Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Daniel Schwaab

Spelers A-selectie.
El Dante
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Bericht door El Dante » 02 okt 2017, 11:32

Het vervelende met Schwaab is dat hij nu hij nu al twee wedstrijden echt cruciale fouten maakt die niet afgestrafd werden, maar nadat we de wedstrijd wonnen ruim wonnen hij ook meedeelt in de polonaise. Hij en Isimat zijn echt geen PSV materiaal, beetje à la Marcelo en Dereijck, verdedigend kunnen ze nog net mee maar vooral opbouwend komt het gewoon totaal niet in de buurt van wat je als PSV ambieert, waardoor je dus elke wedstrijd moeite hebt het spel te maken

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 40 times

Bericht door Heya Hallvar » 02 okt 2017, 11:51

Dit elftal doet inderdaad aan het team van 2013 denken. De kwaliteit loopt op het middenveld en de aanval, maar met de huidige Marcelo en Dereijck houd je het niet een heel seizoen droog achterin.

Gast

Bericht door Gast » 02 okt 2017, 11:53

El Dante schreef:Het vervelende met Schwaab is dat hij nu hij nu al twee wedstrijden echt cruciale fouten maakt die niet afgestrafd werden, maar nadat we de wedstrijd wonnen ruim wonnen hij ook meedeelt in de polonaise. Hij en Isimat zijn echt geen PSV materiaal, beetje à la Marcelo en Dereijck, verdedigend kunnen ze nog net mee maar vooral opbouwend komt het gewoon totaal niet in de buurt van wat je als PSV ambieert, waardoor je dus elke wedstrijd moeite hebt het spel te maken
Dan kijk je niet goed. Schwaab heeft een uitstekende crosspass en kan heel behoorlijk opbouwen. Zijn grootste makke is zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door El Dante » 02 okt 2017, 12:01

Gilles de la Croquette schreef:
El Dante schreef:Het vervelende met Schwaab is dat hij nu hij nu al twee wedstrijden echt cruciale fouten maakt die niet afgestrafd werden, maar nadat we de wedstrijd wonnen ruim wonnen hij ook meedeelt in de polonaise. Hij en Isimat zijn echt geen PSV materiaal, beetje à la Marcelo en Dereijck, verdedigend kunnen ze nog net mee maar vooral opbouwend komt het gewoon totaal niet in de buurt van wat je als PSV ambieert, waardoor je dus elke wedstrijd moeite hebt het spel te maken
Dan kijk je niet goed. Schwaab heeft een uitstekende crosspass en kan heel behoorlijk opbouwen. Zijn grootste makke is zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid.
No way, Schwaab bouwt op als een tachtigjarige, alles gaat ongelooflijk traag, zijn passes over de grond missen elke vorm van snelheid waardoor de tegenstander altijd gemakkelijk kan reorganiseren. Hij heeft inderdaad af en toe een goede crosspass moet ik je nageven, maar ook die gaan geregeld fout en tevens mist hij vaak de ballen om een crosspass te geven, dat is verre van genoeg om hem het certificaat goede opbouwer te geven.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door El Dante » 02 okt 2017, 12:04

Heya Hallvar schreef:Dit elftal doet inderdaad aan het team van 2013 denken. De kwaliteit loopt op het middenveld en de aanval, maar met de huidige Marcelo en Dereijck houd je het niet een heel seizoen droog achterin.
We gaan het ook geen seizoen droog houden, tegen Utrecht en Willem II hadden we objectief gezien allang op achterstand moeten staan in de eerste helft als de aanvallers van de tegenstanders geen opgelegde kansen misten na het gebrekkige verdedigen van dit olijke duo.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 27 times

Bericht door RaJitsu » 03 okt 2017, 23:13

Heya Hallvar schreef:Dit elftal doet inderdaad aan het team van 2013 denken. De kwaliteit loopt op het middenveld en de aanval, maar met de huidige Marcelo en Dereijck houd je het niet een heel seizoen droog achterin.
De kwaliteiten op het middenveld komen wel leuk over, maar functioneel is het natuurlijk niet altijd. Een Van Ginkel en Pereiro die naar voren lopen, waarbij Hendrix in zijn eentje voor de controle is. Pereiro doet helemaal niets zonder balbezit, en Van Ginkels controlerende kwaliteiten vallen ontzettend tegen. Tegen een zwakke ploeg is het allemaal leuk en aardig, maar wanneer degelijkheid nodig is, hebben we op het middenveld, ondanks de individuele kwaliteiten, gewoon een enorm probleem.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 220 times
Been thanked: 513 times

