Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ritsu Doan

Spelers A-selectie.
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 773 times

Ritsu Doan

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 16:42

J.B. schreef:
14 aug 2019, 16:30
@Menno1
Lammers is toch de backup voor Malen?
Ja. Alleen ligt die er een paar maanden uit. Als het aan mij lag was Lammers zelfs eerste spits.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1658 times
Been thanked: 929 times

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:46

Menno1 schreef:
14 aug 2019, 16:42
J.B. schreef:
14 aug 2019, 16:30
@Menno1
Lammers is toch de backup voor Malen?
Ja. Alleen ligt die er een paar maanden uit. Als het aan mij lag was Lammers zelfs eerste spits.
Dan hebben we gewoon een back up voor Malen eigenlijk. Alleen is ie dr ff niet bij..
Circle of fifths

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times

Bericht door Massimo » 14 aug 2019, 16:57

Doan heeft best wel een aantal facetten in zijn spel dat PSV niet in overvloed heeft aanvallend, maar ik vind het overall niet goed genoeg. Ook niet wat betreft inzicht en handelingssnelheid. Het is ok, maar het moet bij PSV goed zijn. En als je dat dan niet kan compenseren met scorend vermogen, dan wordt je een redelijke speler, maar niet waar PSV nu behoefte aan heeft. Helemaal als hij voor rechtsbuiten gehaald wordt als directe vervanger van Lozano. Dan had ik in deze categorie een stuk liever Skov Olsen gezien. Maar puur sportief kijkend, dan hoop ik op een topper als aanvallende middenvelder die bij een grotere club buiten de boot valt en eind augustus, al dan niet op huurbasis, weg mag. Dat heb je nodig om een grotere kans te maken om kampioen te worden.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1840 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 17:11

Er wordt interesse getoond en PSV wordt al direct weer beschuldigd van wanbeleid. Best wel kostelijk.

Iedereen is het er denk ik wel over eens dat Ihattaren beter is dan Doan. Maar als er gebikkeld moet worden in de laatste 10 minuten heb ik op dit moment denk ik liever Doan dan Ihattaren, je zag de vorige seizoenshelft dat Mo dat gewoon nog niet kan. Niet sterk genoeg en moet fysiek nog groeien. Natuurlijk gaat Ihattaren Doan voorbij en hij zal ook steeds meer gaan spelen, maar hij is 17 dus ook erg wisselvallig met een lage ondergrens.

Je hebt met Doan gewoon een goede backup die voor Eredivisiebegrippen prima op twee posities in de basis kan indien nodig. We hebben geen Pereiro en we hebben eigenlijk alleen Ihattaren als 10 (en Bergwijn speelt er).

Is er nog wel eens iemand die denkt aan de breedte van de selectie hier? Je kan direct 'wanbeleid' gillen, maar ik zie gewoon een sterkere bank dan in het verleden. En als je denkt dat Mo zich druk maakt om concurrentie... komop zeg: enorm talent en zal ook de weerstand van concurrentie aan moeten kunnen. Wees blij dat we langzaam in een positie komen dat we een miljoen of 7-8 voor een speler uit kunnen/willen geven die niet direct als eerste op het wedstrijdformulier staat.

En dan nog iets: hij is één van de spelers waarin interesse is... Als hij eerste keus was dan stond hij al op het trainingsveld hoor, zo ingewikkeld is de onderhandeling met Groningen niet.
Kampioenstopic openen .... pending

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 17:25

Ik vind een bedrag van 7-10 miljoen (want dat gaat hij wel kosten als ze vorig seizoen al 10 miljoen afwezen) behoorlijk wat geld voor een 'breedte speler.' Daarnaast is het geen stormram of zo: het is gewoon weer hetzelfde van wat we al in huis hebben; ook op de bank met Gakpo o.a.

Bruma werd toch al gehaald met het idee dat Lozano of Bergwijn weg zou gaan? Waarom moet er dan nu weer iemand gehaald worden voor op de vleugels? En een echte 10 is het ook niet, dus die vlieger gaat ook niet op: Bergwijn blijft dus gewoon op 10 staan.

