Sam Lammers

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 198 times
Been thanked: 355 times

Sam Lammers

Bericht door Heruone » 09 sep 2017, 00:04

https://twitter.com/_/status/906221802141212674
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 286 times

Bericht door koetje » 09 sep 2017, 00:13

Klasse goal en zo maakt hij er dus meer. Kan gewoon zijn eigen kans creëren in een kleine ruimte. Eigenlijk zonde dat De Jong niet is vertrokken. Dan was Lammers aan veel meer speelminuten gekomen in PSV 1. Nu zal dat nauwelijks had geval zijn normaal terwijl hij dit jaar toch wel tot minimaal 15 wedstrijden zou moeten komen om zich verder te ontwikkelen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 286 times

Bericht door koetje » 17 sep 2017, 21:26

Voetballend kan hij mee op dit niveau, is hij zelfs een van de betere van PSV. Maar fysiek had hij nog wel moeilijk tegen Botteghin en Van der Heijden.

Aan de ene kant wel logisch zijn ook twee fysiek sterke verdedigers. Maar zal zich wel moeten ontwikkelen op dat punt. Dat kan nu met meer kans op speelminuten.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 297 times
Been thanked: 523 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 17 sep 2017, 23:52

Ik vond het pijnlijk duidelijk dat ie het niveau niet heeft. Handelingssnelheid ligt te laag, ondanks zijn lengte ook niet heel sterk in duel of door de lucht. Aardige speler voor VVV en in potentie misschien zelfs een subtopper, maar Sam zal nooit een echt goede spits voor ons zijn.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 18 sep 2017, 00:23

Thijs85 schreef:Ik vond het pijnlijk duidelijk dat ie het niveau niet heeft. Handelingssnelheid ligt te laag, ondanks zijn lengte ook niet heel sterk in duel of door de lucht. Aardige speler voor VVV en in potentie misschien zelfs een subtopper, maar Sam zal nooit een echt goede spits voor ons zijn.
En dat zie jij nu al? Wow, jij moet solliciteren bij PSV.

Wat is dat toch met ons PSV supporters, we janken dat we de jeugd de kans moeten geven, dan spelen ze (eindelijk) 1 of 2 keer en dan worden ze meteen afgemaakt. Dat gebeurde met De Wijs, nu met Lammers. Ongelofelijk.

Wellicht kan ie het niveau niet aan, maar laten we hem eerst even fatsoenlijk de kans geven, ok?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 827 times
Been thanked: 624 times

Bericht door Sensation » 18 sep 2017, 08:52

Die actie op het einde, waar hij menig speler van Feyenoord zowel op snelheid als op techniek het bos instuurt, helaas wel afgesloten met een matige pass. Daar zat toch echt heel veel klasse in. Die jongen moet groeien, maar hij komt er wel, daar ben ik van overtuigd. Neusje voor de goal en daarnaast technisch behoorlijk vaardig.

EDIT:
#SzoboszlaiForBallonD'Or

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 18 sep 2017, 11:21

Lammers is de eerste spits sinds Nilis/Bruggink/Van Nistelrooy met dat beetje extra's bij PSV... zoals hij laatst tegen Eindhoven wist te scoren, zou kan hij het ook in de eredivisie.

De flair in zijn spel is iets wat ik echt al heel lang niet bij PSV heb gezien.

Maar Lammers oordelen op zondag is compleet zinloos; want heel het team sloeg nergens op in de tweede helft.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 18 sep 2017, 11:29

Als toevoeging op mijn vorige post, deze actie had ik het dus over:

Snel, technisch en overzicht, helaas dat de pass niet goed was maar je zag dat hij wist wat hij deed. Hij ging, al dribbelend naar voren, maar niet als een blind paard hij bleef kijken wat de beste optie was.

PS Kunnen we hier gen video's insluiten?
#SzoboszlaiForBallonD'Or

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 18 sep 2017, 11:50

Die pass van Lammers was alleen niet goed omdat een ander niet durfde door te gaan, maar zich in hield omdat meneertje weer de bal in de voeten wou hebben... als hij door had gelopen stond hij 1 op 1 met de keeper... tja... dan kun je missen, en daar schuilt het grootste probleem denk ik. Te veel spelers durven niet te missen, durven niet te kiezen voor de optie waarin ze kunnen falen.

PSV kan veel plezier beleven aan Rigo, Lammers, Lozano en meer spelers, als spelers maar durven te gaan voor bal in de loop.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 18 sep 2017, 11:56

JanPietersen schreef:Die pass van Lammers was alleen niet goed omdat een ander niet durfde door te gaan, maar zich in hield omdat meneertje weer de bal in de voeten wou hebben... als hij door had gelopen stond hij 1 op 1 met de keeper... tja... dan kun je missen, en daar schuilt het grootste probleem denk ik. Te veel spelers durven niet te missen, durven niet te kiezen voor de optie waarin ze kunnen falen.

