Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Daniel Schwaab

Spelers A-selectie.
PSVLFC
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:

Bericht door PSVLFC » 31 jan 2018, 23:49

Deed niks verkeerd vandaag.en speelt als 1 van de weinige elk wedstrijd wel een voldoende.
Vult vaak ook nog eens de plek van Brenet in die positioneel 9 van de 10 verkeerd

top aankoop

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 615 times
Been thanked: 778 times

Bericht door Ykhim » 31 jan 2018, 23:55

Ik vond het ook niet slecht om eerlijk te zijn. Maar man, deze jongen mag best eens wat meer tempo in de opbouw leggen. Gewoon wat sneller die pass vooruit durven geven.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Juancho
Legende
Has thanked: 305 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 01 feb 2018, 00:02

Kan hij niet en durft hij niet en gaat dat op zijn leeftijd ook niet meer veranderen. Kwestie van weten wat je aan hem hebt en meer is het niet. Wil je dat wel, dan zal je hem moeten vervangen.

Zelfde verhaal voor Isimat. Heeft zo zijn mindere en betere punten maar meer zal het niet worden. Like it or hate it verhaal.

Wat mij betreft is dit het laatste seizoen dat ze beide in de basis staan.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Tijn » 05 feb 2018, 17:35

Hij was wel heel zwak in de passing vooruit. Hij speelt erg laat in en als hij dan inspeelt dan komt er een soort toverbal. Hij had de ruimte om een paar redelijke voorzet-passes te geven, maar die moeten dan wel voor de man gespeeld worden zodat je er tegenaan kan lopen.

Daarnaast vind ik dat hij vaak ook wel erg makkelijk gepasseerd wordt. Naast Brenet is onze verdedigende driehoek nog wel erg matig, zowel verdedigend als in de opbouw. Bijzonder knap van Cocu dat we toch zoveel punten pakken ondanks die zwaktes. En ook wel bijzonder dat Luckassen nog steeds niet beter is dan Schwaab. Toch een vrij dure aankoop voor centraal achterin

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 05 feb 2018, 17:41

Blijft gewoon een vrij beperkte CV waar je weinig meer van hoeft te verwachten. De ene keer speelt hij best aardig, de andere keer komen zijn tekortkomingen keihard aan het licht.

Ik zou er geen traan om laten als hij verkocht wordt komende zomer. Net als Isimat overigens. Wat mij betreft is het tijd voor een nieuw centraal duo en dat aangevuld met onze eigen Obispo.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 96 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Joenepsv » 05 feb 2018, 20:16

We hebben geen geweldig centraal duo. Schwaab speelt op zich prima dit seizoen maar er zit totaal geen rek meer in. Toch hoeft hij van mij zeker niet weg. Zie nog wel toekomst voor hem. Voetballend is hij niet de beste maar hij blijft verdedigend prima overeind. Ik verwacht dat je voor Isimat nog wat pegels kunt krijgen komende zomer en als er een bod komt moet je hem lekker laten gaan. Schwaab kan dan met Luckassen concurreren en voor de plek van Isimat moeten ze een linksbenige verdediger halen. Dan is de balans meteen terug in de defensie.

Henkie
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Henkie » 10 feb 2018, 21:48

Kan de bal nauwelijks naar een speler met de juiste kleur spelen. Groot probleem voor de verdediger waarvan de opbouw moet komen.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 25 feb 2018, 15:42

Godverdomme Schwaab jank die bal gewoon de tribune in.

papi323
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door papi323 » 25 feb 2018, 15:59

Daar doet onze Duitser zijn mentaliteit geen eer aan inderdaad.

