Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ritsu Doan

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 428 times

Ritsu Doan

Bericht door Ardbeg » 02 okt 2019, 15:01

Bruma hoort ook gewoon op links.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 418 times
Been thanked: 696 times

Bericht door Menno1 » 02 okt 2019, 16:10

Ardbeg schreef:
02 okt 2019, 15:01

In plaats van je beste speler, Bergwijn? Eh. Nee.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 428 times

Bericht door Ardbeg » 02 okt 2019, 20:13

Menno1 schreef:
02 okt 2019, 16:10
Ardbeg schreef:
02 okt 2019, 15:01

In plaats van je beste speler, Bergwijn? Eh. Nee.
Dat zeg ik nergens

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 65 times
Been thanked: 78 times

Bericht door trouwepsvfan » 02 okt 2019, 22:44

Sinds wanneer is Bergwijn onze beste speler?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 02 okt 2019, 22:55

Sinds Lozano weg is. En eigenlijk was hij dat vorig jaar ook al. Een vormdip doet daar niks van af.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 370 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 23:02

Maar laten we wel wezen: we kunnen Doan en Gakpo rustig op het bankje zetten en zes anderen de voorkeur geven, zonder dat het allemaal veel uitmaakt. Dat is gewoon een hele, hele luxueuze situatie.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 02 okt 2019, 23:34

Zeer luxe. Hopelijk valt het ook te managen. En blijft de waarde van degene die op de bank blijven wel behouden.

Abouhlal was natuurlijk niet helemaal gek om te beseffen dat hij als 10e aanvaller nul kansen zou krijgen.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 249 times
Been thanked: 276 times

Bericht door TomPSV » 02 okt 2019, 23:38

Laten we weer een discussie over Aboukhlal, die er bij AZ ook amper aan te pas komt, voeren :D

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 02 okt 2019, 23:41

Aboukhlal is beter dan Gakpo, en Gakpo is beter dan Bruma. Ik concludeer derhalve dat Aboukhlal nog veel beter is dan Bruma en makkelijk mee zou moeten kunnen bij Leipzig, dat in principe meedoet in de top van de Bundesliga. Bayern doet dat ook en veegt Engelse topclub Tottenham met 2-7 van de mat, met vier goals van buitenspeler Gnabry. Kortom: als Aboukhlal in de Premier League had gespeeld, was hij nu topscorer geweest met 11 goals.

Je kunt het met bovenstaande eens of oneens zijn, maar op de logica valt 0,0 aan te merken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 okt 2019, 00:12

Drs. Ykhim schreef:
02 okt 2019, 23:41
Aboukhlal is beter dan Gakpo, en Gakpo is beter dan Bruma. Ik concludeer derhalve dat Aboukhlal nog veel beter is dan Bruma en makkelijk mee zou moeten kunnen bij Leipzig, dat in principe meedoet in de top van de Bundesliga. Bayern doet dat ook en veegt Engelse topclub Tottenham met 2-7 van de mat, met vier goals van buitenspeler Gnabry. Kortom: als Aboukhlal in de Premier League had gespeeld, was hij nu topscorer geweest met 11 goals.

Je kunt het met bovenstaande eens of oneens zijn, maar op de logica valt 0,0 aan te merken.
Hebben we een terugkoop optie?

Maar je begrijpt heus wel wat ik bedoel: een brede selectie klinkt mooi, maar het kan ook tegen je werken. Het zou zonde zijn als echt grote spelers minder aan de bak komen, puur omdat er geen ruimte is.

En ja, de beste spelen, maar soms moet je ook spelers ruimte kunnen geven. Aboukhlal die weg gaat is zonde, want best een groot talent. Maar het wordt pas echt zonde als een Gakpo, Mauro of Lammers weg willen/gaan omdat ze geen kansen krijgen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 03 okt 2019, 00:16

Je hebt volledig gelijk hoor. Ik ben ook benieuwd hoe van Bommel het gaat managen. Aan de andere kant: we hebben nu volgens mij 9 aanvallers (jongens als Romero en Mauro nog niet eens meegerekend) die goed genoeg zijn voor speeltijd, en die ga je nooit allemaal regelmatig speeltijd kunnen geven. Er zullen er straks sowieso een paar zijn die niet tevreden terug gaan kijken op dit jaar.

