Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Daniel Schwaab

Spelers A-selectie.
Pubsted
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Pubsted » 18 dec 2017, 11:35

In wedstrijden waar hij de tijd en ruimte krijgt kan hij zeker goed zijn. Zodra hij onder druk wordt gezet is het met samengeknepen billetjes hopen dat het goed gaat.
Daarom

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 18 dec 2017, 11:55

Pubsted schreef:In wedstrijden waar hij de tijd en ruimte krijgt kan hij zeker goed zijn. Zodra hij onder druk wordt gezet is het met samengeknepen billetjes hopen dat het goed gaat.
En voor welke verdedigers in de Eredivisie geldt dat niet?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 954 times

Bericht door J.B. » 18 dec 2017, 12:00

Pubsted schreef:In wedstrijden waar hij de tijd en ruimte krijgt kan hij zeker goed zijn. Zodra hij onder druk wordt gezet is het met samengeknepen billetjes hopen dat het goed gaat.
Het is inderdaad behelpen met deze defensie (niet alleen Schwaab). En dan te bedenken dat we de afgelopen jaren Rekik, Bruma en Moreno hadden staan.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

Pubsted
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Been thanked: 1 time

Bericht door Pubsted » 18 dec 2017, 12:16

tirzah schreef:
En voor welke verdedigers in de Eredivisie geldt dat niet?
Daar gaat het toch niet om, wij moeten toch juist de beste verdedigers van de competitie hebben.
Daarom

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 317 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 18 dec 2017, 14:42

Alleen de ED moet natuurlijk niet je niveau zijn. Dan kan je dus net zo goed de CV's van subtoppers gaan aantrekken. PSV moet altijd op hoger niveau scouten en spelers aan trekken. Ook met oog op verkoop. Dus wat er verder in de ED rondloopt vind ik niet zo interessant, het gaat om het niveau bij PSV.

En dat is gewoon te matig en hebben we geluk dat we nu daadwerkelijk alleen maar ED spelen. Volgend seizoen zal het anders zijn en voor mij blijven alle spelers achterin behalve Arias gewoon prima bankzitters die echt wel aan een leuk aantal wedstrijden komen, maar als vaste basisspelers...nee dank je.

Ik zie Isimat ook niet echt nog flinke stappen gaan maken. Daarvoor loopt hij al te lang rond bij PSV. Schwaab lijkt nu eindelijk stabiel te zijn en te kunnen brengen waarvoor hij gebracht is, maar ook ik heb nog wel twijfels bij hem. Prima backup overigens dus hij hoeft zeker niet weg.

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 11 jan 2018, 18:46

Opbouwend ijzersterk , heeft een heerlijke pass in zn benen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 jan 2018, 19:34

Zag gister ook weer een paar sterke onderscheppingen. Komt zelfs Brenet redden, ver van zijn eigen positie. Heeft gewoon een goed spelinzicht, ziet problemen van ver aankomen; spelers die dat kunnen gaan lang mee, kunnen ook als ze fysiek of technisch minder zijn toch erg effectief zijn en blijven.

Zie hem dan ook graag verder werken aan z'n coachende rol in het veld.

PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 11 jan 2018, 21:01

ziege maar ook zagge schreef:Zag gister ook weer een paar sterke onderscheppingen. Komt zelfs Brenet redden, ver van zijn eigen positie. Heeft gewoon een goed spelinzicht, ziet problemen van ver aankomen; spelers die dat kunnen gaan lang mee, kunnen ook als ze fysiek of technisch minder zijn toch erg effectief zijn en blijven.

Zie hem dan ook graag verder werken aan z'n coachende rol in het veld.
Zie hem anders geregeld coachen ,misschien niet genoeg maar dat kan ook komen omdat ie et zelf te druk heeft met het ondersteunen van Brenet en Isimat.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 jan 2018, 22:26

Yup, zie ik ook en dat bevalt me goed, vandaar: vooral mee verder gaan :)

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 121 times
Been thanked: 180 times

Bericht door Heruone » 11 jan 2018, 22:38

Hij had opbouwend wel een aantal prima ballen, maar ik vind het geen CV waar we wonderen van kunnen verwachten. Degelijk en straalt rust uit, wat belangrijk is langs Isimat, maar is toch nog steeds te betrappen op een serie fouten. En dat is jammerlijk
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 15 jan 2018, 21:25

Heruone schreef:Hij had opbouwend wel een aantal prima ballen, maar ik vind het geen CV waar we wonderen van kunnen verwachten. Degelijk en straalt rust uit, wat belangrijk is langs Isimat, maar is toch nog steeds te betrappen op een serie fouten. En dat is jammerlijk
Zijn er dan ook verdedigers die nooit fouten maken?