Zeljko
Talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Zeljko » 01 mar 2018, 11:25

https://www.psvfans.nl/nieuws/eerste-el ... -gesproken
''Ik heb de vrijheid gekregen om me er op een positieve manier mee te bemoeien. Dat geeft heel veel vertrouwen en dat wil je ook terugbetalen. We hebben iedereen meegekregen en dat zie je terug. Een aantal gebeurtenissen dit seizoen heeft het team sterker en sterker gemaakt. Osijek, het gesprek met Toon en Marcel, de nederlaag bij Heerenveen, de barbecue bij Daniel na zijn eerste doelpunt en nog een aantal dingen. Wij zijn een heel hecht team geworden'', sluit Isimat af.
Mooi man, hoe je met zoiets het verschil kunt maken. Belangrijke speler voor de kleedkamer.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 01 mar 2018, 13:27

Inderdaad. Nuchtere speler die geen gekke dingen doet (op die bal tegen Feyenoord na dan :? ). Komt in zijn interviews ook altijd nuchter en normaal over. Geen speler waar we het nog jaren over zullen hebben maar voert zijn taken degelijk uit en scoort redelijk constant een 6je.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 399 times

Bericht door Massimo » 03 mar 2018, 11:01

Zeljko schreef:https://www.psvfans.nl/nieuws/eerste-el ... -gesproken
''Ik heb de vrijheid gekregen om me er op een positieve manier mee te bemoeien. Dat geeft heel veel vertrouwen en dat wil je ook terugbetalen. We hebben iedereen meegekregen en dat zie je terug. Een aantal gebeurtenissen dit seizoen heeft het team sterker en sterker gemaakt. Osijek, het gesprek met Toon en Marcel, de nederlaag bij Heerenveen, de barbecue bij Daniel na zijn eerste doelpunt en nog een aantal dingen. Wij zijn een heel hecht team geworden'', sluit Isimat af.
Mooi man, hoe je met zoiets het verschil kunt maken. Belangrijke speler voor de kleedkamer.
Zeker. Maar ik denk dat vooral dat gesprek na Osijek met Brands en Gerbrands heel belangrijk is geweest om PSV weer op de rit te krijgen en in de goede richting is gestuurd waarbij de desbetreffende spelers een bepaalde verantwoording kregen in een flink zoekende groep waar er net grote veranderingen hadden plaatsgevonden. Wat mij betreft doen Brands en Gerbrans dit elke zomer zodat je veel sneller het jaarlijks gewijzigde de goede richting op stuurt en er meteen duidelijk is wat er van wordt verwacht.

En dan is zo'n barbecue van Schwaab een mooi uitvloeisel daarvan wat alleen maar weer goed is voor het teamgevoel.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 799 times
Been thanked: 985 times

Bericht door ruuddevil » 03 mar 2018, 11:11

Mooi hoe de euforie van succes zelfs de kleinste zaken uitvergroot en belangrijk maakt. Schwaab is hooguit een nuttige reserve en het feit dat onze dure aankoop Luckassen zelfs hem niet uit de basis kan spelen demonstreert de onzinnigheid van die aankoop.

Vanavond weer een belangrijke wedstrijd op het programma. Als we die winnen mag Schwaab van mij weer een barbecue organiseren.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 193 times
Been thanked: 344 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 03 mar 2018, 12:45

ruuddevil schreef:Mooi hoe de euforie van succes zelfs de kleinste zaken uitvergroot en belangrijk maakt. Schwaab is hooguit een nuttige reserve en het feit dat onze dure aankoop Luckassen zelfs hem niet uit de basis kan spelen demonstreert de onzinnigheid van die aankoop.

Vanavond weer een belangrijke wedstrijd op het programma. Als we die winnen mag Schwaab van mij weer een barbecue organiseren.
Ik denk dat jij geen uitnodiging hoeft te verwachten voor Schwaab’s feestjes na deze post. :D

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 437 times
Been thanked: 1856 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 mar 2018, 13:00

De aankoop van Luckassen lijkt alleen maar onzinnig omdat we geen blessures hebben gehad in de driehoek Hendrix, Schwaab en Isimat.
Kampioenstopic openen .... pending

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 54 times
Been thanked: 283 times

Bericht door Jwoeloe » 05 mar 2018, 00:20

Bergwijn prijst 'vader van het team': 'Hij gaat soms met me zitten. Belangrijk'
zondag 4 maart 2018 om 23:23

PSV-aanvaller Steven Bergwijn heeft een bijzonder hoge pet op van zijn ploeggenoot Daniel Schwaab. De geroutineerde Duitse verdediger is volgens zijn ploeggenoot zowel binnen als buiten de lijnen bijzonder belangrijk voor de Eredivisie-koploper.

