is maar 1 onderdeel van het totaal plaatje. We hebben ook stabiliteit nodig in spel, in niet door de ondergrens zakken, in het mee nemen van het elftal als het moeilijk gaat. Dat hoeft dan dus niet eens te komen van je beste voetballer, dat zijn vaak genoeg individuele spelers. En daar hebben we er al (te) veel van voorin.

Doan is weer zo'n type terwijl een v. Ginkel bijv. op alle gebieden meer bracht. Achterin is Schwaab terug en lijkt Baumi mij ook een aanjager en (toekomstige) leider. Op het middenveld zou Guti het kunnen zijn maar die is daar nog niet aan toe en voorin hebben we al helemaal geen leiders.

Kortom, voor de balans, samenhang, organisatie en noem alle clichés maar op is het gruwelijk belangrijk dat de nieuwe middenvelder van een bepaald (bovengemiddeld) niveau is. Niet alleen als individu maar nog meer als teamplayer.

Captain(C)
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Captain(C) » 15 aug 2019, 11:54

Ik zie hem graag komen, is een heel ander type dat we momenteel hebben. Speler die in plaats van dribbelt en diepgang heeft ook graag de bal wil hebben voor het opzetten van combinaties en heeft een goede diepte of steek-pass.
Koekoek!

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 11:55

Captain(C) schreef:
15 aug 2019, 11:54
Ik zie hem graag komen, is een heel ander type dat we momenteel hebben. Speler die in plaats van dribbelt en diepgang heeft ook graag de bal wil hebben voor het opzetten van combinaties en heeft een goede diepte of steek-pass.
Doan dribbelt alles bij elkaar, joh. Die steekpass en diepte heeft Guti al. Wat ik al zei, type Van Ginkel/Vanaken is wat er schort.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 15 aug 2019, 11:58

Doan halen betekent RA aangezien hij daar functioneert en altijd overal speelt. Zie ook hieronder de beelden bij het nationale team van Japan. Een verfrissende werking heeft dat altijd zoals ik dat voorheen ook deed bij Ziyech. Bergwijn zal dan dit seizoen de AM blijven waarbij we de ontwikkelingen aangaande Van Ginkel ook maar moeten afwachten. Lammers natuurlijk niet te vergeten. Pereiro die hier ook nog gewoon rondloopt maakt het extra zuur als hij straks terugkeert op het trainingsveld. Mauro zou bij Groningen overigens ook gelijk de beste attractie zijn. Waarbij we met Ihattaren, Madueke twee groeibriljanten hebben rondlopen afkomstig vanuit onze academie met soortgelijk profiel. Rosario-Gutiérrez-Doan is te licht voor een topclub en intern hoeven ze daarvoor alleen maar vorig seizoen te evalueren.

Evenals iedereen hier heb ik behoefte aan een AM met het profiel van een Van de Beek of Pizarro. Vergeef me dat ik niet een spelersdatabase bezit in tegenstelling tot PSV. Om het af te maken had ik in dat geval graag achterin Halter gezien na komst Baumgartl. Een beter centraal duo ga je nooit vinden waarna je de komende jaren zorgeloos zou zijn. De Japanse markt vind ik er sowieso een waar we meer uit zouden mogen halen. Wie weet spelen dat soort zaken op de achtergrond ook een rol waarbij we commercieel vooruitdenken. Brainport ipv Energiedirect helpt daarin natuurlijk ook.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 15 aug 2019, 12:08

Ik weet niet, hij speelde niet veel beste wedstrijden afgelopen seizoen.

Mijn ene hersenhelft zegt: PSV weet echt wel wat ze doen, ze kennen Doan al heel erg lang. Vergeet niet dat PSV hem al op de korrel had, voordat hij naar Groningen ging.

Mijn andere hersenhelft zegt: remember Luckassen, PSV weet niet altijd wat ze doen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 15 aug 2019, 12:15

Doan is slecht een afleidingsmanoeuvre, PSV gaat echt niet de door Groningen gewenste € 10 miljoen plus voor hem op tafel leggen, er komt dadelijk weer gewoon een verrassende naam uit de hoge hoed van John waar wij na wat googelen en filmpjes bekijken op YouTube heel enthousiast over zullen worden/zijn.
Ik vermoed echter wel dat het iemand zal zijn die niet ouder zal zijn dan 23, als ze aan het profiel moeten voldoen dat [mention]Ardbeg[/mention] hier eerder gedropt heeft, kun je het transferbedrag van € 35 miljoen direct weer overmaken, 25-30 jaar, leider, 15-20 doelpunten en dat voor een middenvelder lijkt me niet realistisch, of het moet iemand zijn die de/het afgelopen jaren/jaar een deukje opgelopen heeft.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 15 aug 2019, 12:17

#NeetegenDoan

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 15 aug 2019, 12:27

ThoresenKoolhof schreef:
15 aug 2019, 12:15
Doan is slecht een afleidingsmanoeuvre, PSV gaat echt niet de door Groningen gewenste € 10 miljoen plus voor hem op tafel leggen, er komt dadelijk weer gewoon een verrassende naam uit de hoge hoed van John waar wij na wat googelen en filmpjes bekijken op YouTube heel enthousiast over zullen worden/zijn.
Ik vermoed echter wel dat het iemand zal zijn die niet ouder zal zijn dan 23, als ze aan het profiel moeten voldoen dat @Ardbeg hier eerder gedropt heeft, kun je het transferbedrag van € 35 miljoen direct weer overmaken, 25-30 jaar, leider, 15-20 doelpunten en dat voor een middenvelder lijkt me niet realistisch, of het moet iemand zijn die de/het afgelopen jaren/jaar een deukje opgelopen heeft.
Waarom niet? Zijn geen rare standaarden hoor.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 15 aug 2019, 12:27

#NietDoan lees ik al op vele plekken... ;)

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 15 aug 2019, 13:25

LucNilis87 schreef:
15 aug 2019, 11:33
Massimo schreef:
15 aug 2019, 11:17

Tadic

Doan

Tadic nam alle penalty’s, hoekschoppen en vrije trappen. Doan niet en dat vertekent enorm in deze vergelijking. Daarbij zijn het ook hele andere types.
Haal bij de hier veel bejubelde Van Ginkel de penalty’s er eens af, dan heb je ook geen bovengemiddeld veel scorende AM.
Hoeveel penalty's zaten erbij?

Corners en vrije trappen vind ik een kwaliteit en vind ik niet vertekenen. Als Doan zo'n goede trap had gehad dan had hij daar ook meer rendement uit gehaald in plaats van af en toe een afstandsschot.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 15 aug 2019, 15:00

Vorige week toevallig extra goed gelet op Doan tijdens Emmen - Groningen en hij kwam er gewoon niet aan te pas tegen de verdedigers en middenvelders van een laagvlieger. Dit is geen speler die PSV beter maakt. Als je 10 miljoen uitgeeft in de de eredivisie dan moet dat een zekerheidje zijn a la Strootman of Propper. En zelfs dat waren geen garanties voor succes. Doan gaat een zoveelste Ramselaar, Luckassen, Thomas of Maher worden.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 15 aug 2019, 15:10

Thomas al afgeschreven voordat hij uberhaubt een minuut gespeeld heeft? Laten we spelers vooral geen kans geven, inderdaad!

Plaats reactie