Doan was niet meteen nodig en Pereiro had eigenlijk moeten vertrekken. Dan had je er nog steeds 7 gehad, maar nu is het echt een beetje overkill.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 295 times
Been thanked: 1416 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 okt 2019, 08:31

Drs. Ykhim schreef:
01 okt 2019, 12:44
Als ik tussen Bruma en Doan moet kiezen, dan bijna altijd voor Bruma. Al is het maar omdat hij een aantal kwaliteiten beheerst die gevraagd worden op het allerhoogste niveau, en omdat hij een van de intelligentere aanvallers is. Het is geen blind renpaard. Hoeft ook niet per se de bal te hebben, daar waar Doan - net als bijv. Bergwijn en Ihattaren - juist wel erg graag die bal wil hebben.
Ik zou het van de tegenstander af laten hangen. Bruma is ideaal om een kans te creëeren. Veel succesvolle dribbels, zoals tegen Zwolle dat hij er 5 het bos in stuurt. In de ruimte kan hij daarnaast ook een goede steekpass geven. Met Doan heb je weer iemand met een schot van buiten de 16. Maar meestal zou ik (op dit moment) ook voor Bruma kiezen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 391 times
Been thanked: 151 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 03 okt 2019, 08:45

Doan is er nog niet heel lang he. Zn basisplaats tegen Groningen was verre van bijzonder, uit bij een moegestreden Zwolle was het beter. Bruma is verder dan alle aanvallers,logisch ook vanwege z'n leeftijd. En heeft daarnaast gewoon een indrukwekkend rendement.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 03 okt 2019, 10:44

Drs. Ykhim schreef:
03 okt 2019, 00:16

Doan was niet meteen nodig
Dit geld nog veel meer voor Bruma met het overschot aan linksbuitens ten tijde van zijn aankoop en nu nog steeds, maar goed als je dat verkondigd in zijn topic krijg je daar nogal wat commentaar op.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 03 okt 2019, 11:53

Ja, omdat het alleen rekening houdt met de factor kwantiteit. Dat Bruma ervaring en kwaliteit toevoegt, dat wordt daarin niet of zelden meegenomen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 03 okt 2019, 12:13

Drs. Ykhim schreef:
03 okt 2019, 11:53
Ja, omdat het alleen rekening houdt met de factor kwantiteit. Dat Bruma ervaring en kwaliteit toevoegt, dat wordt daarin niet of zelden meegenomen.
Kwalitatief is Bergwijn in mijn ogen beter en zit Gakpo zeer kort achter Bruma dus in mijn ogen kwalitatief ook niet nodig, maar goed dit soort beoordelingen kun je ook zien als mening dus daar kunnen we over verschillen.
Voor de rechterkant is het juist kwalitatief en kwantitatief mager gesteld, eigenlijk heb je alleen Doan die de rechtsbuitenpositie als beste positie heeft, verder kan Ihattaren daar prima uit de voeten maar volgens mij is iedereen het daar wel over eens dat hij op 10 moet en dan heb je dus linksbuiten Bruma die daar neergezet word en daar nog niet veel indruk maakt.
Als Doan net zoals Bruma heel de voorbereiding mee had kunnen maken bij PSV acht ik de kans groot dat hij min of meer de vaste rechtsbuiten zou zijn geweest, hij heeft als nadeel dat hij laat bij de groep kwam en dat het elftal zich la wat aan het vormen was, zoals al eerder aangegeven zie ik Doan binnenkort de rechtsbuitenpositie overnemen, heb ook het idee dat van Bommel wel gecharmeerd is van hem.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 03 okt 2019, 12:20

Bruma heeft ervaring opgedaan bij Sporting, Galatasaray en zelfs Leipzig. Gakpo zit echt nog niet op dat niveau. Als je als leiding in juni de vraag op tafel legt hoe je Lozano en/of Bergwijn wil vervangen, dan is het logisch dat je eerst gaat kijken naar een aanvaller van het niveau Bruma. Dat Bruma (nog) niet aan de torenhoge verwachtingen van sommige mensen kan voldoen, maakt het geen onlogische keuze.