Bericht door PCGC » 04 okt 2017, 01:05

Wat een onzin m.b.t. Pereiro. Lees de analyse van Pieter Zwart nav FC Utrecht - PSV nog maar eens terug. Dan zie je, met voorbeelden, wat Pereiro doet, ook verdedigend.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 40 times

Bericht door Heya Hallvar » 19 okt 2017, 09:12

Isimat over Schwaab:
De Franse mandekker verwacht meer van zijn Duitse collega. "Zeven goals. Ik geloof erin. Ik hou van zijn manier van denken. Sommigen komen met dure kleding aan, maar hij is zo slim in alles. Ik kijk echt tegen hem op. Daniel is kalm en rustig, ik hou ervan als mensen luisteren naar mijn verhaal. En dat doet hij."

Mijn waardering voor Schwaab groeit meer en meer.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 34 times

Bericht door Ribbelchips » 03 nov 2017, 11:00

Steeds minder gekke momenten bij Schwaab. Speelt met meer rust en voetballend wordt het ook beter. Jammer dat juist nu Isimat regelmatig aan het stoethaspelen is geslagen anders was het achterin behoorlijk stabiel.

Fijne no-nonsens vent ook. Belangrijk om ook een paar van dat soort types in je team te hebben.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 208 times
Been thanked: 186 times

Awards:

Bericht door Trixm » 03 nov 2017, 11:07

Het moet niet gekker worden!

Nog even en we hebben een Brenet fanclub.

Bij een Ritzmaier fanclub eet ik mijn schoen op :D
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2017, 12:12

PCGC schreef:Wat een onzin m.b.t. Pereiro. Lees de analyse van Pieter Zwart nav FC Utrecht - PSV nog maar eens terug. Dan zie je, met voorbeelden, wat Pereiro doet, ook verdedigend.
Mensen hebben een standpunt over een speler en daar blijven ze bij. Ze kijken niet meer wat er op het veld gebeurt. Zijn opmerking over Pereiro (die ik een paar maanden geleden zou steunen) is inmiddels erg achterhaald.

Daniel Schwaab wordt de vader van dit elftal heb ik het idee. Verstandige rustige vent die de boel steeds beter neerzet. Verdedigend stond het geweldig tegen Vitesse.
Kampioenstopic openen .... pending

Ykhim
Vedette
Has thanked: 615 times
Been thanked: 777 times

Bericht door Ykhim » 03 nov 2017, 13:04

Schwaab maakt vooral op mentaal vlak gewoon een grote ontwikkeling door. Is leider binnen het veld, houdt mensen scherp en staat na wedstrijden als een van de meest fanatieke jongens feest te vieren. Zijn gedrag direct na het fluitsignaal tegen Vitesse was ook veelzeggend. Eigenlijk leek alleen Schwaab te beseffen wat voor grote stap PSV had gezet. Mooie emotie.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Juancho
Legende
Has thanked: 305 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 03 nov 2017, 13:08

Klopt, maar dat neemt niet weg dat de kritiek hiervoor gewoon terecht was want hij maakte een uiterst onzekere indruk terwijl hij juist om zijn ervaring is gehaald. Die kritiek was gewoon terecht.

Dat hij nu stabieler wordt had denk ik niemand meer verwacht. Maar net als bij Pereiro wil ik eerst eens wat langer in het seizoen zien dat ze echt structureel stappen maken. Dan verdienen beide heren alle lof.

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 03 nov 2017, 13:53

Het mogen meespelen voor een langere periode in een zelfde samenstelling lijkt wederom de weg naar een vorm van verbetering van prestaties te zijn. Je hebt immers automatisme nodig om te groeien. Die krijg je niet met iedere week andere 11 en nooit zeker van je plek.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2017, 14:14

Ykhim schreef:Schwaab maakt vooral op mentaal vlak gewoon een grote ontwikkeling door. Is leider binnen het veld, houdt mensen scherp en staat na wedstrijden als een van de meest fanatieke jongens feest te vieren. Zijn gedrag direct na het fluitsignaal tegen Vitesse was ook veelzeggend. Eigenlijk leek alleen Schwaab te beseffen wat voor grote stap PSV had gezet. Mooie emotie.
Kan hij soms voor het eerst in zijn carrière kampioen worden? Mooie drive dit.
Juancho schreef:Klopt, maar dat neemt niet weg dat de kritiek hiervoor gewoon terecht was want hij maakte een uiterst onzekere indruk terwijl hij juist om zijn ervaring is gehaald. Die kritiek was gewoon terecht.

