Yvon Mvogo (Gehuurd van RB Leipzig)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Yvon Mvogo (Gehuurd van RB Leipzig)

Bericht door PCGC » 15 sep 2020, 14:03

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PA % van Unnerstall afgelopen seizoen zijn gewoon

73.3% (ERE)
76% (EL)

https://www.whoscored.com/Players/90235 ... Unnerstall
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 122 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Joenepsv » 15 sep 2020, 15:25

Ardbeg schreef:
15 sep 2020, 12:46
Joenepsv schreef:
15 sep 2020, 12:30

Dat is ook wat overdreven. Ik durf wel te stellen dat als Schmidt geen trainer was geworden hier, Mvogo nog op de bank in Leipzig had gezeten. Menig trainer had zijn handjes dicht geknepen met Unnerstall onder de lat en en Zoet als back up.
Ja da's een dooddoener. Behich kwam ook niet onder een andere trainer dan Van Bommel. Wat is je punt? Je vindt het overdreven, dat mag. Ik verwacht meer, voetballend
Ik reageerde in eerste instantie op het geneuzel van enkele lieden die het vervelend vinden hoe Derksen en co roeptoeteren over Mvogo. Dus dat was mijn punt eigenlijk....

Verder vind ik het prima dat Mvogo onder de lat staat. Maar als je zo loopt te prutsen kun je kritiek verwachten. Maar hij mag pas beoordeeld worden over langere periode. Dan pas kun je stellen of hij een verbetering is ten opzichte van Unnerstall.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 198 times
Been thanked: 355 times

Bericht door Heruone » 16 sep 2020, 00:58

FritskePhilips schreef:
15 sep 2020, 06:56
Er wordt daar juist aangeboden om verderop ruimte te creëren en door middel van overslaan een man aan te spelen.

Loopactie is dus goed, bal had er alleen nooit naartoe gemogen; of inspeelpass een linie verder, een gerichte diepe trap of de bal gewoon weg.

Denken dat je kunt blijven inspelen en terugkaatsen om in fase 1 van de opbouw een man meer situatie uit te kunnen spelen is wat er hier mis ging.
Oneens. Er liggen helemaal geen mogelijkheden om een linie over te slaan, zeker al niet omdat Hendrix zich juist laat inzakken. Daardoor wordt de ruimte tussen Rosario en Hendrix kleiner, wordt de passinglijn smaller en wordt de kans op een interceptie / foutieve pass door de as, de enigste optie die er is, significant groter. En het bewust en gericht diep spelen richting een spits als aanspeelpunt heeft daardoor ook weinig zin, omdat de onderlinge afstanden juist groter worden. Daardoor kan je A. een evt. tweede bal niet winnen of B. verder voetballen, want je aanspeelpunt kan niet terugkaatsen naar iemand die met zijn gezicht naar het doel staat om het spel vervolgens te verleggen (3e man principe).

Either way zijn er twee mogelijkheden voor Hendrix. Of je komt in de bal, maakt een goede loopactie waardoor je los komt van je tegenstander en uiteindelijk voetbal je als ploeg vanuit daar verder. Of je laat je niet inzakken, bent bewust van dat je geschaduwd wordt door een directe tegenstander en creëert daardoor een passinglijn voor een aanvaller die zichzelf vrij moet maken tussen de linies. Hendrix scant in eerste instantie de situatie goed en herkent dat er klaarblijkelijk geen aanvaller vrij gekomen is tussen de linies. Vervolgens herkent hij ook het moment om in de bal te komen, maar schat / scant hij de situatie niet goed genoeg (in), waardoor hij totaal niet loskomt van zijn man en zijn loopactie foutief is. Mvogo maakt dan weer de fout om hem toch (ook nog eens foutief) in te spelen en niet de bal gewoon weg te rossen.

