Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ritsu Doan

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Chucky
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 112 times
Been thanked: 88 times

Ritsu Doan

Bericht door Chucky » 05 feb 2020, 22:39

Als dat betekent dat Doan moet spelen, hou het aub geheim :lol:

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 567 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 feb 2020, 22:48

Chucky schreef:
05 feb 2020, 22:39
Als dat betekent dat Doan moet spelen, hou het aub geheim :lol:
Nee die raakt op de dag van de wedstrijd toevallig geblesseerd ;)

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 292 times
Been thanked: 1403 times

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 12:57

Josef Dettelbacher schreef:
05 feb 2020, 22:18
@ShovingNE2 denk je dat dit een heads up waard is, en ken je evt mensen binnen psv die wat aan deze info hebben?
@Josef Dettelbacher

Even contact gehad met PSV; dit is een initiatief van PSV zelf inderdaad. :)

Hoe kom jij op deze website trouwens? Contacten met expats?

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 feb 2020, 13:13

ShovingNE2 schreef:
06 feb 2020, 12:57
Josef Dettelbacher schreef:
05 feb 2020, 22:18
@ShovingNE2 denk je dat dit een heads up waard is, en ken je evt mensen binnen psv die wat aan deze info hebben?
@Josef Dettelbacher

Even contact gehad met PSV; dit is een initiatief van PSV zelf inderdaad. :)

Hoe kom jij op deze website trouwens? Contacten met expats?
Mijn vrouw is Japans, en dit is dé inside portal voor Japanners in Nederland om een baan te vinden bij een Japanse vestiging. En dan voornamelijk de bedrijven die Amsterdam en Amstelveen zitten.

De gemeente Amstelveen heeft een accountmanager Japanse bedrijven, wiens primaire taak het is om vierkante meters bedrijfsruimte te verhuren/verkopen aan Japanse bedrijven die zich hier willen vestigen. Die man/vrouw zou ook een aardig netwerk moeten hebben waar PSV wat mee kan.

Edit: bedankt trouwens voor de moeite. Ging ik makkelijk aan voorbij, maar fijn dat je het hebt gedaan.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 16:24

Het was geen moeite, graag gedaan. Vond het ook wel interessant om te weten. @Menno1 heeft een tijdje in Japan gewoond, heeft het land ongetwijfeld geen goed gedaan.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 417 times
Been thanked: 692 times

Bericht door Menno1 » 06 feb 2020, 16:30

ShovingNE2 schreef:
06 feb 2020, 16:24
Het was geen moeite, graag gedaan. Vond het ook wel interessant om te weten. @Menno1 heeft een tijdje in Japan gewoond, heeft het land ongetwijfeld geen goed gedaan.
Heb dat land en PSV daar op de kaart gezet man. Olympische spelen binnen gesleept. Doan gekocht. Sushi daar geïntroduceerd.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 06 feb 2020, 16:34

Sushi Hawaii?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 06 feb 2020, 16:46

Kapsalon Sushi.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 feb 2020, 16:47

Menno1 schreef:
06 feb 2020, 16:30
ShovingNE2 schreef:
06 feb 2020, 16:24
Heb dat land en PSV daar op de kaart gezet man.
Klinkt voor de helft als een sigaar uit eigen doos :lol:

Ik ga trouwens in maart een wedstrijdje bezoeken van Doan's oude Japanse club, en indien mogelijk ook de club van Iniesta. Kijken of het wat is.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Voormalig KG » 09 feb 2020, 18:13

Faber streng voor PSV-miljoenenaankoop: 'Daar was hij beter dan nu'

PSV betaalde afgelopen zomer grof geld voor de komst van Ritsu Doan, maar overtuigen deed de Japanner nog niet. Ernest Faber vindt dan ook dat de dribbelaar beter moet gaan presteren.

Faber kent Doan van hun gezamenlijke periode bij FC Groningen. "Daar was hij beter dan nu", zei Faber tijdens zijn perspraatje. "Hij mag nog beslissender zijn dan bij Groningen en zal zijn plekje moeten veroveren in deze selectie. We zijn bezig met hem te ondersteunen en hij vraagt wat we van hem verlangen."

Faber, die bij PSV op de vleugels speelt, vindt Doan meer middenvelder dan aanvaller. "Hij kan op meerdere posities spelen. Hij is een loyale jongen die hard werkt en hij gaat zijn kansen ook nog krijgen."

FC Groningen-trainer Ernest Faber verwacht in de slotfase van het seizoen een belangrijke rol voor de door hem bewierookte Ritsu Doan. ,,Ik zou zeggen: kopen die man.”

Faber stak in de aanloop naar het thuisduel met PEC Zwolle van zondag de loftrompet over Doan (19). De Japanse huurling, op wie FC Groningen afgelopen zomer een optie tot koop bedong bij Gamba Osaka, maakt grote stappen in zijn ontwikkeling.

,,De reden is vrij simpel”, zei Faber. ,,Ritsu kan zich nu verstaanbaar maken. Hij spreekt steeds beter Engels. Zorg daar voortaan voor als hij binnenkomt, vind ik alleen wel. Als je zo’n jongen goed begeleidt en ervoor zorgt dat hij snel Engels spreekt, heeft hij daar veel baat bij. Hetzelfde geldt voor Uriel Antuna. Geef ze die voorsprong. Ze kunnen alles met een bal.”

Beslissend

Faber zelf neemt na dit seizoen afscheid van FC Groningen, maar hij raadt de club aan om Doan definitief vast te leggen. ,,Kijk alleen al naar zijn kwaliteiten in de kleine ruimte. Hij heeft ook de rust om in de eindfase een beslissend doelpunt te maken. En dat voor een jongen van 19, hè? Ik zou zeggen: kopen die man. Of ik begrijp dat de club twijfelt vanwege de prijs? De enige garantie is dat Doan heel talentvol is. De club moet uiteindelijk de overweging maken. Maar zijn kwaliteiten zijn er. En ik denk dat hij het waard is.”

Faber kent deze jongen en ik denk dat hij hem wel kan prikkelen,
In tegenstelling tot sommigen zie ik wel echt kwaliteiten bij Doan die we nu missen, maar er helaas nog niet uitkomen. Persoonlijk zou ik hem best wel eens willen zien op een plek van Hendrix of Rosario.

Hij is creatief, goede pass en goed (afstand)schot. Daarnaast Is hij gedisciplineerd en vond ik van hem wel dat hij zijn taken op het verdedigende gebied altijd naar behoren uit heeft gevoerd.
Een echte verdedigende middenvelder bijvoorbeeld Hendrix en Doan er naast.
Dit kan in de eredivisie echt wel.
Komt goed

Ykhim
Vedette
Has thanked: 368 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ykhim » 09 feb 2020, 23:08

Hij is pas 21, laten we dat niet vergeten. Hij kan best goed voetballen, maar het is niet de speler die de kar gaat trekken als het moeilijk is. Ik zou niet verbaasd zijn als hij onder een nieuwe trainer (en in een goedlopend elftal) wel gaat opbloeien.

Hem nu al als miskoop bestempelen is in mijn ogen ronduit ridicuul. Net als bij Boscagli en Baumgartl. Bruma vind ik een iets ander verhaal, al moet ook die véél beter kunnen dan wat hij nu laat zien.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 10 feb 2020, 05:42

Ik vond het een overbodige aankoop maar het is zeker geen slechte speler. Kan idd echt wel wat. Ik zie hem eerder slagen dan Bruma.

Plaats reactie