Ik snap wel dat je niet uit moet gaan om Ihattaren een heel jaar op 10 kan zetten. Je kan zo'n jongen ook kapot maken. Maar ik vind wel dat je duidelijk perspectief moet bieden. Dat doe je niet door een dure Japanner te halen die op precies dezelfde posities terecht kan, knetter duur is, kwalitatief minder is, maar wel de kansen gaat krijgen omdat het nou eenmaal een dure aankoop is.

En reken maar dat Doan eerste keuze is. Alleen al door zijn nationaliteit kan hij nog niet op het veld staan: ook als je club gaat veranderen zou hij een werk vergunning moeten aanvragen, want hij heeft nu er een op naam van FC Groningen. Daarnaast is Lozano nog niet vrijgegeven (transfer nog niet rond) en gezien zijn blessure verleden gaat PSV heus niet Doan nu al kopen. Maar het spel lijkt mij wel op de wagen. Die is volgende week PSV'er...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 17:46

Ik ben ook zeker sceptisch, maar direct als je iets over interesse hoort dat domme geblaat van 'wanbeleid!'.

PSV haalt al jaren spelers die op meerdere posities uit de voeten (zouden moeten) kunnen. Daar wordt op gescout. Dus je kan Doan geen vleugelspeler noemen en ook geen 10. Maar hij is het allebei. Dat je hem niet het gewenste niveau vindt dat kan. En eerste keuze? Hoezo? Omdat het een aankoop is? We kennen Van Bommel inmiddels: hij stelt op wat hij het beste vindt, aankoop of niet.
aar ik vind wel dat je duidelijk perspectief moet bieden. Dat doe je niet door een dure Japanner te halen die op precies dezelfde posities terecht kan, knetter duur is, kwalitatief minder is, maar wel de kansen gaat krijgen omdat het nou eenmaal een dure aankoop is.
Maar als Vanaken zou komen dan sta je te dansen op tafel van blijdschap en tellen deze argumenten ineens niet meer of zo?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 17:57

Ik hoef die saaie Belg niet. Al eerder gezegd. Maar dat was een logischere aankoop geweest omdat hij meer ervaring heeft en een bewezen rendement. Dan heb je een argument dat je kiest voor een speler die zich echt al heeft bewezen en dat Ihattaren, zoals RIO al ergens zei, eerst minuten mag maken als rechtsbuiten en invallen op de 10 positie.

Wat mij betreft huren we een allround middenvelder en huren we een back-up spits voor Malen zolang Lammers er nog uit ligt. That is it.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 18:04

Jij hoeft hem niet?

Ik lees in diverse reacties van jou wel wat meer dan 'ik hoef die saaie Belg niet'. Zo maar eentje.
Menno1 schreef:
07 aug 2019, 07:42
ruuddevil schreef:
07 aug 2019, 07:33
De kneuzen gaan voor Vanaken als opvolger van Van de Beek...
Yep. Volgens velen de missing link voor PSV. Benieuwd of ze hem voor een Bruma bedrag binnen hengelen. Zo ja, dan heeft PSV behoorlijk fout geïnvesteerd. Maar volgens velen moet hij 20 miljoen + kosten.

Ik schat in een stuk minder. 15 tops

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 18:13

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 18:04
Jij hoeft hem niet?

Ik lees in diverse reacties van jou wel wat meer dan 'ik hoef die saaie Belg niet'. Zo maar eentje.
Menno1 schreef:
07 aug 2019, 07:42
ruuddevil schreef:
07 aug 2019, 07:33
De kneuzen gaan voor Vanaken als opvolger van Van de Beek...
Yep. Volgens velen de missing link voor PSV. Benieuwd of ze hem voor een Bruma bedrag binnen hengelen. Zo ja, dan heeft PSV behoorlijk fout geïnvesteerd. Maar volgens velen moet hij 20 miljoen + kosten.