Vandaag las ik het interview met Daniel in het ED. Vanaf nu hoort hij bij mijn favoriete spelers, want het is zijn instelling die ons kampioen kan maken.
Hij vindt hetzelfde als wat Guus aan Phillip geleerd heeft; voetbal gaat maar om 1 ding en dat is winnen. De rest is bijzaak.Als het met mooi voetbal kan is dat leuk, maar het draait allemaal om de drie punten, hoe dan ook behaald.

Heerlijke mentaliteit van deze nuchtere, o zo belangrijke voetballer. :)

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1872 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 jan 2018, 08:04

Heruone schreef:Hij had opbouwend wel een aantal prima ballen, maar ik vind het geen CV waar we wonderen van kunnen verwachten. Degelijk en straalt rust uit, wat belangrijk is langs Isimat, maar is toch nog steeds te betrappen op een serie fouten. En dat is jammerlijk
Foutloze verdedigers spelen niet bi PSV. Ik vind het niet erg om hem nog langer bij PSV te houden. Ja: een hoger niveau is natuurlijk wenselijk. Maar lijkt mij een uitstekende en gelouterde prof in onze selectie die nooit zal verzaken op mentaliteit.
Kampioenstopic openen .... pending

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1734 times
Been thanked: 954 times

Bericht door J.B. » 16 jan 2018, 12:37

Het centrum wat er nu staat is toch wel een slag minder dan wat we vorige seizoenen hadden staan. Bruma, Moreno, Rekik.

Maar we moeten het er maar mee doen.
Voorzitter en het enige lid van het `Zet Lammers in de basis` promoteam

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 446 times
Been thanked: 1872 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 jan 2018, 12:46

Ik vond Rekik niet heel veel beter dan Isimat en Schwaab hoor. Bruma en Moreno wel uiteraard.
Kampioenstopic openen .... pending

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 16 jan 2018, 16:18

tirzah schreef:
Zijn er dan ook verdedigers die nooit fouten maken?

Vandaag las ik het interview met Daniel in het ED. Vanaf nu hoort hij bij mijn favoriete spelers, want het is zijn instelling die ons kampioen kan maken.
Hij vindt hetzelfde als wat Guus aan Phillip geleerd heeft; voetbal gaat maar om 1 ding en dat is winnen. De rest is bijzaak.Als het met mooi voetbal kan is dat leuk, maar het draait allemaal om de drie punten, hoe dan ook behaald.

Heerlijke mentaliteit van deze nuchtere, o zo belangrijke voetballer. :)
ShovingNE2 schreef:Foutloze verdedigers spelen niet bi PSV. Ik vind het niet erg om hem nog langer bij PSV te houden. Ja: een hoger niveau is natuurlijk wenselijk. Maar lijkt mij een uitstekende en gelouterde prof in onze selectie die nooit zal verzaken op mentaliteit.
Elke speler maakt fouten. Toch zit er een duidelijk verschil tussen een speler als Sanchez / Moreno en Schwaab / Isimat. Dat heeft te maken met kwaliteit wat voor een deel afgespiegeld kan worden aan de kwantiteit en kwaliteit fouten. Schwaab maakt m.i. gewoon (nog) teveel fouten.