Doan blonk net uit bij FC Groningen, Gakpo tot nu toe alleen in een aantal invalbeurten bij PSV. Toch een ander niveau als je het mij vraagt. Overigens geldt ook voor Doan: het enige positieve tot nu waren de minuten in een wedstrijd tegen een moegestreden PEC. Als basisspeler tegen FC Groningen was het nog niet veel soeps. Ik wil daarom nog wel even wachten met het afsteken van een lofzang, want wat mij betreft hebben de vier basisspelers van nu (Bruma, Malen, Bergwijn en Ihattaren) wel een paar streepjes voor.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 295 times
Been thanked: 1416 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 okt 2019, 12:37

Bruma komt prima uit de voeten vanaf rechts wat mij betreft. Gaf de assist vanaf die kant op Rosario en een paar minuten later een vergelijkbare bal op Malen wat ook zomaar een goal had kunnen zijn. En Gakpo zit wat mij betreft echt niet kort achter Bruma. Voorlopig een prima invaller, maar een hele wedstrijd vind ik hem echt nog minder. Beetje zoals Malen vorig jaar, dus hij kan Bruma zeker voorbij gaan.

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 223 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 03 okt 2019, 17:20

@Ykhim, Bruma beter noemen dan Gakpo omdat hij meer ervaring heeft bij grote clubs vind ik niet per se een goed argument. Of vindt je Narsingh ook beter dan Ihattaren?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 03 okt 2019, 17:35

Bruma staat toch op 2 goals + 3 assists uit 5 wedstrijden en 2 invalbeurten wat bij elkaar opgeteld 395 minuten oplevert. Per 79 minuten dus betrokken bij een goal als afmaker of aangever in de ED. Ter vergelijking met Bergwijn, Malen en Ihataren:

Bergwijn: 676 minuten waarin 1 goal en 5 assists. Per 112,67..... minuten betrokken bij een goal.
Malen: 689 minuten waarin 8 goals en 1 assist. Per 76,55 minuten betrokken bij een goal.
Ihattaren: 445 minuten waarin 1 goal en 1 assist. Per 227,5 minuten betrokken bij een goal.

Nu zijn deze statistieken heel erg rauw zonder context, maar wat opvalt is dat Bruma qua rendement per minuten ongeveer hetzelfde kan overleggen met Malen. Per 90 minuten is Bruma betrokken bij 1.2 goals. Nog een aantal andere opmerkelijke statistieken. Na Ihattaren (3.6) de speler met de meeste succesfull dribbles per 90 minuten (3.0) en onderneemt met Ihattaren samen ook de meeste dribbels. Unsuccesfull touches zijn ongeveer gelijk aan die van Malen en Bergwijn, terwijl hij van de 4 aanvallers voorin het minste dispossessed is. Zijn keypasses liggen op 2.7 (Bergwijn hoogste met 3.1), terwijl hij qua interceptions significant het hoogste scoort van de 3 aanvallers voorin (ongeveer gelijk aan Ihattaren die wel als middenvelder speelt). Onderneemt daarnaast de meeste tackles van de 4 aanvallers voorin en heeft ook de meeste succesvolle tackles van de 4 aanvallers voorin.

Alle statistieken zijn per 90 minuten gepresenteerd en komen van Whoscored.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 okt 2019, 17:42

Leuke stats. Maar small sample size. En ook andere posities.

Malen is de centrale spits, dus van hem verwacht je de meeste goals. Wat ook het geval is.

Bruma mocht de meeste wedstrijden op zijn ideale positie starten.

Bergwijn is al 3 maanden door de gehele aanval gehusseld. Waarvan het overgrote deel op 10 toen het team niet liep.