Ik schat in een stuk minder. 15 tops
Volgens velen ja. Niet door mij. Paar keer eerder gezegd. Ook in de app. Lees maar terug ;)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 18:15

Benieuwd of ze hem voor een Bruma bedrag binnen hengelen. Zo ja, dan heeft PSV behoorlijk fout geïnvesteerd.
Kortom: voor hetzelfde bedrag als Bruma had PSV hem binnen moeten halen. En je post het pas 12 seconden geleden in de app en dus ben je af zonder buutvrij!

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 18:16

Bruma hoefde ik ook niet... Die investering was nog fouter.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 796 times
Been thanked: 970 times

Bericht door ruuddevil » 14 aug 2019, 18:29

Ik zit natuurlijk niet in de app, maar ik lees in die quote niet dat Menno die saaie Belg wil hebben.

En het aantrekken van Vanaken is natuurlijk totaal iets anders dan Doan.

Juancho
Legende
Has thanked: 286 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 18:33

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 17:11
Iedereen is het er denk ik wel over eens dat Ihattaren beter is dan Doan. Maar als er gebikkeld moet worden in de laatste 10 minuten heb ik op dit moment denk ik liever Doan dan Ihattaren, je zag de vorige seizoenshelft dat Mo dat gewoon nog niet kan. Niet sterk genoeg en moet fysiek nog groeien. Natuurlijk gaat Ihattaren Doan voorbij en hij zal ook steeds meer gaan spelen, maar hij is 17 dus ook erg wisselvallig met een lage ondergrens.
Dat is jouw mening, ik denk daar anders over. Sterker nog, Mo is afgelopen seizoen er een paar keer uit gehaald en in mijn ogen geheel onterecht omdat hij zeker niet de minste was. Vaak genoeg waren andere spelers, onze zogenaamde ervaren spelers, nog slechter. En die bleven staan. Juist het fysieke vind ik voor iemand van 17 vrij bizar te noemen. Technische en tactisch is hij nu al beter dan vele anderen. Kortom, die jongen moet stappen maken in de Malen rol om zo maar te noemen. Dan maakt hij stappen en geef je ons grootste talent (sinds tijden?) ook perspectief. Bovendien, waar ligt de ondergrens van Doan dan? Die heeft een half jaartje leuk gepingeld maar daarna ging het snel bergafwaarts.
Je hebt met Doan gewoon een goede backup die voor Eredivisiebegrippen prima op twee posities in de basis kan indien nodig. We hebben geen Pereiro en we hebben eigenlijk alleen Ihattaren als 10 (en Bergwijn speelt er).
Ibi komt eraan, Ryan traint weer volle bak mee. Alle 2 middenvelders die je als alternatief kan zien. Dus welk perspectief geef je hun dan?
Is er nog wel eens iemand die denkt aan de breedte van de selectie hier? Je kan direct 'wanbeleid' gillen, maar ik zie gewoon een sterkere bank dan in het verleden. En als je denkt dat Mo zich druk maakt om concurrentie... komop zeg: enorm talent en zal ook de weerstand van concurrentie aan moeten kunnen. Wees blij dat we langzaam in een positie komen dat we een miljoen of 7-8 voor een speler uit kunnen/willen geven die niet direct als eerste op het wedstrijdformulier staat.
Bizarre opmerking vind ik. We hebben dringend behoefte aan een klasbak van een middenvelder voor in de basis en dat gaat ons al veel geld kosten. Maar jij wil rustig een miljoen of 8 uitgeven aan een bankzitter? En dan ook nog eens voor exact dezelfde posities (10 en rechtsbuiten) als ons grootste talent? je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar als PSV daar voor zou kiezen vind ik het idd puur wanbeleid. We zijn City niet....Ik geloof er ook helemaal niks van dat PSV zulke bedragen kan/wil/gaat uitgeven aan spelers die je niet direct voor de basis haalt.
En dan nog iets: hij is één van de spelers waarin interesse is... Als hij eerste keus was dan stond hij al op het trainingsveld hoor, zo ingewikkeld is de onderhandeling met Groningen niet.
Daarom zeg ik er ook bij: ALS PSV voor Doan gaat. Bovendien is het wel zwart/wit gezegd van je (wat je anderen vaak verwijt). PSV ging er vast vanuit dat Pereiro zou vertrekken voor veel geld. PSV zit nu opeens in de situatie dat dezelfde Pereiro eigenlijk je 10 was maar er nu maanden uit ligt. Dus tja, de interesse in Doan kan ook pas gekomen zijn nadat Pereiro weg viel. Dat weten we niet, jij ook niet.