PSV kan veel plezier beleven aan Rigo, Lammers, Lozano en meer spelers, als spelers maar durven te gaan voor bal in de loop.
Daar heb je gelijk in, als die bal op Lozano was geweest dan was het een 100% kans geworden. Sowieso mooi om te zien dat een jeugdspeler, in de 93e minuut van een topper dit er nog ff uitperst. Dit had ik De Jong of Locadia niet zo zien doen.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 297 times
Been thanked: 523 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 18 sep 2017, 12:56

PCGC schreef:
Thijs85 schreef:Ik vond het pijnlijk duidelijk dat ie het niveau niet heeft. Handelingssnelheid ligt te laag, ondanks zijn lengte ook niet heel sterk in duel of door de lucht. Aardige speler voor VVV en in potentie misschien zelfs een subtopper, maar Sam zal nooit een echt goede spits voor ons zijn.
En dat zie jij nu al? Wow, jij moet solliciteren bij PSV.

Wat is dat toch met ons PSV supporters, we janken dat we de jeugd de kans moeten geven, dan spelen ze (eindelijk) 1 of 2 keer en dan worden ze meteen afgemaakt. Dat gebeurde met De Wijs, nu met Lammers. Ongelofelijk.

Wellicht kan ie het niveau niet aan, maar laten we hem eerst even fatsoenlijk de kans geven, ok?
Tja, we hebben het nu niet over alleen deze ene wedstrijd waarop ik mijn oordeel geef uiteraard. Voor mij was het een bevestiging van wat ik al meerdere keren had gezien.

Ik ben ook niet zoals veel supporters hier, die vorig seizoen een seizoen lan riepen dat Hendrix onze verlosser was en hem nu na een of twee wedstrijden brandhout vonden. Idem met Bergwijn. Dat zijn twee spelers waar ik alle vertrouwen in heb. Bij Mauro wacht ik af voor een echt oordeel te vellen, maar Lammers heb ik nu wel genoeg gezien. Zijn leeftijd, toch al 20, speelt daarin ook wel mee.

Ik denk alleen dat wij te kritisch zijn naar onze coach als je ziet welke opties hij voorhanden heeft. Hij moest gisteren verdedigend wisselen, omdat ie alleen Gudmundsson nog als optie voor de vleugel had en of dat überhaupt een echte vleugelspeler is, kun je je afvragen. Ook het grenzeloze vertrouwen wat hij in de Jong had, is niet gek als je geen andere opties hebt die een bal kunnen vasthouden of een leidende rol in het team kunnen aannemen.

Maarja sorry dat ik kritisch was, het zal niet meer gebeuren.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 18 sep 2017, 13:34

Het heeft niks met kritiek te maken. Je zegt dat Lammers nooit een spits voor PSV 1 zal worden. Dat is simpelweg afserveren.

Technisch gezien is hij een van de betere spelers van PSV. Bovendien sterk in de kleine ruimtes en heeft een neusje voor de goal. Hij kan van buiten de 16 scoren, maar net zo makkelijk binnen de 16. Kan een eigen kans creëren, maar ook met aanvoer kan hij uit de verf komen.

Hem op basis van gisteren al afserveren is ridicuul. Hij stond tegen Botteghin en vd Heijden, natuurlijk wint hij dat op fysiek (nog) niet.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 18 sep 2017, 13:38

En vergeet die schepte voor de goal in de 1e helft niet! Was 1 van de weinige goede aanvallen van PSV (samen met die goal) die ik gezien heb. Uitstekende voorzet ook van Brenet (als rechtsback) waarbij Lammer heel scherp vol in het duel komt rond de 1e paal en hij net niet genoeg kracht kan zetten. Man wat heb ik dat gemist bij Luuk, die stond de laatste tijd echt af te wachten.

Lammers is er nog lang niet, maar bij momenten zie je wel dat hij heel van in zijn mars heeft. Die moet gewoon veel meer speeltijd gaan krijgen. Wat mij betreft mag Locadia of de Jong dan ook wel weg in de winter, 3 spitsen is gewoon 1 te veel en we kunnen het geld goed gebruiken om het elftal elders te versterken.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 19 sep 2017, 01:12

Thijs85 schreef: Tja, we hebben het nu niet over alleen deze ene wedstrijd waarop ik mijn oordeel geef uiteraard. Voor mij was het een bevestiging van wat ik al meerdere keren had gezien.

Maarja sorry dat ik kritisch was, het zal niet meer gebeuren.
Geeft niet kritiek mag best, maar dan wel gefundeerd aub.