Mo mocht eerst op rechts proberen en speelt nu eindelijk pas op 10.

Voetballend gezien heeft Mo een geweldige impact maar komt dit niet naar voren ik de cijfers. Was overigens vorig seizoen ook: prachtige ‘assists’ die echter gemist werden of afgekeurd.

Daar tegenover heeft geloof ik Gakpo een ongelooflijk rendement. Maar iedereen is het daar wel over eens dat die er nog steeds niet klaar boor zou zijn.

Kortom; leuk die cijfers maar het zegt maar een deel van het hele verhaal.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 03 okt 2019, 17:57

Menno1 schreef:
03 okt 2019, 17:42

Malen is de centrale spits, dus van hem verwacht je de meeste goals. Wat ook het geval is.

Bergwijn is al 3 maanden door de gehele aanval gehusseld. Waarvan het overgrote deel op 10 toen het team niet liep.

Voetballend gezien heeft Mo een geweldige impact maar komt dit niet naar voren ik de cijfers. Was overigens vorig seizoen ook: prachtige ‘assists’ die echter gemist werden of afgekeurd.

Daar tegenover heeft geloof ik Gakpo een ongelooflijk rendement. Maar iedereen is het daar wel over eens dat die er nog steeds niet klaar boor zou zijn.

Alle cijfers zijn sample size op dit moment. Je vergelijkt simpelweg sample size met sample size dus die factor speelt aanzienlijk minder mee. Verder eens hoor. De statistieken zijn rauw zonder context zoals al eerder benoemd. Maar desalniettemin is het opvallend dat Bruma aardig hoog scoort.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 03 okt 2019, 18:01

Lorenzo von Matterhorn schreef:
03 okt 2019, 17:20
@Ykhim, Bruma beter noemen dan Gakpo omdat hij meer ervaring heeft bij grote clubs vind ik niet per se een goed argument. Of vindt je Narsingh ook beter dan Ihattaren?
Nee, dat is niet wat ik ermee bedoelde te zeggen. Bruma heeft allang aangetoond op dat niveau mee te kunnen, waarbij hij bij Leipzig schijnbaar niet goed in het systeem paste en daarom ook kon vertrekken. Ik ben ook groot fan van Gakpo, maar hij laat dit seizoen zeker niet zien klaar te zijn voor een basisplek. Is verder ook niet erg. Door de komst van Bruma kan hij nu in de luwte toewerken naar een basisplek voor komend seizoen, een beetje zoals Malen dat vorig seizoen had.

Natuurlijk verwachten we zeker op voetballend gebied allemaal nog net wat meer dan Bruma, ik ook. Maar ik ben het gewoon niet eens met de stelling dat Bruma nog overbodiger was dan Doan. Ja: vanuit kwantitatief opzicht geredeneerd, maar er is ook het kwalitatieve plaatje natuurlijk.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 03 okt 2019, 18:08

Heruone schreef:
03 okt 2019, 17:57
Menno1 schreef:
03 okt 2019, 17:42

Alle cijfers zijn sample size op dit moment. Je vergelijkt simpelweg sample size met sample size dus die factor speelt aanzienlijk minder mee. Verder eens hoor. De statistieken zijn rauw zonder context zoals al eerder benoemd. Maar desalniettemin is het opvallend dat Bruma aardig hoog scoort.
De sample size is voor iedereen klein: klein aantal wedstrijden. Maar de stats, hoewel klein, zijn prima voor Bruma, dat ga ik niet ontkennen. En zou ik ook niet geheel moeten negeren. Laten we vooral hopen dat hij dit kan volhouden; zeker kwa rendement was het namelijk nooit bijzonder bij zijn vorige clubs. Als hij er hier 15 in schiet en 15 voorbereid, dan heeft hij zijn taak volbracht lijkt mij.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 249 times
Been thanked: 276 times

Bericht door TomPSV » 03 okt 2019, 22:36

2 assists. Netjes.

Plaats reactie