Yvon Mvogo (Gehuurd van RB Leipzig)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 496 times

Yvon Mvogo (Gehuurd van RB Leipzig)

Bericht door Massimo » 15 sep 2020, 12:05

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat is zeker waar en dat is ook de reden dat Schmidt Unnerstall wilde vervangen. Echter uiteindelijk wil je ook dat er goede en cruciale reddingen worden gemaakt op de momenten PSV schoten op goal krijgt. Het totaalpakket zal blijken of Mvogo een betere optie blijkt te zijn dan Unnerstall. Er zijn op dit moment voor mij nog geen redenen om daaraan te twijfelen, maar de tijd zal het leren of het ook daadwerkelijk zo is.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 12:17

Massimo schreef:
15 sep 2020, 12:05
et totaalpakket zal blijken of Mvogo een betere optie blijkt te zijn dan Unnerstall. Er zijn op dit moment voor mij nog geen redenen om daaraan te twijfelen, maar de tijd zal het leren of het ook daadwerkelijk zo is.
Daar ben ik het roerend mee eens.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 122 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Joenepsv » 15 sep 2020, 12:30

Ardbeg schreef:
15 sep 2020, 11:27
Joenepsv schreef:
15 sep 2020, 11:16
Hier kon je op wachten toch? De hele buitenwereld kijkt naar de Mvogo transfer en vind het vreemd. Psv had met Zoet en Unnerstall twee prima keepers. Als je er dan teksten bij plakt dat hij gehaald is omdat hij zo geweldig kan meevoetballen en na 45 minuten doet hij dit dan kun je erop wachten dat het overal uitvergroot wordt. Dat is de opportunistische voetbalwereld. Nu overkomt het Mvogo/Psv en volgende week maait Padt over een bal heen, is hij de kop van jut en lachen we allemaal mee.
PSV had helemaal niet twee prima keepers. Zoet was al lang over de datum. Unnerstall is op de lijn goed maar kon voor geen meter voetballen wat ontzettend vaak balverlies opleverde.
Dat is ook wat overdreven. Ik durf wel te stellen dat als Schmidt geen trainer was geworden hier, Mvogo nog op de bank in Leipzig had gezeten. Menig trainer had zijn handjes dicht geknepen met Unnerstall onder de lat en en Zoet als back up.

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 15 sep 2020, 12:43

Ik twijfel ook niet hoor want je ziet wel dat Mvogo enorm atletisch is. Groningen schoot een paar keer op goal waarbij de bal naast ging, maar je zag heel goed hoe atletisch Mvogo was. Die zat gewoon netjes goed in de hoek en feit dat hij dus sowieso al snel kon reageren....daar werd ik wel blij van! Zoet bleef bijv. heel vaak gewoon staan, zonder te reageren.

Ik hoop echter wel, en ik vind dat ik toch ook een beetje voor Unnerstall moet opkomen, dat er wel een gezonde keepersstrijd is. Ik begrijp best dat Mvogo als gerichte aankoop even de voorkeur krijgt, maar mocht het zo zijn dat Mvogo toch wat moeite blijft houden om er lekker in te komen (hij heeft echt lang stil gedaan, moet je niet onderschatten) dat Lars wel een serieuze kans krijgt om zichzelf te bewijzen. Het is natuurlijk niet zo dat Lars niet beter kan worden op meevoetballen en ik neem aan dat met deze nieuwe staf en manier van voetballen Lars ook elke dag op de Herdgang hard werkt aan dat punt.

Die gezonde keepersstrijd moet er ook gewoon zijn bij een club als PSV.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 251 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 15 sep 2020, 12:46

Joenepsv schreef:
15 sep 2020, 12:30
Ardbeg schreef:
15 sep 2020, 11:27

PSV had helemaal niet twee prima keepers. Zoet was al lang over de datum. Unnerstall is op de lijn goed maar kon voor geen meter voetballen wat ontzettend vaak balverlies opleverde.
Dat is ook wat overdreven. Ik durf wel te stellen dat als Schmidt geen trainer was geworden hier, Mvogo nog op de bank in Leipzig had gezeten. Menig trainer had zijn handjes dicht geknepen met Unnerstall onder de lat en en Zoet als back up.
Ja da's een dooddoener. Behich kwam ook niet onder een andere trainer dan Van Bommel. Wat is je punt? Je vindt het overdreven, dat mag. Ik verwacht meer, voetballend