Afbeelding
Afbeelding

Van dat betreft is al het geschreeuw in de media (bij VI en ook bij Fox dacht ik) omtrent deze goal, m.b.t. de uitspraken van Mvogo dat ze op dit soort situaties trainen, ook klinkklare bullshit. Als Hendrix wel loskomt, kan hij Boscagli simpel aanspelen en kan PSV vanuit daar verder opbouwen door aanvallers die zich laten uitzakken. Daardoor sla je linies over, creëer je overtallen in de as en kan je met lopende mensen snel en makkelijk schakelen om de ruimtes te benutten. Dat is hoe Schmidt wilt spelen. Uiteindelijk had de bal in de praktijk inderdaad nooit naar Hendrix gemogen, maar had hij in theorie vanuit de tactische patronen daar wel naar toe gemoeten. Van dat betreft onderstreept dat andermaal de gebreken van Hendrix en de reden waarom Schmidt zo graag een kwaliteitsinjectie wilt op die positie.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 16 sep 2020, 01:04

Eens met hierboven. Ik ga het niet moeilijker maken.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 16 sep 2020, 01:21

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 13:07
Menno1 schreef:
15 sep 2020, 12:58
Als Lars in de basis had gestaan zondag en hij had die bal zo gegeven als Mvogo was hij zijn basisplaats vast wel kwijt geraakt. Dat was namelijk een stuk duurder Danneels bal over de zijlijn knallen.
TJa, dat blijven aannames. Je weet niet hoe spel was verlopen met het balverlies van Unnerstall. Zondag tegen Groningen een passaccuracy van 79%. Unnerstall haalde tegen Groningen 60% in maart. Gezien het aantal keren dat de keepers ongeveer aan de bal kwamen betekent dat 8x vaker balverlies.

Als Rosario op die manier de ballen in zou leveren dan is het terecht moord en brand. Nu is dat wel anders voor een keeper: maar het blijft balverlies.

En ik ben het absoluut met je eens dat Unnerstall een uitstekende keeper is. Maar wat ik daarnaast specifiek van jou niet snap dat je aan de ene kant de loftrompet steekt dat PSV durft te investeren in deze trainer en staf en dat er eindelijk weer een bepaalde visie is die gedurfd is met leuk voetbal (ben ik het mee eens), maar als die trainer dan zegt: "ik vind een goed voetballende keeper essentieel voor mijn spel", dan zeg je: 'Maar Unnerstall voldoet prima."

Als je dan de keuze maakt voor Schmidt moet je hem ook de tools geven natuurlijk.
Maar dan moeten die tools wel kloppen. Nogmaals het is early days hoor. Maar ik heb nu 2 wedstrijden Mvogo gezien, met zeker 3 behoorlijke fouten die ik Unnerstall nooit heb zien maken. 1 keer liet hij de bal als een hete kroket uit zijn handen glippen, dan die ongelooflijke bal waaruit de goal kwam tegen Groningen en hij ging onder een bal door die dankzij Teze van de doellijn werd gehaald.

Het kunnen zenuwen zijn, het kan een gebrek aan wedstrijdritme zijn. Het kan ook een reden zijn waarom hij bij Leipzig niet de eerste keeper was. De tijd gaat het leren. Maar als hij elke wedstrijd dit soort capriolen gaat houden, dan ben ik misschien erg tegendraads, maar dan heb ik toch liever Lars.

Goed, we gaan het zien de komende tijd. Hopen dat het gewoon de zenuwen zijn. Want het is wel een atleet en een sympathieke gozer.

FritskePhilips
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 41 times

Bericht door FritskePhilips » 16 sep 2020, 07:06

Heruone schreef:
16 sep 2020, 00:58
Oneens.

...

Wat dat betreft onderstreept dat andermaal de gebreken van Hendrix en de reden waarom Schmidt zo graag een kwaliteitsinjectie wilt op die positie.
Ik denk dat we het aardig eens zijn, aangezien we beide aangeven dat de bal van Mvogo naar Hendrix, onder deze randvoorwaarden en omstandigheden, niet ingespeeld had mogen worden.

Het verschil zit hem in de manier waarop we deze benaderen; jij gebruikt beschikbare beelden met overvieuw-mogelijkheden om deze breder te analyseren (wat wij kunnen vanuit ons point of perspective), terwijl ik de situatie slechts benaderde vanuit Mvogo's perspectief.

Ik ben het namelijk ook eens dat Hendrix de key-player is die deze situatie WEL van een gepaste oplossing had kunnen voorzien door de argumenten die jij hebt aangegeven.

Ben echter wel van mening dat Hendrix (of een andere speler in deze ruimte, indien de rest in staat is om de overige ruimtes bezet te houden) deze run ten aller tijde moet maken om te voorzien in het faciliteren van voetballende oplossingen.

Ongeacht of het inspelen van de Hendrix-positie nu deze oplossing is, of de oplossing zal zijn indien we een kwaliteitsinjectie krijgen op CM.