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 18 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Noosa » 14 aug 2019, 18:35

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 17:11
Er wordt interesse getoond en PSV wordt al direct weer beschuldigd van wanbeleid. Best wel kostelijk.

Goed verhaal, alleen ben ik van mening dat PSV geen 10mln of iets in die richting zal uitgeven voor een backup.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 18:38

Juancho schreef:
14 aug 2019, 18:33
Dus tja, de interesse in Doan kan ook pas gekomen zijn nadat Pereiro weg viel. Dat weten we niet, jij ook niet.
Jawel, dat weet ik wel. Doan staat namelijk al jaren op de radar van PSV. Wilde hem al eerder halen. Dus de Brands-doctrine die John de Jong heeft overgenomen is gewoon van toepassing. Eens in de kaartenbak: altijd in de kaartenbak.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 599 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Ykhim » 14 aug 2019, 18:39

In dat kader zie ik liever Saviola komen!
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 18:40

En toch is hij niet eerder gehaald terwijl we een probleem hebben op het middenveld. Dus kan je verhaal gelijk in de prullenbak. Bovendien is en blijft het alsnog een inschatting van jouw kant. Je weet het simpel weg niet. Je denkt iets. Dat is heel wat anders. PSV zal duizenden spelers volgen dus tja... :lol:

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 285 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Smeets14 » 14 aug 2019, 18:42

Ykhim schreef:
14 aug 2019, 18:39
In dat kader zie ik liever Saviola komen!
Die is gestopt misschien heeft Robinho nu wel interesse. :lol:

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 18:42

Juancho schreef:
14 aug 2019, 18:40
En toch is hij niet eerder gehaald terwijl we een probleem hebben op het middenveld. Dus kan je verhaal gelijk in de prullenbak. Bovendien is en blijft het alsnog een inschatting van jouw kant. Je weet het simpel weg niet. Je denkt iets. Dat is heel wat anders. PSV zal duizenden spelers volgen dus tja... :lol:
Je overschat de Shoving. Die denkt niet. :D

Doan wordt inderdaad al jaren gevolgd. Heeft hier ook stage gelopen. Wat het zegt? Geen ene reet natuurlijk. We zijn dik 2 jaar verder namelijk. Wat we 2 jaar geleden nodig hadden is nu totaal anders.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 18:43

ruuddevil schreef:
14 aug 2019, 18:29
Ik zit natuurlijk niet in de app, maar ik lees in die quote niet dat Menno die saaie Belg wil hebben.

En het aantrekken van Vanaken is natuurlijk totaal iets anders dan Doan.
Ruud, je hebt helemaal gelijk. Ik trap de Rik uit de app en voeg je ff toe...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 18:46

Juancho schreef:
14 aug 2019, 18:40
Je zeurt Elfrink altijd de kop gek, maar je leest zijn stukken schijnbaar niet.
Doan was voor zijn komst naar Groningen ook al in beeld bij PSV, maar een transfer naar Jong PSV ketste destijds af omdat de speler te duur was.
Wil je nog een linkje naar het artikel? Erg domme post Juancho, je had het gewoon kunnen weten. Je probeert mij belachelijk te maken maar zelfs de Menno moet je corrigeren. Man man man.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 18:50

huh wat lul je beste Shovi? Ik weet ook wel dat PSV interesse in hem had toen het nog een jeugdspeler was. Zoals er staat, voor Jong PSV. Waar jij blijkbaar op doelt zijn mannen als Guardado en Bruma. Spelers die veel verder waren/zijn maar niet haalbaar waren. Na een paar mislukte seizoenen in Europa zijn ze alsnog haalbaar. Spelers direct voor de basis.