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 12:47

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 12:17
Massimo schreef:
15 sep 2020, 12:05
et totaalpakket zal blijken of Mvogo een betere optie blijkt te zijn dan Unnerstall. Er zijn op dit moment voor mij nog geen redenen om daaraan te twijfelen, maar de tijd zal het leren of het ook daadwerkelijk zo is.
Daar ben ik het roerend mee eens.
Dito, hoewel ik graag Unnerstall ook als eerste keeper zou zien. De voorbereiding was m.i. toch te weinig om de echte grote verschillen tussen die twee te zien..
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 15 sep 2020, 12:47

Wat een gelul. Ik heb je daar nooit over gehoord totdat plots Schmidt kwam. Larsxwas iedereen dik tevreden mee. En terecht. Heeft in korte tijd minstens 6 punten gepakt vorig seizoen. Dat telt!

Edit: dat was voor Ardberg

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 12:49

Menno1 schreef:
15 sep 2020, 12:47
Wat een gelul. Ik heb je daar nooit over gehoord totdat plots Schmidt kwam. Larsxwas iedereen dik tevreden mee. En terecht. Heeft in korte tijd minstens 6 punten gepakt vorig seizoen. Dat telt!

En toch ben ik het ermee eens. :mrgreen:
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 12:52

Juancho schreef:
15 sep 2020, 12:43
Ik twijfel ook niet hoor want je ziet wel dat Mvogo enorm atletisch is. Groningen schoot een paar keer op goal waarbij de bal naast ging, maar je zag heel goed hoe atletisch Mvogo was. Die zat gewoon netjes goed in de hoek en feit dat hij dus sowieso al snel kon reageren....daar werd ik wel blij van! Zoet bleef bijv. heel vaak gewoon staan, zonder te reageren.

Ik hoop echter wel, en ik vind dat ik toch ook een beetje voor Unnerstall moet opkomen, dat er wel een gezonde keepersstrijd is. Ik begrijp best dat Mvogo als gerichte aankoop even de voorkeur krijgt, maar mocht het zo zijn dat Mvogo toch wat moeite blijft houden om er lekker in te komen (hij heeft echt lang stil gedaan, moet je niet onderschatten) dat Lars wel een serieuze kans krijgt om zichzelf te bewijzen. Het is natuurlijk niet zo dat Lars niet beter kan worden op meevoetballen en ik neem aan dat met deze nieuwe staf en manier van voetballen Lars ook elke dag op de Herdgang hard werkt aan dat punt.

Die gezonde keepersstrijd moet er ook gewoon zijn bij een club als PSV.
Veel hangt natuurlijk ook af van de speelstijl. Als je met je verdediging achteruit gaat hangen, en in aanvallend opzicht op de omschakeling rekent, dan is Unnerstall een uitstekende keeper. Je krijgt dan als verdediging relatief veel ballen die de 16 in gepompt worden, en dat is natuurlijk prima voor Lars. Lars is fantastisch op de lijn en sterk in de lucht.

Dit seizoen willen we echter verzorgd voetballen van achteruit, en spelen we met de verdediging ver van het doel af. Dan moet je als keeper kunnen meevoetballen, maar ook ver van je doel af durven te verdedigen om counters van de tegenstander te onderscheppen. Dat zijn kwaliteiten die Mvogo nu eenmaal beter beheerst.

Dus ik vrees voor Lars dat de keepersstrijd al lang gelopen is. Tenzij Mvogo nog veel van dit soort blunders laat zien.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 12:53

Menno1 schreef:

Maar het vele balverlies door ballen over de zijlijn te trappen en de tegenstander balbezit te geven met een lange bal telt ook. Sneller voetballend kunnen opbouwen telt ook.