Bedankt overigens voor je bijdrages en de manier waarop je deze met aandacht en nuance vormgeeft. Het biedt de mogelijkheden om echt inhoudelijk over het spel voetbal te praten zonder enkel in sentiment te vervallen, zoals zoveel malen vaker het geval is.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 07:35

Menno1 schreef:
16 sep 2020, 01:21
Maar ik heb nu 2 wedstrijden Mvogo gezien, met zeker 3 behoorlijke fouten die ik Unnerstall nooit heb zien maken.
Nog even en Unnerstall heeft nog nooit een fout gemaakt onder de lat. Iedere fout die Mvogo nu gaat maken heeft Unnerstall waarschijnlijk nog nooit gemaakt begrijp ik.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 sep 2020, 09:53

ShovingNE2 schreef:
16 sep 2020, 07:35
Menno1 schreef:
16 sep 2020, 01:21
Maar ik heb nu 2 wedstrijden Mvogo gezien, met zeker 3 behoorlijke fouten die ik Unnerstall nooit heb zien maken.
Nog even en Unnerstall heeft nog nooit een fout gemaakt onder de lat. Iedere fout die Mvogo nu gaat maken heeft Unnerstall waarschijnlijk nog nooit gemaakt begrijp ik.
Kijk daar heb je de Shoving weer met zijn selectieve en overdreven statements.

Einde discussie met jou. Je gaat op de negeer. Klaar mee.

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 68 times
Been thanked: 114 times

Bericht door Fanatic-U-s » 16 sep 2020, 09:57

Afbeelding
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 16 sep 2020, 09:58

Menno1 schreef:
16 sep 2020, 09:53
ShovingNE2 schreef:
16 sep 2020, 07:35

Kijk daar heb je de Shoving weer met zijn selectieve en overdreven statements.

Einde discussie met jou. Je gaat op de negeer. Klaar mee.
@ShovingNE2 lijkt momenteel wel de hondsdolle broer van Thijs Slegers.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 09:58

:o :o :o
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 411 times
Been thanked: 440 times

Bericht door TomPSV » 16 sep 2020, 09:59

Oei, de romance tussen Menno en Shoving is over.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 10:00

Heruone schreef:
16 sep 2020, 00:58
FritskePhilips schreef:
15 sep 2020, 06:56
Er wordt daar juist aangeboden om verderop ruimte te creëren en door middel van overslaan een man aan te spelen.

Loopactie is dus goed, bal had er alleen nooit naartoe gemogen; of inspeelpass een linie verder, een gerichte diepe trap of de bal gewoon weg.

Denken dat je kunt blijven inspelen en terugkaatsen om in fase 1 van de opbouw een man meer situatie uit te kunnen spelen is wat er hier mis ging.
Oneens. Er liggen helemaal geen mogelijkheden om een linie over te slaan, zeker al niet omdat Hendrix zich juist laat inzakken. Daardoor wordt de ruimte tussen Rosario en Hendrix kleiner, wordt de passinglijn smaller en wordt de kans op een interceptie / foutieve pass door de as, de enigste optie die er is, significant groter. En het bewust en gericht diep spelen richting een spits als aanspeelpunt heeft daardoor ook weinig zin, omdat de onderlinge afstanden juist groter worden. Daardoor kan je A. een evt. tweede bal niet winnen of B. verder voetballen, want je aanspeelpunt kan niet terugkaatsen naar iemand die met zijn gezicht naar het doel staat om het spel vervolgens te verleggen (3e man principe).

Either way zijn er twee mogelijkheden voor Hendrix. Of je komt in de bal, maakt een goede loopactie waardoor je los komt van je tegenstander en uiteindelijk voetbal je als ploeg vanuit daar verder. Of je laat je niet inzakken, bent bewust van dat je geschaduwd wordt door een directe tegenstander en creëert daardoor een passinglijn voor een aanvaller die zichzelf vrij moet maken tussen de linies. Hendrix scant in eerste instantie de situatie goed en herkent dat er klaarblijkelijk geen aanvaller vrij gekomen is tussen de linies. Vervolgens herkent hij ook het moment om in de bal te komen, maar schat / scant hij de situatie niet goed genoeg (in), waardoor hij totaal niet loskomt van zijn man en zijn loopactie foutief is. Mvogo maakt dan weer de fout om hem toch (ook nog eens foutief) in te spelen en niet de bal gewoon weg te rossen.