Dat hij nu stabieler wordt had denk ik niemand meer verwacht. Maar net als bij Pereiro wil ik eerst eens wat langer in het seizoen zien dat ze echt structureel stappen maken. Dan verdienen beide heren alle lof.
Ook dit heeft deels te maken met een vernieuwing in de selectie. Hij kan de rol (deels) overnemen die Moreno en Guardado hadden. En daar ga je zelf ook niet slechter van spelen.
Kampioenstopic openen .... pending

Juancho
Legende
Has thanked: 305 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 05 nov 2017, 14:18

Dat ligt er maar net aan. Sommige spelers hebben al moeite genoeg om zelf overeind te blijven staan. Laat staan dat ze anderen kunnen helpen. Schwaab vond ik juist zo'n speler die zelf al grote moeite had om over eind te blijven staan. Best veel domme fouten gezien eigenlijk, fouten die niet horen bij een speler die juist om zijn ervaring, rust en coaching is gehaald.

Dus dat hij nu alsnog stappen maakt is prachtig en mooi voor die jongen, maar voor mij komt het redelijk onverwachts als ik eerlijk moet zijn. En ik denk dat toch wel zo'n 90% hier er geen problemen mee hadden gehad als Schwaab was verkocht in de zomer. Heeft niks te maken met vast willen houden aan een mening maar gewoon hoe hij zich tot de laatste weken heeft laten zien in een PSV shirt.

Laten we dus hopen dat hij het vol kan houden en zelfs nog extra stappen kan zetten.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 10 dec 2017, 18:28

Valt als een van de weinige positief op vandaag.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 615 times
Been thanked: 777 times

Bericht door Ykhim » 10 dec 2017, 18:59

Eens.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 545 times
Been thanked: 580 times

Bericht door El Sordo » 10 dec 2017, 19:01

Als enige.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 10 dec 2017, 19:05

Zoet was ook best goed in het tijdrekken.
Eensch.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 651 times
Been thanked: 516 times

Bericht door Sensation » 10 dec 2017, 19:17

SKERLA schreef:Zoet was ook best goed in het tijdrekken.
Daar schaam ik me altijd echt kapot voor. Vooral omdat de eerste helft spelers regelmatig gebaarden dat de bal snel naar voren moest. Maar Zoet gaat tijdrekken als je op de counter wilt spelen.. althans, ik denk dat dat de insteek was ook al was daar niks van terug te zien.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door El Dante » 10 dec 2017, 20:20

Liet zich anders kinderlijk eenvoudig uitkappen door Lasse fucking Schöne waarna de mentale genadeslag viel, maarja voor de rest de een van de weinige die een beetje normaal aan het ballen was. Dit soort foutjes kunnen alleen echt niet in een topper.

Pubsted
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Pubsted » 14 dec 2017, 13:01

Wou net zeggen en gisteren was hij het ook een aantal keer kwijt. Blijft een onzekere factor, zeker icm Isimat.
Daarom

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 34 times

Bericht door Ribbelchips » 18 dec 2017, 09:28

Schwaab wordt steeds stabieler. Afgelopen zaterdag vond ik hem heel erg sterk spelen. De redding op de lijn was fantastisch, maar hij won daarnaast elk duel, gaf goeie passes, dekte goed door.. begint eindelijk die deutsche gründlichkeit te tonen..

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 18 dec 2017, 11:18

Ribbelchips schreef:Schwaab wordt steeds stabieler. Afgelopen zaterdag vond ik hem heel erg sterk spelen. De redding op de lijn was fantastisch, maar hij won daarnaast elk duel, gaf goeie passes, dekte goed door.. begint eindelijk die deutsche gründlichkeit te tonen..
Een van de uitblinkers zaterdag inderdaad.

Het valt me steeds op hoe sommigen ongeduldig meteen iemand afschrijven bij zijn eerste foutje, of vast blijven houden aan hun eerste (vaak te snelle) oordeel dat ze op grond van god-weet-wat gevormd hebben.

Negativiteit viert vaak hoogtij.

Ik herinner me nog hoe -ook in de pers- Kezman aanvankelijk als miskoop werd beschouwd en hoe "men" Gomes en Alex als clownsduo betitelde en hoe destijds gesuggereerd werd dat onze scout blijkbaar niet Vampeta maar zijn niet voetballende broer uit Brazilie had meegebracht.

Kortom, er wordt me wat opportunistische en andere onzin uitgekraamd.
Daniel Schwaab is een prima voetballer voor PSV.

Plaats reactie