Het gaat ook niet om beter. Je hebt gewoon twee goede keepers, alleen Schmidt ziet nu meer in het type Mvogo.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 15 sep 2020, 12:53

Menno1 schreef:

Och, meteen met je "gelul". Ik heb hier ook nooit vermeld dat ik vind dat Piroe niets te zoeken heeft. Kijk eens aan: toch vind ik dat. Uiteraard is Lars een verademing tegenover Zoet maar ik heb ook eerder al aangegeven dat om het spel te spelen wat Schmidt voor ogen heeft het voetballend vermogen van Unnerstall niet voldoende is.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 12:55

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 12:53
Je hebt gewoon twee goede keepers,
Kijk, dit is dan weer positief. Dat is in het verleden wel eens anders geweest..
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 15 sep 2020, 12:58

ShovingNE2 schreef:
Menno1 schreef:

Maar het vele balverlies door ballen over de zijlijn te trappen en de tegenstander balbezit te geven met een lange bal telt ook. Sneller voetballend kunnen opbouwen telt ook.

Het gaat ook niet om beter. Je hebt gewoon twee goede keepers, alleen Schmidt ziet nu meer in het type Mvogo.
Ik dacht dat de tactiek van Schmidt ook was om ballen expres kwijt te raken om zich dan te focussen op het heroveren van de bal en snel te reageren? Nou dan is Lars de ideale doelman 😀

Ik vind het erg overdreven eerlijk gezegd, hoe Lars benaderd werd. Ik weet dat het hier niet is toegestaan om ook maar een kritische noot te geven maar Lars voldeed als eerste keeper. De eerste doelman sinds Gomes waarin ik 100% vertrouwen had als er een bal op de goal werd afgevuurd.

Als Lars in de basis had gestaan zondag en hij had die bal zo gegeven als Mvogo was hij zijn basisplaats vast wel kwijt geraakt. Dat was namelijk een stuk duurder Danneels bal over de zijlijn knallen.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 15 sep 2020, 13:00

Ja ja, je mag het ook overdreven vinden maar guess what: Ik geef ook een kritische noot maar dat is gewoon een andere mening dan die van jou. Ik beredeneer het ook gewoon vanuit de spelopvatting he. Wat @ShovingNE2 hier boven zegt. Het zijn beide prima keepers alleen totaal andere en Schmidt zoekt wat anders in een keeper. Vanuit die beredenering snap ik het volkomen want ik vond het niet goed genoeg, op voetballend aspect.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 13:02

Menno1 schreef:
15 sep 2020, 12:58
ShovingNE2 schreef:

Ik dacht dat de tactiek van Schmidt ook was om ballen expres kwijt te raken om zich dan te focussen op het heroveren van de bal en snel te reageren? Nou dan is Lars de ideale doelman 😀

Ik vind het erg overdreven eerlijk gezegd, hoe Lars benaderd werd. Ik weet dat het hier niet is toegestaan om ook maar een kritische noot te geven maar Lars voldeed als eerste keeper. De eerste doelman sinds Gomes waarin ik 100% vertrouwen had als er een bal op de goal werd afgevuurd.

Als Lars in de basis had gestaan zondag en hij had die bal zo gegeven als Mvogo was hij zijn basisplaats vast wel kwijt geraakt. Dat was namelijk een stuk duurder Danneels bal over de zijlijn knallen.
Ja, maar je weet ook dat een nieuwe coach graag zn eigen aanwinsten ziet spelen. Kijk maar naar Sadilek vorig jaar. Niemand wist waarom hij speelde, behalve dat Bommel zijn aanwinst koste wat kost wilde laten spelen. Zo zie ik deze situatie ook.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 13:07

Menno1 schreef:
TJa, dat blijven aannames. Je weet niet hoe spel was verlopen met het balverlies van Unnerstall. Zondag tegen Groningen een passaccuracy van 79%. Unnerstall haalde tegen Groningen 60% in maart. Gezien het aantal keren dat de keepers ongeveer aan de bal kwamen betekent dat 8x vaker balverlies.

Als Rosario op die manier de ballen in zou leveren dan is het terecht moord en brand. Nu is dat wel anders voor een keeper: maar het blijft balverlies.