Afbeelding
Afbeelding

Van dat betreft is al het geschreeuw in de media (bij VI en ook bij Fox dacht ik) omtrent deze goal, m.b.t. de uitspraken van Mvogo dat ze op dit soort situaties trainen, ook klinkklare bullshit. Als Hendrix wel loskomt, kan hij Boscagli simpel aanspelen en kan PSV vanuit daar verder opbouwen door aanvallers die zich laten uitzakken. Daardoor sla je linies over, creëer je overtallen in de as en kan je met lopende mensen snel en makkelijk schakelen om de ruimtes te benutten. Dat is hoe Schmidt wilt spelen. Uiteindelijk had de bal in de praktijk inderdaad nooit naar Hendrix gemogen, maar had hij in theorie vanuit de tactische patronen daar wel naar toe gemoeten. Van dat betreft onderstreept dat andermaal de gebreken van Hendrix en de reden waarom Schmidt zo graag een kwaliteitsinjectie wilt op die positie.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Hendrix het gat trekt zodat onze linksback meer ruimte krijgt om ingespeeld te worden. Maar dat is op basis van deze beelden niet te zien.

Buiten het tactische aspect vind ik in dit geval het technische aspect ook niet onbelangrijk: Mvogo raakt de bal maar half waardoor Hendrix een hobbelballetje te verwerken krijgt. Hendrix lijkt bovendien de pass helemaal niet te verwachten, wat twee dingen kan betekenen. Hendrix loopt tactisch verkeerd, of Mvogo maakt tactisch de verkeerde keuze.

Alles staat of valt wat mij betreft met de positionering en dekking van onze linksback, maar die is niet in beeld.

EDIT: je ziet in beeld dat Groningen 5 man heeft doorgeschoven, om onze rechtsback, 2 centrale verdedigers en 2 centrale middenvelders te dekken. Dat betekent dat of onze linksback helemaal vrij moet staan, of dat onze 4 voorsten 1 tegen 1 staan. In allebei de gevallen lijkt me de lange bal (ofwel naar de linksback, of naar onze 4 voorsten) de beste oplossing. Dat er geen mogelijkheid zou zijn voor de spits om de bal terug te kaatsen naar een man die eronder komt, is niet hard te maken. Je ziet namelijk niet hoe onze 4 voorsten zijn opgesteld.

Na een aantal keer naar de trap van Mvogo gekeken te hebben, denk ik ook dat hij doet alsof hij een lange bal wil geven met links, om zo de Groningers op het verkeerde been te zetten, om uiteindelijk toch een korte pass te geven.

Maar die schijnbeweging mislukt, ten eerste omdat de Groningers er niet in trappen (en Hendrix misschien juist wel), en ten tweede omdat door zijn schijnbeweging de korte pass maar halve kracht heeft.
Laatst gewijzigd door Brael op 16 sep 2020, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 77 times

Bericht door PSV90 » 16 sep 2020, 10:26

Wat mij betreft is het simpel... Mvogo kan prima een toegevoegde waarde zijn met zijn voetballende vermogen, maar de fouten moeten er wel uit. Anders moet Unnerstall gewoon keepen. Vooralsnog verwacht ik dat Mvogo gewoon wat wedstrijdritme mist en hij zijn plek onder de lat niet zal afstaan.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 16 sep 2020, 11:28

TomPSV schreef:
16 sep 2020, 09:59
Zou het? Dit hoort allemaal bij de act dacht ik...

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 sep 2020, 11:30

ruuddevil schreef:
16 sep 2020, 11:28
TomPSV schreef:
16 sep 2020, 09:59
Alles voor de kijkcijfers

Hatseflats
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Hatseflats » 16 sep 2020, 12:21

Ik vind dat iedereen veel te snel al na 1,5uur zijn conclusie heeft getrokken. Kom op zeg. Ja, hij maakt een grote flater in zijn eerste wedstrijd, maar dat betekent toch niet ineens dat hij niet meer kan keepen/voetballen? Geef die jongen een 5-tal wedstrijden de kans en kijk dan wat jullie er van vinden.
Vele zeggen dat bijvoorbeeld VI/Fox in de waan van de dag zitten, maar jullie lijken veel erger :P

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 757 times
Been thanked: 827 times

Bericht door El Sordo » 16 sep 2020, 13:14

Naast dat ene foutje keepte hij overigens een prima wedstrijd.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 13:19