Dat is heel wat anders dan een jeugdspeler waar PSV ooit interesse in had. Dat was mij namelijk wel bekend. Alleen het heeft niks met de situatie van nu te maken. Bovendien, waarom is hij dan niet gelijk gehaald aangezien zijn transfer zo makkelijk was? Je verwijt vaak anderen dat ze maar wat lullen omdat ze er te weinig van af weten. In dit geval gebruik ik die woorden dan maar even tegen je. Je maakt aannames en zet ze neer als feiten. Zoals je zelf eerder op de dag iemand anders verweet :roll: :
Voor jou/ons 'uit het niets', je hebt geen idee of dat voor de spelers zelf ook geldt. Aanname.
En ga je verder nog in over de financiën of ben je serieus zo naïef om te denken dat PSV voor een wissel even 8 miljoen kan uittrekken?

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 14 aug 2019, 18:52

Haal het profiel Van de Beek, Pizarro, Vanaken binnen. Een scoutingsapparaat moet daarin zijn werk doen. Wijzelf kunnen alleen maar de bekende namen roeptoeteren. Daardoor staat je middenveld als een huis en kan het trio voorin zich uitleven. Een uitgebalanceerd elftal hebben we dan. Mauro keert bovendien volgend seizoen terug en Madueke is categorie Ihattaren die ook al rendeert op RA/AM. Natuurlijk is Doan ook commercieel bijzonder interessant maar het is niet zo dat we hem voor zes miljoen kunnen komen ophalen. Ramselaar en Sainsbury daarheen sturen gaat ook niet lukken. Doan wilden we voorheen tevergeefs terwijl Groningen het later bizar genoeg wel voor elkaar kreeg. Zou niets zijn geworden overigens of we hadden hem meerdere jaren moeten uitlenen terwijl we hem wellicht zelf geleend hadden. :)

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 249 times

Bericht door Makaveli » 14 aug 2019, 18:54

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2019, 17:46

Maar als Vanaken zou komen dan sta je te dansen op tafel van blijdschap en tellen deze argumenten ineens niet meer of zo?
Jawel, dan tellen de argumenten nog steeds maar worden ze overtroffen door de pluspunten die het oplevert. Zo moelijk is het niet, je weegt gewoon de plussen en minnen af. In geval van Doan zijn die plussen heel beperkt. Totaal anders dan een speler halen met ervaring die ook zijn ploeggenoten kan helpen. Je moet alleen iemand halen die een toegevoegde waarde biedt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2019, 18:55

Waar jij blijkbaar op doelt zijn mannen als Guardado en Bruma. Spelers die veel verder waren/zijn maar niet haalbaar waren.
Nee, dat maak jij ervan in je hoofd. Het is gewoon een werkwijze van PSV dus gezien zijn voorgeschiedenis icm PSV was het volstrekt logisch dat hij nog op de radar stond en niet ineens na de blessure van Pereiro.

Scoutingsrapporten worden ook continu bijgewerkt, ook al speelt hij bij FC Groningen.
Bovendien, waarom is hij dan niet gelijk gehaald aangezien zijn transfer zo makkelijk was?
Heel eenvoudig: PSV mikt hoger dan Doan. We hadden ook even snel een CV kunnen halen, maar halen uiteindelijk Baumgartl. Ja, we weten dat jij hier en daar een miljoentje meer betaald en een iets hoger salaris dat het dan voor elkaar is, maar PSV werkt iets anders en het is iets minder simplistisch. Wil je wat uit het buitenland halen dan heb je gemiddeld genomen met andere makelaars en situaties te maken dan als je iemand uit de Eredivisie haalt.
En ga je verder nog in over de financiën of ben je serieus zo naief om te denken dat PSV voor een wissel even 8 miljoen kan uittrekken?
We hebben afgelopen jaar wel gezien dat John de Jong niet bepaalt of iemand wissel staat of niet. En ja: ik vind 8 miljoen teveel voor Doan, dat klopt. Ik zie hem liever helemaal niet komen. Zag vandaag zijn stats bij Groningen, die zijn om te janken. Voor mijn gevoel was hij veel beter.

Plaats reactie