En ik ben het absoluut met je eens dat Unnerstall een uitstekende keeper is. Maar wat ik daarnaast specifiek van jou niet snap dat je aan de ene kant de loftrompet steekt dat PSV durft te investeren in deze trainer en staf en dat er eindelijk weer een bepaalde visie is die gedurfd is met leuk voetbal (ben ik het mee eens), maar als die trainer dan zegt: "ik vind een goed voetballende keeper essentieel voor mijn spel", dan zeg je: 'Maar Unnerstall voldoet prima."

Als je dan de keuze maakt voor Schmidt moet je hem ook de tools geven natuurlijk.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 13:10

Het verschil met voorgaande jaren is ook dat je geen Luuk de Jong voorin hebt lopen. Als we nu lange ballen geven, dan zijn we de bal kwijt en moet je 'm weer veroveren. Dat kost heel erg veel energie.

Op de lijn is Unnerstall de beste keeper van het land, zonder meer.
#WelkomThuisGini

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 15 sep 2020, 13:11

Niet voor niets heeft Elfrink in een stukje over de voorbereiding geschreven dat de tegenstanders vooral gevaar konden stichten zodra Lars probeerde mee te gaan voetballen. Hij is nu eenmaal niet goed met de bal aan de voeten en dat is een probleem met het spel van Schmidt, dus ik snap de basisplaats van Mvogo.

Het positieve is dat Mvogo zal moeten presteren om 1e keeper te blijven.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 13:15

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 13:07
Menno1 schreef:
TJa, dat blijven aannames. Je weet niet hoe spel was verlopen met het balverlies van Unnerstall. Zondag tegen Groningen een passaccuracy van 79%. Unnerstall haalde tegen Groningen 60% in maart. Gezien het aantal keren dat de keepers ongeveer aan de bal kwamen betekent dat 8x vaker balverlies.

Als Rosario op die manier de ballen in zou leveren dan is het terecht moord en brand. Nu is dat wel anders voor een keeper: maar het blijft balverlies.

En ik ben het absoluut met je eens dat Unnerstall een uitstekende keeper is. Maar wat ik daarnaast specifiek van jou niet snap dat je aan de ene kant de loftrompet steekt dat PSV durft te investeren in deze trainer en staf en dat er eindelijk weer een bepaalde visie is die gedurfd is met leuk voetbal (ben ik het mee eens), maar als die trainer dan zegt: "ik vind een goed voetballende keeper essentieel voor mijn spel", dan zeg je: 'Maar Unnerstall voldoet prima."

Als je dan de keuze maakt voor Schmidt moet je hem ook de tools geven natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd of jij de verschillen tussen beiden zo groot vindt dat Mvogo permanent in de basis zou moeten horen? Behalve het meevoetballende deel is Lars een stuk langer (wat dan weer in zijn voordeel is). Hoe zie jij dat, of ga je gewoon mee met de keuze van Schmidt in dit geval?
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 13:22

Nee, ik vind het verschil helemaal niet groot. Ik snap alleen de keuze van Schmidt in dit geval.

En op dit moment ga ik 'gewoon' mee in de keuze van Schmidt. Als hij dat heel belangrijk vindt voor zijn spel dan ben ik daar heel benieuwd naar. Dan ga ik niet zeggen 'maar Unnerstall is ook goed', wat hij ontegenzeggelijk is. Unnerstall is langer, klopt. De lengte van Mvogo op TM klopt niet. Daar staat 1,86, hij is 1,90.

Verder heeft Mvogo alles te bewijzen de komende wedstrijden wat mij betreft. Met het vertrek van Ruiter en Zoet (wat al bekend was dat hij zou vertrekken) is het gewoon een logische keuze om het type keeper te halen wat Schmidt graag ziet toch?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2020, 13:25

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 13:22
Nee, ik vind het verschil helemaal niet groot. Ik snap alleen de keuze van Schmidt in dit geval.