Menno1 schreef:
16 sep 2020, 11:30
ruuddevil schreef:
16 sep 2020, 11:28

Alles voor de kijkcijfers
Respect hoor, hier gewoon komen opdagen terwijl je achtertuin in de fik staat :lol:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 13:27

Hij stuurde foto's van de week. Gewoon de hele stad kleurt Oranje. En dat was niet om de afkomst van de Menno te eren dacht ik.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 16 sep 2020, 13:45

El Sordo schreef:
16 sep 2020, 13:14
Naast dat ene foutje keepte hij overigens een prima wedstrijd.
Ja, alleen valt dat ene foutje dan net iets meer op. Het kunnen de zenuwen zijn, even een moment van deconcentratie. Hij zelf gaf ook toe dat ie beter gewoon de lange bal had moeten spelen. Dus wat dat betreft ziet ie in ieder geval wel wat ie anders had moeten doen.
Only in it for the money

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 16 sep 2020, 13:50

Brael schreef:
16 sep 2020, 10:00
Het kan natuurlijk ook zijn dat Hendrix het gat trekt zodat onze linksback meer ruimte krijgt om ingespeeld te worden. Maar dat is op basis van deze beelden niet te zien.
In de herhaling is er een shot te zien vanuit de goal waar Max ook vastgezet wordt. De enigste reden waarom Hendrix in de bal komt, is om een driehoekje te maken en Boscagli aan te spelen.
Buiten het tactische aspect vind ik in dit geval het technische aspect ook niet onbelangrijk: Mvogo raakt de bal maar half waardoor Hendrix een hobbelballetje te verwerken krijgt. Hendrix lijkt bovendien de pass helemaal niet te verwachten, wat twee dingen kan betekenen. Hendrix loopt tactisch verkeerd, of Mvogo maakt tactisch de verkeerde keuze.

(...)

EDIT: je ziet in beeld dat Groningen 5 man heeft doorgeschoven, om onze rechtsback, 2 centrale verdedigers en 2 centrale middenvelders te dekken. Dat betekent dat of onze linksback helemaal vrij moet staan, of dat onze 4 voorsten 1 tegen 1 staan. In allebei de gevallen lijkt me de lange bal (ofwel naar de linksback, of naar onze 4 voorsten) de beste oplossing. Dat er geen mogelijkheid zou zijn voor de spits om de bal terug te kaatsen naar een man die eronder komt, is niet hard te maken. Je ziet namelijk niet hoe onze 4 voorsten zijn opgesteld.
Er is een shot vanuit de goal te zien waar je de posities enigszins kan afleiden. Vanuit daar zou je de volgende schets kunnen maken (aanvallers PSV staan wellicht nog iets meer links toe en de speler bij Dumfries moet volgens mij nog iets naar achteren).

Afbeelding
Afbeelding

Er is een te grote ruimte centraal waardoor de aanvallers niet kunnen terugkaatsen (3e man principe), er is (denk ik) te weinig tijd voor Mvogo om een gerichte diepe trap uit te voeren en uiteindelijk verliest PSV voorin met Mauro, Madueke en Malen het altijd op kopkracht. Either way is dit wat Groningen wilt: of een foutieve pass af dwingen, of een lange bal die ze hoogstwaarschijnlijk winnen.

Uiteindelijk moet Mvogo in deze situatie inderdaad de bal lang spelen, dat ontken ik niet. Hij moet herkennen dat Hendrix klaarblijkelijk niet voldoende loskomt van zijn man en dat daardoor een pass te riskant is. Bovendien is zijn pass inderdaad ook nog eens foutief (technisch slippertje). Daarmee maakt hij dus de uiteindelijke fout. Maar, Hendrix gaat ook niet vrij uit. Ondanks dat hij geen directe fout maakt, is zijn gehele uitvoering gewoon niet goed. Schmidt wilt op deze manier opbouwen. En deze patronen zijn gedurende de voorbereiding ook al met regelmaat zichtbaar geweest. Driehoekje tussen keeper, Hendrix en Boscagli. Die laatstgenoemde moet dan verder de oplossing naar voren vinden d.m.v. de uitgezakte aanvallers en loopacties zonder bal. Dan creëer je overtal situaties of kan je die één tegen één situatie makkelijker exploiteren.

Na een aantal keer naar de trap van Mvogo gekeken te hebben, denk ik ook dat hij doet alsof hij een lange bal wil geven met links, om zo de Groningers op het verkeerde been te zetten, om uiteindelijk toch een korte pass te geven.