Overigens ben ik het eens met je laatste zin hoor Shovi. Een prima speler om erbij te hebben.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 531 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Menno1 » 16 jan 2018, 16:20

Ik vind het wel altijd een fijn om een verdediger te hebben die een bepaalde rust uitstraalt. Schwaab heeft dat wel, net zoals Moreno dat had. Verdedigend vind ik hem ook redelijk stabiel, al zou het nooit een sloper a la Bruma of Alex worden. Maar ik zie Schwaab liever dan die struikelende neuroot Luckassen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 16 jan 2018, 16:35

Menno1 schreef:Ik vind het wel altijd een fijn om een verdediger te hebben die een bepaalde rust uitstraalt. Schwaab heeft dat wel, net zoals Moreno dat had. Verdedigend vind ik hem ook redelijk stabiel, al zou het nooit een sloper a la Bruma of Alex worden. Maar ik zie Schwaab liever dan die struikelende neuroot Luckassen.
Eens hoor, maar ik denk dat het voor PSV wel zaak is / wordt om volgend seizoen hoger te gaan kijken. Categorie Montes bijvoorbeeld. En ja, wat was Luckassen armetierig slecht.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 627 times
Been thanked: 788 times

Bericht door Ykhim » 16 jan 2018, 16:40

Categorie Montes kan ook nog wel een gradatie hoger. Voor dezelfde prijs moet je vast wel ergens een speler à la Moreno kunnen vinden. En Montes zelf is nog jong en heeft ook zijn rare momenten, meer nog dan Sánchez dat had. In toppers staat hij er echter en is hij ook meteen niet te passeren, dus het plafond ligt hoog. Maar idealiter hebben we een groot talent en iemand die stabiel kan presteren en veel ervaring en leiderschap meebrengt.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 jan 2018, 17:00

Ykhim schreef:Categorie Montes kan ook nog wel een gradatie hoger. Voor dezelfde prijs moet je vast wel ergens een speler à la Moreno kunnen vinden. En Montes zelf is nog jong en heeft ook zijn rare momenten, meer nog dan Sánchez dat had. In toppers staat hij er echter en is hij ook meteen niet te passeren, dus het plafond ligt hoog. Maar idealiter hebben we een groot talent en iemand die stabiel kan presteren en veel ervaring en leiderschap meebrengt.
Graag. Maar vind die maar eens. Overiegns Sanchez en rare momenten? Die gast was een beest. Beste CV die ik heb gezien sinds Alex op de Nederlandse velden. Jammer dat PSV die niet kon halen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 jan 2018, 17:04

Sánchez was ook een beest, maar had ook zo nu en dan foutjes waar je je vraagtekens bij kon zetten. Een keer over een bal heen schoppen of uitglijden kwam bij hem ook voor, met name in de herfst/winter. Kan gebeuren hoor, dat hoort bij de ontwikkeling.

Overigens vond ik Moreno qua totaalplaatje nog wel beter. Die was ook zelden op een fout te betrappen, maar bracht ook veel rust, organisatie en winnaarsmentaliteit mee. Dat soort verdedigers ga je moeilijk vinden, maar daar zou je wel naar moeten streven.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 jan 2018, 20:35

Moreno en Sanchez waren een prachtig duo geweest. Sanchez voor het sloopwerk, Moreno voor het opbouwen en leiding geven. Ik denk dat je daarmee een kampioenenverdediging had gehad vorig jaar.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 17 jan 2018, 00:53

Sterker nog: het was gewoon Europese subtop geweest. Clubs als Dortmund en Sevilla hadden daar enigszins jaloers naar gekeken. Maar goed, is niet gebeurd en we moeten het nu doen met het koningskoppel Isimat-Schwaab. Geen Europese top, wel cult :lol:

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 77 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Voijke » 27 jan 2018, 21:02

Dit kan ook echt niet meer.

Heeft nu al 8 keer een bal die hij zo aan kan nemen in de voeten ven een Twente speler gekopt.

verder heb ik hem vandaag ongelofelijk vaak verkeerd in zien stappen, of niet in zien stappen waar het wel moest, waardoor hij voor lul stond.

Wisselen, niet wendbaar genoeg voor vandaag.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Tijn » 27 jan 2018, 23:27

Laat zich ook erg vaak heel makkelijk passeren. Hij heeft zeker zijn waarde door zijn coaching en zijn ervaring, maar eigenlijk kunnen we hier nog wel een kwaliteitsimpuls gebruiken. CV en LB zijn we echt matig bezet.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 30 times
Been thanked: 56 times

Bericht door Siemen » 28 jan 2018, 00:47

Hadden allemaal zeer veel moeite met de behendige Assaidi..

Plaats reactie