En op dit moment ga ik 'gewoon' mee in de keuze van Schmidt. Als hij dat heel belangrijk vindt voor zijn spel dan ben ik daar heel benieuwd naar. Dan ga ik niet zeggen 'maar Unnerstall is ook goed', wat hij ontegenzeggelijk is. Unnerstall is langer, klopt. De lengte van Mvogo op TM klopt niet. Daar staat 1,86, hij is 1,90.

Verder heeft Mvogo alles te bewijzen de komende wedstrijden wat mij betreft. Met het vertrek van Ruiter en Zoet (wat al bekend was dat hij zou vertrekken) is het gewoon een logische keuze om het type keeper te halen wat Schmidt graag ziet toch?
Mvogo 1.90? Hij oogt kleiner. Ik dacht inderdaad 1.86. Hoe weet jij dat ie 1.90 is dan?
Only in it for the money

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 15 sep 2020, 13:27

Ren Höek schreef:
15 sep 2020, 13:11
Niet voor niets heeft Elfrink in een stukje over de voorbereiding geschreven dat de tegenstanders vooral gevaar konden stichten zodra Lars probeerde mee te gaan voetballen. Hij is nu eenmaal niet goed met de bal aan de voeten en dat is een probleem met het spel van Schmidt, dus ik snap de basisplaats van Mvogo.

Het positieve is dat Mvogo zal moeten presteren om 1e keeper te blijven.
Ik zie ook vooral een win-win situatie in de keuzes die Schmidt maakt, en daarmee de kwaliteit naar een hoger niveau brengt. We waren met z'n allen op Zoet uitgekeken, die op een gegeven moment PSV serieus punten kostte. Met Unnerstahl kwam er een geweldige lijnkeeper, maar ook zijn minpunten aan het licht. Schmidt wil het voetbal van PSV aanvallender ontwikkelen en de keeper moet daar deel uit van maken. Neuer is dan je natte droom (maar net niet haalbaar) en Mvogo is een keeper in dezelfde stijl. Wanneer hij teveel slippertjes maakt zal er met Unnerstahl direct een klassekeeper staan (maar lever je ook wat in)

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 13:29

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2020, 13:07
Menno1 schreef:
Dit soort statistieken zeggen op deze manier natuurlijk helemaal niks. PSV speelde in maart op een totaal andere manier dan afgelopen zondag. Als je meer van achteruit opbouwt, met meer korte passes, is het ook logischer dat je als keeper een hogere pass accuracy haalt. Er stonden nu ook 2 CV's voor hem die je een bal durft in te spelen. Met Schwaab en Viergever afgelopen maart was dat een ander verhaal.

Het is overigens wel duidelijk dat Mvogo voetballend de betere keeper is, maar om die statistieken van pass accuracy één op één door te trekken, is niet correct.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2020, 13:54

Kan ook niet 1 op 1 inderdaad. Maar ook deze voorbereiding heb je in duels kunnen zien dat Unnerstall continu ballen over de zijlijn speelde of richting keeper tegenpartij.

Unnerstall heeft zowel bij VVV als bij Schalke ook een PA% van maximaal 60%. Dus lijkt niet veel van systeem af te hangen, maar een redelijk beeld van wat je mag verwachten. Van Mvogo heb ik ze niet bij Young Boys.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 90 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 15 sep 2020, 14:01

Lars is lang, maar dat geldt ook voor Mvogo. Volgens diverse websites is Mvogo 1.90 rond, en hij staat erom bekend lange armen te hebben. Beide keepers zijn dus lang (genoeg).

Ik heb Mvogo behoudens de 1e competitiewedstrijd en onze oefenduels nooit zien keepen, maar hij ziet er in ieder geval atletisch en katachtig uit. Groningen schoot een paar keer richting doel, en het viel me op dat Mvogo er telkens verdomd goed en snel bij zat. Denk dat hij qua reflexen ook niet misselijk is vergeleken met Unnerstal.

En voetballend heeft hij - ondanks die domme fout - zijn meerwaarde al laten zien.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 15 sep 2020, 14:03

PA % van Unnerstall afgelopen seizoen zijn gewoon

73.3% (ERE)
76% (EL)

https://www.whoscored.com/Players/90235 ... Unnerstall
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Plaats reactie