Maar die schijnbeweging mislukt, ten eerste omdat de Groningers er niet in trappen (en Hendrix misschien juist wel), en ten tweede omdat door zijn schijnbeweging de korte pass maar halve kracht heeft.
Ik betwijfel of dit een schijnbeweging valt te noemen, aangezien hij nooit echt aanzet / versnelt om een lange trap te maken. Je zou eerder kunnen zeggen dat Teze een pisballetje geeft. Al betwijfel ik of hij hem op zijn linkerbeen had moeten aanspelen (ivm die groningen speler die druk zet). Maar enfin, dit lijkt mij allemaal niet eens zo heel relevant.

Afbeelding

Edit: verder laat ik de discussie hier ook bij, aangezien ik mijn punt volgens mij wel overduidelijk heb gemaakt in de afgelopen twee posts ;)

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 15:26

Yep, het lijkt er inderdaad op dat Hendrix de situatie onderschat, en/of niet verwacht dat hij de bal nog krijgt.
Anyhow vind ik de grootste fout sowieso bij Mvogo liggen. Die moet hier gewoon lang spelen.

Dat de PSV aanvallers het kopduel vervolgens verliezen, is niet zo erg. Het gaat er vooral om, om de 2e bal te veroveren. Met 1 koppeltje dat het kopduel aangaat, hou je 3 snelle en beweeglijke PSV-aanvallers over, tegen 3 minder snelle Groningen-verdedigers. Bovendien bevinden de PSV aanvallers zich in een grote ruimte. Het is niet per se een zeer verzorgde opbouw, maar desalniettemin zou het enorm gevaarlijk kunnen zijn. En ook Schmidt erkende dat in deze situatie zijn verzorgde opbouw heel even overboord had gemoeten.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 344 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 16 sep 2020, 16:40

We zijn er maar druk mee hè.

Mvogo:
- Heeft momenteel voorkeur van Schmidt
- Komt over als een bekwame en complete doelman
- Maakte een paar fouten, waaronder een heel slordige
- Slordigheid kan te wijten zijn aan bewijsdrang en gebrek aan spelritme
- Wordt niet meteen afgeschreven / krijgt vertrouwen

Unnerstall
- Uitstekende lijnkeeper
- Geen beste 'meevoetballer'
- Is niet echt foutloos, maar dat is geen enkele keeper
- Lijkt momenteel op het tweede plan te staan, maar komt vast aan bod wanneer Mvogo blijft stunten en dat geval zijn we dolblij met zo'n goede tweede keeper

Het analyseren van de goal van Groningen gaat hier niks aan veranderen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 16 sep 2020, 18:25

Lorenzo von Matterhorn schreef:
16 sep 2020, 16:40
Het analyseren van de goal van Groningen gaat hier niks aan veranderen.
Zucht... De discussie tussen mij, Frits en Brael staat geheel los van de keuze Unnerstall / Mvogo.
Brael schreef:
16 sep 2020, 15:26
Dat de PSV aanvallers het kopduel vervolgens verliezen, is niet zo erg. Het gaat er vooral om, om de 2e bal te veroveren. Met 1 koppeltje dat het kopduel aangaat, hou je 3 snelle en beweeglijke PSV-aanvallers over, tegen 3 minder snelle Groningen-verdedigers. Bovendien bevinden de PSV aanvallers zich in een grote ruimte. Het is niet per se een zeer verzorgde opbouw, maar desalniettemin zou het enorm gevaarlijk kunnen zijn. En ook Schmidt erkende dat in deze situatie zijn verzorgde opbouw heel even overboord had gemoeten.
Nee, dat klopt inderdaad. Mvogo moet nu ook lang spelen. Dat is de enigste optie. Maar mijn punt was meer dat PSV / Schmidt lang spelen niet prefereert en juist in dit soort situaties onder de pressie uit wilt voetballen. Terwijl die nuance in de media niet aangebracht wordt (daar wordt enkel gehamerd op het spelen van lange ballen). En die mogelijkheid was er prima als Hendrix het beter zou uitvoeren.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 295 times
Been thanked: 396 times

Bericht door tijn0 » 16 sep 2020, 18:46

Ik vond het een boeiende conversatie. Al waren jullie er vanmiddag volgens mij al uit, namelijk dat het eerst Hendrix' en daarna Mvogo's fout was.

Plaats reactie