"Hij is een beetje de vader van het team", vertelt Bergwijn in gesprek met het Eindhovens Dagblad over de 29-jarige stopper. De twee treffen elkaar zo nu en dan buiten het veld. "Af en toe is hij even met me geen zitten om even te vragen hoe het gaat of gewoon een praatje te maken. Dat zijn belangrijke dingen. Daniel vindt de teamgedachte heel belangrijk."

Schwaab is bezig aan zijn tweede seizoen in Eindhoven, sinds hij in de zomer van 2016 overkwam van VfB Stuttgart. Tijdens zijn eerste PSV-jaargang schipperde de voormalig Duits jeugdinternational nog tussen basis en bank, maar dit seizoen blijkt hij onmisbaar. Nadat Schwaab zich in september tegen Feyenoord in de basis speelde, miste hij geen minuut meer in de Eredivisie.
Hulde aan onze Duitse vriend! :D

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 mar 2018, 07:19

Daniel mag van mij blijven, deze waarde houdt hij ook als hij voorbij gestreefd mocht worden door bijvoorbeeld een aankoop.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 05 mar 2018, 07:42

Uitspraak Bergwijn laat zien wat ik bedoel: als de resultaten slecht zouden zijn dan werd er gezegd ‘laat die Duitse ouwehoer zich met zijn eigen spel bezig houden, die vent lult de hele tijd we worden er moe van’.

Maar wat maak ik me druk, we staan 10 punten voor! Schwaab is de beste verdediger van de wereld! 160 mln waard volgens Raiola!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 05 mar 2018, 07:56

Geloof ik niet. Deze rol van Schwaab begon in een periode dat het niet goed ging met PSV en hijzelf op de bank zat. Dit gaat ook meer om alles behalve het spel, maar meer zaken die er omheen spelen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 05 mar 2018, 11:23

Ook Schwaab heeft zich zeker ontwikkelt en speelt een stuk stabieler en is blijkbaar buiten het veld om ook heel belangrijk. Zulke jongens moet je ook in de groep hebben.

Dus lekker houden komend seizoen en verkoop Isimat. Dan haal je een nieuwe klasbak erbij (echt van hoger niveau) en die gaat spelen naast Schwaab of Obispo.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 05 mar 2018, 12:43

Dit seizoen is Schwaab de stabiele factor achterin. Maakt weinig fouten en is blijkbaar buiten het veld ook belangrijk. Vind hem ook wel een sympathiek gozer. Dat vind ik ook van Isimat maar daar is de rek wel uit. Vind Isimat verdedigend prima maar verder is hij erg matig. Wat mij betreft verlengen met Schwaab, Isimat verkopen en een fatsoenlijke linksbenige verdediger kopen. Dan hebben we Schwaab/Luckassen met een rechterbeen en Aankoop/Obispo met een linkerbeen. Dan is het evenwicht herstelt in de defensie.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 mar 2018, 13:45

Hij is ook wel het symbool van het aankomende kampioenschap: degelijk, geen spectaculaire speler, doet geen rare dingen, laat zich niet gek maken en kent zijn kwaliteiten én tekortkomingen. Is ook altijd maar bezig met één ding en dat is winnen.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 10 mar 2018, 23:46

Schwaab stond ook weer lekker te verdedigen. Tijd voor een BBQ ouwe?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 apr 2018, 00:18

Ja ruud, vind ik wel. Koning van de avond! :Ja:

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 01 apr 2018, 04:55

Weer een solide wedstrijd van onze Duitse vriend. Heeft zich verrassend goed ontwikkeld. Ik ben in elk geval verbaasd over het feit dat ik blij ben dat Schwaab mee doet. Was vorig jaar wel anders. Wat mij betreft mag hij wel wat meer credits krijgen voor zijn uitstekende spel. Is overigens ook altijd gevaarlijk bij standaard situaties.

Plaats reactie