Als je al genoeg gezien hebt, en dat meerdere keren kun je dan ook aangeven welke wedstrijden in de Eredivsie dat waren en WAT er precies aan schort bij Sam? Dan kan ik kijken of het iets van hout snijdt.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 19 sep 2017, 04:08

Het enige wat lammers echt ontbeert is gif. En dat kan hem opbreken. Hij zou echt eat dominanter en sterker moeten worden, minder flegmatiek. Beetje zoals Pereiro dus. En we weten hoe moeilijk/onmogelijk dat is.

Voetbal technisch is hij zeer goed en ook schot is prima. Mooie, sierlijke voetballer. Maar moet nog wel paar stappen maken vrees ik.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1078 times
Been thanked: 830 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 sep 2017, 06:24

Nooit gedacht dat ik ooit iemand Pereiro op zou zien voeren als een 'minder flegmatische speler'. Tijden veranderen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 19 sep 2017, 07:13

Verkeerd opgeschreven excuses. Hij is dus net als Pereiro te flegmatiek. Dat moet er bij beiden uit. Twee van dit soort spelers in je basis is echt killing.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 496 times

Bericht door Massimo » 21 sep 2017, 20:19

Zijn invalbeurt tegen Feyenoord vond ik niet best, maar toch zie ik wel wat in deze speler. Een speler die het in zich heeft om een goede speler voor PSV te gaan worden.

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 22 sep 2017, 10:11

Hij heeft echter wel behoefte aan bruikbare ballen. Maar is soms wel zo vliegensvlug met zijn voeten. Hij moet ook leren dat wat bij Jong PSV nog vaak lukte omdat de tegenstander het niet doorheeft, op hoger niveau toch wat meer vernuft nodig heeft. Maar hij kan wel ballen!

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 496 times

Bericht door Massimo » 01 okt 2017, 12:21

Heerlijke aanname, maar helaas daarna niet rustig genoeg. Een spits die een bal kan aannemen is toch ook wel weer eens lekker om te zien daar ze bij zowel Locadia als De Jong veel vaker van de voet springen.

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Bericht door El Dante » 28 nov 2017, 09:03

Denkt dus hardop na over een verhuurperiode in de winterstop. Lijkt me eerlijk gezegd ook het beste. Doet het al anderhalf jaar meer dan prima in de Jupiler League en is dus wel toe aan een stap hogerop, maar voorin in het eerste is nog geen plek voor hem met De Jong en Locadia, dus dan maar op een andere manier minuten maken in de Eredivisie. Mocht hij het eventueel goed doen kan hij zich ook in de zomer als een serieuze kandidaat voor de eerste spitspositie bombarderen met een eventueel vertrek van De Jong of Locadia. Hetzelfde verhuurscenario zie ik eigenlijk het liefst met andere jongens als Gudmundsson en Lundqvist gebeuren, dit zijn allemaal spelers die een beetje tussen kant en wal verzeild zijn geraakt, maar nog wel de potentie hebben om het eerste te halen en echt gebaat zijn aan Eredivisieminuten. Ook is het goed voor jongens als Piroe en Sadilek die ook wel toe zijn aan stap hogerop in de Jupiler League maar hierdoor gehinderd worden door deze jongens die op hun positie spelen. Bovendien, mochten ze vertrekken hebben we alsnog voldoende opties met Rigo, Rosario, Ramselaar op het middenveld en Malen, Bergwijn, Mauro in de aanval.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 28 nov 2017, 11:58

Eens. Het lijkt me heel verstandig om Lammers een half jaartje te verhuren in de eredivisie. Eind vorig seizoen heeft ie laten zien dat ie prima mee kan tegen clubs als Groningen en Excelsior en volgend jaar vertrekken Locadia en Luuk waarschijnlijk allebei. Dan zou het fijn zijn dat ie wat meer eredivisie minuten in de benen heeft dan die minuutjes die hij nu af en toe meepikt.

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 28 nov 2017, 12:13

Ook eens. Zo doorgaan heeft denk ik weinig nut. Die jongen moet 1e of 2de spits zijn bij een andere club zodat hij tijdelijk aan veel meer speeltijd gaat komen in de ED. Volgend jaar komen zijn kansen ongetwijfeld veel meer dus dan heb je er meer aan hem nu een half jaartje te verhuren.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2012 times
Been thanked: 1087 times

Bericht door J.B. » 28 nov 2017, 12:45

Heeft het in zijn wedstrijdjes/invalbeurten aardig gedaan. Inderdaad verhuren want het tweede is ie wel ontgroeit nu.
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 29 nov 2017, 03:19

Ook uiteraard eens. Zie ook Gudmundsson topic. De klasse spat er bij Lammers soms echt vanaf, heeft een heerlijke techniek maar is ook erg laks en onzichtbaar soms.

Bij jong gaat hij geen stappen maken en bij het eerste komt hij niet aan bod tenzij Luuk vertrekt en er geen opvolger komt.

Plaats reactie